Forumlid zzp trucker Geplaatst 14 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 Ik zou graag jullie ervaringen horen over verschillende banden merken. Ik ben namelijk toe aan nieuwe trekas banden en vind de prijs verschillen tussen de merken nogal groot, van 285 euro voor een bandag band tot 585 euro voor een michelin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid BAS TGX Geplaatst 14 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 Als ik zo kijk rijden de meeste vrachtwagens op Michelin banden, dus die zullen wel hoop waar bieden voor het bedrag dat je betaald. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid bituum trapper Geplaatst 14 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 Ik heb Bridgestone op de trekas liggen, gaan met gemak een ton of 4 mee. Misschien nog wel meer, kon ik niet uittesten bij mijn vorige werkgever. Zat na 360duuzend km nog ongeveer 1 cm profiel op. Goodyear had ik na 150duuzend km al glad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast eric Geplaatst 14 oktober 2012 Share Geplaatst 14 oktober 2012 Heb er eens Firestone onder gegooid. Deed het ook in de winter prima. Zijn met 200.000 opgesneden. Maar dat was in speciaal transport, daar gaan je banden toch sneller. Toen ik mijn auto nieuw bij de dealer haalde lag er Michelin Energi onder. Die waren met 100.000 af. Complete stukken rubber eruit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid hwm.klaassen Geplaatst 14 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 Ik zou graag jullie ervaringen horen over verschillende banden merken. Ik ben namelijk toe aan nieuwe trekas banden en vind de prijs verschillen tussen de merken nogal groot, van 285 euro voor een bandag band tot 585 euro voor een michelin. Ga het eerst is uit proberen zonder banden er op Ik denk toch dat Michelin over het algemeen de beste zijn Maar ja Je betaald er ook voor Waarom grote bedrijven haast altijd michelin hebben Omdat ze vrij veel korting krijgen Of leasen. Ja banden leasen. De grote maken er gebruik van Huub Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid hwm.klaassen Geplaatst 14 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 het leg er ook aan wat voor werk je doet met je vrachtwagen naar het warme zuiden of koude noorden rijden of gewoon beetje binnenland heb zoveel keus erin Ja Ik ga Dinsdag op mijn fiets winter banden doen Dan val je niet zo hard Huub Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid bituum trapper Geplaatst 14 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 Winter banden of niet Huub, je flikkert nog steeds met dezelfde snelheid op je plaat (niet dat vallen erg is, maar het neerkomen:p). Het zal hooguit iets langer duren voor je uitglijd op je fiets:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid zzp trucker Geplaatst 14 oktober 2012 Auteur Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 het leg er ook aan wat voor werk je doet met je vrachtwagen naar het warme zuiden of koude noorden rijden of gewoon beetje binnenland heb zoveel keus erin Ik rij gemiddeld zo'n 130.000 km per jaar,vooral binnenland en duitsland, en maak regelmatig gebruik van mijn retarder, volgens de bandenboer zijn in dit geval bridgestone de beste keus. En zoals ik net in een reactie las hoeft dus een michelin niet bij voorbaat de beste te zijn omdat er zoveel mee rijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid hwm.klaassen Geplaatst 14 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 Ik rij gemiddeld zo'n 130.000 km per jaar,vooral binnenland en duitsland, en maak regelmatig gebruik van mijn retarder, volgens de bandenboer zijn in dit geval bridgestone de beste keus.En zoals ik net in een reactie las hoeft dus een michelin niet bij voorbaat de beste te zijn omdat er zoveel mee rijden. Wat jij denkt wat de beste is En die moet je er op leggen Het nadeel is Jij moet hem ook betalen Huub Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid France Routiers Geplaatst 14 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 Heb nu op trekas michelin staan. Gaan dr bijna af gelukkig. Daarna krijg ik brigdestone. Altijd al gehad.. Vind ik persoonlijk de beste band. Gewoon Bridgestone nemen dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Fland Geplaatst 14 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 Wij hadden in Nederland altijd Bridgestone. Betere garantie dan Michelin, meer grip en ze gingen langer mee... Ik had hier Michelins op mijn vorige nieuwe truck. Na 200.000 km waren ze te slecht om nog een winter mee te gaan. Mijn huidige truck heeft Bridgestones. Ze zitten er nu 350.000 km onder en kunnen nog minstens een ton. Is enkel een beetje dubieus of ik genoeg profiel heb voor de winter... Maar in mijn optiek zijn Bridgestones het beste..!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid jan1960 Geplaatst 14 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 op de trekas adviseer ik de vredestein anti lekband en voor dat andere wiel dezelfde.beide te koop voor rond de 15 euro, prima bandje maar wel in combinatie met de vredesein potdicht binnenband. rijd er al 3 jaar mee, en geen enkel probleem of lek gehad. Zoveel fiets jij ook niet ...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 14 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 Bridgestone is een prima band met een stevig karkas waarvan de zijwangen vooral wat sterker zijn als Michelin. Wat voor de echter "kenner" een gevoel kan geven van iets minder rijcomfort. Voordeel is wel meteen dat de band iets minder gevoelig voor inrijdingen in de zijwangen dan de iets soepelere Michelin. Overall, kwalitatief gelijkwaardig aan Michelin, alleen qua prijs altijd aantrekkelijker. Firestone komt uit dezelfde fabriek als Bridgestone en is eigenlijk gebaseerd op dezelfde techniek. Ook een interessant merk wanneer u een goede vervanger zoekt voor Bridgestone tegen een nog iets gunstiger tariefstelling. U geeft aan dat u 130.000 km op jaar rijdt, maar dat zegt nog niet alles over de werkomstandigheden. Als de omstandigheden ernaar zijn dat een band moeiteloos meerdere APK's doorloopt ( weinig eventuele inrijdingen etc.) dan geldt het bovenstaande. Zit u nu bijvoorbeeld veelvuldig in werk-/terrein omstandigheden waarbij het iedere APK weer wurgen en zweten is met de kitspuit in afwachting of de banden er doorheen komen, heeft u eigenlijk weinig aan een dure band die veel kilometers kan maken. Dan zou u een goedkoper merk als bijvoorbeeld Kuhmo kunnen overwegen of een goed Chineesje die dan gewoon van APK naar APK worden gereden. Alhoewel u gezien het genoemde jaarkilometrage (en afstand; Duitsland) wellicht toch wat terughoudend moet zijn met een Chinees. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid bituum trapper Geplaatst 14 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 14 oktober 2012 Karel, ik heb Kuhmo op de vooras liggen, de bandenboer zegt dat die uit dezelfde fabriek als Bridgestone komen. Als ik zo zie hoe de letters en cijfers erop staan dan kan hij nog wel gelijk hebben ook evenals het profiel van de band, identiek. En ze bevallen mij best Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Kapitein Haak Geplaatst 15 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 oktober 2012 Bridgestone gaat idd lang mee, maar vind de grip bij nat weer of winterse omstandheden beneden alle peil. Heb zelf de beste ervaringen met Goodyear, is een zachter compound en slijt dus sneller maar voel me er veel veiliger mee. Heb eens een nieuwe CF trekker(bij vorige werkgever) gekregen die rondom op Bridgestone stond en heb net zo lang zitten klagen dat ze na een maand omgeruild zijn voor Goodyears onder garantie van de dealert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Herman Geplaatst 15 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 oktober 2012 .Heb zelf de beste ervaringen met Goodyear, is een zachter compound en slijt dus sneller . Vandaar ook de naam Goodyear, een goed jaar zijn ze versleten. En inderdaad die Bridgestones zijn veel te hard, je hebt geen grip op de weg. Geef mij maar Michelin of Goodyear. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Murphy Geplaatst 15 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 oktober 2012 In de winter (covers) van Nokian, voor de zomer de goedkoopste zooi waar we de hand op kunnen leggen. We hebben hier 2x per jaar banden wissel, de oudere winterbanden halen we de piggs uit en doen dan nog een seizoen dienst als zomerslof..... Winterbanden worden als winterband maar 1 seizoen gebruikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 15 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 15 oktober 2012 Michelin voor mij graag. De laatste set werd verwisseld na 450.000 mijl, zonder opsnijden. Fland moet maar berekenen hoeveel km dat is........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid dieselsnuivertje Geplaatst 16 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2012 dat is.................724050 kilometers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 16 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2012 Ja... Dat was niet slecht. Nou rij ik als een bejaarde qua acceleratie en remmen, plus veel interstate mijlen natuurlijk, maar dat was boven gemiddeld volgens de heren mechaniekers. Had daar ooit fotoos van geplaatst, maar kan ze nergens vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid steenhaas1 Geplaatst 16 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2012 Plus dat ze daar zelfs geladen vergeleken met hier "leeg" rijden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid jan1960 Geplaatst 16 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2012 Ja Ik ga Dinsdag op mijn fiets winter banden doen Dan val je niet zo hard Huub Op jouw leeftijd kun je beter een driewieler nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 16 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2012 Plus dat ze daar zelfs geladen vergeleken met hier "leeg" rijden. Nou ja zeg:rolleyes:..... bijna leeg:angel:. 36 ton totaal gewicht. Nou zijn we echter niet zo sloom als jullie....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast bongo116 Geplaatst 16 oktober 2012 Share Geplaatst 16 oktober 2012 houten wielen zijn nog van mijn paard en wagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid jean Geplaatst 21 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2012 ruim 480000 km met michelin op trekas in het intern. transport dld en fr. dit was de eerste montage op de trekker volvo 440 pk.was best veel vlgs onze wagenparkbeheerder,heb ze wel altijd goed op spanning gehouden,op vooras zijn ze ong. 400000 km meegegaan, ook michelin,voorop wel brede banden.op onze opleggers liggen voor 80 % toyo banden, zijn ook best goed, ikzelf nog geen kapotte band gehad de laatste 7 jaar! gr Jean Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts