[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dikke truckers zijn een groter risico


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid
Ik vind het tegenwoordig wel meevallen met het aantal dikke chauffeurs.

Heb het idee dat er 20 jaar geleden veel meer dikke collega's waren..

Lijkt me dat er steeds meer zijn die weerstand kunnen bieden aan de lokroep van de gehaktstaaf bij het tankstation.

Misschien dat het ook te maken heeft met dat de afstanden korter zijn geworden en ze meer in beweging zijn.

Kan het zelf wel merken, heb 4 jaar een route gehad met ca 25 adressen, sinds januari nog maar een stuk of 5 en het dubbelle aantal kilometers, kkmt langzaam toch wel iets bij, en ik eet overdag alleen maar brood en 2 sinasappels. Dat doe ik al jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik denk dat in de wetenschap dit onderzoek niet serieus genomen wordt;

- De onderzochte groep zijn allemaal chauffeurs van één bedrijf, dit zou al tot een afwijking (selectieprocedure) kunnen leiden en je mag dus niet veralgemeniseren naar alle chauffeurs.

- Er is een correlatie gevonden, geen causaal verband en het is niet chique om er als wetenschapper meteen een vermoedelijke oorzaak (slaapapneu) aan te plakken.

- Men verklaart dit niet: "Drivers who are overweight or obese, but not severely, did not appear to be at higher risk, and the study does not indicate why."

Het zou teruggevoerd kunnen worden op een hormoon of neurotransmitter die er voor zorgt dat iemand tegelijk overmatig dik en traag wordt, ongeacht levenstijl.

(te langzaam werkende schildklier)

De gevolgen zijn voor iedereen hetzelfde, chauffeur of niet.

Pilletje er in en hij/zij is als nieuw en heeft dezelfde kans op ongelukken als de rest.

Ik denk dat deze onderzoeker(s) nog een wetenschappelijk pak slaag te wachten staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
  • Forumlid

Zie de nummers en was toch flink wat vetter geworden de laatste 3 jaar. En ja, had ook een ongeluk kunnen krijgen natuurlijk, maar was thuis.

 

Ik denk dat het een beetje dreigende taal is van dikke chauffeurs die altijd ongelukken hebben, er zijn hier genoeg leden die wat zwaar zijn en nooit iets hebben. En even goed magere chauffeurs die wel een ongeluk hebben.

 

Dacht dat iemand op uiterlijk beoordelen een ding uit t verleden was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is aan jouw wat je met de info doet Reinderd.

Alles wat je eet word in je lichaam verdeeld. Eten wat je gebruikt, dus wat je nodig hebt. De rest word als vet op geslagen voor slechte tijden. Zo werkt het lichaam al veel duizenden jaren. Er is echter iets veranderd de laatste 40 of zo jaaren. Er zijn geen slechte jaren meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dan :eek:  Wat woog die voorheen? 180 kg of zo?

 

Nou,.............................150 kg zeker.

 

Hij heeft een jas uitgedaan, en alle respect overigens voor het resultaat, hij is nog niet klaar begreep ik  :eek:

 

En dan inderdaad op het gewicht blijven. Hij was vorig jaar bij me op visite, hij zal aardig oncomfortabel hebben gezeten....................14 uur vliegen ! :eek:

En 14 uur terug................. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hier kun je zien of je te zwaar bent voor je lengte. De BMI.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/heb-ik-een-gezond-gewicht/bmi-meter.aspx

 

Mijn BMI is 26. 25 is gezond.

Hmmmmm 29,3.....

 

Maar ja, ik ben altijd al slecht in rekenen geweest LOL

 

 

Maar BMI zegt niet alles, er wordt namelijk geen rekening gehouden met de bouw van het lichaam. Ik doel op zware of lichte botten, veel of weinig spiermassa.

Dus, ik neem  er :wijn: en eet mijn bordje leeg. Mevr. Murphy heeft weer een lekkere maal gemaakt in de kombuis :D

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmmmmm 29,3.....

 

 er wordt namelijk geen rekening gehouden met de bouw van het lichaam. Ik doel op zware of lichte botten

https://www.gezondheidsnet.nl/overgewicht-en-afvallen/kun-je-zware-botten-hebben

Zware botten bestaan niet. Als je te zwaar bent, weeg je meer voor je lengte dan goed is voor je gezondheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Body mass index. Leeuw is redelijk slank. Althans, een 3/4 jaar terug. Hij rijd wel veel met peperkoeken en dat soort fraais. Dus of hij nu nog een Leeuw is, of misschien een olifant... wie weet.... :D

 

corydon, BRILJANT !

 

Zie hier, leeuw is de oplossing !

 

Leeuw-------------> ritje Caiais----------> deur open---------> Vluchtelingen zien Bolletje ! leeuw roept heel hard KOEKIES-----------> 10.000 vluchtelingen rennen achter leeuw aan !

 

Gas erop, leeuw gaat plat op het stuur liggen. korte stop Noord Afrika, Iritrea, laatste los adres Kabul.

 

Klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

corydon, BRILJANT !

 

Zie hier, leeuw is de oplossing !

 

Leeuw-------------> ritje Caiais----------> deur open---------> Vluchtelingen zien Bolletje ! leeuw roept heel hard KOEKIES-----------> 10.000 vluchtelingen rennen achter leeuw aan !

 

Gas erop, leeuw gaat plat op het stuur liggen. korte stop Noord Afrika, Iritrea, laatste los adres Kabul.

 

Klaar.

Weg koekjes

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden