[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Van Keulen, Westbroek


Recommended Posts

  • Forumlid

Transportnieuws - Transportbedrijf H. van Keulen uit Westbroek failliet

WESTBROEK - Transportbedrijf H. van Keulen, gevestigd aan de Kerkdijk 42A te Westbroek, is op dinsdag 9 oktober failliet verklaard voor de rechtbank van Utrecht.

Wat de oorzaak van het faillissement is kon de curator donderdagochtend nog niet zeggen, het onderzoek ...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nou zeg, het blijft maar doorgaan de laatste tijd. De ene na de andere gaat failliet. En toch bedrijven die al lang bestaan. Deze sinds 1980, die Smits sinds 1997 ofzo. Dus geen bedrijfjes die pas 1-2 jaar bestaan. En de diesel blijft maar op een recordprijs zitten...

Dat hierboven is wel raar ja, sinds 1980 volgens transportonline, en op de auto staat sinds 1935 :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien in 1980 al eens failliet geweest, en doorgestart?

Ja er vallen er veel om. En zijn div topic's waar het gaat over veranderen. Maar daarin krijg je niet echt de indruk dat men wil veranderen.

Bedrijven blijven failliet gaan, en straks is er niks meer over.

En terwijl in Polen.

Poolse transporteurs groeien tegen trend in

In de eerste acht maanden van dit jaar hebben Poolse transportbedrijven over de weg in vergelijking met 2011 110,1 miljoen ton transportvolume vervoerd, 9,6 procent meer. Dat staat in schril contrast met de rest van Europa.

Voor alle modaliteiten bij elkaar liep het transportvolume in Polen echter met 2,7 procent terug. De winst voor het wegtransport zit ‘m in de teruglopende volumes bij het spoor (-9 procent) en binnenvaart (-1,4 procent). Het wegtransport is populair in Polen omdat het altijd snel beschikbaar is. Daarbij zijn Poolse transporteurs bereid de prijzen laag te houden teneinde de portefeuille gevuld te houden.

Poolse transporteurs groeien tegen trend in - TTM.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor alle modaliteiten bij elkaar liep het transportvolume in Polen echter met 2,7 procent terug. De winst voor het wegtransport zit ‘m in de teruglopende volumes bij het spoor (-9 procent) en binnenvaart (-1,4 procent). Het wegtransport is populair in Polen omdat het altijd snel beschikbaar is. Daarbij zijn Poolse transporteurs bereid de prijzen laag te houden teneinde de portefeuille gevuld te houden.

Willem, dat dikgedrukt/onderstreepte, dat is het hem nu niet. De prijzen laag houden teneinde de portefeuille gevuld te houden. Ja, gevuld met werk/ritten, maar niet met geld, als je te lang voor een te lage prijs rijd, krijg je juist heel snel een lege portefeuille. En omdat de Polen en masse de prijzen laag houden, zullen wij nooit de prijs omhoog krijgen, waardoor de Nederlandse transporteur niet met Nederlandse chauffeurs kan werken omdat die te duur zijn door de te lage vrachtprijs, en hij noodgedwongen moet kiezen tussen failliet gaan of een wazige cyprus-constructie.

De grote bevrachters zijn de enige die lachen: DSV, Kühne & Nagel, dat soort bedrijven. Die berekenen de dure diesel en kosten wel door aan de producent. Want de producent zal toch zijn vracht vervoerd moeten hebben. En de eenvoudige transporteur kan niet direct voor de producent rijden, dit zal altijd via de grote bevrachters moeten. En de grote bevrachters laten de transporteurs het maar uitzoeken. Degene die het goedkoopste rijdt, die mag het doen. En gaat die failliet, staat er wel weer een andere klaar. En aangezien de meeste transporteurs elkaar weinig gunnen, en liever vechten voor de goedkoopste prijs om de vracht te mogen rijden, in plaats van samen voor een fatsoenlijke vrachtprijs te vechten, zal de situatie nooit beter worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prijs LAAG houden ja.

Ik lees nergens onder de prijs rijden. Onder HUN kostprijs teminste. Dat jou kostprijs hoger ligt kan, maar dat hoeft niet HUN kostprijs tezijn.

Een DSV speelt het spelltje gewoon uit.

Die spelen jou als eigen rijder uit. Voor welke prijs bied je je eigen aan hoer?

Ben je teduur, jammer joh, voor jou een ander.

DSV berekent bv 100Euro voor een pallet. Jij als charter rijd die weg voor 95Euro. Wat een nette prijs is.

Kan komt er collega hoer eigenrijder, die rijd het weg voor 90Euro.

Maar jij wil ook genaait worden, en bied je eigen aan voor 85Euro.

Enz enz.

En een DSV leunt lekker achterover, en kijkt hoe jullie het werk doen. :p

(En berekent nog steeds die 100Euro naar zijn klanten.)

En als jullie elkaar dan helemaal om zeep geholpen hebben, dan gaat DSV het misschien in eigen beheer doen.

Hij begint om ze palletprijs teverhogen naar 110Euro.

Wil de klant niet, dan belt die maar een ander. Welke ander? :D

DSV he, dat zijn 3 planners geweest die 27jaar geleden begonnen zijn met een eigen bevrachtingskantoortje.

Anno 2012 hebben ze toch een leuk zaakje opgebouwt.

Zit jij ook al 27jaar in het transport JvL?:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Polen hoeven niet zoveel tedoen.

Het Nederlandse transport helpt ze eigen om zeep.

En straks komt die Pool wel.

Die kunnen de prijs maken. De klant kan geen Nederlandse vervoerder bellen, want die zijn er niet meer.

Kijk eens naar een Girteka. Volgens mij zitten ze nu aan de 1300auto's.

Flantana is bijna hetzelfde bedrijf. Ruim 600Auto's. 2100auto's samen.

En ze bestaan pas een dikke 10jaar.

Heb jij als eigen rijder toevallig ook een koeler?

Heb jij 1 kilo eigen werk? Is rechtstreeks van een grote klant. Denk het niet.

Giteka/Flantana wel.

Je zou aub kunnen vragen aan Girteka/Flantana of je voor hun mag komen rijden.

Hun maken de prijs ondertussen wel. En dan mag jij ja of nee zeggen.

Hun hebben jou niet (meer) nodig, jij heb hun nodig.

Noem ze maar dom volk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JvL. Al zou je eens Skype nemen, zouden we wel eens intresante gesprekken kunnen voeren.

Pratend kan ik nog veel meer vertellen als schrijvende.

De Noorwegenrijders zijn al vaker terspraken geweest.

Het werk in Noorwegen is in handen van een paar grote vervoerders. Schenker, Bring, Thermo Transit, Byrkenes, DHL, Amvik Auto, Nor Temp, Girteka, Flantana, N&K, etc.

Niet 1 Nederlander heeft rechtstreeks werk. Ze rijden allemaal charter.

Ik zal de Nederlandse namen niet noemen. Maar ze hebben allemaal charters aan de gang. Die rijden dan al uit derde hand.

En menig keer kan je lezen dat ze charters zoeken. Charters van de charter van de charter. Uit 4de hand dus.

En maar klagen dat de prijzen kut zijn.

Die grote bedrijven leunen gewoon achterover..........

Van de week schreef ik al, 1 van die grote bedrijven ruimt al zijn auto's op. Er rijden nu 80 Nederlandse charters voor. Of charters van die andere Nederlandse charter. Echt helemaal toppie.

Wij houden 500auto's aan de gang, en hebben 150eigen auto's. 350 charters dus.

Ook Nederlandse charters. En al die Nederlandse charters, hebben ook weer Nederlande charters. Echt waar.

Ik heb het al vaker geschreven, bij bijna al die Noorwegenrijders klopt het salaris niet. Ze zitten gewoon hier op het forum he!!

En niemand gaat er tegen in. Zou ik daarmee gelijk hebben?

Ik weet het wel zeker.

Ik schrijf ook dat me salaris goed is. Meer als goed. Vergeleken met NL.

Moet ik dat bewijzen? Nou nee hoor. Je weet waar ik werk. Bij een bedrijf wat het werk uit eerste hand heeft.

Men verdient aan de charters met achterover leunen.

Eurotje de kilometer, en je hoef er bijna niks voor tedoen. Beetje telefoontjes beantwoorden.

De charter doet het voor 95ct. Mag die hopen 5ct over tehouden, maar daarvoor moet die wel het werk doen.

Of hij chartert het uit voor 90ct, en pakt die 5ct. Die charter van de charter hoopt dan 5ct over tehouden, maar moet het werk wel doen.

In dat geval blijft er al ergens 2x5ct hangen. Maar de prijzen zijn kut hoor.

En ze zijn er echt he, die rijden het gewoon uit 4de hand. Dan is er al 3x 5ct blijven hangen. En die lul moet al het werk verzetten.

En zal ik het verhaal nog ingewikkelder maken.

Onze auto's rijden 24/7, komt die eigen rijder die het met 3000km in de week moet doen.......... (Die Belg oa die ik noemde gisteren.)

En wij laden onze eigen auto's wel eerst, en dan de charter pas.

Ook laden wij de ritten die wel passen, en als het niet past, dan mag een charter het doen.

En wij zijn niet de enige. Zo werken grote opdrachtgevers nou eenmaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden