[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Eerste beveiligde vrachtwagenparking geopend


zappa

Recommended Posts

  • Forumlid

652031684.jpgVRT

Langs de E40 in Wetteren is een eerste bewaakte vrachtwagenparking geopend. Truckers die op de (betalende) parking staan, mogen gratis gebruikmaken van het sanitair en krijgen korting in het wegrestaurant. Ook de gewone parking en infrastructuur is vernieuwd.

De bewaakte parking in Wetteren, langs weerszijden van de E40 die goed is voor telkens 80 vrachtwagenparkeerplaatsen, is volledig omheind en voorzien van slagbomen en camera's. De toegangscontrole verloopt met een elektronische kaart. Het eerste half uur parkeren is gratis, elk bijkomend uur kost 1,20 euro, met een maximum van 15 euro per dag.

1177463308.jpg

Truckers die op de (betalende) parking staan, mogen gratis gebruikmaken van het sanitair en krijgen 10 procent korting in het wegrestaurant. Het concept van bewaakte betaalparkings langs snelwegen bestaat al in het buitenland en zal bij het vernieuwen van toekomstige concessies nog meer worden ingevoerd in ons land. Geen overbodige luxe, want de infrastructuur van de parkings langs de Belgische snelwegen scoren internationaal zeer slecht.

Shell, de nieuwe concessiehouder van de parking in Wetteren, heeft van de gelegenheid gebruikgemaakt om ook de andere infrastructuur onder handen te nemen. Zo zijn er nieuwe parkeerplaatsen voor auto’s bijgekomen met rustbanken. Daarnaast is de shop en het sanitair blok in een nieuw jasje gestopt en is er ook een vernieuwd wegrestaurant. De samenstelling van het menu wordt er begeleidt door Lieven Lootens, chef van het "Aards Paradijs" in Merendree.

Tegen 2015 komen bovenop de 100 extra parkeerplaatsen in Wetteren, 263 extra parkeerplaatsen in Minderhout, Ranst, Nazareth, Kruishoutem en Kalken.

bron / de redactie.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je dan voor 250 euro eet en drinkt is dat parkeer bedrag mooi terug verdient..

Toch wel bizar dat de overheid niks wilt doen aan de criminaliteit, en de eerlijke mens moet wer betalen.

Vind dat het hier toch iets beter geregeld is, je jat iets, hoppa, paar jaar de bak in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 Uurtjes maken kost je 9x 1,20= 10,80Euro.

Laat je binnen 25Euro uitgeven, krijg je 2,50Euro korting.

10,80 - 2,50 = 8,30Euro.

11 Uurtjes maken kost je 11 x 1,20 = 13,20.

Binnen geef je 25Euro uit, is 2,50 Korting.

13,20 - 2,50 = 10,70Euro.

Krijgen jullie dat geld terug van de werkgever?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 Uurtjes maken kost je 9x 1,20= 10,80Euro.

Laat je binnen 25Euro uitgeven, krijg je 2,50Euro korting.

10,80 - 2,50 = 8,30Euro.

11 Uurtjes maken kost je 11 x 1,20 = 13,20.

Binnen geef je 25Euro uit, is 2,50 Korting.

13,20 - 2,50 = 10,70Euro.

Krijgen jullie dat geld terug van de werkgever?

Willem, hij heeft het over een boerennacht. Misschien duurt dat wel langer dan 11 uurtjes!:D

In dat geval kan het best wel rond de 25 euries komen!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maximale is 15Euro.

Half uurtje gratis, + 12,5uurtjes betaald van 1,20 = 15Euro.

Wil je gratis parkeren, moet je binnen 150Euro uitgeven. :confused:

Je hebt gelijk. Dat van die 15 euro had ik over het hoofd gezien.

Dan valt het op zich nog best wel mee qua prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan verschillen we daarover van mening.

Ik neem aan dat jij ze mag betalen, en niet terug krijgt van je werkgever?

Ik weet niet hoe jij (probeert) tewerken. Maar ik wil na het avond eten altijd nog een stukje sturen. Het is immers slecht om met een volle maag tegaan slapen.

Bv je eet bij Joost op Hazeldonk, en rijd dan nog door naar Wetteren.

Mag je mooi betaald parkeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Alleen niet echt goedkoop. 1,20 p/u en dan maar 10% korting op het restaurant. Kost je zo €25,- als je een keer een boerennacht maakt

Lezen Coen: in het openingstopic staat dat het eerste half uur vrij is en vervolgens betaal je € 1,20 per uur,met een maximum van € 15,00 per dag :cool: .

Boerennacht kost je dus hooguit €.......................15,00. toch?? :angel:

Ik zie t probleem niet,jij parkeert daar,je baas betaald dat(als ie t niet betaald moet je er niet gaan staan,maar een zeil reparatie kost meer dan € 15.00):D

Vervolgens krijg jij 10 % korting op jouw maaltijd :ok:,en niet jouw baas 10 % op zijn parkeerticket.

Gewoon niks zeggen,die 10 % pakken en gaan slapen,sommige bazen lezen mee hier en willen in de toekomst misschien 10 % van t ticket van je OKV in mindering brengen.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lezen Coen: in het openingstopic staat dat het eerste half uur vrij is en vervolgens betaal je € 1,20 per uur,met een maximum van € 15,00 per dag :cool: .

Boerennacht kost je dus hooguit €.......................15,00. toch?? :angel:

Ik zie t probleem niet,jij parkeert daar,je baas betaald dat(als ie t niet betaald moet je er niet gaan staan,maar een zeil reparatie kost meer dan € 15.00):D

Vervolgens krijg jij 10 % korting op jouw maaltijd :ok:,en niet jouw baas 10 % op zijn parkeerticket.

Gewoon niks zeggen,die 10 % pakken en gaan slapen,sommige bazen lezen mee hier en willen in de toekomst misschien 10 % van t ticket van je OKV in mindering brengen.:ja:

Mijn baas betaald de parking niet. En daar zit het hem in. Maar als ik dit vergelijk met een autohof vind ik dit nog duur. En huub er zijn ook ladingen die niet aantrekkelijk zijn om te stelen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
. En huub er zijn ook ladingen die niet aantrekkelijk zijn om te stelen!!

Dan kan je met een gerust hart langs de snelweg gaan staan. Met een beetje geluk spuiten ze geen gas in je cabine en forceren ze je slot niet en heb je de volgende dag nog een telefoon, tankpasjes en een radio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn baas betaald de parking niet. En daar zit het hem in. Maar als ik dit vergelijk met een autohof vind ik dit nog duur. En huub er zijn ook ladingen die niet aantrekkelijk zijn om te stelen!!

Ik ken deze parking niet,maar ga er van uit dat het i.d.d. een bewaakte parking is,en dan is € 15 per nacht een normale prijs.

Bij een autohof krijg je meestal je parkeergeld terug,geheel of gedeeltelijk.

Maar autohöfen zijn geen parkings waar je betaald om bewaakt te staan,dat zijn parkings waar je moet betalen om er te mogen staan,en daar zit een verschil in.

Dat jou baas deze parkings niet betaald is jammer voor jou,maar verkeerde zuinigheid van hem;een zeilereparatie en diefstal uit de lading of een tank diesel kost meer,en dan praten we nog niet erover als ze jouw uit je cabine halen s'nachts en je knip mee nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan kan je met een gerust hart langs de snelweg gaan staan. Met een beetje geluk spuiten ze geen gas in je cabine en forceren ze je slot niet en heb je de volgende dag nog een telefoon, tankpasjes en een radio.

Zo erg als jij het hier schets is het nou ook weer niet. Ik slaap ook regelmatig overdag. Maar als het even kan kies ik wel voor een veilige (betaalde) plek.

Daar heb je wel gelijk in europeaan. Een beveiligde parking is vaak afgesloten door een hek of slagboom. Autohof vrije toegang. Heb trouwens een koeltrailer dus snijden gaat lastig bij mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een bericht gehad van onze werkgever. Het is ons per direct verboden om nog te overnachten bij de Maxi autohof in Mogendorf. Daar schijnt het de laatste tijd ook flink raak te zijn.

Ben je lekker mee.

Zo bijster veel zit er niet op die route.

Haiger-burbach is wel aardig. En zuidelijker is er een tijdje terug nog 1 geopend.

Maar daar blijft het dan ook wel bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

. Heb trouwens een koeltrailer dus snijden gaat lastig bij mij

Nee,daar doen ze t anders;een collega stond op t autoporto in Bologna,leeg maar wel met een pompwagen erin,en had zijn deuren afgesloten met een zwaar beveiligingsslot.

De andere morgen was het een drukte van jewelste op de parking,zeilen kapot,goederen weg,carabiniëri in de stress,,,,en Jan(de collega)meewarig glimlachend weg,tot hij bij zijn laadadres de achterdeur open wilde maken: men had de bouten van de scharnieren er gewoon af geschroefd,alleen de bovenste niet,die was vast gelast,pleurde bijna heel zijn deur eruit.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden