Forumlid martin scania Geplaatst 20 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 20 oktober 2012 ik ben martin ben chauffeur bij koos van gaalen poeldijk , ik rijdt met een scania met een oplegger van de greenery nederland er achter , sinds vrijdag 19-10-2012 zijn er bij transportbedrijf van gaalen 2 nieuwe auto's afgeleverd en nog 1 in aantocht. het bedrijf heeft nu een daf cf en een daf xf 105 scc hierbij de foto's . het is een mooi bedrijf om voor te werken mooi en goed onderhoudend matriaal , en ook in crisis tijd worden er nieuwe auto's geleverd dat vind ik vertrouwen hebben in de economy . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid trucker johan Geplaatst 20 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 20 oktober 2012 De bakwagen een DAF cf staat klaar bij ons op de Heiwo, zal maandag wel opgehaald worden en zal nog ff bij de dealer langs gaan denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid BAS TGX Geplaatst 20 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 20 oktober 2012 Had het op Facebook al gezegd, maar hier nogmaals ze zijn echt ontzettend gaaf geworden. Kom van de week wel ff foto's maken. Die XF SSC gaat John op rijden toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid eriklugt Geplaatst 20 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 20 oktober 2012 Vind het 1 van de mooiste auto.s die rondrijden in het westland. Schitterende kleur stelling !! Je hoort er ook nooit geen narigheid over. Hoeveel auto.s hebben ze nu stuk of 40?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid martin scania Geplaatst 20 oktober 2012 Auteur Forumlid Share Geplaatst 20 oktober 2012 Ik hou de telling niet meer bij , maar het wagenpark is groot en netjes . Klopt bas john is de chauffeur op de xf 105 scc. Kijk maar op mijn facebook zie je nog meer foto,s. Het is een mooi bedrijf om bij te werken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid BAS TGX Geplaatst 20 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 20 oktober 2012 Gewoon een net Westlands bedrijf wat goed bekend staat en mooi materiaal heeft. Alleen jammer dat ze niet op mijn mailtje reageren, maar ach.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KevinV8 Geplaatst 20 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 20 oktober 2012 Mooi materiaal dat klopt, maar dat er nieuwe wagens worden geleverd zegt niks over de financiële toestand van het bedrijf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid the duke Geplaatst 21 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2012 Inderdaad een keurige kleurstelling. Alleen jammer dat er dan geen 385 band op de voorloper zit van die ssc. Het oog wil ook wat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid M.A.N. Geplaatst 21 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2012 Ja,en de portomonnee ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast routier Geplaatst 21 oktober 2012 Share Geplaatst 21 oktober 2012 Ja,en de portomonnee ook. Ah....jij weet van de hoed en de rand? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid KEVINvB Geplaatst 21 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2012 Ja,en de portomonnee ook. Een supersingle is qua velg iets duurder, maar de band is goedkoper dan de smalle banden. Dus in principe zijn de supersingles goedkoper dan de smallere banden op de lange termijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Stefan Geplaatst 21 oktober 2012 Share Geplaatst 21 oktober 2012 Die die Roy Ketser de groeten van me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid joostje Geplaatst 21 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 21 oktober 2012 heet ie echt Ketser....? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 oktober 2012 Share Geplaatst 21 oktober 2012 Nee, Kester. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Stefan Geplaatst 21 oktober 2012 Share Geplaatst 21 oktober 2012 Hij heet Kester inderdaad. Maar Ketser blijft leuker! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid martin scania Geplaatst 24 oktober 2012 Auteur Forumlid Share Geplaatst 24 oktober 2012 kleine greep uit de auto's die bij koos van gaalen rijden . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid martin scania Geplaatst 24 oktober 2012 Auteur Forumlid Share Geplaatst 24 oktober 2012 de daf xf 105 scc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid BAS TGX Geplaatst 24 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 24 oktober 2012 Ghehe die CF, die foto had ik op de KVG Facebook gezet..:pIs de pa van een oud-klasgenootje. De 4-Serie er ook maar gelijk bij dan.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast shompie Geplaatst 27 oktober 2012 Share Geplaatst 27 oktober 2012 Een supersingle is qua velg iets duurder, maar de band is goedkoper dan de smalle banden. Dus in principe zijn de supersingles goedkoper dan de smallere banden op de lange termijn. Alleen is de rolweerstand ook iets hoger dus zal je auto ook wat meer gebruiken. Ik had ze ook hoor, die grote op de voorloopas, maar dat je daar goedkoper mee uit bent is niet helemaal waar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 27 oktober 2012 Forumlid Share Geplaatst 27 oktober 2012 @ KevinvB en Shompie Dat verhaal van dat "goedkoper" gaat ruim 20 jaar terug. Volvo kreeg toen als optie een 8 ton's vooras met een speciale bandenmaat (ik weet de maat zo niet meer exact uit m'n hoofd, 365/70 ??) die daarvoor speciaal was ontwikkeld. De normale gangbare (smalle) voorbanden gingen niet verder dan een toelaatbaar gewicht van 7,5 ton. Die speciale bandenmaat was hartstikke duur, omdat er maar weinig van geproduceerd werden. Op enig moment kwam er iemand op het idee dat opleggerbanden 385/65 R22,5 zo'n beetje de meest-geproduceerde banden waren, dus verhoudingsgewijs "spot-goedkoop", en technisch 9 ton laadvermogen hadden. Daarvoor moest dan wel een brede velg met speciale bolling gebruikt worden, want een opleggervelg (we hadden nog geen schijfremmen) die paste niet zomaar. En zo kwam de bandenmaat 385/65 R22,5 steeds meer op de voorassen van vrachtwagens terecht. In het begin was er nog wel wat terughoudendheid, want je legt niet zomaar een opleggerband op een gestuurde vooras, zo was de gedachte. Als ik me niet vergis was één van de eerste bandenhandelaren die dat op verzoek van de chauffeur/vervoerder toepaste: Stehouwer in het Westland. Op een gegeven moment is het een beetje een rage geworden en niet echt meer noodzakelijk voor het technisch draagvermogen om met die brede banden voorop te rijden. Maar mensen vonden het vaak wel wat hebben, het staat "stoer". Zo kreeg je ook de misvorming van veel Scania's (3-serie vooral) waar voor het stoere gezicht die brede banden op de vooras werden opgelegd, terwijl die vooras daar helemaal niet voor bedoeld was. Dan staken die banden buiten de spatschermen uit, die vielen net iets te breed. Daaraan kon je meteen zien dat er lichte assen onder zo'n auto Scania zaten en die brede banden eigenlijk alleen maar voor de sier waren. Want alleen de echte 8 ton's assen (van Scania) waren iets smaller, zodat die brede banden wel netjes binnen de spatschermen vielen. De 7,1 en 7,5 ton's vooras stond iets breder op spoor bij die types, waardoor die banden dan buiten de spatschermen uitstaken. Volvo had dat niet, daar stonden de lichtere assen wel op hetzelfde spoor als de zware 8 ton's as. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid martin scania Geplaatst 28 oktober 2012 Auteur Forumlid Share Geplaatst 28 oktober 2012 hier is hij dan de xf 105 460 pk scc complete combinatie , voor de foto shoot het ziet er echt netjes uit . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Martijn73 Geplaatst 25 februari 2013 Forumlid Share Geplaatst 25 februari 2013 Wauw!!!!! ziet er zeer mooi uit.... zou er stiekum wel willen rijden.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid europeaan Geplaatst 25 februari 2013 Forumlid Share Geplaatst 25 februari 2013 En zo kwam de bandenmaat 385/65 R22,5 steeds meer op de voorassen van vrachtwagens terecht. Volvo had dat niet, daar stonden de lichtere assen wel op hetzelfde spoor als de zware 8 ton's as. IK had,op de eerste Volvo combi die ik bij Bas reed ook deze banden op de vooras. Met regelmatig bandenspanning controleren en na +/- 300 000km de banden op het velg gedraaid te hebben,zodat de buitenkant binnen komt te liggen,heb ik met deze "goedkopere trailerbanden"bijna een halve ton aan kilometers( 498 000 om precies te zijn) gemaakt. Toen ze eraf gingen hebben ze nog een paar jaar op de middenas van een treintrailer gelegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 februari 2013 Share Geplaatst 25 februari 2013 Mooi bedrijf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid the duke Geplaatst 26 februari 2013 Forumlid Share Geplaatst 26 februari 2013 IK had,op de eerste Volvo combi die ik bij Bas reed ook deze banden op de vooras.Met regelmatig bandenspanning controleren en na +/- 300 000km de banden op het velg gedraaid te hebben,zodat de buitenkant binnen komt te liggen,heb ik met deze "goedkopere trailerbanden"bijna een halve ton aan kilometers( 498 000 om precies te zijn) gemaakt. Toen ze eraf gingen hebben ze nog een paar jaar op de middenas van een treintrailer gelegen. Dat zijn wel heel hoge kilometrage's Peter! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.