[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

America, here we come


goudvis

Recommended Posts

  • Forumlid

VIDEO - Groot chauffeurstekort in Amerika - TTM.nl

De net herkozen president Barack Obama kan in de VS aan de slag met een serieus tekort aan vrachtwagenchauffeurs. De American Trucking Associations heeft een rapport gepresenteerd waaruit blijkt dat het chauffeurstekort acuut is en in de toekomst alleen maar erger wordt.

2927_83.jpgMomenteel is er volgens ATA een tekort van 20.000 tot 25.000 chauffeurs, maar de trends in de markt zorgen ervoor dat dat aantal in het komende decennium alleen maar groter wordt. "Niet alleen groeit de autonome vraag naar chauffeurs, ook hier hebben we te maken met vergrijzing en jonge mensen die kiezen voor een andere carriere", aldus Bob Constello van ATA. "Als er niet snel wat gebeurt kan het tekort oplopen tot 239.000 in de komende tien jaar." Volgens ATA moet er jaarlijks 100.000 nieuwe chauffeurs worden gevonden ..................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ja... Ge plaatste dat 2 dagen terug, en heb er het andwoord bij gezet.

Voolopig is er geen tekort, en dat is er nog nooit geweest, maar ze roepen al jaren hetzelfde, net als bij jullie.

Wat ze eigenlijk zeggen is, Er is een tekort aan goedkope chauffeurs.

Waar ik werk hebben ze minstens 1500 ingevulde formulieren van chauffeurs die hier direct kunnen en willen beginnen..., we heben echter een stuk of 38 chauffeurs. En die gaan nergens heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik ben er nog al eens geweest daar, ook langere periodes gewerkt daar, veel gezien en meegemaakt, maar het is daar niet anders als hier, dit gekraai is, net als hier een aantal jaren gelden, ook alleen maar begonnen om, maatschappelijk legaal, goedkope chauffeurs te importeren, ook daar hebben al hele kudde niet engels sprekende chauffeurs, en nee die spreken ook geen spaans.........

en vergeleken met hun vakbonden zijn de onze hier hele lieve huispoedels, daar is het klare maffia, die overtuigend geweld niet schromen...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kunnen we altijd nog gaan emigreren als hier alleen nog maar moe landers rijden

Maar dan doe je feitelijk toch hetzelfde als hun? Je gaat dan ook 't werk elders zoeken omdat het beter is, en bent waarschijnlijk ook een concurrent van de Amerikanen?

Het enige verschil is dat je ook in Amerika woont, en waarschijnlijk naar die maatstaven betaald wordt, wat nog niet hoeft te betekenen dat ze je 't zelfde betalen als de Amerikanen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gelukkig niet.............

Maar als je hier woont maak je echt hetzelfde, je kunt dat niet vergelijken met oost en west EU.

Nee maar ik bedoel het feit dat wij Nederlanders zelf ook elders naar toe zouden gaan voor beter/mooier werk. Dus dat die oostblokkers dat hier doen, moeten we ze niet persoonlijk kwaadnemen bedoel ik er maar mee te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo lang de crisis aanhoudt en het toch vrij rustig blijft zal er weinig aan de hand zijn. De enige bedrijven die nu een chauffeurs-tekort hebben zijn die bedrijven die hun chauffeurs niet kunnen vasthouden.

Mocht echter op een gegeven moment het werk aantrekken (ik hoop toch dat dat ooit gebeurt...) dan zou er best wel eens een flink tekort kunnen ontstaan. Het kan mij niet snel genoeg gebeuren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee maar ik bedoel het feit dat wij Nederlanders zelf ook elders naar toe zouden gaan voor beter/mooier werk. Dus dat die oostblokkers dat hier doen, moeten we ze niet persoonlijk kwaadnemen bedoel ik er maar mee te zeggen.

" You can hate a man for something he's done to you, but you can't hate him for what he is".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of voor een betere toekomst vergeleken met het failliete en overgeregulleerde Europa.

Als iedereen in Europa zo denkt, en een instelling heeft van: Het komt nooit meer goed met Europa, dan komt het ook niet meer goed. Ik ben realistisch, en weet dat het nu slechte tijden zijn, en er nog slechtere tijden aan zitten te komen. Maar ik ben ook optimistisch, ik heb van mijzelf uit een goede werkmentaliteit, en geloof er in dat als wij in Europa de schouders er onder zetten, en ons hier door heen bijten, we Europa er wel weer bovenop kunnen krijgen. En dan is de crisis een leerschool geweest. Waar helaas goede bedrijven in zijn omgevallen, maar ook veel slechte bedrijven in de sector onderuit zijn gegaan, en de sterken overleven.

Ik hoop dat velen met mij zo denken, want voor sommigen is het nog uitzingen tot het pensioen. Maar voor mij moet het "echte" werken nog beginnen over 2.5 jaar. Met de juiste mentaliteit moeten we aan onze toekomst werken, en het beste er uit zien te halen.

Ook ik wordt af en toe "bang" als ik berichten lees van forum-leden bij bedrijven die goed bekent staan, die thuis moeten blijven of nog erger, waar het bedrijf omvalt. Maar toch heb ik de hoop, dat met de juiste mentaliteit het ooit weer beter wordt, maar dat wordt het niet vanzelf. Dat moeten we zelf bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nationale schuld USA per inwoner $ 50.000

..................... Griekenland is dat 30.000 per inwoner .............................

Met het verschil dat Griekenland natuurlijk geen geld kan bijdrukken ivm de Euro!

De USA heeft die luxe natuurlijk wel ..... en geldt ook als de 1e munteenheid ter wereld = niet alleen in de USA wordt er veel mee betaald maar er zijn tal van landen waar de Amerikaanse Dollar over het algemeen ook het betaalmiddel is.

Niet officieel natuurlijk.

De Staatschulden zijn zo groot dat dit m.i. niet oplosbaar is!

En dat allemaal gebaseerd op geld wat feitenlijk geeneens echt bestaat === maw gecreeerd immers banken mogen een veelvoud uitlenen dan wat ze daadwerkelijk in de boeken hebben staan.

Ik meen zelfs dat wanneer een bank 100$ in kas heeft ze 900$ mag uitlenen ... dan is er dus floep en uit het 'niets' zo'n 800$ spontaan ontstaan toch?

Lijkt mij dat we alle kasboeken van landen EN banken (zeker banken) maar eens open en bloot naast elkaar moeten leggen en kijken wat er tegenelkaar kan worden weggestreept!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden