Spring naar bijdragen

Militaire belevenissen van leden

steenhaas1
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

ik heb mijn kans verprutst met de keuring.......LOL

was wel goedgekeurd....maar hoefde niet te komen...

de vraag wat je wilde worden daar ging het mis .....en ik kon die goede man niet aan zijn verstand brengen,

dat ik daar 2 x chauffeur in wilde vullen LOL

p.s.

in dienst wordt je echt man....

maar echte mannen hoeven niet in dienst :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

@Petani, gelukkig was tijdens mijn tijd in Langemanshof de CC (CountryClub) "Out of Bounds" behalve de laatste maand dan, wat een volk die Engelsen.

Bestelt er een een pilsje: "Hey slut give me a beer goddamned"

In Hohne kon je als Nederlander beter geen biertje gaan drinken in Angie's bar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Nou Pierre, vond die ned mariniers eigenlijk ook stom volk , na piroc moest ik nog 2 week op school voor adr in eindhoven , zaten ook mariniers bij , gelukkig in eigen klas , sávonds in de kantine poging van mariniers om vrouwlijke soldaten het bed in te krijgen wat niet lukte , resultaat het slopen van het gebouw dan mis je toch echt wat , op zich niet vreemd als je bij de keuring van mariniers blijft vol houden dat een witte deur , rood is :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
het korps Mariniers
In 1980 heb ik de Nederlandse Mariniers bij ons in het commando kamp Wartet , March Les Dames weten trainen . Het beklimmen van de rotsen , allemaal super afgetrainde ( begin EPO periode ) lichamen . Ik ben als KROO ( kandidaat reserve onder officier ) in het leger gegaan , 4 maand training als commando in Marche Les Dames , 1 maand commandokamp beneden aan de Maas , daarna 1 maand in Schaffen bij Diest als para en daarna ben ik in het 2codo in Flawinne terecht gekomen . Uitstapjes gedaan naar Solenzara Corsica , Wilkwood East ( GB ) , vertrekkens klaar gestaan om terug naar Shaba , Kolwezi nasleep van "red bean" 1978 en nu brave huisvader , gehuwd in 2002 en 3 kinderen ( 2 ling Yana en Yari van bijna 10 jaar en Nuri bijna 6 jaar en het vrouwtje die 17 lentes jonger is dan ikzelf )
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

@steenhaas1 De bordjes "Out of Bounds" kwam je in de hele regio tegen. Waar ze wel welkom waren zat meestal de Britse MP ook aan de bar....erg gezellie, not! Veel van de Britse militairen van Camp Hohne waren "diefjes". In de UK konden ze kiezen: of een paar maanden zitten of een paar jaar dienen....de meeste wisten dat wel.

Was wel erg krom, wij (SSV esk 41 TnKBat) liepen wacht met de patroonhouder in de broekzak, de Engelsen met de vinger op,de trekker. Moest je niet laten schrikken, jongens. Die noemden ons altijd "mate" bij de poort, werd je auto altijd gecontroleerd met oa. spiegel er onder.

Voor de ingang stond (en staat, ben er van de zomer nog even wezen kijken) Angies Cabaret. Die hadden het altijd druk, zeker als iedereen net terug was van verlof en de portemonnee nog vol was.

Leuke tijd gehad, belasting vrij inkopen. Slof Marlboro DM 25,-, fles Bokma DM 6,-, 3 liter Baccardi DM 36,- (paste precies achter mijn gastank in de kofferbak. Bij de grens wisten ze precies wanneer er verlof was)

Kan wel een boek schrijven van deze tijd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Tsja...als je het over Engelsen hebt....:D

Even heel in het kort: de meesten hier weten inmiddels wel wat ik in mijn miitaire loopbaan gedaan heb: juist, niet veel.

Maar het onderdeel waar ik een goeie 6 jaar rondgehuppeld heb, het korps Mariniers, werkt heel nauw samen met de Engelse mariniers, de Royal Marine Commando's van 45 Command Brigade, en deze twee eenheden maken op hun beurt samen deel uit van de UK/NL Landing Force.

Zodoende word er ook intensief samengewerkt tijdens NATO-oefeningen en de uitzendingen naar o.a. Bosnië waar we samen 6 maanden in een oude conserven fabriek zaten.

Tijdens die oefeningen zaten wij dikwijls bij die 'Butsen' op een schuit, om ergens weer in het water gedumpt te worden en aan land te kruipen.

Wat betreft die Engelsen, het is een apart maar mooi volk ook. Hoe dan ook, altijd beleefd. Behalve als ze drank op hebben, dan gaat er een knop om lijkt het wel.

Ik heb heel wat oefeningen gemaakt samen met die gasten, in Noorwegen Schotland, de Hebriden, en nog meer van die vakantieoorden, maar dan heel anders....

Maar één reisje vergeet ik nooit meer.

We hadden een 12 daagse NATO- oefening naar Sardinië, op zo'n zure Engelse schuit, de HMS Tristram. Als je dacht bestand te zijn tegen zeeziekte, dan werd je dat op deze platte schuit wel effe bijgebracht.

Eerst een dag of 5 formatie varen, beetje met de bootjes spelen onder de kapiteins van de marine, daarna naar Sardinië om een 'natte landing' te maken.

Met kleine hoovercrafts halverwege de kust in het water gepleurd worden, net niet kopje onder en dan vanuit het water zo het land op kruipen, je kent die films wel....:D

Maar ja, die boot vaarde en vaarde maar wat aan, maar op een gegeven moment moest er ook een keer getankt worden.

"Dus mannen....we varen morgen door de straat v. Gibraltar, en leggen 3 dagen aan op Mallorca :D, effe de boot aftanken daar in de haven.

Iedereen is 3 dagen vrij in de beweging, alleen één ding:

De Nederlandse mariniers gaan 's avonds naar El Arenal, de Britse mariniers naar Magaluf, maar jullie gaan onder geen beding samen de kroeg in.

En....'s ochtends iedereen om 08.00 even melden bij de boot in de haven. Duidelijk?"....."Jawel luitenant, duidelijk"..

3 Dagen en nachten lang party at Mallorca with loads of beer....die Britten gingen dus helemaal los...

Kwam je 's ochtendsdus bij de boot om te melden, stonden die gasten er ook. De één al zijn tanden kwijt, de ander zijn kleren kapotgescheurd. De volgende zijn hele kop onder het bloed de ander weer twee blauwe ogen.

De politie daar heeft 3 dagen en nachten geen oog dicht gedaan. Wat een volk zeg.

daar ben ik ook bij geweest pierre.

weet je nog dat we s/morgens op appel moesten komen .

omdat we wat geflikt hadden wat de commedant niet goed keurde .

kwam die met zijn houten lat aan ,en sloeg de eerste gelijk opzijn hand .

hoe voelt dat zegt die ,''een marinier kent geen pijn zegt die gozer .

bij de tweede sloeg die een andere gozer over zijn muil met de lat .

hoe voelt dat zegt die weer ,''een marinier kent geen pijn zegt die gozer .''

toen kwam die naar mij ,sloeg met zijn stok vol op mijn geslachtsdeel .

hoe voelt dat zegt die tegen mij ,''weet ik niet zeg ik tegen hem .''

waarom weet je dat niet zegt die ,''dat moet je toch voelen als ik je op je lul sla .''

ik zeg nee ,want dat was de mijne niet ,''die was van pierre want die stond achter mij LOL

weet je nog pierre .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Wat onze Ritmeester niet leuk vond, ik had als enige géén MLV, de 100 meter binnen 16 seconden was niet mij ding. Dieseltje hè.

Moest wel een keer voor straf 3uur lang de gang bij de Rit schoonmaken, anderen die dat voor mij gedaan hadden deden 3 uur over de hele gang.

Ik maakte 3 uur lang de gang schoon, maar toen was ik pas halverwege.

Een half jaar later was nog goed te zien hoever ik gekomen was....

Schietoefening: 100 meter lopen, dan 12 patronen (knielend of liggend weet ik niet meer) afvuren, waarvan 10 in de schijf.

Was als eerste uitgeschoten en 12x in de roos. Volgens de ritmeester had ik het niet goed gedaan, want ik had de 100 meter moeten hardlopen.

Mijn antwoord ik heb precies gedaan wat er stond, 100 meter lopen er staat nergens hardlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

maar nu word alles anders in het leger .

de nieuwe minister van defensie is een vrouw .

denk 1 meter 80 lang denk ik .

blond haar ,ik denk rond de 35 of 40 jaar .sorry hoor maar als ik dat zo zie .

als je die naar landen als afghanistan stuurd om te bemiddelen voelen ze zich nog beledigd ook .

en die zal dus moeten beslissen over leven en dood van de soldaten .

lijkt mij echt niet zo succesvol op deze manier .

ik heb niks tegen vrouwen ,maar niet op deze post .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Aangezien ik eigenlijk elk moment aangrijp om over mijn tijd op de vloot te vertellen...

Ik heb, na mijn volkomen mislukte poging een hbo te volgen, het bewuste bonnetje uit de tv-gids ingevuld. Twee keer een half jaar opleiding op MK Amsterdam. Heel wat nachten rondgescharreld en meestal pas na de middag weer een beetje nuchter....

Takenboek op de Zuiderkruis; mooi schip om te zien, maar geen raketten! Eerste haven uit mijn loopbaan was Crombi Jetty... Speciaal aangelegde steiger voor tankers. Maar Edinburgh is voor altijd mijn favoriete haven!

Tweede takenboek, als goedmakertje naar de Oost. Geen polen, roemenie etc. Maar Tokio, Hongkong, Pusan, Surabaya, Jakarta en dan vergeet ik ook nog wel wat.

Daarna mijn vaste bootje: HrMs Jacob van Heemskerck. Van voor naar achter, Nato Sea Sparrow, 20mm, Harpoon, Saluutkanonnen, Standard Missile en Goalkeeper snelvuurkanon (serienummer 0!). Ik was radartechnicus.... Hele europese kust gezien, middelandse zee winterterm en zomerterm (feest zoals hierboven beschreven), zwarte zee en oostkust Amerika.

Voor de goede orde en sfeer aan boord allerlei dingen die vooral niet mochten. Samen met een vrouwspersoon moeten melden bij de commandant. Zegt die beste man:" Korporaal UitDeKetting, bent u op de hoogte van de volgende regel; Gij Zult Niet Kopkluiven Aan Boord Van Harer Majesteits Schepen Van Oorlog?" LOLDeze commandant is na de reis dus ook weggepromoveerd en nooit meer wat geworden. Hij had ook nog een geintje met overdreven salvo's Standard missile's à 300.000 euro per stuk....

Schip verkocht aan de chilenen en zelf overgestapt op de Rotterdam. Een tactisch troepen transportschip. max 700 groene pakken aan boord. Niet leuk dus. Nog wel gauw even Aruba, Bonaire, Curacao, Sint Maarten en Senegal meegepakt en toen snel de dienst verlaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites