[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de ritten van Johan


JvL

Recommended Posts

  • Forumlid
johan mag je met een grote truck ook bij vidin of de pont??

wij gaan meestal bij bekhet over.

en niet aangehouden in blagoevgrad....ben er drie keer langs gekomen en 2x controle.

ja dat zijn mooie ritten.

het zal toch binnenkort een keer zo zijn dat de brug tussen calafat en vlidin klaar zal zijn.

heb je de tir parking op de buitenring van sofia genomen of die net voor sofia zit.

ik heb met ria al eens op de buitenring bij goede truckstop gestaan.

ben ff de naam kwijt.

Is dat de parking met een groot Rest En je kunt er wassen

Vroeger een oude man met een vrij jonge vrouw Die paste altijd op de auto

Als ze niet dronken waren En daarbij 40 honden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 184
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Vidin is qua gewicht juist nog beter dan Bechet. Dacht dat Bechet 10 ton asdruk had en Vidin 11,5.

Nee Blagoevgrad niet aangehouden. Daar is het ergste en meeste controle. Bij je 2x controle, hoeveel heb je moeten betalen als ik vragen mag? En met bon of zwart? :D

De brug zou inmiddels klaar moeten zijn in Vidin. Toen ik er was, was hij nog niet open, maar wat ik weet, zou dat toen 1 of 2 weken later moeten zijn. In ieder geval een stuk goedkoper dan die rottige bootjes.

De TIR-parking net voor Sofia, als je van het bootje komt, aan de rechterkant. Aan de linkerkant zit er ook eentje, maar dan moet je draaien, da's niet handig. Want naar Sofia toe zijn ze daar aan de weg bezig, als je pech hebt sta je daar zeker half uur aan te schuiven. Om dat dan 2x vrijwillig te doen lijkt me niet zo goed. Op de buitenring weet ik zo geen truckstop, die pak ik alleen als ik naar Plovdiv ga. Naar Griekenland altijd via de binnenring.

De brug is inderdaad klaar van Calafat naar Vidin. Vergeet niet bij de eerste gelegenheid aan de linkerkant, zodra je in Bulgarije bent, een vignet te kopen. De douanehandling is namelijk verdwenen aan de Bulgaarse kant. Althans, tot voor drie weken terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Ook bij dat soort nare dingen verwacht ik wel een reactie van Johan.

De andere tegenslagen heeft hij hier ook eerlijk gepost.

Ik verwacht eerder dat ie druk doende is met meters maken.

Naar wat hij schreef en wat ik eruit op kon maken, ging het hem redelijk. Hij had het elke keer over een vaste, betrouwbare klantenkring.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jullie denken nog wel aan me, ook al ben ik niet vaak online :-). Nee ben niet failliet. Da's ook lastig, want heb een eenmanszaakje, dan ben ik privé ook de klos. Vorig jaar heb ik 1 factuur niet betaald gekregen (Teleroute rit) en de rest wel. Heb Teleroute toen opgezegd en rij nu alleen maar voor opdrachtgevers waar ik vaak iets voor doe, waarvan ik weet dat de centen komen. Je kan wel in Antwerpen laden voor Tilburg voor 175 euro terwijl je naar Helmond moet, dus heb je omrijkilometers, bent 3 uur kwijt voor laden+lossen, en dan je rit niet betaald krijgen. Nee, rij voortaan gewoon leeg naar huis vanaf Antwerpen. Voor niks werken is niet mijn hobby :-(.

Maar die ritten die ik hier heb geplaatst, die heb ik ook niet elke week of elke maand. De laatste maanden veel op Frankrijk en Engeland gereden, dus korte ritjes, niet zo spannend. Maar die betalen wel beter. Dat ver weg is leuk, een keer wat afwisseling, en dan is het wel leuk om een verslag ervan te plaatsen. Dit jaar verwacht ik niet meer veel spannends. Gewoon het korte werk. Misschien nog een keer naar Noorwegen, nu de zomer voorbij is en de winter en kettingpret er weer aan komt, willen ze me er wel voor bellen. In de zomer mag ik nooit. Volgend jaar zien we wel weer, zal vast wel weer leuk ritje bij zitten, en dan plaats ik dat hier wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook de korte ritjes lezen we graag hier...;)
Oke,afgelopen donderdag gestart in Hoenderloo en gelost Midwolda(Scheemda),einde oefening ,lang weekend.Kort genoeg Pierre?LOL

Pfff, wat een afstanden......

Doe inmiddels al een week lang 13 vrachtjes bagger per dag. Goed voor maar liefst 138 km per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Heb weer een verhaaltje geschreven, uiteraard met de nodige foto's. Hoop dat jullie het kunnen waarderen :-):

Dinsdag 8 oktober. Helmond - Le Mans. Eigenlijk had ik een weekje vrij in gedachten. Afgelopen vrijdag gelost in Oss, leeg naar huis en even gewoon niks doen. Beetje met de honden spelen, wat papierwerk bijwerken. Maandag even naar de stad geweest, nieuwe jas halen. Ja gewoon een simpel weekje. Tot de telefoon ging. Of ik een auto leeg had. En als ik een auto leeg heb, zeg ik geen nee. Eens horen wat de beste man te zeggen had. Hij had een vracht voor de auto industrie, moest dinsdag geladen worden en donderdag 08:00 stipt lossen in Burgos - Spanje. OK, da's een dikke 1.400 km, en ondanks dat de lading bijna 25 ton woog, moest dat toch best te doen zijn. Prijs afgesproken, kenteken doorgegeven en nog 1 nachtje thuis slapen. Dinsdagochtend dan samen met vrouw en kinderen opgestaan, koffie gedronken, en toen de vrouw naar het werk ging, ging ik ook maar beginnen. Was nog nooit bij dat laadadres geweest, maar kon het makkelijk vinden. Vriendelijke mensen, en na het kantoortje voor aan te melden mocht ik de weegbrug op. Toen ik het hokje van de weegbrug uitkwam, stond de heftruckchauffeur al te wachten. Die heeft haast. 2 zijkantjes open, lading erin, rubber eronder, spanbanden erover, zeilen dicht, wegen, CMR halen. Alles bij elkaar 40 minuten. Ondanks dat het amper 16 graden was toch gaan zweten.

Na het laden nog even voltanken. En dat doen we in België. Daar is de diesel wat goedkoper dan in Nederland. En je krijgt nog wat accijns terug. Geen idee hoeveel dat nu is, denk 7-8 cent per liter. OK, is wel een jaar of 2 wachten voordat je de accijns op je rekening hebt, maar zie het als een extra'tje. Zelfs zonder de accijnsteruggave is de diesel nog goedkoper dan hier.

q0y5.jpg

Daarna op naar Antwerpen. Werken in Oelegem. Het zal me benieuwen. Het liep goed bij Oelegem en zat zo op de ring van Antwerpen. Dat zag er ook goed uit daar, het was gezellig druk. Aan de andere kant was ongeluk gebeurd. Eentje van De Rijke die een andere vrachtwagen er niet tussen had gelaten zoals ik het snel kon zien. 2 rijbanen geblokkeerd van de 3. Tot aan de Kennedytunnel stond het er file. Mijn kant, richting Frankrijk, was niks te doen. Heb het wel eens anders meegemaakt. Hoorde later trouwens dat er ruim 10 km file stond door dat ongeluk. Je zou er maar in staan met je digitacho.

Bij de Kennedytunnel:

68t2.jpg

Daarna even rekenen. Wat is wijsheid? Via Parijs rijden? Zou 17:15 bij Charles le Gaulle aankomen. Leek me geen fijne tijd om dan Parijs te passeren. Dus over Abbeville-Rouen. Wel 60 km om, maar geen hectiek van Parijs en waarschijnlijk geen file. Was benieuwd of de brug bij Rouen inmiddels weer open was. Ben er al paar maanden niet meer geweest en in één van m'n vorige verslagen had ik nog iets geschreven dat ik ooit 5 minuten teveel had gereden ofzo, wat mede door die brug kwam. De omleiding is 15 km meer. En ja hoor, de borden stonden er nog steeds dat het vrachtverkeer niet over de Pont Mathilde mocht. Dan de omleiding maar volgen. Kan op 2 manieren, een andere brug bij Rouen pakken, da's dan 15 km om, of over de Pont de Brotonne. Volgens mij net zover om, misschien een paar kilometer meer. Ik koos voor dat laatste.

De Pont de Brotonne:

dj2k.jpg

Na de Pont de Brotonne rap de A28 op en op richting Le Mans. Met 9:39 rij-uren kwam ik net voor Le Mans uit, en vond het mooi om daar 11 uur rust te gaan maken.

Woensdag 9 oktober 2013. Le Mans - San Sebastian. Om 08:30 de gordijnen open, koffie zetten, en daarna vertrekken richting Tours. Lekker rustig rijden. Van Tours naar Poitiers. Bij de betaling gaf de automaat aan iets van 35 euro (voor Tours-Poitiers). Volgens mij kost het de andere kant op 55 euro, en de afstand is net zo lang, toch? Het zij zo. Dan de N10 op. En dat is van Poitiers naar Bordeaux geheel inhaalverbod en 80 km per uur max voor de vrachtwagen. Cruisecontrol op 84 en rijden maar. Ging eigenlijk best goed. Even 3 kwartier gemaakt en weer verder. Had al na een paar minuten een Belg voor me met een nieuwe Actros, die max 75 reed. En bergaf remde hij nog harder. Da's wel jammer, bergaf laat ik hem graag beetje uitrollen. Na een minuut of 20, en inmiddels zo'n 30-40 vrachtwagens achter me, waagde ik het erop om de Belg maar voorbij te gaan. Blijft link, want ze controleren er veel op op het inhalen. Was er rap voorbij. Ik denk dat z'n tacho verkeerd stond afgesteld. Kijk, ik heb geen probleem met mensen die zich aan de regels houden. Doe ik meestal ook. Maar als je achter zo'n 75 rijder bij een inhaalverbod zit, is de ervaring dat je er heel vaak eentje achter je hebt zitten, die vlak op je bumper zit, die geen afstand houdt. Remt die slak die voor je zit af, moet jij ook remmen en die achter jou zit rijdt er bij je op, en zit jij er tussen. Ja, of je moet 70-80 meter afstand houden. Maar dan gaat de bumperklever je inhalen en voor jou weer naar rechts. Blijft lastig dat inhaalverbod. Daarna liep het weer lekker, en was in no-time op de rocade van Bordeaux.

Ring Bordeaux:

k5hn.jpg

Bordeaux liep vlot, en daarna krijg je weer een 100 km inhaalverbod richting de Spaanse grens. Ook 80 max. Het liep toch wel aardig. Tot je bij het nieuwe tolhok komt, daarna is het 3-baans weg en mag je inhalen en 90 rijden. Er zijn 2 nieuwe tolhokken. Dus tegenwoordig 5x stoppen tussen Bordeaux en Irun voor de tol.

Tussen Bordeaux en Irun:

9e3r.jpg

De andere kant op was weer een ongeluk gebeurd. Een Portugees met z'n vrachtwagen achterop een personenwagen gereden in de wegwerkzaamheden. Richting Spanje niets. Bij het (nu) 3e betaalhok de andere kant op stond de douane. Toen ik het hok voorbij was zag ik dat ze ook richting Spanje stonden. Maar kon doorrijden.

Bij Bayonne, vlak voor de Spaanse grens:

ukgc.jpg

Na de grens weer even de billen samen knijpen of er controle zou zijn. Heb de laatste 28 dagen 1 fout, en wel 10:05 rij-uur. En 3 keer onderbroken rust vanwege de boot. Zo'n 7 uur op de boot, dan 5-6 uur in de haven gecompenseerd. Maar leg dat een Spanjool maar eens uit. Weet niet eens wat boot op z'n Spaans is. Richting San Sebastian stond geen controle gelukkig. Daarna bij het tolhok zag ik dat er richting Frankrijk wel weer aardige controle was. Wordt weer spannend voor morgen dan, dan zullen ze er ook wel weer staan. De verhalen gelovende, kost die 5 minuten teveel gauw 900 euro in Baskenland. Afwachten.

Bij San Sebastian een parkeerplaats opgezocht. 8:43 rij-uur vandaag. Nog even een broodje Lomo gehaald in het restaurantje, en kan mooi 11 uur rust maken. Had ik hier 3 kwartier gemaakt om dan de 10 rij-uren vol te rijden, had ik geen 11 uur meer kunnen maken, want dan was ik niet om 08:00 uur in Burgos morgen. Nu slapen, 05:30 uur vertrekken. Dan moet het goed komen.

Vaste prik in Spanje: bocadillo Lomo:

hfkl.jpg

Donderdag 10 oktober. San Sebastian - Alsasua. Vandaag maar optijd opgestaan. Om 05:30 uur vertrokken voor het laatste stuk naar Burgos. Goeie 2,5 uurtjes rijden. Het stuk van San Sebastian naar Alsasua vind ik niet zo leuk. Bochtig, omhoog, omlaag, auto's die te hard rijden, Portugezen die je altijd voorbij gaan. Gelukkig was het om deze tijd nog niet zo druk. Na Miranda de N-I op naar Burgos. Ook de N-I was nog relatief rustig, weinig last van de Portugezen gehad.

Op de N-I in de ochtendschemer, net voor Burgos:

s6ta.jpg

Bij Burgos heb je 2 hele grote industrieterreinen. Het eerste is als je Burgos binnenkomt vanaf de N-I. Het andere ligt linksboven Burgos en heet Villalonquejar, daar moest ik zijn. De navigatie (die up-to-date is) ingesteld, en hij stuurt me via een noord ring van Burgos er naartoe. De straat kent hij gelukkig ook, want was nog nooit bij dit losadres geweest. Praktisch voor de deur laat de navigatie me stoppen (en da's mooi, want had er geen huisnummer van, en kwam op een T-splitsing waar de straat zowel links als rechts ging).

Industrieterrein Villalonquejar bij Burgos:

o3h7.jpg

Mooi optijd dus bij het losadres. Melden bij de portier met de CMR. Dan begint de ellende. Hij heeft meer papieren nodig dan alleen een CMR. En die heb ik niet. Dus bellen naar de klant. Die zou het regelen en gaan faxen. Tot die tijd kon ik in de auto wachten. Portier had mijn gsm nummer en zou me bellen als ik naar binnen mocht. Na 2:50 uur ging de telefoon en kon ik naar binnen rijden. De weegbrug op, en toen naar de losplek. Stonden 2 man voor me. Een Spanjool en een Bulgaar. De Bulgaar was leeg maar kreeg zijn zeil niet dicht. De Spanjool was nog vol. Toen de Spanjool leeg was, stond de Bulgaar nog steeds met zijn zeil te kloten. Was iets met de zeilspanner. Ik kon hem op de plek van de Spanjool neerzetten, en binnen 30 minuten was de oplegger leeg. De Bulgaar was inmiddels ook klaar met zijn zeil, na ruim een uur (of langer, maar toen stond ik er nog niet). Weegbrug op, stempel halen op CMR en wegwezen.

In Spanje bouwen ze al jaren nieuwe wegen. Waar ze het geld vandaan halen weet ik niet. Vroeger had je bij Madrid amper een halve ring. Kwam je nog langs het koninklijk paleis als je van Badajoz af kwam richting Frankrijk. Tegenwoordig lopen er 3 nieuwe ringen om Madrid heen. De M-40, M-45 en M-50 als ik het goed heb. 1 ervan is tol, andere gratis. Bij Burgos zijn ze ook zo aan de weg bezig. Ik zag op het industrieterrein een bordje met Vitoria staan. Ik dacht laat ik dat maar volgen. En kwam meteen op een nieuwe weg uit (ik denk dat het een nieuw stuk van de weg Burgos-Santander is). Door een tunneltje, en praktisch meteen op de N-I. Dat scheelt effe zeg met die binnenring van Burgos. Had ik vanochtend moeten weten.

Allemaal nieuwe wegen in Spanje:

elau.jpg

M'n laadadres was 90 km terug richting Frankrijk. Had daar een terugvrachtje naar Frankrijk weten te vinden. De planning was om dat vrijdag nog te lossen. Via de N-I alles weer terug gereden. Net voor Miranda waren wegwerkzaamheden. Waren ze aan de weg bezig. Stonden stoplichten omdat het verkeer over één strook moest. 2 dingen vielen me op. Vanochtend lag de weg nog open, nu lag er een hele nieuwe laag asfalt over, zeker 1,5 km lang. En dat in 4 uur tijd? Daar doen ze in Duitsland 4 weken over. Het 2e was dat net aan de andere kant van de wegwerkzaamheden, de eerste auto die daar voor het stoplicht stond te wachten, was die Belg die de dag ervoor 75 zat te rijden op de N-10, met z'n witte Actros. Die deed er lang over.

Eindeloze rustige wegen in Spanje. Geweldig om te rijden in plaats van in de drukte:

w7zk.jpg

Om 14:05 uur kwam ik bij het laadadres aan. Stond een Spanjool voor me. Kantoor was dicht. Ik naar de Spanjool. Die zei dat ze tot 15:00 uur pauze hadden. Om 14:55 ging de Spanjool naar het kantoor. Ik er maar achteraan. Na 15:00 uur kwamen de dames langzaam aanzetten. Eerst wisten ze niet wat ik kwam laden. Wachten-wachten. Toen na een goed half uur hadden ze wat gevonden. Moest naar buiten naar een parkeerplaats rijden, dan te voet terug om te melden in de loods, daarna kwam de heftruckchauffeur me halen. Na 1:20 uur kwam de heftruckchauffeur. 12 pakketten samen een dikke 12 ton erin en klaar. Dik half uurtje werk. Het was 17:30 uur. Naar kantoor voor CMR te halen. Eerst half uur wachten tot er iemand m'n papier aan nam. Toen wachten tot ze de CMR klaar had. Mevrouw had het drukker met haar Smartphone dan met werken. Ze werkten daar tot 19:00 uur, en ja hoor, precies om 19:00 uur had ze mijn CMR uitgeprint. 1,5 uur wachten. Had daarna niet meer veel diensttijd over. Gas erop naar Alsasua. Dat haalde ik nog net binnen de diensttijd. Even douchen bij de IDS, en wat te eten halen. Het restaurantje zat vol met Spanjolen. Die schreeuwen altijd tijdens het eten om boven de TV uit te komen die qua geluid op max staat. Het lijkt net alsof iedereen er ruzie heeft. Heb maar weer een broodje Lomo met kaas gepakt en een blikje cola en rustig in de auto gegeten en gedronken, zonder herrie makende Spanjolen icon_smile.gif.

Het avondmaal:

lr9a.jpg

In elk verslag zie je als ik in Spanje ben dat broodje Lomo. Lijkt wel alsof ik er niets anders eet. En dat klopt ook icon_smile.gif. Vandaag op de minuut af 6:00 rij-uren. Meer zat er niet in omdat het lossen en het laden te lang geduurd hadden.

Vrijdag 11 oktober. Alsasua - Chateauroux. Dat lossen gaat vandaag niet meer lukken. 810 km. Dat lukt niet binnen 10 rij-uren. 06:15 uur vertrokken. Benieuwd of er controle is net voor de grens. Zit nog steeds met die 5 minuten teveel rijtijd van 3 weken terug. Gelukkig was er geen controle. Ik had geen haast, en besloot zoveel mogelijk tolvrij te rijden. Cruisecontrol op 83. De eerste 3 betaalhokken in Frankrijk ontkwam ik niet aan. En wie zag ik wederom? Bij het 2e of 3e betaalhok staan slapen? Die Belg met z'n witte Actros. Raar dat je zo iemand 3x tegenkomt. Heb hem verder niet meer gezien trouwens (kan ik zeggen, want ik schrijf dit op zaterdag). Na Bayonne ging het naar Mont de Marsan.

Ochtendspits tussen Bayonne en Mont de Marsan:

p0sq.jpg

Daarna via Marmande naar Perigieux gereden en dan naar Limoges. Daar moet je wat geduld hebben, want is veel door dorpjes en je verliest er wel wat tijd. Na Limoges de tolvrije snelweg op, en bij Chateauroux vond ik het genoeg voor vandaag. Het was vanaf daar nog 140 km naar het losadres in Sully sur Loire. Vandaag 9:26 rij-uur.

Zaterdag 12 oktober. Chateauroux - Sully sur Loire. Om 06:00 uur vertrokken voor het laatste stukje deze week. 70 km tolvrije snelweg en dan bij Vierzon-Nord eraf. De eerste 20 km gingen nog wel goed, daarna werd het 50 kilometer over hele smalle weggetjes waar je eigenlijk niet hoort te rijden met een vrachtwagen. Sully sur Loire ligt een beetje in de middle-of-nowhere. En da's raar, want er staat een hele grote hout fabriek, die is echt groot. En daar komen heel wat auto's op een dag. Ik ben naar het losadres gereden, maar absoluut geen parkeerplaats. Meteen aan de weg zat de poort. Jammer. Had stiekem gehoopt dat ik er nog kon lossen vandaag. Dan maar naar dat houtfabriek rijden, daar is een hele grote parkeerplaats waar meer vrachtauto's staan. Dan daar maar het weekend tot maandagochtend zien door te brengen.

Ik had de auto er neergezet en wilde uitstappen, toen ik bijna in de stront stond:

czit.jpg

Gister had ik 3 kwartier gemaakt aan de doorgaande weg voor Casteljaloux. Was een parkeerhaventje. Daar trof ik hetzelfde aan, stond ik ook al bijna in de stront. Het lijkt de nieuwe rage, direct langs je auto te gaan schijten. Net maar even de auto verzet, want zeker weten dat ik er anders vannacht of morgenochtend nog in stap. Vandaag 2:32 rij-uur. Daarmee zit deze kalenderweek erop.

Zondag 13 oktober. Sully sur Loire - Sully sur Loire. Zo'n weekendje stilstaan vind ik niet zo erg. Gister de spanbanden allemaal opnieuw ingespoten met olie. Keertje oefenen met de sneeuwketting op het wiel leggen, of ik het nog kon. Nu is het droog, als ik hem nodig heb zal het weer er anders uit zien. Alle wielmoeren nagetrokken, cabine schoongemaakt. Gister was ik al half uurtje wezen hard lopen. De ervaring zegt dat dat dan zo'n dikke 5 km zijn. Vandaag ook optijd op, de trainingsbroek en gymschoenen aan, en weer ruim half uurtje hardgelopen. Heb er tijd genoeg voor. 's-middags maar eens naar het dorp gewandeld, bakkie koffie gepakt, en 's-avonds wat gegeten en weer terug. Was ook weer een kilometer of 6-7, maar nu gewandeld. En wie zegt er dat de chauffeur geen beweging heeft icon_smile.gif.

Maandag 14 oktober. Sully sur Loire - Huy. Maandag had ik geen haast met opstaan. De lading die ik terug had geregeld was pas vanaf 13:30 uur te laden. Om 08:20 uur toch maar vast naar het losadres gereden. De poort was nu wel open. Kon meteen lossen en 3 kwartier later was ik leeg en had de papieren terug.

Kasteel in Sully sur Loire:

42fe.jpg

Zoals Sully sur Loire in de middle of nowhere ligt, zo lag mijn laadadres dat ook. Over een weggetje met verbod voor voertuigen meer dan 8 ton. Ik twijfel dan altijd. Heb zoiets van: ik zal toch niet de enige zijn die bij dat bedrijf komt laden en lossen? Maar de navigatie gaf aan dat het nog 3 km was, en kon geen andere weg zien erop, dus gas erop. Ging best goed. Bij het laadadres aangekomen stond op een bord dat van 08:00 tot 12:00 uur lossen was, en van 13:30 tot 17:00 uur laden. Dus de info die ik had klopte. Was er al om iets na 10:00 uur, dus 3 uur wachten. En ja, tijdens het wachten kwamen er nog wat auto's aan die moesten laden. Voelde het al aankomen, sta je als eerste, kun je dalijk lopen te vechten wie als eerste mag. Maar niets was minder waar. Om 13:20 uur kwam een fransoos naar me toe en zei dat ik voor de laaddeur mocht. 40 minuten later klaar met laden. Mooi. Losafspraak morgen om 12:00 uur in Genk. Ja, weer automotive onderdelen, u gokt het goed. Geen haast, want het waren amper 495 km. Dus besloten om praktisch weer alles binnendoor te rijden. Bij Paris via de N104 naar Soissons en Laon, zo via Chimay en Charleroi richting Luik. Bij Huy zat aan de snelweg nog een snackbar, en had nog niet veel gegeten, dus ben daar maar gestopt. Even een frietje met een gebakken cervela gepakt voor de dagelijkse vitaminen.

Frietje met gebakken cervela:

3xss.jpg

7:40 rij-uren vandaag, en nog een dik uur naar het losadres.

Dinsdag 15 oktober. Huy - Helmond. Om 09:25 uur vertrokken naar Genk. Uurtje rijden. Losafspraak 12:00 uur. Maar misschien kan het eerder, je weet het niet. Kwam er rond 10:30 uur aan. Papieren afgegeven en op straat wachten. Half uurtje later kwam vrouw op heftruck me halen. Zijkantje open, de spullen eruit, en binnen een half uur leeg. Geweldig als het zo loopt. Daarna op naar huis. Morgen dagje vrij. Vandaag dan 2:13 rij-uur. Alles mooi binnen de regels van de wet gedaan.

Deze rit 3.112 km en daarvoor 985 liter verbruikt. 1 op 3,16. Da's netjes op en neer naar Spanje, en op bijna 25 ton erin. Terug praktisch alles binnendoor gereden, da's ook niet optimaal voor het brandstofverbruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weer een superverslag Johan :ok:. Groot gelijk dat je je wagen een paar meter verder parkeerde om niet in de shit te trappen :cool:.

Overigens het brandstofverbruik van de forumleden verplaatst naar: http://www.chauffeursforum.nl/brandstofsysteem/45599-verbruik-van-de-diverse-merken-verschillende-omstandigheden.html

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
By the way, dat frietkot waar je was...is dat die Happy-snack op die parking bij Huy? Ziet er verdomd goed uit..:p:D

Ja Pierre, direct aan de snelweg bij Huy. Die is van 's-ochtends vroeg tot 's-avonds laat open. Heb al paar keer in België meegemaakt dat je bij een friettent staat, en die is van 14 tot 18 uur dicht, stipt om 18 uur open. Die aan de snelweg gelukkig niet, kun je tenminste ook gewoon overdag terecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Donderdag 17 oktober. Helmond - Orléans. Gister dagje vrij. Maar dat betekend niet een dagje niks doen. Naar de boekhouder geweest om de spullen voor het 3e kwartaal in te leveren. Alle facturen met buitenlandse BTW geordend en aangetekend opgestuurd naar de btw-boer. De eigen administratie bijgewerkt en facturen verstuurd. Donderdag was het vroeg opstaan, want moest om 08:00 uur precies laden voor een nieuwe klant. Een Pool. Had er al eens wat voor geladen, terugvracht, betalingen kwamen altijd optijd, nu ook eens opvracht voor gaan doen. En dan mag er op zo'n eerste vracht (met mogelijkheid om hem regelmatig te doen) niets fout gaan. 07:45 kwam ik bij laadadres aan. Me er gemeld, en het werkte inderdaad met venstertijden. 08:00 uur begon men met laden. 08:40 klaar met laden, 09:00 ontvangst CMR en wegwezen. Dat zag er goed uit. Gewicht iets over de 18 ton. In België weer even tanken. Was net de grens over of het stond al stil. Zag ervoor al vrachtwagens op de vluchtstrook staan, dat was eigenlijk al een slechte voorbode. Voor de afslag Oud-Turnhout was men aan de weg bezig. Dat veroorzaakte de file. Ruim 20 minuten aanschuiven. De werkzaamheden duren tot eind november, dus weten we dat ook weer. Toen ik dinsdag terug kwam stond het tussen Luik en Huy ook helemaal vast door wegwerkzaamheden. Ik gok een kilometer of 10 aan file. Hoe kun je dan nog zonder wegwerkzaamheden door België rijden? Via Breda en de tunnel? Maar dat is wel heel ver om. Tanken ging vlot. 895 liter erin. Oelegem niets aan de hand, Antwerpen ook niet, en had al besloten om via Brussel - Valenciennes te gaan in plaats van via Lille.

Ring Brussel:

zlgm.jpg

Ring Brussel liep ook probleemloos. Net na Valenciennes even 3 kwartier gemaakt. Zou rond 16:15 bij Charles le Gaulle voorbijkomen. Met wat geluk voor de spits Parijs voorbij. De navigatie gaf kort voor Parijs aan dat het op de A3 en de A86 stil stond. Dus besloot ik via de N104 te rijden. Eerste stukje ging nog goed, maar na 10 km, waar het verkeer van Soissons erbij komt, stond het vast. Toch wel dik kwartier verloren. Daarna liep het eigenlijk verrassend goed en was toch best rap Parijs voorbij. Bij Orléans vond ik het genoeg voor vandaag, en mocht eigenlijk toch niet meer verder, want kwam op 9:57 rij-uren vandaag. Net iets meer dan 13 diensturen, dus 11 uur maken had geen zin.

Vrijdag 18 oktober. Orléans - Bayonne. Om 06:00 uur vertrokken. Probleemloos dagje. Cruisecontrol op 85 en zover mogelijk proberen te komen. Na 4 uur de eerste parkeerplaats die ik tegenkwam gestopt. Daarna Bordeaux voorbij, ging ook zonder file, al blijf ik dat een irritant stuk vinden. Nergens in Frankrijk rijdt men zo belabberd als op de ring van Bordeaux. 70 rijders, of inhalers die je dan afsnijden om de volgende afslag er nog af te gaan. En dan blijkt die afslag toch verder dan ze dachten, dus voor niets afgesneden, maar dan niet meer doorrijden. Altijd blij als ik er weer vanaf ben daar.

Ring Bordeaux:

nt96.jpg

Ook het 2e rij-blok was weer volgens het principe: in 4 uur zover mogelijk komen en dan de eerste parking pakken. En dat was na 04:03 rij-uur. Waardoor ik vandaag op 8:23 rij-uren uitkwam. Het was pas 15:14 uur, en ging hier dan 9 uur maken. Alleen het slapen wilde niet lukken. Was 29 graden en had de zon fel op de auto. Voordeel was wel dat er overdag niet gauw iets gejat wordt. Had laatst iets gelezen dat er hier bij iemand diesel gejat was. En voor m'n lading ben ik ook altijd huiverig. 2 parkeervakken langs me stonden 3 Portugezen, zaten langs de oplegger. 's-Avonds om 00:16 toen ik vertrok zaten ze nog langs de oplegger. Kijk, met die mannen er langs wordt diefstal beperkt.

Zaterdag 19 oktober. Bayonne - Valdemoro. Om 00:16 dan vertrokken. Had slecht geslapen. 1x iets van 2 uur, toen werd ik zwetend wakker. Was uitgestapt en had wat water over me heen gegooid. Denk rond een uur of 10 's-avonds nog een keer 2 uurtjes geslapen. En dan nu 630 km in de nacht rijden. Als dat maar goed gaat. Wederom volgens het principe 4 uur, eerste parking, hield ik het toch vol en na 4:11 rij-uur kwam ik net voorbij Burgos op een parking uit. Heb daar even 2 uur geslapen. Het klokje had ik op 1,5 uur gezet, maar geen zin om op te staan. Daarna het laatste blok. Kijken hoe het zaterdagochtend bij Madrid loopt.

Het was pas laat licht. Iets na 07:00 uur ging ik de Somosierra omhoog. Zat rap op 1.300 meter hoogte, beter met 18 ton dan met 25 ton icon_smile.gif.

Bij de Somosierra:

mnyn.jpg

Daarna de afdaling naar beneden. Rustig aan. Bij Madrid was de keuze groot. De M-50, de M-40, de M-30. En dan loopt er dacht ik ook nog de M-45 tussendoor. Besloot de M-30 te pakken. Is het meest richting centrum, maar ook het kortste. Wel veel controle op snelheid. Maar het liep lekker op zaterdagochtend. Geen file, geen vertraging en kon lekker doorrijden.

Op de foto de skyline van Madrid vanaf de M-30:

y724.jpg

Na Madrid was het nog maar een stukje naar Valdemoro. Had op het chauffeursforum gelezen dat Peter (Europeaan) daar een tentje wist te zitten. En dat kwam goed uit, vandaaruit was het nog een half uurtje naar m'n losadres. Had Peter nog PB erover gestuurd, maar de laatste reactie niet meer kunnen lezen. Om 09:54 uur kwam ik in Valdemoro aan. Maandag 08:00 uur hier vertrekken. Heb ik er mooi 46 uur weekendrust opstaan. Had dinsdag op donderdag wel 42:03 uur rust, maar dat is te weinig, en weet niet hoe het zit met compenseren, of dat dan dit weekend moest, of voor woensdagochtend. Om het zekere voor het onzekere genomen gewoon strak gereden om zo vroeg mogelijk in Valdemoro te zijn, en daar een complete lange weekendrust te maken. Heb ik volgende week zeker geen problemen ermee. En weer tijd genoeg om half uurtje te gaan hardlopen uiteraard.

Zondag 20 oktober. Valdemoro - Valdemoro. Gister toen ik in Valdemoro aankwam ben ik eerst nog even paar uur gaan slapen. Was moe, en had er nu de tijd voor. Toen ik wakker werd besloot ik eens te gaan kijken bij het restaurant. Bakkie koffie pakken en een broodje. Alleen het restaurant was nog steeds dicht. Vond het er 's-ochtends al donker uitzien. De deur was opslot. Erlangs zat een pomp. Ik naar de pomp en vragen of het restaurant open ging. Niet dus. En da's jammer. Denk dat het komt omdat de weg die hier langs loopt de R405 is. En dat is een tolweg. Terwijl de weg naar Cordoba (de A4) en de weg naar Toledo (A42 dacht ik) allebei gratis zijn. Dus hier komt nu amper nog verkeer langs. En daardoor zal het restaurant hebben moeten sluiten. Bij de pomp maar een ijsco gepakt en de rest van het weekend maar bij de auto zelf eten maken. Verplaatsen kon niet meer, want dan had ik de 45 uur rust onderbroken. Verder zondag uitgeslapen en wederom de auto schoongemaakt. Wat moet je anders. Voordeel was wel dat het lekker rustig was. Geen enkele vrachtwagen in de buurt. Geen koeler die staat te loeien, geen Portugezen die de hele dag langs de oplegger zitten. Lekker rustig. En dat vind ik best fijn eigenlijk. Daarna maar weer stukje hardlopen, zelfde stukje als gister.

Foto van het gesloten restaurant in Valdemoro:

ctk6.jpg

Maandag 21 oktober. Valdemoro - Sunbilla. Om 08:10 uur vertrokken naar het losadres. Losafspraak om 09:00 uur. Kwam er iets voor 09:00 uur aan, en er stond al een Spanjool met een koeler te lossen. Zal die wel om 08:00 uur losafspraak hebben gehad. Ik moest draaien om voor de losdeur te komen, en deed dat maar vast, voordat ik me aan ging melden. Op het moment dat ik hem draai op het eind van de weg, komt er achter me een Portugees aan. Die moest bij hetzelfde adres lossen. Maar in plaats van ook te draaien, gaat hij zich meteen aanmelden. Auto midden op de weg, niemand kan er meer door. Da's wel balen, ben al bang dat ik hem nu ook voor me heb. Ik zet mijn auto schuin achter de Spanjool die staat te lossen en ga me ook aanmelden. Wat ik begrijp is dat de Portugees niet mag lossen, morgen pas. Ze hebben geen ruimte meer ofzo voor de spullen. Tegen mij zegt de man van het lossen dat als de Spanjool weggaat, ik voor de losdeur mag. De Portugees begon volgens mij te vloeken. Maar kon het niet verstaan. Het zal wel. Na een half uur was de Spanjool weg en zet ik hem voor de losdeur. Uurtje later komt heftruckchauffeur met papieren naar me toe en kan ik weg. Na mij komt een andere Spanjool lossen. De Portugees staat er nog.

Moet bij Guadalajara laden. 22 pallets big-bags. Rij via de A4 en dan de M-50. Het is niet ver, totaal 88 km. Het laadadres weet ik gelukkig makkelijk te vinden. Parkeer op de parkeerplaats en meld me in het kantoor aan om te laden. Voor me met het aanmelden is een Spanjool met een koeler. Na het aanmelden mag ik op de weegbrug en terug naar kantoor. Moet daarna op zelfde locatie laden als de Spanjool. Beetje zo'n rare laadklep met van die beugels, als je er tegen aan rijdt, valt de klep als het ware in je oplegger. De Spanjool staat achter bij zijn koeler en gebaard me hoever ik nog naar achter kan. Da's aardig van hem, zijn er ook genoeg die laten je maar wat prutsen en kijken pas een keer als je achterlichten eraf liggen. Het laden duurde wel lang, 2,5 uur. Daarna weegbrug op, en met 24,2 ton erin op richting Irun.

De route die ik rij is via Soria en Pamplona.

Op de N-II, deze borden van een zwarte stier zie je door heel Spanje staan:

wm3x.jpg

Stukje verderop: kasteeltje langs de N-II:

e42q.jpg

Als je een kilometer of 60 van Madrid vandaan bent, is het wel beetje gedaan met het verkeer. Het enige wat je eigenlijk nog tegenkomt zijn een paar vrachtwagens. Personenwagens minimaal. Is eigenlijk wel vaker in Spanje: bij de steden en uit de kluiten gewassen dorpen is het altijd best wel heel erg druk, er buiten lijkt het uitgestorven. Ik rij rustig de N-II verder tot ik bij de afslag naar Soria kom.

Op de N-II net voor afslag naar Soria, weer een zwarte stier:

0hay.jpg

De weg naar Soria verloopt ook rustig, en bij Soria stuurt de navigatie me naar Logrono. Dat doe ik niet. Ik ga richting Tudela. Bij Castejon stop ik even om een broodje lomo met kaas te halen. Dit keer geen foto ervan, want inmiddels is wel bekend hoe het broodje eruit ziet. Het smaakte dit keer niet zo goed. De Spanjool heeft het vlees niet lang genoeg warm gemaakt, of er zit teveel vet aan, ik weet het niet. Maar zit daarna tijdens het rijden tegen mezelf te zeggen dat ik hier niet meer stop, in combinatie met uitspraken als zonde van het geld en kan ik beter zelf m'n eten maken. Ja, soms praat ik tegen mezelf. Weet niet of meer chauffeurs dat doen. De laatste keer dat ik tegen iemand Nederlands spreek is meestal tegen m'n vrouw als ik thuis weg ga. Onderweg kom ik bar weinig Nederlanders tegen. Heb er volgens mij in Spanje al die dagen nog geen enkele gezien.

Tussen Soria en Pamplona:

vrf1.jpg

Bij Pamplona begint het al donker te worden. En in het donker zie ik niet zo goed. En verlichting kennen ze buiten de stad ook amper. Rij de N-121a op richting Irun. En da's best een ellendig stuk weg. Bochten, omhoog en omlaag. De VEB (Volvo Engine Break) staat altijd op stand 1 (+ op het display, niet 1). Als je daar dat eerste tunneltje door bent en naar beneden gaat, rem ik af tot 60 km/u en zet de VEB op stand 3. Elke keer als ik hier kom, komt er een temperatuurmetertje na verloop van tijd op het display. Da's een linke afdaling. Kun je nagaan hoe het was toen het tunneltje er nog niet was. Kan me dat eigenlijk niet meer herinneren. Bij Sunbilla stop ik op een parking bij een pomp. Het is goed geweest voor vandaag. Heb pas 7:18 rij-uren vandaag, maar zit bijna aan de 13 dienturen. Kan er wel 15 maken, maar heb geen haast, en misschien later in de week de 15 nog eens nodig. Nu hier een boerennacht maken.

Dinsdag 22 oktober. Sunbilla - Laval. Om 08:30 vertrokken. Half uurtje tot de grens. Daarna rechte weg tot aan Bordeaux. Loopt behoorlijk goed. Bordeaux nog net voor de lunchtijd voorbij. Loopt ook best goed, natuurlijk weer een paar inhalers-die-daarna-65-gaan-rijden voor je, maar dat is niet vreemd in Bordeaux. Rustig blijven rijden en afstand houden. Voor je het weet trapt zo'n grapjas op de rem en zit je erachter op. Daarna de N-10 op. 190 km inhaalverbod. Maar ik mag geen 190 km meer, moet daarvoor nog even 3 kwartier maken. Het loopt zo lekker, dat ik de 4 uur weer vol wil rijden en daarna parking zoeken. En daar heb ik me al vaker mee in de vingers gesneden. Na Barbezieux komt er een tijdje niets meer. Zelfs geen parkeerplaats. De tijd tikt door op de tacho en zit al 20 minuten te wachten op een parkeerplaats die er niet komt. Dan maar van de weg af en daar ergens stoppen.

Even zelf lunch maken, kaasplankje à la Johan:

1v9z.jpg

Ik zit dan kort voor Angouleme, en ga de N-10 weer op. Na een paar minuten komt er een fransoos met een camper voorbij. Kan. Als hij me voorbij is, gaat zijn voet van het gaspedaal af. Hij gaat niet meer harder dan 70, terwijl hij me net toch met bijna 100 voorbij kwam. Dat hele inhaalverbod op de N-10 snap ik niet. Inhaalverbod of niet, achter de camper blijven we niet zitten. Gas erop en er voorbij. Dat gaat rap. Ik blijf daarna als ik er voorbij ben in m'n spiegel een beetje de camper volgen. Hij blijft 70 rijden en na een paar minuten is hij uit het zicht. Rare gast. Nog geen 5 minuten later het volgende ervoor. 1 Fransoos, daar achter een Duitser. Rijden niet harder dan 75. Pfff. Zou dat nou zo blijven tot Poitiers? Ik hoop dat ze er na Angouleme afgaan richting Limoges. Maar nee, allebei gaan ze rechtdoor. Berg af remt de fransoos af tot 65. Dus de Duitser en ik ook. Berg op kom ik dan amper met meer dan 65 omhoog met de 24,2 ton erin. Het blijft zo 1,5 uur doorgaan. Bij Vivonne ga ik eraf om even wat te tanken. Wat een ellende om zo te rijden.

Tanken bij Vivonne. Ja da's nog eens gunstig, ex btw zowat hetzelfde als Luxemburg:

qi67.jpg

Na Poitiers ga ik binnendoor via de N147 richting Saumur. Het loopt wel aardig. Op een gegeven moment ga ik niet meer naar Saumur maar naar Angers. Dan klein stukje op de ring en daarna verder binnendoor naar Laval. Daar kom ik om 20:30 uur aan en zoek er een parkeerplaats op. Met 9:55 rij-uur weet ik er eentje te vinden. Hier 11 uur maken. Morgen nog 50 km naar losadres.

Woensdag 23 oktober. Laval - Reims. Vandaag om 07:40 uur vertrokken voor het laatste stukje naar het losadres. In de binnenlanden, boven Fougères. Op de kaart liep er al geen fatsoenlijke weg naartoe, de straat kon de navigatie niet. Maar we zien wel. In het dorpje aangekomen waar ik moest zijn stond een bordje met de naam van het losadres met een pijl. Ik het bordje volgen. Smal weggetje met een klim van 12% volgens het bordje. En dat met 24,2 ton lading erin, is pittig. Daarna bultje naar beneden en aan de linkerkant zat het bedrijf. Soort mengvoederachtig bedrijf denk ik. Stond ook een Belg met een tankoplegger (van TVT dacht ik, onthou namen nooit zo goed. Altijd mooie Scania's met veel lampen erop). Dus er kwamen meer buitenlanders. Mezelf aangemeld en kon meteen voor de losdeur. 3 kwartier later waren de 22 bigbags eruit. Mooi.

Terugvracht was er niet veel in het hoekje Rennes - Caen. Het enige wat ik kon vinden, daar reed een Bulgaar nog niet voor voor zo'n prijs. Dus mooi laten liggen. Vraag me altijd af wie uiteindelijk zo'n vracht dan toch aanneemt. Want iemand moet het toch doen. Leeg naar Rouen gereden. Eerst weer door dat krappe dorpje. Voelde me een beetje de Pool in Hatfield die de woonwijk was ingereden zeg maar. Alleen nam ik gelukkig geen auto mee.

Dorpje bij losadres:

gvbm.jpg

Ik kon wel binnendoor via Flers en Alencon, of via Lisieux, maar had er effe geen zin in. Dat zijn daar zo'n belabberde weggetjes, smal, door dorpjes, heuvels, bochten. Dat schiet niet op. Bespaar je 20 euro tol, maar je doet er 1,5 uur langer over en verbruikt ook 20 euro meer diesel. De A84 op en daarna de tolweg van Caen naar Rouen. Gelukkig zijn we niet in Noorwegen, en in Frankrijk mag je gerust legaal een cabotageritje doen. Dus in Rouen 12 rollen papier geladen voor Reims. 25,9 ton. Ga er maar aan staan. Volgens de papieren moest de oplegger 265 cm insteek van de zijkant hebben, en mocht niet meer dan 15,0 ton wegen. Die 265 cm is krap, maar, er werd van achter geladen, en daar is het 268 cm. De rollen echter waren nog niet eens 180 cm hoog. Wat wel raar is, ik weeg nooit minder dan 15,2 ton. Als ik op reserve sta me de diesel, dan is het 15,2. Volle tanks ruim 16 ton. En wat geeft de weegbrug daar aan: 14,9 ton. Da's raar. OK, is zonder mezelf gewogen, maar dan nog wijkt hij 200 kg af. Ik had laadafspraak om 14:00 uur. Was er 13:20 uur. Even wachten tot er een laaddeur vrij was, en toen erin. 20 minuten en de 12 rollen stonden erin. Daarna papieren halen en op naar Reims. De Pont -Mathilde nog steeds afgesloten. Omleiding via de westkant van Rouen zag ik niet zitten. Dat zou ruim 30 km om zijn. Besloot terug te gaan naar de A13, dan richting Parijs, over de Seine en meteen weer eraf en terug richting Rouen. Net voor Rouen stond opeens een bordje met verboden voor vrachtwagens 7,5+ ton. Tsja. Moest 3 km rechtdoor, en dan rechts af. Kwamen ook genoeg vrachtwagens van de andere kant af. Zat ook Fransoos achter me. Dus we wagen het erop. Ging goed. Daarna 250 km binnendoor naar Reims. Met die 25,9 ton erin ging dat niet zo vlot.

Dubbele regenboog bij Beauvais:

26b0.jpg

Het liep al niet te vlot en voor Beauvais opeens een wolkbreuk. Gigantische partij regen. Na Beauvais liep het weer lekker naar Compiegne. Betere weg. De regen was weg en kwam nog een dubbele regenboog tegen. Zal misschien wel niets aparts zijn, maar ik had het nog nooit gezien. Compiegne naar Soissons liep weer wat minder, Soissons naar Reims dan wel weer goed. Kon tot 20:00 uur lossen, maar kwam er 20:05 aan. Ze sloten net de deur af. Morgen 05:00 uur. Maar dan mag er iemand anders als eerste staan, ik maak 11 uurtjes. Heb nog geen aansluitende lading gevonden, dus heb geen haast. Vandaag dacht ik dat het wel mee zou vallen met de rijtijd, maar dat stuk Rouen - Reims heeft veel tijd gekost. Kwam vandaag op 9:31 rij-uur uit. Dus overige 2 dagen max 9 rij-uren. Maar dat zal wel goedkomen.

Donderdag 24 oktober. Reims - Helmond. Om de hoek bij de klant overnacht. Daar stonden meer vrachtwagens. Doodlopend straatje. Maar rustig staan zat er niet bij. Leek wel alsof er elke 2 minuten een vrachtwagen voorbij kwam gereden. Op het eind van de straat zat volgens mij een depot van Dachser. Om 07:30 eens gaan melden bij het losadres. Had verwacht dat het er druk zou zijn, maar geen enkele vrachtwagen te zien. 2 zijkanten open, de rollen eruit en 3 kwartier later was ik leeg. Nog even rondgebeld voor een vrachtje van Reims naar België, maar niets kunnen vinden. Na een half uur had ik het wel gehad en dan maar leeg naar huis. Zo'n recordprijs krijg je daar toch niet, als er al iets is. Was net 3 kwartier aan het rijden richting Charleville, zag ik een motoragent langzaam voorbij komen in de spiegel. En ja, moest hem volgen. Iets verderop stond douane. De mannen netjes begroet, wilden weten wat de lading was, ik zei leeg. Even deuren open moeten maken en ze wilden de CMR nog zien van waar ik had gelost. Alles goed en verder gereden.

Daarna op de eerste parkeerplaats nog even gestopt, moest eigenlijk adblue tanken, hadden ze wel, maar pomp was buiten gebruik. In Vivonne deed de adblue tank het ook al niet. Had nog 5 liter in een kan, die er maar bij gegooid.

De parking tussen Reims en Charleville, en eentje had een heel bijzondere lading op zijn oplegger geladen:

r36j.jpg

Daarna via Bouillon en Luik naar huis gereden. Vanaf Reims naar huis kostte het 82 liter brandstof. Da's nog om te doen. Nu effe een paar dagen thuis blijven, even wat dingen bijwerken en tijd met het gezin doorbrengen. Maandag mogen ze me weer bellen. Tot die tijd gaat de gsm uit. Soms moet dat. In 8 dagen waarvan 2 hele dagen stilgestaan toch legaal 4.220 km gereden, met 1x 9 uur nachtrust, 1x 10 en de rust minimaal 11. Zo mag het elke week zijn icon_smile.gif.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zondag 20 oktober. Valdemoro - Valdemoro. Ik naar de pomp en vragen of het restaurant open ging. Niet dus. En da's jammer. Denk dat het komt omdat de weg die hier langs loopt de R405 is. En dat is een tolweg.

Foto van het gesloten restaurant in Valdemoro:

ctk6.jpg

.

Bedoel je dat deze door de week ook gesloten zou zijn Johan?

In t weekend kan ik t me voorstellen,dan komt er inderdaad geen hond langs,omdat het geen noord/zuid verbinding is,het is meer eenproviciale rondweg.

Toch,als je op die R4,die betaalde weg,afslag 12 neemt en een paar kilometer ri Torrejon de la calazada rijdt ligt ie na een paar kilometer rechts.

De weg naar Soria verloopt ook rustig, en bij Soria stuurt de navigatie me naar Logrono. Dat doe ik niet. Ik ga richting Tudela. .

Johan,als je daar weer eens komt en bij Medinaceli de N111 hebt genomen naar Soria,neem je bij het stadje Almazán de CL 101.

Dat is een afslag op de rondweg,je komt niet in t dorp zelf.

Deze weg brengt je via Gomara en Olvega naar Agreda,daar kom je op de weg die vanaf Soria naar Tudela/Pamplona gaat.

http://goo.gl/maps/SU5IL

Deze weg loopt werkelijk als een Yecko(*

,Het is een rechte, brede,vlakke weg en je komt door geen enkel dorp,t is wat minder kilometers en je hoeft niet door Soria.

Je mag er alleen niet met ADR langsgaan.

(* Yecko's zijn zo verschrikkelijk snel dat niemand ze ooit gezien heeft,en dus ook niemand weet hoe ze eruit zien:D:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bedoel je dat deze door de week ook gesloten zou zijn Johan?

In t weekend kan ik t me voorstellen,dan komt er inderdaad geen hond langs,omdat het geen noord/zuid verbinding is,het is meer eenproviciale rondweg.

Johan,als je daar weer eens komt en bij Medinaceli de N111 hebt genomen naar Soria,neem je bij het stadje Almazán de CL 101.

Dat is een afslag op de rondweg,je komt niet in t dorp zelf.

Deze weg brengt je via Gomara en Olvega naar Agreda,daar kom je op de weg die vanaf Soria naar Tudela/Pamplona gaat.

http://goo.gl/maps/SU5IL

Deze weg loopt werkelijk als een Yecko(*

,Het is een rechte, brede,vlakke weg en je komt door geen enkel dorp,t is wat minder kilometers en je hoeft niet door Soria.

Je mag er alleen niet met ADR langsgaan.

(* Yecko's zijn zo verschrikkelijk snel dat niemand ze ooit gezien heeft,en dus ook niemand weet hoe ze eruit zien:D:D)

Hoi Peter. Komen Yecko's niet uit Suriname oorspronkelijk? :-)

Wat ik begreep is het restaurant definitief dicht. Ben er maandagochtend 08:30 dacht ik weggereden, misschien paar minuten eerder, maar zelfs toen was het nog dicht. In Spanje is het op zondag best druk bij restaurants is mijn ervaring. Gaat de hele familie uit eten. Zag er verder goed en netjes uit, grote parking en pomp die 24 uur open was.

Die weg die jij beschreef heb ik denk ik ook gehad. Van Medinacelli naar Soria nieuwe weg, op sommige stukken waren ze nog bezig, moest je op oude weg erlangs rijden met de nodige rotondes. Daarna bij Soria op 1 rotonde, rechts naar Pamplone, rechtdoor naar Logrono. Tot Pamplona loopt dat sowieso goed. Het stukje voor Pamplona heb ik de tolweg gepakt, dat kostte 1,15 euro, daarvoor gaan we niet binnendoor rijden :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden