[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gordijntjes en tierelantijntjes


Gast Dutchdriver

Recommended Posts

  • Reacties 242
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

waarom begin je zo'n topic ? het is toch alleen maar jou mening ! je neemt aanstoot van het feit dat een ander een gordijn of lampen op zn auto heeft . dat moet ieder toch zelf weten . het is niet jouw werkplek . ik richt mijn werkplek in zoals ik het het fijnst vind . en jij doet geen moer aan je auto want het is maar gereedschap . prima hoor maar houd het lekker voor je . als je ervoor zorgt dat het zicht rondom goed is en er geen felle lampen mensen hinderen vind ik (en das mijn mening) dat hoe meer de auto aangekleed naar (je eigenwens) is hoe mooier .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je goed kijkt zie je 2 spanbanden zitten :ok: .... nu zouden ze je gelijk van de weg schieten als je zo rijd

Hij heeft toch houtrongen..??

Beetje overdreven, twee spanbanden...

ja, als ik daar aan terugdenk. Wij reden regelmatig dakpannen. Kon je niet vastbinden want dan trok je de spanbanden of touwen door het plastic tussen de pannen. De oplossing was dus om dan maar niet vast te binden. 20 pallets pannen in de vloer en 10 pallets hulpstukken erbovenop en rijden maar... Ongelofelijk eigenlijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

stuur daar maar eens een hedendaagse chauffeur mee weg....

Hmmm, zou ik niet aanraden....

Dubbel clutch en tussengas wordt al een tijdje niet meer onderwezen op de verkeersopleidingsinstituten.....(heette vroeger geloof ik rijschool).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ieder moet vooral doen waar hij zin in heeft maarrrrrrrrr gordijnen half dicht omdat het mooi is of omdat ze zich schamen moeten ze gewoon kei hard aanpakken.Het zicht naar links en naar rechts is op dat moment ernstig belemmerd.Je zult maar door zo'n chauffeur van je fiets gereden worden.Die ramen zitten er niet voor niets.

Laptops zie je ook regelmatig voor de voorruit staan.Op zo'n tafeltje en dan open geklapt.Niet zo'n 10 inch dingetje,nee het liefst een 17 inch breedbeeld laptop.Je maakt mij niet wijs dat het bevoordelijk is voor je zicht naar voren.

Voor de rest zal het mij een worst wezen al zal ik zelf er weinig tot geen geld in steken.Ik gebruik mijn centjes liever voor leuke dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hmmm, zou ik niet aanraden....

Dubbel clutch en tussengas wordt al een tijdje niet meer onderwezen op de verkeersopleidingsinstituten.....(heette vroeger geloof ik rijschool).

Kan je je voorstellen hoe vele nederlanders bedrogen uitkomen hier in Canada. Je moet opnieuw je groot rijbewijs halen. Wat je onder andere moet demonstreren tijdens het examen is "being able to up-or downshift using the double clutch method"...

En ze zeiden dat het halen van dat examen een eitje was..!!

Overigens staat double clutch bij de meeste chauffeurs hier bekend als no clutch... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hahaha dat ziet er inderdaad niet uit routier.

Ik moet trouwens even mijn eerdere reactie wat nuanceren.Gordijnen half dicht moeten ze verbieden en hard aanpakken.Maar je ziet ze ook rijden met de gordijnen netjes naar achteren en strak in de plooi,dat vind ik dan weer wel mooi om te zien en zolang de chauf niet met zijn snotterd over het stuur moet gaan hangen om naar links en rechts te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus eigenlijk zit je een beetje te zieken hier :confused:

Hij houdt gewoon van een beetje leven in de brouwerij, lekker een beetje stoken. Hopen dat je twee meningen tegenover elkaar krijgt en dan iedereen er lekker over bekvechten...

En soms lukt dat heel goed op het chauffeursforum...

Vandaag is het echter gewoon gezellig en leuk. We hebben met z'n allen iets om over te keuvelen. En of dat nu door Dutchdriver is opgezet met andere bedoeling of niet dat zal me verder jeuken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ieder moet vooral doen waar hij zin in heeft maarrrrrrrrr gordijnen half dicht omdat het mooi is of omdat ze zich schamen moeten ze gewoon kei hard aanpakken.Het zicht naar links en naar rechts is op dat moment ernstig belemmerd.Je zult maar door zo'n chauffeur van je fiets gereden worden.Die ramen zitten er niet voor niets.

Laptops zie je ook regelmatig voor de voorruit staan.Op zo'n tafeltje en dan open geklapt.Niet zo'n 10 inch dingetje,nee het liefst een 17 inch breedbeeld laptop.Je maakt mij niet wijs dat het bevoordelijk is voor je zicht naar voren.

Voor de rest zal het mij een worst wezen al zal ik zelf er weinig tot geen geld in steken.Ik gebruik mijn centjes liever voor leuke dingen.

Nooit last van gehad. Je kijkt veel bewuster bij een bijzondere manouvre.

En leuke dingen? Wat is leuk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dutchdriver
Kan je je voorstellen hoe vele nederlanders bedrogen uitkomen hier in Canada. Je moet opnieuw je groot rijbewijs halen. Wat je onder andere moet demonstreren tijdens het examen is "being able to up-or downshift using the double clutch method"...

En ze zeiden dat het halen van dat examen een eitje was..!!

Overigens staat double clutch bij de meeste chauffeurs hier bekend als no clutch... :-)

Hebben ze daar geen forum waar je kunt uitleven. Lekker belangrijk being able to up-or downshift using the double clutch method"...

Geef mij maar opticruise

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat het zicht niet belemert mag worden, maar ook ik maakte er een sport van om mijn gordijnen zo mooi mogelijk in de plooi te vouwen.

Ook mocht ik graag met een open uitlaat rijden, het liefst over een parkeerplaats die vol stond met mijn goedkopere colega's.

Ik zal hier nog iets aan toevoegen omdat niet iedereen mijn humor kan begrijpen. Over het eerst punt, ik ben heel zuinig op andermans spullen en vind het uitermate prettig als mijn werkruimte schoon en opgeruimd is. Daarom rijd ik op mijn sokken en haal ik minstens een keer op een dag de stofdoek er doorheen.

Het tweede punt, ik heb vroeger (sorry) auto's gehad met uitlaatkleppen er op. Ook heb ik ze gehad met leren bekleding en noem allemaal maar op, zo veel mogelijk lampjes en weet ik al niet wat.

Je moet wat dat betrefd iedereen in zijn waarde laten, als iemand nou een flippie op zijn auto wil.... laat hem. Ik had een chauffeur in het vlees rijden die helemaal gek was van zwaailampen, wat moet je er mee in het vlees... maar als hij dat nou mooi vind.

Laat iedereen dat lekker voor zichzelf uitmaken, en als hij een keer tegen een paal aanrijd omdat de bordjes met de namen van zijn vrouw en 13 kinderen het zicht iets belemerde zal hij zelf ook wel weten dat er misschien iets te veel voor zijn raam lag.

Het moet eerst fout gaan voordat je tot inzicht komt dat het misschien niet helemaal slim was....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kan je je voorstellen hoe vele nederlanders bedrogen uitkomen hier in Canada. Je moet opnieuw je groot rijbewijs halen. Wat je onder andere moet demonstreren tijdens het examen is "being able to up-or downshift using the double clutch method"...

En ze zeiden dat het halen van dat examen een eitje was..!!

rijles de 73noord en dan de173 noord op heerlijk al die heuveltjes

en dan afrijden in Quebec city via de 73 downhill in de spits heerlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hebben ze daar geen forum waar je kunt uitleven. Lekker belangrijk being able to up-or downshift using the double clutch method"...

Geef mij maar opticruise

Owh, we gingen een beetje off topic in jouw belangrijke tierelantijntjes-topic...

Overigens wel een beetje dubieus dat je er dan zelf op door gaat met je "opticruise" opmerking...

En ja hoor, er zijn diverse Canadese en Amerikaanse forums waar een ieder zich op uit kan leven. Ik kwam daar iemand tegen die zich afvroeg of het verstandig was om door te rijden met een lekke band op z'n trailer waarin hij 30 ton benzine vervoerde. En dan de hele tijd updates geven van onderweg, en dat het niet meeviel om de snelheid onder de 60 mijl te houden terwijl de speedlimit 75 mijl per uur is... Hij opende ook een topic of chauffeurs met een snelheidsbegrenzer zich niet gediscrimineerd voelde omdat ze op die manier minder mijlen konden maken. Ook 95 pagina's met reacties... Dat mannetje doet me een beetje aan jou denken, een onruststoker...

Ik schrijf makkelijker in het nederlands dan in het engels, vandaar dat ik me liever hier uitleef dan op een engelstalig forum... Overigens vind ik dat ik me bepaald netjes gedraag hier, maar dat is mijn mening...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het nog wel eens willen proberen, toen ik ging rijden had je eigenlijk al geen auto's meer waarbij het moest. Wel heb ik toen ik nog een stuk jonger was bij mijn vader en bij collega's van mijn vader wel eens een stukje mogen rijden, nog met een ford transcontinental en een dag 2800, ik vond dat toen bar interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owh, we gingen een beetje off topic in jouw belangrijke tierelantijntjes-topic...

Overigens wel een beetje dubieus dat je er dan zelf op door gaat met je "opticruise" opmerking...

En ja hoor, er zijn diverse Canadese en Amerikaanse forums waar een ieder zich op uit kan leven. Ik kwam daar iemand tegen die zich afvroeg of het verstandig was om door te rijden met een lekke band op z'n trailer waarin hij 30 ton benzine vervoerde. En dan de hele tijd updates geven van onderweg, en dat het niet meeviel om de snelheid onder de 60 mijl te houden terwijl de speedlimit 75 mijl per uur is... Hij opende ook een topic of chauffeurs met een snelheidsbegrenzer zich niet gediscrimineerd voelde omdat ze op die manier minder mijlen konden maken. Ook 95 pagina's met reacties... Dat mannetje doet me een beetje aan jou denken, een onruststoker...

Ik schrijf makkelijker in het nederlands dan in het engels, vandaar dat ik me liever hier uitleef dan op een engelstalig forum... Overigens vind ik dat ik me bepaald netjes gedraag hier, maar dat is mijn mening...

Waarom kan ik bij jou postings geen i like aan klikken ???? Hierbij dan maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zou het nog wel eens willen proberen, toen ik ging rijden had je eigenlijk al geen auto's meer waarbij het moest. Wel heb ik toen ik nog een stuk jonger was bij mijn vader en bij collega's van mijn vader wel eens een stukje mogen rijden, nog met een ford transcontinental en een dag 2800, ik vond dat toen bar interessant.

Naar aanleiding van hetgeen ik van je lees denk ik dat jij het heel geweldig zou vinden. En dan nog het meest het schakelen zonder koppeling... Ik deed het in nederland ook wel eens maar voelde me dan schuldig omdat ik van pa en broer had geleerd dat het met double clutch moest. Maar nu hier, in de wereld van de crashboxes rijt iedereen zonder te koppelen..!!

Geweldig..!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een van mijn eerste bazen mocht ik wel eens met een oude man op pad. Mijn broertje ging wel eens mee en die vroeg altijd of hij een stukje mocht rijden. Dan zei ik altijd tegen hem dat hij hem eerst maar eens in zijn versnelling moest zien te krijgen....

Hij proberen maar voordat ik uitstapte trok ik de handgas een klein stukje uit....geweldig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk dat je ook een beetje verschil kan maken van wat je doet : rij je de hele dag door stad en dorpjes of rij je naar Spanje en 1800 km snelweg aflegt met 1 los adres op een industrie terrein gelegen naast de snelweg

IK heb in Engeland bij een controle een chauffeur z,n raam zien vrijmaken en daar ook een boete voor kreeg maar heb het op het vaste land nog niet meegemaakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden