[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Met welk merk banden hebben jullie goede ervaringen?


zzp trucker

Recommended Posts

Heb er eens Firestone onder gegooid. Deed het ook in de winter prima. Zijn met 200.000 opgesneden. Maar dat was in speciaal transport, daar gaan je banden toch sneller. Toen ik mijn auto nieuw bij de dealer haalde lag er Michelin Energi onder. Die waren met 100.000 af. Complete stukken rubber eruit.

:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zou graag jullie ervaringen horen over verschillende banden merken.

Ik ben namelijk toe aan nieuwe trekas banden en vind de prijs verschillen tussen de merken nogal groot, van 285 euro voor een bandag band tot 585 euro voor een michelin.

Ga het eerst is uit proberen zonder banden er op

Ik denk toch dat Michelin over het algemeen de beste zijn

Maar ja Je betaald er ook voor

Waarom grote bedrijven haast altijd michelin hebben

Omdat ze vrij veel korting krijgen

Of leasen. Ja banden leasen. De grote maken er gebruik van

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het leg er ook aan wat voor werk je doet met je vrachtwagen

naar het warme zuiden of koude noorden rijden of gewoon beetje binnenland

heb zoveel keus erin

Ik rij gemiddeld zo'n 130.000 km per jaar,vooral binnenland en duitsland, en maak regelmatig gebruik van mijn retarder, volgens de bandenboer zijn in dit geval bridgestone de beste keus.

En zoals ik net in een reactie las hoeft dus een michelin niet bij voorbaat de beste te zijn omdat er zoveel mee rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik rij gemiddeld zo'n 130.000 km per jaar,vooral binnenland en duitsland, en maak regelmatig gebruik van mijn retarder, volgens de bandenboer zijn in dit geval bridgestone de beste keus.

En zoals ik net in een reactie las hoeft dus een michelin niet bij voorbaat de beste te zijn omdat er zoveel mee rijden.

Wat jij denkt wat de beste is

En die moet je er op leggen

Het nadeel is Jij moet hem ook betalen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij hadden in Nederland altijd Bridgestone. Betere garantie dan Michelin, meer grip en ze gingen langer mee...

Ik had hier Michelins op mijn vorige nieuwe truck. Na 200.000 km waren ze te slecht om nog een winter mee te gaan. Mijn huidige truck heeft Bridgestones. Ze zitten er nu 350.000 km onder en kunnen nog minstens een ton. Is enkel een beetje dubieus of ik genoeg profiel heb voor de winter...

Maar in mijn optiek zijn Bridgestones het beste..!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
op de trekas adviseer ik de vredestein anti lekband en voor dat andere wiel dezelfde.

beide te koop voor rond de 15 euro, prima bandje maar wel in combinatie met de vredesein potdicht binnenband.

rijd er al 3 jaar mee, en geen enkel probleem of lek gehad. ;)

Zoveel fiets jij ook niet ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bridgestone is een prima band met een stevig karkas waarvan de zijwangen vooral wat sterker zijn als Michelin. Wat voor de echter "kenner" een gevoel kan geven van iets minder rijcomfort. Voordeel is wel meteen dat de band iets minder gevoelig voor inrijdingen in de zijwangen dan de iets soepelere Michelin. Overall, kwalitatief gelijkwaardig aan Michelin, alleen qua prijs altijd aantrekkelijker.

Firestone komt uit dezelfde fabriek als Bridgestone en is eigenlijk gebaseerd op dezelfde techniek. Ook een interessant merk wanneer u een goede vervanger zoekt voor Bridgestone tegen een nog iets gunstiger tariefstelling.

U geeft aan dat u 130.000 km op jaar rijdt, maar dat zegt nog niet alles over de werkomstandigheden. Als de omstandigheden ernaar zijn dat een band moeiteloos meerdere APK's doorloopt ( weinig eventuele inrijdingen etc.) dan geldt het bovenstaande.

Zit u nu bijvoorbeeld veelvuldig in werk-/terrein omstandigheden waarbij het iedere APK weer wurgen en zweten is met de kitspuit in afwachting of de banden er doorheen komen, heeft u eigenlijk weinig aan een dure band die veel kilometers kan maken. Dan zou u een goedkoper merk als bijvoorbeeld Kuhmo kunnen overwegen of een goed Chineesje die dan gewoon van APK naar APK worden gereden. Alhoewel u gezien het genoemde jaarkilometrage (en afstand; Duitsland) wellicht toch wat terughoudend moet zijn met een Chinees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bridgestone gaat idd lang mee, maar vind de grip bij nat weer of winterse omstandheden beneden alle peil.

Heb zelf de beste ervaringen met Goodyear, is een zachter compound en slijt dus sneller maar voel me er veel veiliger mee.

Heb eens een nieuwe CF trekker(bij vorige werkgever) gekregen die rondom op Bridgestone stond en heb net zo lang zitten klagen dat ze na een maand omgeruild zijn voor Goodyears onder garantie van de dealert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
.

Heb zelf de beste ervaringen met Goodyear, is een zachter compound en slijt dus sneller .

Vandaar ook de naam Goodyear, een goed jaar zijn ze versleten. :ja:

En inderdaad die Bridgestones zijn veel te hard, je hebt geen grip op de weg. Geef mij maar Michelin of Goodyear.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

In de winter (covers) van Nokian, voor de zomer de goedkoopste zooi waar we de hand op kunnen leggen. We hebben hier 2x per jaar banden wissel, de oudere winterbanden halen we de piggs uit en doen dan nog een seizoen dienst als zomerslof.....

Winterbanden worden als winterband maar 1 seizoen gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ruim 480000 km met michelin op trekas in het intern. transport dld en fr.

dit was de eerste montage op de trekker volvo 440 pk.was best veel vlgs onze wagenparkbeheerder,heb ze wel altijd goed op spanning gehouden,op vooras zijn ze ong. 400000 km meegegaan, ook michelin,voorop wel brede banden.op onze opleggers liggen voor 80 % toyo banden, zijn ook best goed, ikzelf nog geen kapotte band gehad de laatste 7 jaar! gr Jean

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden