[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijtijd over na rust


Lotus

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoe gaan jullie met de rijtijd om die je over hebt na een rust periode.

Voorbeeld je hebt 4 uur gereden en om wat voor reden ga je 45 minuten pauze maken.

Dan zou je nog een half uur rijtijd over hebben, kun je deze zomaar aan de volgende 4.5 uur plakken en dus na de pauze van drie kwartier nog 5 uur rijden . of moet je eerst pauze maken na 4.5 uur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ok dat is duidelijk en ik hou me daar ook aan.

Dus na 2 keer 45 minuten kan ik het half uur weer gebruiken.

Ik zal dus zoveel mogelijk proberen tot de laatste 5 minuten door te rijden en dan mijn pauze of rust nemen.

Lukt trouwens niet altijd, stond vanmorgen vroeg nog op een industrieterreintje in een woonwijk omdat ik de snelweg

af moest omdat er geen parking was die open was. Drie achter elkaar afgesloten voor werkzaamheden.

Was in Duitsland richting Nijmegen vanaf Duisburg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal dus zoveel mogelijk proberen tot de laatste 5 minuten door te rijden en dan mijn pauze of rust nemen.

Lotus, dat moet je niet doen.

Je loopt dan het risico OVER je 4,5uur heen tegaan.

Stop gerust na 4uur voor een pauze van 45min.

Je mag dagelijks maximaal 9 of 10uur rijden.

Rij je 2x4uur bijvoorbeeld, heb je 8uur gereden. Je mag dan nog altijd 1 of 2 uur rijden.

Hoe jij die 9 of 10rijuren invult mag je zelf weten. Als de blokken maar NIET langer zijn als 4,5uur.

4uur en 31min rijden mag dus niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nal, voor de duidelijkheid ik heb geen C rijbewijs en ook geen curcus o.i.d. gevolgd.

Ik val onder de groep die met een aanhanger achter een bestelbus rijden.

Dan moet je een tacho in de bus en moet ik me gewoon houden net als een chauffeur op de grootste vrachtwagen aan de rijtijdenwet. Vandaar mij vraag. Ik kan veel uit de handleiding halen maar niet alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lotus, dat moet je niet doen.

Je loopt dan het risico OVER je 4,5uur heen tegaan.

Stop gerust na 4uur voor een pauze van 45min.

Je mag dagelijks maximaal 9 of 10uur rijden.

Rij je 2x4uur bijvoorbeeld, heb je 8uur gereden. Je mag dan nog altijd 1 of 2 uur rijden.

Hoe jij die 9 of 10rijuren invult mag je zelf weten. Als de blokken maar NIET langer zijn als 4,5uur.

4uur en 31min rijden mag dus niet.

Ok bedankt het is me helemaal duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lotus. Posting 7 maakt iets duidelijk.

Ik neem aan dat jij geen overnachtingen maakt?

Die 45min mag je ook opsplitsen in 15min + 30min. 30min +15min mag niet!!!!

Leer je eigen 1 ding aan. Maak 16, 31, of 46min pauze.

Voorbeeld. Je begint s'morgens, na een uur kom je bij een klant. Zet de tacho op rust. En na 20min ga je weer rijden. Je heb dan 15min pauze gemaakt.

Je heb een uur gereden, en mag dan maximaal nog 3,5uur rijden. Je heb dan immers 4,5uur gereden. Na 3uur stop je. Dan is 30min pauze voldoende. Je heb immers 15min +30min pauze gemaakt.

Daarna mag je weer en blok van maximaal 4,5uur rijden.

Het is eigelijk zo. Neem een tijdsblok van 5uur en 15min.(4,5rijuren+45min pauze.) De laatste 30min van dat blok moet rust zijn. Waar jij die 15min pauze maakt, maakt niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lotus. Posting 7 maakt iets duidelijk.

Ik neem aan dat jij geen overnachtingen maakt?

Die 45min mag je ook opsplitsen in 15min + 30min. 30min +15min mag niet!!!!

Leer je eigen 1 ding aan. Maak 16, 31, of 46min pauze.

Ja hoor ik overnacht wel als dit moet, soms redt je het niet met de rijtijd.

9 uur nachtrust is mijn minimum wat ik nodig heb dus dat past prima in de rijtijdenwet.

ik heb een stopwatch in de auto en pak er inderdaad ook een minuutje bij voor de zekerheid.

Is echt zuur als je denkt dat je voldoet aan de wet en dan afgerekend wordt op een minuutje.

bewerkt door Teddybeer
Quote gerepareerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden