[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

De oplossing voor ingenomen rijbewijzen in Italie


Trucker60

Vraag

  • Forumlid

Ik heb na veel schrijven en bellen naar alle instantie`s zoals ministeries en ambassades, en ook het bewuste tel.nr. van de policia stradale geen antwoord gekregen want wij zijn toch maar de honden van de autobaan.

Ik werd het zo zat naar 8 weken geen inkomen en geen antwoorden , toen heb ik het ministerie van buitenlandsezaken gebeld en daar kreeg ik te horen dat ik de minister niet te spreken kon krijgen maar de aardige dame aan de telefoon schakelde mij door naar de sociale afdeling van dit ministerie en daar kreeg ik een heel aardige meneer die mijn verhaal geheel heeft aangehoord en toen zei hij, ik mag het niet zeggen maar als u naar uw politiebureau gaat en uw rijbewijs als vermist opgeeft dan liegt u niet want omdat de policia stradale gewoon de telefoon niet opneemt zijn hun misschien jou rijbewijs wel kwijt.

Wel op het bureau het verhaal eerlijk vertellen wat er aan de hand is.

Dus ik heb de stoute schoenen aan getrokken , naar het bureau hier in Lelystad gegaan en zoals de meneer van de ambassade mij verteld had het verhaal eerlijk verteld aan de agent aan de balie deze vroeg alleen van wie ik dat had om het als vermist op tegeven, toen heb ik weer niet gelogen ik zei van het ministerie van buitenlandsezaken want de agent vroeg verder niets en ging het verbaal opmaken en toen hij klaar was zei hij mijnheer u kan morgen met dit verbaal een nieuw rijbewijs halen.

Ik de volgende dag naar het gemeentehuis maar daar kreeg ik te horen van de juffrouw achter de balie dat ik geen rijbewijs kreeg en dat ze eerst gingen informeren bij de ambassade in Milaan, ik ben toen kwaad de deur uitgelopen.

S`middags werd ik weer gebeld door de juffrouw van de balie dat ik de volgende morgen kon komen om de papieren in te vullen en dan kreeg ik een week later een duplicaat van mijn ingenomen rijbewijs.

Dus collega`s die ook het zelfde overkomen is in Italie dit is de weg om je rijbewijs terug te krijgen , want het ingenomen rijbewijs is bij mij ook nog steeds niet terug en het is inmiddels ook al bijna 2 maanden.

Maar via deze weg kan je het in 2 weken weer rond hebben en met het duplicaat (dat staat niet vermeld op je nieuwe rijbewijs staat alleen genoteerd bij de gemeente) kan je gewoon weer de baan op.

Ik hoop jullie hier een prettige kerst en een voorspoedig 2008 te bezorgen .

Met Trucker groetjes Trucker Opa:tu::sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Iemand anders op dit forum van de groene Maters had ook dit probleem, zie discussie elders. Ik zelf heb het jaren geleden ook gehad, na 10 weken had ik mijn rijbewijs en de kentekenbewijzen terug in mijn bezit.

Ik heb geen zware misdaad gepleegd, alleen maar met een lege vrachtwagen op zaterdagmorgen een stukje binnendoor gereden, op zaterdagmorgen tijdens een weekendrijverbod in de zomermaand. Ik had daar mijn toenmalige baas op gewezen maar hij zei dat het weekendrijverbod in de zomermaand alleen geld voor autostrada(snelwegen), en niet voor binnendoorwegen. Toen had je nog geen "onderweg" op de wereldomroep...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

het is mooi dat je je rijbewijs weer heb,maar het is toch raar dat het het op deze manier moet.

ik had het na 5 weken terug van uit Italie,maar het kenteken bewijs van mijn trekker plus oplegger is nog niet boven water en we zitten nu eind december 2007.

maar verder wens ik je weer veel veilige kilometers toe in het nieuwe jaar!:tu:

gr Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wat gaan jullie dan toch ook allemaal zoeken bij die mafiosi :confused::eek:

Goeie tip overigens hoor, maar als ik dit soort dingen hoor, kan heel Italië me gestolen worden... (Zijn ze zelf goed in, dus dat doen ze maar zelf ook! :p)

Pas op wat je zegt Erik in Meppel lopen ook gangsters :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

En nu ben ik erg benieuwd wat er zou kunnen gebeuren als ze je in Italie weer aanhouden.Je rijd immers met een rijbewijs die in beslag is genomen in de ogen van de Italianen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En nu ben ik erg benieuwd wat er zou kunnen gebeuren als ze je in Italie weer aanhouden.Je rijd immers met een rijbewijs die in beslag is genomen in de ogen van de Italianen.

Zeg je gewoon spijkerhard en in het Nederlands:

"Wij mogen van Brussel een nieuw rijbewijs krijgen als ons rijbewijs gestolen (zij mogen het tenslotte ook niet vasthouden) " :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn collega' s deden dit jaren geleden al, aangifte doen van een verloren rijbewijs bij de politie en daarna naar de gemeente voor een nieuw exemplaar.

Voor de collega die zegt dat Italië hem gestolen kan worden nog effe dit: er worden meer wagens gepikt in Nederland en België, dan in Italië !!

En de Belgische wagens die in Italië gepikt worden, worden gepikt door mensen vanuit België en de Italianen krijgen de schuld.

Rij al meer dan 15 jaar wekelijks naar Italië en nooit problemen gehad !!

Ze zeggen " leven als God in Frankrijk" maar toen was hij nog nooit in Italië geweest.

Ciao

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dit las ik vandaag op NU.nl , En dan gaat het even niet over de automobilist maar over het feit dat ie mag rijden buiten Duitsland.

Dronken automobilist mag in Nederland rijden

Uitgegeven: 31 januari 2008 12:08

GRONAU - Een 52-jarige dronken automobilist uit Enschede die afgelopen vrijdag in het Duitse Gronau een 16-jarige meisje doodreed mag in Nederland gewoon autorijden.

Ofschoon zijn rijbewijs in Duitsland is ingenomen, blijft zijn rijbevoegdheid in de rest van Europa geldig. Dat verklaarde een verkeersofficier van het Openbaar Ministerie in Almelo donderdag. pixel.gif

De man wordt verdacht van dood door schuld en moet in Duitsland voorkomen. Als hij in Nederland in een auto zou rijden kan hij alleen maar een boete krijgen omdat hij zijn rijbewijs niet bij zich heeft.

© ANP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ofschoon zijn rijbewijs in Duitsland is ingenomen, blijft zijn rijbevoegdheid in de rest van Europa geldig. Dat verklaarde een verkeersofficier van het Openbaar Ministerie in Almelo donderdag. pixel.gif

:eek::eek:

Dat noemen ze dan Europese Eenheid enzo... :rolleyes:

Dus als je rijbewijs is ingenomen in Italie, mag je gewoon in de rest van Europa rond blijven toeren.... Waaazzzig......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden