[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vraag breedte transport


olleng

Vraag

  • Forumlid

Hallo ik heb een vraag.

Voor een klant maken wij segmenten voor mestsilos.

Na productie gaan ze naar de verzinkerij dit wordt opgehaald door een transport bedrijf.

Na het verzinken brengt dat zelfde transportbedrijf dit naar de desbetrefende klant.

Nu heeft mijn werkgever wat navraag gedaan en kwam er achter dat zelf transporteren goedkoper is.

De segmenten zijn 6000 x 3225 (LxB) met transportbok komt de breedte op bijna 3500 hier voor gaan ze een vergunning aanvragen.

Mijn vraag

Hoe zit het met de spiegels? Als we dit laden op onze bakwagen dan is er geen zicht meer in de spiegels

De een zegt gewoon rijden en de ander zegt niet gaan rijden.

Wie heeft hier ervaring mee of een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
Tot drieënhalve meter mag je toch zonder vergunning transporteren? Of ben ik nu al jaren illegaal bezig geweest? :D

Jij bent dus jaren illegaal bezig geweest, je mag tot 3 meter gewoon rijden naar mijn bescheiden mening.

Tot 3 meter 50 zonder begeleiding.

Dit klopt ook niet helemaal, dat ligt er dus aan wat er in je ontheffing staat, het kan zo maar zijn als jij bij jullie van het bedrijf af naar de snelweg wil je twee begeleiders moet hebben.

Maar met vergunning tot 3,5 meter als ik het goed begrijp

Met een vergunning kan je zo breed gaan als dat je wilt, je vraagt een ontheffing aan voor de breedte die je wilt gaan vervoer. Jij bent in de war met een doorlopende ontheffing voor een jaar denk ik. Die gaat tot 3.50 m breed, 4.15 meter hoog (willen ze gaan verruimen naar 4.25) 100 ton zwaar en 27 meter lang als ik het goed zeg.

Maar om bij de topic starter terug te komen, ik vind 3.5 meter erg breed op een bakwagen, zeker als je niets meer in je spiegels ziet. Ik zou er dan voor de veiligheid van het overige verkeer een begeleider bij willen hebben. Die kost je max.45 euro per uur met een minimum van 2 uur (meestal) Ik zou die gok niet nemen en ik ben vrie makkelijk en redelijk ervaren in dit werk. Lees het topic van dave eens in de "verhalen" neem het risico niet voor die paar rotcenten die het anders extra kost...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dit klopt ook niet helemaal, dat ligt er dus aan wat er in je ontheffing staat, het kan zo maar zijn als jij bij jullie van het bedrijf af naar de snelweg wil je twee begeleiders moet hebben.

Jaarvergunning voor het "rijk" (is max 3,5 breed welke TS dus nodig is) staat geen verplichte begeleiding. Alleen wat beperkingen voor bepaalde stukken weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
@ the duke....bedankt he....:D

Geen idee pierre ik praat geen fries.

@shompie met trekker en oplegger is het anders rijden zeker.

Begeleiding nou weet niet of dat in ze opkomt...zou het wel voor kunnen stellen natuurlijk.

Ik spreek uit eigen ervaring. Als jij breed bent op een bakwagen zie je niets, en houd er rekening mee dat ze in eerste instantie bij jou komen als het mis gaat. Dan word goedkoop in ene duurkoop.

Maar doe er mee wat je wilt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als jij breed bent op een bakwagen zie je niets

Heb je helemaal gelijk in.

Heb ooit eens een asfaltcontainer op de truck gehad. 1 x maar nooit weer. Mocht ook nog eens overal binnen door, want het was ook nog "even een klusje" tussendoor.Was maar wat blij dat ik een camera in de achterbumper heb.

Volgende keer dat kreng gelijk op de semidieplader gezet. Dan kan je er tenminste makkelijker overheen kijken en ook beter er langs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Heb je helemaal gelijk in.

Heb ooit eens een asfaltcontainer op de truck gehad. 1 x maar nooit weer. Mocht ook nog eens overal binnen door, want het was ook nog "even een klusje" tussendoor.Was maar wat blij dat ik een camera in de achterbumper heb.

Volgende keer dat kreng gelijk op de semidieplader gezet. Dan kan je er tenminste makkelijker overheen kijken en ook beter er langs.

Ik rij veel kantoor units, die zijn 3 meter breed. Deze gaan altijd op een bakwagen met aanhanger omdat we die vaak zelf moeten lossen. Als je er dan een aanhanger achter heb valt er niet mee achteruit te rijden omdat je in je spiegels gewoon niets ziet. En dan ben je 3 meter breed.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden