[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de ritten van Johan


JvL

Recommended Posts

  • Forumlid
Geweldig verhaal weer Johan.:ok:

Ik lees dat je regelmatig de loopschoenen aantrekt en een stukje gaat hardlopen. Heb jij nu ook zo'n soort 'schuldgevoel' als je een keertje niet gaat?

Dat is heel typerend bij hardlopers, ook ik had er last van.

Dank je Pierre. Nee absoluut geen schuldgevoel. Maar het is meer om het weekend door te komen. Je kan het hele weekend films kijken en chips eten, maar dat doet het hem ook niet. Effe beetje halfuur hardlopen is dan best leuk. Even wat anders. Enige wat jammer is, is dat je erna niet altijd kan douchen (meestal zelfs niet). Zet dat gewoon de jerrycan met water voor de stoel, heb er een stuk tuinslang aan, en dat gebruik ik als improvisatie douche. Niet geweldig, maar je moet iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 184
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Nu verder aan het vissen. Vissen naar vracht dan. Kreeg wel wat reacties, maar prijzen zijn slecht. Deze week gewoon 300-350 euro minder voor een vrachtje naar Madrid dan 1,5 week terug. Heb gezegd ik kan rijden, maar wel voor mijn prijs (de prijs die ik 1,5 week terug had). Anders laat ik de vrachtwagen gewoon stil staan. Zal deze week best iets anders komen, hoeft niet persee naar Spanje. Maar voor belachelijke prijzen rijden pas ik voor. Hetzelfde als terug van Reims vorige week. Dan gewoon leeg. Of wat denk je van Rennes->Nederland 250 euro. Probleem is, dat er altijd iemand is die deze rit doet. Dat is ook met dat naar Madrid. En zolang er mensen blijven rijden voor dumptarieven, krijgen we de prijzen nooit omhoog. Ik zei dat vrijdag tegen die expediteur: jij hebt gewoon het hele jaar door dezelfde prijs, die van vandaag is echt niet anders dan vorige week. Hij gaf me gelijk. Maar, zei hij, er is gewoon minder aanbod met vrachten. 9 man bellen en zeggen dat de prijs waardeloos is, de 10e pakt hem. En zo gaat het helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu verder aan het vissen. Vissen naar vracht dan. Kreeg wel wat reacties, maar prijzen zijn slecht. Deze week gewoon 300-350 euro minder voor een vrachtje naar Madrid dan 1,5 week terug. Heb gezegd ik kan rijden, maar wel voor mijn prijs (de prijs die ik 1,5 week terug had). Anders laat ik de vrachtwagen gewoon stil staan. Zal deze week best iets anders komen, hoeft niet persee naar Spanje. Maar voor belachelijke prijzen rijden pas ik voor. Hetzelfde als terug van Reims vorige week. Dan gewoon leeg. Of wat denk je van Rennes->Nederland 250 euro. Probleem is, dat er altijd iemand is die deze rit doet. Dat is ook met dat naar Madrid. En zolang er mensen blijven rijden voor dumptarieven, krijgen we de prijzen nooit omhoog. Ik zei dat vrijdag tegen die expediteur: jij hebt gewoon het hele jaar door dezelfde prijs, die van vandaag is echt niet anders dan vorige week. Hij gaf me gelijk. Maar, zei hij, er is gewoon minder aanbod met vrachten. 9 man bellen en zeggen dat de prijs waardeloos is, de 10e pakt hem. En zo gaat het helaas.

Het komt misschien ook wel doordat er nu meer groente en fruit uit Spanje naar Nederland komt, waardoor zij jouw markt verzieken.

In het hele vraag en aanbod voor ritten zie ik sowieso geen heil. In mijn ogen is het ook slimmerdje spelen op de korte termijn. Als aflader heb ik liever een jaarrond vaste prijs, zodat ik weet waar ik aan toe ben. Maar op een markt ala Spanje gaat iedereen ineens lopen sporten met de prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Ik heb al een tijdje geen ritverslagen meer geplaatst op internet. Als je elke week naar Madrid rijd, altijd dezelfde route, vallen er niet veel foto's te maken. Meestal heb je snelweg, een de hoogtepunten die je tegenkomt, die heb je in je eerste verslag al geplaatst. Alleen wat er onderweg zo nog gebeurd, dingen met mensen, dat kun je wel beschrijven, want die zijn meestal uniek, niet elke rit hetzelfde. Ik plaats hier wat foto's van januari. Geen verslag van wat er per dag gebeurd is, maar gewoon losse foto's met een kleine beschrijving erbij. Hopelijk vinden jullie dat ook wel leuk om te zien.

24nr6le.jpg

De eerste rit van het jaar 2014. Beginnen met laden in Rotterdam. Voor velen een bekende locatie hier in de haven. Ik kom er zelden. 2x per jaar is veel. De ring-zuid is nu wel klaar zag ik. Ziet er uit als een hele verbetering. Zou er nu nog steeds veel file staan, of is het nu een stuk minder?

2zix7og.jpg

Het viel me op dat in de winter de prijzen naar Skandinavië beter zijn dan in de zomer. Dus januari was veel naar Denemarken en Zweden rijden. Deze foto is als je in Trelleborg van de boot komt en richting Malmö rijd. Als ik het goed zie op 19 januari gemaakt, en het ziet er nog niet echt winters uit.

246n8ch.jpg

Een paar dagen later was het opeens helemaal anders. Hier was ik opweg naar een losadres bij Roskilde in Denemarken. Duitsland was alles nog goed, maar Rodby van het bootje af en het was eigenlijk al meteen minder. De snelweg ging nog wel aardig, maar op dit weggetje naar het losadres was het al wat rustiger aan doen.

292mtcy.jpg

De tolbrug van Kopenhagen naar Malmö. Duur, maar wel mooi om eens overheen te rijden. Eerst ga je in Denemarken door een kort tunneltje, en daarna over de lange brug. Zouden ze tussen Calais en Dover moeten maken, kunnen de illegalen wandelen naar Engeland.

t7lkxw.jpg

Als je dan van de brug komt in Malmö, kom je eerst bij hokjes van de douane daar. De Pool voor me met het bakwagentje deden ze goed controleren. Ik kon zo doorrijden, kwam door mijn eerlijk gezicht denk ik. Nee grapje. De meeste vrachtwagens kunnen er denk ik wel doorrijden. Wat die Pool met dat open bakwagentje daar kwam doen van Denemarken naar Zweden weet ik ook niet.

5d483m.jpg

Dit was op diezelfde dag als Roskilde en de tolbrug. Roskilde slecht, tolbrug niets aan de hand, Malmö ging nog. Dit is op weg naar Karlshamn, rechtsonder in Zweden. De weg was spekglad. Ondanks 6 winterbanden op de trekker was het lastig rijden. Gaf je gas, slipte hij weg, remde je, slipte hij ook weg. Deze aan de andere kant van de weg gaf iets teveel gas of remde iets te hard. De trekker zat er nog wel aan vast, maar zit achter de oplegger. Oorzaak was denk ik dat het zo net rond het vriespunt was en er een laagje ijs onder de sneeuw lag. Daardoor was het heel verraderlijk.

122zs50.jpg

Hier was ik opweg van Malmö naar Stockholm, en werd door deze Italiaan ingehaald. Zie je niet vaak, zo'n lading.

2qs5ti1.jpg

Gelost in Stockholm tegenover het centraal station. Een Duits bedrijf is daar aan het bouwen. Alleen de voorwerkers zijn Duits, en in de hele bouwput werkten alleen maar buitenlanders. Nee, geen Polen of Roemenen, maar Turken. Denk dat het er meer dan 150 waren. Die zullen het wel koud hebben gehad. Of ze komen uit het oosten van Turkije, daar zijn de winters ook koud heb ik eens gelezen. Een kilometer of 80 boven Stockholm in de binnenlanden een vracht teruggeladen voor België. En daar was het weer glijden en glibberen. Bij een soort paardenstal/boerderij moeten laden, en zo zag het weggetje eruit bij de boerderij. Maar het kwam allemaal goed.

2agkumo.jpg

Ontbijt op de Nordolink. Voor 4 euro mag je pakken wat je wil. Alleen is de keuze best beperkt vind ik. Balletjes, worstjes, broodjes, kaas, salami en cornflakes en gekookt ei. Hier zat ik zaterdag op de boot, en dit was de enige keer dat ik er bacon bij had, heb ik de andere keren niet gezien. Zal dan ook alleen in het weekend zijn denk ik. Het ontbijt op de Stenaline van Hoek van Holland naar Harwich met de Hollandica is wel wat beter. En gratis. Op de Nordolink was het ook ooit gratis, zowel ontbijt als warm eten. Men zegt dat het betalen is ingevoerd vanwege oostblokkers die teveel opschepten. Zou kunnen. Alleen zitten die op de P&O, Stenaline en DFDS van Nederland naar Engeland en terug net zoveel, en daar is het nog altijd gratis. Denk dat de Nordolink eerder eens heeft nagedacht hoeveel het extra op zou leveren als iedereen betaald, en dat ze het wel best vinden dat de chauffeurs denken dat het door de oostblokkers komt. En zolang als er nog elke keer 50 Nederlanders en een paar buitenlanders komen betalen voor het eten. Blijft het zo. Als er niemand meer ging eten, zou het snel weer gratis zijn denk ik. Was met de trein naar Engeland ook. Gratis, toen betalen. Toen at er niemand meer, hebben ze het weer gratis gemaakt. Tijd later weer ingevoerd dat het betalen was, mensen gingen toch weer eten, en volgens mij is het sindsdien ook altijd betalen geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden