[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ADR voor 300 zloty


Gast Dutchdriver

Hoe moeten Nederlandse bedrijven worden aanpakt ivm duistere oostblok constructies  

125 stemmen

  1. 1. Hoe moeten Nederlandse bedrijven worden aanpakt ivm duistere oostblok constructies

    • Betalen volgens Ned. CAO
    • Vergunning intrekken
    • Zware boetes
    • Werkgever verantwoordelijk voor bv ADR
    • Gewoon zo laten


Recommended Posts

  • Forumlid

Naar mijn mening is het niet reëel om de vergunning hier voor af te pakken. Een werkgever kan toch niet controleren of een ADR certificaat echt is of niet, en zeker (of het goed is of niet laat ik in het midden) als het een buitenlandse chauffeur of een Nederlandse chauffeur met een bijvoorbeeld Duits certificaatDaar ben ik overigens sowieso tegen een buitenlands diploma/certificaat. Ik ben van mening dat je dat moet halen in je eigen land. n Dus bijvoorbeeld een Nederlander in Nederland. En dus niet in bijvoorbeeld Duitsland omdat dit makkelijker of goedkoper is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 281
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gast Dutchdriver

Je hebt hier wel een punt, Nederlanders haalden in Duitsland ADR omdat het veel gemakkelijker was dan in Nederland. Je kreeg het niet maar dat scheelde niet veel. In Nederland is het gewoon ouderwets blokken. Trouwens een werkgever kan heel gemakkelijk controleren of een ADR echt is. Vraag maar om een urenoverzicht voor code 95 en je ziet gelijk of daar ADR uren inzitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De werkgever kan niets controleren.

Alleen jij kan dat, dmv de jaarlijkse post die je krijgt van het ccv-b.

Met deze info moet je naar je werkgever zodat deze ook je aantal punten weet, en hij zelf evt cursussen kan regelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dutchdriver

Welkom op mijn.ccvexamenhuis.nl

Op deze website van het CBR kunt u bekijken welke CCV-examens u heeft behaald, welke diploma's en certificaten in uw bezit zijn en uw behaalde nascholingsuren.

Aan het overzicht van uw resultaten kunt u geen rechten ontlenen.

Voor bescherming van uw privacy moet u eerst met uw DigiD inloggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die snap ik even niet.

Ik heb jouw comment gelezen.

Daaruit maak ik op dat jouw werkgever kan controleren of je adr in de punten valt.

Ook via internet kan hij dit niet.

Of je moet je digi-d aan hem toevertrouwen.

Maar schijnbaar moet ik dan maar niet impulsief reageren?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dutchdriver

allereerst ben ik mijn eigen werkgever. Een werkgever vraagt aan zijn chauffeurs een overzicht van zijn puntenoverzicht welke de chauffeur dan zelf van internet moet halen en aan zijn werkgever moet overhandigen. Als hij dat niet doet bij bv een sollicitatie dan kan hij het baantje wel vergeten. Snappie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben van mening dat je dat moet halen in je eigen land. n Dus bijvoorbeeld een Nederlander in Nederland. En dus niet in bijvoorbeeld Duitsland omdat dit makkelijker of goedkoper is.
Je hebt hier wel een punt, Nederlanders haalden in Duitsland ADR omdat het veel gemakkelijker was dan in Nederland. Je kreeg het niet maar dat scheelde niet veel. .

Ik heb ,net als vele anderen,een Belgisch certificaat voor colli en voldoe perfect aan de eisen van de UN om ADR goederen in colli te vervoeren.

Niet om deze goederen te verwerken,te verpakken of te behandelen,dat niet.

Maar wat is de meerwaarde van jouw NL certificaat dan?je mag niks meer met datzelfde certificaat als ik,n.l: vervoeren van ADR producten.

Of ga je ervan uit dat,omdat je er voor hebt moeten "blokken"in Nederland dit gelijk ook de beste kwaliteit garandeert en dat certificaten uit andere landen daarom automatisch "minder"in kwaliteit zouden zijn.

M.i. is het juist voor een chauffeur essentieel dat hij met zo weinig mogelijk "ballast"aan regelgeving toch zijn werk kan doen,en dat gaat met een Belgisch(of Duits ook denk ik) certificaat prima.

Je moet natuurlijk wel de taal begrijpen waarin de lesstof word gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meerwaarde is dat de adr cursus, behaald in Nederland, wel voor je code95 meetelt.

Doe je deze cursus in B of DLD, dan worden deze er niet bijgeschreven.

Ergens heb ik trouwens ook gelezen, dat behaalde adr cursussen in het buitenland niet meer rechtsgeldig zijn.

Maar bind mij daar niet aan vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het vereenigd europa heeft ook een voordeel. Goedgekeurde examens zijn OVERAL geldig. Nadat ik 2x een Nederlands volledig ADR had gehaald, heb ik vervolgens 2x in Duitsland de lap laten verlengen. Waarom?

Te veel ballast, te hoge kosten en net van voorgaande poster zegt: Je mag hetzelfde met een duits certificaat als met een NL....

De Nederlandse overheid heeft zich, in mijn ogen belachelijk gemaakt, door bepaalde certificaten ONNODIG moeilijk te maken, maar hierdoor ook te duur. Voorbeeld het ADR certificaat.

Maar ook het zo geprezen CCV-B papiertje. Wat, ik spreek over de cursus van de jaren 80, heeft nu zo'n geweldige meerwaarde opgeleverd aan een chauffeur met CCV-B ten opzichte van2 chauffeurs van Deutrans? ( ja 2 want die reden altijd dubbel bemand).

Indien de Nederlandse chauffeur pech met de wagen kreeg....had die pech, ook met CCV-B op zak. Indien de Deutrans wagen pech kreeg, werd die gerepareerd, ter plekke als het moest!

Wat, in godsnaam, geeft "ons" het recht om te denken dat wij dan zo veel beter zijn? Omdat wij opleiding hebben gehad?

Ja, we leerden veel, heel veel.....maar om nu te zeggen dat het allemaal het geld en de tijd waard was......

Ik reed al een dik jaar, kom ik bij een bepaalde "goed aangeschreven" firma te werken. Of ik al ervaring had....? Ja, ik had al dit en dat gedaan....... Ben 3 weken, samen met een ervaren chauffeur dubbel bemand aan het rijden geweest. In die 3 weken heb ik meer geleerd dan in een heel jaar! Ook technische zaken, pech onderweg, papieren, we reden op een ADR tankwagen, dus ook daar nog een hoop opgestoken.

Maar ik leerde ook hoe het "leven" van een chauffeur was. Restaurantjes, waar kon je douchen, waar kon je goed een weekend staan..... Nee, daar is geen cursus of opleiding voor nodig. Gewoon weer terug naar hoe het vroeger ging, begleid mee op een wagen en doppen open houden en LUISTEREN naar wat de oudere chauffeur te vertellen had.

Lambert, bedankt, ik heb genoten die periode!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het vereenigd europa heeft ook een voordeel. Goedgekeurde examens zijn OVERAL geldig. Nadat ik 2x een Nederlands volledig ADR had gehaald, heb ik vervolgens 2x in Duitsland de lap laten verlengen. Waarom?

Te veel ballast, te hoge kosten en net van voorgaande poster zegt: Je mag hetzelfde met een duits certificaat als met een NL....

De Nederlandse overheid heeft zich, in mijn ogen belachelijk gemaakt, door bepaalde certificaten ONNODIG moeilijk te maken, maar hierdoor ook te duur. Voorbeeld het ADR certificaat.

Maar ook het zo geprezen CCV-B papiertje. Wat, ik spreek over de cursus van de jaren 80, heeft nu zo'n geweldige meerwaarde opgeleverd aan een chauffeur met CCV-B ten opzichte van2 chauffeurs van Deutrans? ( ja 2 want die reden altijd dubbel bemand).

Indien de Nederlandse chauffeur pech met de wagen kreeg....had die pech, ook met CCV-B op zak. Indien de Deutrans wagen pech kreeg, werd die gerepareerd, ter plekke als het moest!

Wat, in godsnaam, geeft "ons" het recht om te denken dat wij dan zo veel beter zijn? Omdat wij opleiding hebben gehad?

Ja, we leerden veel, heel veel.....maar om nu te zeggen dat het allemaal het geld en de tijd waard was......

Ik reed al een dik jaar, kom ik bij een bepaalde "goed aangeschreven" firma te werken. Of ik al ervaring had....? Ja, ik had al dit en dat gedaan....... Ben 3 weken, samen met een ervaren chauffeur dubbel bemand aan het rijden geweest. In die 3 weken heb ik meer geleerd dan in een heel jaar! Ook technische zaken, pech onderweg, papieren, we reden op een ADR tankwagen, dus ook daar nog een hoop opgestoken.

Maar ik leerde ook hoe het "leven" van een chauffeur was. Restaurantjes, waar kon je douchen, waar kon je goed een weekend staan..... Nee, daar is geen cursus of opleiding voor nodig. Gewoon weer terug naar hoe het vroeger ging, begleid mee op een wagen en doppen open houden en LUISTEREN naar wat de oudere chauffeur te vertellen had.

Lambert, bedankt, ik heb genoten die periode!

Het klopt

En nu zeggen ze dat was verleden tijd

We leven nu in een andere wereld

Mooie tijd. Deutstrans Roomtrans.Met een bromfiets motor er in .Niet vooruit te branden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ga eens met Maxime Verhagen praten: 'Markten in Europa moeten verder open' | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Of was dat alleen een sollicitatiegesprek?

Is dat niet de man van die partij die 6 jaar geleden nog 41 zetels in de 2e kamer had, 4 jaar later nog maar 21, en weer 2 jaar later een schamele 13? Wat wil hij met dit soort wereldvreemde uitspraken bereiken? Dat bij de volgende verkiezingen ze de kiesdrempel niet eens meer halen? Heeft hij nog steeds niet in de gaten dat bijna niemand zijn sprookjes meer gelooft?

Buitenlandse bedrijven mogen nu in Nederland bouwkundige keuringen doen. Hoe draagt dat nu bij aan de werkgelegenheid? Oooohh...hij bedoelde niet hier, maar in het buitenland. Aha.

2000,= euro per jaar erbij??? Heeft iemand zijn telefoonnummer? Ik heb ze nog niet op mijn bankrekening bijgeschreven gezien.

Maar gelukkig zijn de internationale telefoontarieven verlaagd. Maandag even met Hongarije bellen. Moet nog m'n code 95 halen. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dutchdriver
De meerwaarde is dat de adr cursus, behaald in Nederland, wel voor je code95 meetelt.

Doe je deze cursus in B of DLD, dan worden deze er niet bijgeschreven.

Ergens heb ik trouwens ook gelezen, dat behaalde adr cursussen in het buitenland niet meer rechtsgeldig zijn.

Maar bind mij daar niet aan vast.

Klopt ADR in Nederland telt mee voor code 95 (21 uur basis/tank) sommige bedrijven weigeren Nederlandse chauffeurs met buitenlandse ADR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dutchdriver

Nee maar het valt mij op dat al die nederlanders die in Duitsland ADR halen er nauwelijks iets vanaf weten, je hoeft in Duitsland nauwelijks iets te weten om toch je ADR te halen. Daarom gingen al die Nederlanders naar Duitsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dutchdriver je lijkt wel een broer van onze welbekende HWM Klaassen, jij geeft iets aan, maar geen concrete namen/gevallen melden, zeg dan niks.

Ik heb in mijn leven al eens het adrcertificaat gehaald in Zwitserland, Belgie, Duitsland en ook Nederland, maar heb nog nooit problemen ondervonden (ook niet bij bijv. de Shell) met laden en/of lossen.

Zo een adr certificaat is europees erkend, dus als een bedrijf het in zijn bolle harses haalt om te zeggen dat het vindt dat een nl-er met brd adrcertificaat daarom niet mag laden dan heeft het geen wettelijke basis waarop het betreffende bedrijf zoiets wauwelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Terecht??

Waarom terecht, is een Duitser minder capabel dan een Nederlander om een vrachtje ADR te vervoeren wat in Nederland geladen wordt?

Omdat de Nederlandse chauffeur nog altijd denkt dat die de beste is in Europa

Hij vergeet Dat er nog veel landen zijn Die het nog niet erkennen als een Vak

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden