[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

butter dronten


gijsbert

Recommended Posts

  • Reacties 120
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik ken een bedrijf die dat ook deed, maar wie betaalde dat ;)

ik huiver er nog van :D

Als we hetzelfde bedrijf in gedachten hebben?......

En nu niet boos worden, maar ik merk zoveel onkunde over Oosterse bedrijven hier.

Als je Vlantana al eng vind, dat moet je zeker niet naar ze grote broertje kijken genaamt Girteka. :zegtniets:

Aan alle kanten lopen ze je voorbij. Niet alleen hun.

op dit forum word het, het niet willen zien genoemt. Nou wil ik niet veel zeggen, maar ik zie het dan toch anders.

Als ik geld moest inzetten, wist ik wel op wie ik het zou inzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de site van Girteka.

  • Girteka has more than 4,000 employees with 90 per cent of them employed as drivers.
  • We own more than 1,500 vehicles all conforming to the Euro 5 emissions standard.

100.000full truck loads per year

Having started transporting freight on international routes in 1996,

Als je nog steeds wil denken dat die Oostblokkers dom zijn.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je nog steeds wil denken dat die Oostblokkers dom zijn.........

Dit is iets dat ik eigenlijk de afgelopen maanden niet echt had meegekregen tijdens mijn aanwezigheid hier op CF. Ik had de namen Vlantana en Girteka wel voorbij horen komen maar nooit beseft dat die bedrijven zo groot waren.

Ik begrijp weer ietsje meer van het totaalplaatje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fland, even een snelle les dan.

Girteka, Vlantana zijn nog ''kleintjes''.

In Europa, wij noemen het midden Europa is het 'probleem' nog veel groter.

Het zijn bedrijven geworden met duizene auto's.

Zulke bedrijven bestaan in NL niet eens.

Men is niet ingehaalt. Nee is met duizende overhoop gereden.

Men noemt dat hier op het forum, dat je het 'probleem' niet wil zien.

Je moeten stekke blind zijn wil je niet zien dat je al ingehaald ben. :zegtniets:

Oost Europa heeft het transport gewoon in handen gekregen. Punt.

Er vechten er nog een paar, maar het is een verloren strijd. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weet je wat nou het grappige is. Het zijn nog betrouwbare bedrijven ook.

Ze betalen geen slechte prijzen, en ze betalen op tijd.

Nou zal men aan mijn woorden niet veel waarde hechten, maar vraag het de eigen rijders maar.

Johan bv. JvL. Die zullen het bevestigen.

Op de Shout toevallig even een praatje daar over.

Vlantana/Giteka gaat je voor 3 weken werken, week vrij 3654Euro netto betalen.

Noors salaris ligt dan rond de 5614Euro.

Zijn die mannen goedkoper? Ja.

Wat verdient een Nederlander? 3654Euro? Zal best, maar niet in 3 weken.

Maar op dit forum moet je niet teveel zeggen. Vooral niet als je niet in NL woont/werkt.

Je word zomaar voor vanalles uitgemaakt.

Je moet ze vooral in der eigen wereldje laten. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Okay, en ik maar denken dat ik het allemaal wel zo'n beetje begreep...

Nederlandse bedrijven die uitvlaggen naar het oosten, dat zijn eigenlijk bedrijven die inzien dat ze werk kwijtraken of kwijt zijn. De enige manier om het vege lijf te redden is werken vanuit oost-Europa. Zouden ze dat niet doen dan zouden ze moeten inkrimpen...

Is dus eigenlijk meer een "if you can't beat them, join them" strategie.

Ik had eigenlijk nog altijd het gevoel dat die uitvlaggende bedrijven er zelf ook beter van wilden worden. Overleven is echter toch het woord waar alles om draait...

Of zie ik het niet goed op deze manier..??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En weet je wat nou het grappige is. Het zijn nog betrouwbare bedrijven ook.

Ze betalen geen slechte prijzen, en ze betalen op tijd.

Nou zal men aan mijn woorden niet veel waarde hechten, maar vraag het de eigen rijders maar.

Johan bv. JvL. Die zullen het bevestigen.

Op de Shout toevallig even een praatje daar over.

Vlantana/Giteka gaat je voor 3 weken werken, week vrij 3654Euro netto betalen.

Noors salaris ligt dan rond de 5614Euro.

Zijn die mannen goedkoper? Ja.

Wat verdient een Nederlander? 3654Euro? Zal best, maar niet in 3 weken.

Maar op dit forum moet je niet teveel zeggen. Vooral niet als je niet in NL woont/werkt.

Je word zomaar voor vanalles uitgemaakt.

Je moet ze vooral in der eigen wereldje laten. :zegtniets:

Dat zijn dingen waar ik niet over kan oordelen, Willem. ik weet daar gewoon helemaal niks vanaf.

Het lijkt mij dat je als Nederlandse charter niet graag voor zo'n bedrijf rijdt, ook al betalen ze keurig op tijd. Hun tarieven zullen sowieso lager liggen dan die van West Europese vervoerders. Als ze dezelfde tarieven berekenen dan zouden die Nederlanders het werk niet kwijtraken, toch..??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vlantana/Giteka gaat je voor 3 weken werken, week vrij 3654Euro netto betalen.

Noors salaris ligt dan rond de 5614Euro.

Je moet ze vooral in der eigen wereldje laten. :zegtniets:

Heb je dat op papier of heb je dat ergens gelezen? Het is een beetje een raar bedrag, rond de 5614 Euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedrijven als Girteka en Vlantana werken anders.

Ze zijn zo groot geworden dat ze altijd wel een auto ergens hebben.

Op bijna alle auto's zitten ze dubbel bemant.

Het zijn ook kwaliteits transporteurs. Zie maar op de site van Vlantana, in 2010 en 2012 transporteur van Europa.

Waar de West Europeese bedrijven die auto zo veel mogelijk vol laat rijden, zie je hun zovaak leeg rijden.

De prijzen waar ze voor rijden, kunnen/zijn daarom niet slechter.

Ik denk misschien nog wel dat ze voor een slechte prijs niet eens laden. Daar waar 'wij' een vrachtje meepikken zodat de diesel betaald is, hun leeg terug gaan.

Ze werken op een andere manier. Een manier die blijkbaar werkt, gezien het feit dat ze snel groot worden.

Dit topic gaat over Butter. (Los gestort.) Maar laat ik Wolter Koops nemen. (Koelers.) Werk Nederland Duitsland vv.

Als WK alleen met Nederlanders zou blijven rijden, kunnen ze nooit op tegen zulke bedrijven met goedkopere chauffeurs.

Een Girteka, Vlantana lig een prijs neer, en WK is het werk kwijt. Wil een WK mee blijven doen, zullen ze bij voorbaad al met een scherpe prijs moeten werken.

Dus niet voor een dikke prijs blijven rijden, maar bij voorhand al voor een scherpe prijs rijden.

Als je naar je kosten moet gaan kijken op het moment dat je geen geld meer heb, ben je telaat.

Daar is de strijd van de bonden een verloren zaak. Gelijk werk, gelijk loon. Men dwingt de Nederlandse bedrijven op kosten. En de bedrijven uit het Oosten staan er klaar voor. En als ze het werk eenmaal in handen hebben, ben je het werk kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Girteka en Vlantana zijn 1 pot nat.

Girteka met 1500 Auto's, en Vlantana met 550, maakt samen 2050Auto's.

Ze zijn groter als VOS.

En dat voor een landje met 3,5 miljoen inwoners.:zegtniets:

Ik denk dat deze firma's opgestart zijn met steun van de EU.

Hetzelfde zag je jaren geleden in Italië en Spanje,ineens reden hun met het nieuwste en modernste materiaal,dat was ook door de eu gefinanciert,het kon niet op toen,alle oude FIAT's en Pegaso's werden vervangen door Scania's,Volvo.s of wat dan ook,hoe meer PK's hoe liever.icon14.png

Tot de steun eraf ging en ze weer zelf hun broek moesten gaan ophouden,als je tegenwoordig nog Scania's 140 of Volvo F 12(met plat dakkie) wilt zien moet je in Italië of Spanje gaan kijken,die rijden daar nog zat rond.

Afwachten wat met Girteka en Vlantana gebeurt als die zelf hun broek moeten gaan ophouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is dat zo, worden deze bedrijven gesponsert door de EU

De EU financiert alles en iedereen(als je de weg weet)

http://ec.europa.eu/small-business/funding-partners-public/finance/environment-energy-transport/index_nl.htm

Het zou me dus niet verwonderen dat deze bedrijven ook met EU geld opgezet zijn,jaren geleden was dat in Italië wel het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als hun subsidie krijgen, kunnen 'wij' dat ook krijgen.

Koop maar een Euro 6 en je krijgt subsidie.

Daarom vind ik die praat dat hun met gesubsudieert geld overeind zijn geholpen een beetje vaag.

Waar denk je dat inversteerders in zouden inversteren. In transportbedrijven in West Europa, of in Oost Europa?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bedrijven als Girteka en Vlantana werken anders.

Ze zijn zo groot geworden dat ze altijd wel een auto ergens hebben.

Op bijna alle auto's zitten ze dubbel bemant.

Het zijn ook kwaliteits transporteurs. Zie maar op de site van Vlantana, in 2010 en 2012 transporteur van Europa.

Waar de West Europeese bedrijven die auto zo veel mogelijk vol laat rijden, zie je hun zovaak leeg rijden.

De prijzen waar ze voor rijden, kunnen/zijn daarom niet slechter.

Ik denk misschien nog wel dat ze voor een slechte prijs niet eens laden. Daar waar 'wij' een vrachtje meepikken zodat de diesel betaald is, hun leeg terug gaan.

Ze werken op een andere manier. Een manier die blijkbaar werkt, gezien het feit dat ze snel groot worden.

Dit topic gaat over Butter. (Los gestort.) Maar laat ik Wolter Koops nemen. (Koelers.) Werk Nederland Duitsland vv.

Als WK alleen met Nederlanders zou blijven rijden, kunnen ze nooit op tegen zulke bedrijven met goedkopere chauffeurs.

Een Girteka, Vlantana lig een prijs neer, en WK is het werk kwijt. Wil een WK mee blijven doen, zullen ze bij voorbaad al met een scherpe prijs moeten werken.

Dus niet voor een dikke prijs blijven rijden, maar bij voorhand al voor een scherpe prijs rijden.

Als je naar je kosten moet gaan kijken op het moment dat je geen geld meer heb, ben je telaat.

Daar is de strijd van de bonden een verloren zaak. Gelijk werk, gelijk loon. Men dwingt de Nederlandse bedrijven op kosten. En de bedrijven uit het Oosten staan er klaar voor. En als ze het werk eenmaal in handen hebben, ben je het werk kwijt.

Dit verhaal zit vol met tegenstrijdigheden, Willem.

Ze rijden meer leeg, daarom zijn de prijzen niet slechter..??

Ze nemen geen goedkope vrachten mee terug om dieselkosten te dekken..??

Ze rijden allemaal dubbel bemand..??

West Europese bedrijven kunnen nooit op tegen zulke bedrijven met goedkope chauffeurs...

Dat zijn een paar quotes uit jouw stukje. Naar mijn idee is de enige manier waarop zij werk van west Europeanen kunnen overnemen door goedkoper te werken. Dat kunnen ze doen doordat ze met goedkoop personeel werken. Blijkbaar zelfs zo goedkoop dat ze dubbel bemand kunnen rijden...

Wat er bij mij dan niet in wil is hoe Nederlanders weer vrachten kunnen doen voor zulke bedrijven...

Jij stelt ook dat Nederlandse bedrijven scherper moeten inzetten, niet voor die dikke prijs blijven rijden. Nu heb ik altijd gedacht dat het rendement van Nederlandse internationale transportbedrijven zo rond de -1 tot -3 % ligt, correct me if I'm wrong. Dat kan vast niet het gevolg zijn van die dikke tarieven die ze rekenen, of mis ik iets..??

Zomaar enige opmerkingen mijnerzijds... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit verhaal zit vol met tegenstrijdigheden, Willem.

Ze rijden meer leeg, daarom zijn de prijzen niet slechter..??

Ze nemen geen goedkope vrachten mee terug om dieselkosten te dekken..??

Ze rijden allemaal dubbel bemand..??

West Europese bedrijven kunnen nooit op tegen zulke bedrijven met goedkope chauffeurs...

Dat zijn een paar quotes uit jouw stukje. Naar mijn idee is de enige manier waarop zij werk van west Europeanen kunnen overnemen door goedkoper te werken. Dat kunnen ze doen doordat ze met goedkoop personeel werken. Blijkbaar zelfs zo goedkoop dat ze dubbel bemand kunnen rijden...

Wat er bij mij dan niet in wil is hoe Nederlanders weer vrachten kunnen doen voor zulke bedrijven...

Jij stelt ook dat Nederlandse bedrijven scherper moeten inzetten, niet voor die dikke prijs blijven rijden. Nu heb ik altijd gedacht dat het rendement van Nederlandse internationale transportbedrijven zo rond de -1 tot -3 % ligt, correct me if I'm wrong. Dat kan vast niet het gevolg zijn van die dikke tarieven die ze rekenen, of mis ik iets..??

Zomaar enige opmerkingen mijnerzijds... ;)

Voor die 3% winst rij jij geen mercedes of B&W prive

Wat veel wel doen.

Geloven doen we in de kerk

De transport bedrijven hebben het zo arm. Al meer dan 30 jaar

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden