[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Middelkoop Nieuw Vennep


Recommended Posts

Beste Debian en alle andere op dit forum die er niets van begrijpen,

Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort forums, maar dit keer werd ik zo kwaad dat ik er wel even iets over kwijt wil.

Waar halen jullie deze wijsheden allemaal vandaan? Zijn jullie wel eens bij Middelkoop geweest? Weten jullie wat voor sfeer daar heerst? Hebben jullie wel eens gesproken met Dio Middelkoop? Zijn jullie wel eens mee geweest met een hulptransport?

Als er 1 persoon weet hoe Dio in elkaar zit dan ben ik het wel. Deze man heeft samen met vele anderen heel zijn ziel en zaligheid in het bedrijf gestopt.

De mensen die positief zijn op dit forum zijn de mensen die wel weten hoe het zit. Het niveau van deze mensen ligt een stuk hoger dan de meesten die hier hebben gereageerd. Het is dan ook super vervelend voor al deze top chauffeurs en medewerkers van Middelkoop dat het zo gelopen is.

Voor alle mensen die er niets van begrijpen: denk eerst eens na of doe je huiswerk!

Ik wens iedereen van Middelkoop heel veel sterkte in deze onzekere tijden.

Op naar een doorstart!

Ik ben het geheel met je posting eens, maar ik vind ook dat Debian gelijk heb, en ik denk dat het negatief gelezen word, en dat hij daarmee niet zegt dat de eigenaar directeur een boef is. Het blijft gewoon zo dat je nou eenmaal belasting moet betalen, en dan kunnen wij niet de belastingdienst claimen als zij de centen willen.

Nogmaals ik hoop voor iedereen dat het goed komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar halen jullie deze wijsheden allemaal vandaan? Zijn jullie wel eens bij Middelkoop geweest?

Nooit geweest. Ben er wel eens langs gereden en zag er netjes uit.

Zijn jullie wel eens mee geweest met een hulptransport?

Iets doen voor je medemens is altijd ok. Maar, in de tijd dat ik zelf nog chauffeur was kon ik mij behoorlijk opwinden als je uren of dagen aan een grens stond aan te schuiven en er kwam wéér zo'n hulptransport alles voorbij.

Deze man heeft samen met vele anderen heel zijn ziel en zaligheid in het bedrijf gestopt.

Dat doen heel veel ondernemers.

Het is dan ook super vervelend voor al deze top chauffeurs en medewerkers van Middelkoop dat het zo gelopen is.

Dat is het zeker.

Op naar een doorstart!

Waarom? Gaat er dan ineens wél geld verdiend worden? Hoe gaan ze dat doen? En waarom is er de laatste tijd/jaren dan niets aan gedaan om het tij te keren? Of heeft meneer Middelkoop een dermate slecht cijfermatig inzicht dat hij de jaarcijfers van z'n eigen bedrijf niet begreep met als resultaat dat hij door het faillissement kompleet is overdonderd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bonaire,

Een bedrijf is niet "goed" of "mooi":

* omdat er 30 glimmende mooie wagens op het erf staan.

* omdat er hulptransporten worden gereden.

* omdat de eigenaar een toffe peer is.

* omdat ze E-6 betalen of meer.

Een bedrijf is goed als ze zich aan de regels houden en als ze aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Dat kunnen verplichtingen zijn naar leveranciers, belastingdienst en natuurlijk ook naar hun chauffeurs. Als het ergens hapert in deze zaken is er groot kans dat er een faillissement gaat volgen. Dat is gebeurd bij Middelkoop. Ik zou zeggen wacht het verslag af van de curator. Er zullen bedragen naar boven komen aan schulden waar velen van ons jaren en jaren voor moeten werken. Schulden die niet het afgelopen jaar zijn ontstaan maar wat al jaren sleept. Ook als de staat der Nederlanden er in duikt, betalen we dit uiteindelijk met zijn allen. Dat wordt wel eens vergeten.

In het topic Ter Wal uit Meppel kwam het ook ter sprake. Ook dit bedrijf schreef jaar in jaar uit rode cijfers en werd er terecht opgemerkt:'Ik weet daarom niet of je het daarom wel een mooi bedrijf mag noemen'. Dit is ook van toepassing op Middelkoop.

Bij veel van dit soort oude familiebedrijven wordt de kop in het zand gestoken. Vroeger een mooie wagen op de weg, dan nu ook. Een paar jaar achter elkaar een beetje geld verliezen, er komen vanzelf betere tijden. Probleem is dat die er voorlopig niet komen.

Misschien komt hier een doorstart. Het is te hopen voor een aantal chauffeurs. Of ze dan nog tegen E-.... in dienst mogen komen. Verzin het maar. Als het nog wat langer gaat duren is het werk verdeeld onder de bedrijven die dit werk ook uitvoeren. Zo druk is het niet in die handel. Denk dat er veel bedrijven zijn in dit werk die de machines die Middelkoop vervoerde er zo tussen zetten zonder dat ze er veel van merken.

Blijft het feit dat het een drama is voor alle betrokkenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iets doen voor je medemens is altijd ok. Maar, in de tijd dat ik zelf nog chauffeur was kon ik mij behoorlijk opwinden als je uren of dagen aan een grens stond aan te schuiven en er kwam wéér zo'n hulptransport alles voorbij.

Die brachten extra voedsel naar het oosten zodat jouw Sebastiaan extra kon aansterken. Dat had je toen nog niet door, dat kwam later pas....

Als ik kijk naar wie de "likers" zijn kan ik het niet helemaal meer volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind het voor Jan als ook voor alle andere chauffeurs vanzelfsprekend zwaar klote dat ze hun baan kwijt zijn/raken. Ook voor alle andere betrokkene is het zwaar klote, maar ik ben van mening dat ze bij Middelkoop dan toch hun huishoudboekje niet op orde hadden. Een doorstart bij bedrijven die onderuit zijn gegaan zou mijns inziens alleen maar mogen gebeuren als de verantwoordelijken totaal niks meer met het bedrijf te maken mogen hebben.. Maaaaar dat is dan utopie.

Ik hoop voor alle chauffeurs dat ze in no time weer op de bok mogen (mochten ze dat nog ambiëren).

Daarom kan ik ook wel met de posting van EJD meegaan. Er is slecht beleid gevoerd mijns inziens. Als het slecht gaat moet men er eerdere op anticiperen.

Dat wil niet zeggen dat ik het beter zou doen..Maar hee, het is slechts mijn bescheiden mening.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Freddy, ik weet (gelukkig) niets over de oorzaak van het failliesement buiten wat iedereen in de media leest. Maar wat nou als bijvoorbeeld een grote klant van middelkoop failliet is gegaan die middelkoop meegetrokken heeft. Dan is er geen slecht beleid gevoerd. Mag de directeur in dat geval ook niet betrokken zijn bij een eventuele doorstart ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je de winst marges ziet.

Het is beter om een hot dog cart aan te schaffen, totaale investering een paar duizend. Als het dan niet gaat is dat alles wat je verliest. Momenteel gaat het hier niet echt wat we van het leven hadden verwacht, en werk gelukkig voor een boven gemiddeld bedrijf, maar heb nog steeds ideeen. Zelfs als het een droom blijft, je moet iets dromen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Freddy, ik weet (gelukkig) niets over de oorzaak van het failliesement buiten wat iedereen in de media leest. Maar wat nou als bijvoorbeeld een grote klant van middelkoop failliet is gegaan die middelkoop meegetrokken heeft. Dan is er geen slecht beleid gevoerd. Mag de directeur in dat geval ook niet betrokken zijn bij een eventuele doorstart ?
Heb je dan een goed beleid gevoerd ? Als je al je geld op 1 paard inzet is de kans ook groot dat je het kwijt raakt.

Als je een bedrijf runt waar je ook de verantwoordelijkheid hebt voor meerdere huishoudens is het dan verstandig om van 1 grote klant te leven ? Zou het niet handiger zijn om dan van 10 kleintjes te leven en dan misschien iets minder verdienen ?

Ik lul ook maar wat hoor.. Misschien is het wel helemaal niet mogelijk. Maar dit is gewoon wat ik denk.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb je dan een goed beleid gevoerd ? Als je al je geld op 1 paard inzet is de kans ook groot dat je het kwijt raakt.

Als je een bedrijf runt waar je ook de verantwoordelijkheid hebt voor meerdere huishoudens is het dan verstandig om van 1 grote klant te leven ? Zou het niet handiger zijn om dan van 10 kleintjes te leven en dan misschien iets minder verdienen ?

Ik lul ook maar wat hoor.. Misschien is het wel helemaal niet mogelijk. Maar dit is gewoon wat ik denk.

--== Freddy ==--

Misschien hadden ze vroeger hun eieren in meerdere bakjes en is er in de loop van de tijd maar 1 bakje overgebleven. Dan kun je proberen meerdere bakjes te regelen, maar als dat niet lukt, moet je er dan uit voorzorg de stekker maar uittrekken? Of doorgaan met het risico dat het verkeerd afloopt indien het ene bakje ook verdwijnt of te weinig geld opleverd?

Kortom, wij weten de ins en outs niet dus om meteen over slecht beleid te praten (EJD) omdat het bedrijf failliet is lijkt mij een beetje voorbarig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het geheel met je posting eens, maar ik vind ook dat Debian gelijk heb, en ik denk dat het negatief gelezen word, en dat hij daarmee niet zegt dat de eigenaar directeur een boef is. Het blijft gewoon zo dat je nou eenmaal belasting moet betalen, en dan kunnen wij niet de belastingdienst claimen als zij de centen willen.

Nogmaals ik hoop voor iedereen dat het goed komt

Gelukkig toch nog één die het opvat zoals ik het heb bedoelt.

Ik zal geen kwaad woord over Middelkoop zeggen maar een kritische noot mag kennelijk niet op dit forum.

Die vordering van de belasting had/moet je zien aankomen, die komt niet uit de lucht vallen.

Zie je die niet aankomen dan is er iets niet in orde bij de boekhouding, dat is mijn kritiek.

Sommigen vragen zich af waarom ik denk dat er sprake is van een vordering van de belasting;

Vandaag.nl - Transportbedrijf J. Middelkoop Nieuw-Vennep failliet

Transportbedrijf J. Middelkoop failliet - TTM.nl

Onzekere tijd voor 50 medewerkers failliet transportbedrijf J. Middelkoop Nieuw-Vennep - FaillissementsDossier.nl

Transportnieuws - Transportbedrijf J. Middelkoop failliet: 50 medewerkers in onzekerheid

Ik vind het jammer dat velen mijn bericht zo anders opvatten dan ik bedoelde.

Er wordt soms ook simpel gedacht;

premisse -Dio Middelkoop is een hele aardige man

premisse -Hij heeft veel goeds gedaan met hulptransporten

conclusie -Dus hij kan geen fout maken in de bedrijfsvoering/boekhouding en iemand die denkt van wel is een slechterik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat een onzin lees ik hier zeg. Als je niet bij Dio werkt, kun je beter zwijgen.

En moet dat voor het rode kruis rijden. Doe je wat voor je medemens, dan is het nog niet goed.

En de 3e, en de laatste, want doe normaal niet aan dit soort forum dingen: we hebben altijd goed loon gehad en goed materiaal.

Kan niet iedereen zeggen dacht ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden