[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Succesvol uitvlaggen, met dank aan TLN


Gast Peterrr

Recommended Posts

Gast Peterrr
ik kwam vd week ook een welbekend belgisch bedrijf tegen,je husselt de letters doorelkaar en nieuwe kentekenplaten erop en klaar!!

Het was bellekens,nou daar kan je aardig mee scrabbelen toch!!!:rolleyes:

Het is echt een trend aan het worden, en de transportorganisaties motiveren het, in Belgie kijken ze het truukje ook van mekaar af. Tabaknatie, Paul van Loon, Essers, Antrago, Kroontax, Nijs, Weerts etcetera. Allemaal goedkope oostblokkers voor de korte afstanden wat ook gewoon een Belg kan(moet) doen.

Maar een bedrijf moet nou eenmaal winst maken, zo hoort het, en als je concurent met goedkope oostblokchauffeurs bakken met geld verdient dan steekt dat, dus kiest men eieren voor z'n geld. Niks aan te doen.

Jammer. De goeie zullen altijd onder de kwaaien leiden.

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast altijdopweg

Er is nog een bijkomend probleem. De opdrachtgevers zijn ook niet gek! Zij vinden dat, als er met goedkope oostblokkers gewerkt wordt, de tarieven wel iets naar beneden kunnen worden bijgesteld! En als je de ontwikkeling van de transporttarieven van de laatste 10 jaar een beetje gevolgd hebt, kun je wel uitrekenen, dat de transporteurs dat er nooit weer bijkrijgen. Ook niet als de beloningssituatie over een paar jaar genivelleerd is. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben. Daar krijgt de West-Europese chauffeur in de (nabije) toekomst de rekening voor gepresenteerd, daar ben ik van overtuigd. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast Peterrr
Er is nog een bijkomend probleem. De opdrachtgevers zijn ook niet gek! Zij vinden dat, als er met goedkope oostblokkers gewerkt wordt, de tarieven wel iets naar beneden kunnen worden bijgesteld! En als je de ontwikkeling van de transporttarieven van de laatste 10 jaar een beetje gevolgd hebt, kun je wel uitrekenen, dat de transporteurs dat er nooit weer bijkrijgen. Ook niet als de beloningssituatie over een paar jaar genivelleerd is. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben. Daar krijgt de West-Europese chauffeur in de (nabije) toekomst de rekening voor gepresenteerd, daar ben ik van overtuigd. :mad:

De club die dit heeft gestimuleerd is nog steeds ons aller TLN, Transport en Logistiek Nederland, deze club geeft al jaren adviezen en cursussen aan transportbedrijven hoe ze het beste kunnen uitvlaggen.

Ook de firma vdWal, als ik mij niet vergis de werkgever van Altijdopweg, doet mee aan deze prijzenslag die men uitvlaggen noemt.

Ik rijd vrij veel naar Spanje maar de enige Hollandse chauffeurs die ik daar tref zijn die van Heitrans, Europe-Flyer, KTL, vdVlist en een enkele eigenrijder, van vdWal zie ik enkel nog Russen en ander oostblokpersoneel.

Gevolg: wij als Hollanders nemen als retourlading alleen nog vrachten buiten de maat aan omdat de vrachten binnen de maat gewoon niks opleveren, hoe zou dat komen?

Leegrijden vanuit Spanje komt ook voor, puur omdat een concurent een lading kan aannemen omdat hij een Rus op de wagen heeft.

In Nederland en ook in Belgie zie ik dit weekend weer op veel parkeerplaatsen bij wegrestaurants trucks met Nederlandse kentekens zomaar een heel weekend overstaan, met de kokkerellende chauffeur er naast, niemand maakt mijn wijs dat dit Nederlandse chauffeurs zijn die niet naar huis willen.

Ook hier in Antwerpen bij de Q8 bij Kruibeke staan Belgische trucks gewoon een weekend stil, en als je iets vraagt aan de chauffeur verstaat hij je niet...

Ook in Denemarken zijn ze aan het uitvlaggen, Kim Johanson heeft hier elk weekend in de haven een zooitje trucks overstaan met LT-kentekens, het word zo 1 grote camping van oostblokchauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
rufus kijk ff verder en dan naar het logo.

verdomme das het oude logo van transterra uit bleiswijk!

mijn oude baas, die verleden jaar failliet verklaard werd nadat de firma door oplichtingspraktijken kapot gemaakt was.

ik had de laatste weken ook al een paar orginele oude transterra trekkers gespot onderweg.

vind het wel vreemd dat een poolse firma zomaar opeens opduikt met exact hetzelfde bedrijfslogo als een nederlands bedrijf die failliet gegaan is en waarbij meerdere chauffeurs in de problemen zijn geraakt.

zelfs de naam, de kleur en de vorm zijn exact hetzelfde.

of zou er dan toch sprake zijn van een dubbele agenda verleden jaar?

ik denk dat er nog wel een vervolg komt.

In Polen is geen enkele controle van het verleden merk ik nu.

Alles en iedereen kan daar een transportbedrijf beginnen, niemand die even controleert of er ook echt een kantoor is met personeel. De truuc met het kantoortje met doorgeschakelde telefoon die in Luxemburg bedacht is werkt dus ook in Polen en niemand die er iets tegen kan doen.

Transterra leek mij een gezond bedrijf toen het nog in Bleiswijk zat, maar als je concurent met Poolse chauffeurs in jouw werk gaat zitten moet je creatief zijn. Je kunt je chauffeurs lager inschalen dan wettelijk verplicht is, je kunt ze in het weekend voor 100% laten werken, ze laten springen, en als ze dan nog niet uit zichzelf weggaan, dan kun je je failliet laten verklaren en in Polen verder gaan.

Ik ken iemand die ooit bij Transterra solliciteerde en E-1 kreeg aangeboden, dus iemand met 8 jaar ervaring en alle diploma's en certificaten op zak.

Als een bedrijf zo aan z'n personeel moet komen weet je gewoon dat het vroeg of laat mis gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dit verklaard me plots veel, maar ik kende de firma niet.

Tja het grote probleem is o.a. dat zelfs hier in België een persoon die failliet is blijkbaar toch trg kan heropstarten onder een andere naam (soms maar een letter verschil) De klant merkt niets en ondertussen heeft het failliete bedrijf x aantal serieuze bedrijven een loer gelapt doordat ze hun schulden kwijtgescholden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
wil bij de firma reining toch even wat opmerken.

reining had al lang voordat de grenzen opengingen een firma in hongarije.

dat deze op het moment groter geworden is,is een feit.

werk zelf bij deze firma,en moet zeggen dat ik er persoonlijk geen hinder van ondervindt.

ik zie die gasten zelden,tot nooit.

ze zitten niet in mijn werk,heb nog steeds een vaste auto(1.5jaar oud).

we hebben geen polen in dienst(doen ze ook niet).

ook qua waardering,betaling,en andere sociale zaken,heb ik niets te klagen.

ben absoluut geen wit-voetje halen figuur,maar dit mag ook gezegdt worden.

kijk,ik ben ook niet blij met al die nwe.eu-landen,maar als het zo blijft gaan,vindt ik het best.

en qua kwaliteit,pakt mijn baas toch de hollanders,want het is ook bij ons het zelfde verhaal;op tijd rijden,kunnen ze niet!!!:D :D

Je kan ook zeggen: de Nederlandse Reining chauffeurs hebben het veel beter voor elkaar dan de Hongaarse Reining chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha ha ze zijn dreigen op te raken ja wie lees maar....

'Tekort aan Poolse werknemers dreigt'

Uitgegeven: 11 september 2006 07:54

AMSTERDAM - Een tekort aan Poolse werknemers dreigt in Nederland. Dat blijkt uit een rondgang van het Algemeen Dagblad langs diverse gespecialiseerde uitzendbureaus. Het tekort zou zich vooral voordoen onder werknemers uit het westen van Polen en zou ontstaan doordat steeds meer landen op de Polen azen, zoals Duitsland en België.

Bovendien zouden Polen in de buurlanden meer verdienen en zou wervingspersoneel in Polen worden omgekocht.Landbouworganisatie LTO zegt in de krant dat haar leden op zoek moeten naar andere arbeidskrachten. Nederlandse uitzendbureaus verplaatsen nu de werving naar het oosten van Polen. Daar is de werkloosheid hoog. Ook Tsjechië wordt verkend.

In Nederland zijn dertigduizend Polen legaal aan het werk.

bron nu.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja de landbouwsector klaagt dat ze geen perenplukkers of fruitplukkers int algemeen vinden. Als er zoveel werklozen zijn die thuis zitten zonder een klop te doen, dan ga je me neit zeggen dat je deze job niet kan gaan doen.Volgens mij is dit toch iets waarvoor je niet gestudeert moet hebben en die het kleinste kind zou kunnen...

Men is nu ook bezig polen en andere buitenlanders aan te werven voor deze sectoren...

En dan maar klagen dat er in ons landje geen werk zou zijn... Bullshit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:tu: Fruit plukken jawel ook gedaan en lachen ok het heeft ook zijn slechte kanten (regen, kou bijv.) Met een goeie groep was het altijd genieten en altijd een tasje mee naar huis lekker hoor zo van de boom wassen en lekker smullen.

Mvg. Peter

Tja regen, kou en noem maar op moet ik ook verduren als ik swineters bij vriestemperaturen boven op een tank zit gedurende soms meer dan een uur (niet in alle gevallen gelukkig), dan ben je nat tot je vel. Maja elke job heeft voor en nadelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Lijst heeft een updat gehad.

Omdat berichten achteraf veranderen niet meer mogelijk is gaat het via de admins.

De 2 toevoegingen hebben een datum erbij gekregen.

Elke keer als ik van Peterrr een update krijg zal ik dat met datum erbij zetten en hier even vermelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijst heeft een updat gehad.

Omdat berichten achteraf veranderen niet meer mogelijk is gaat het via de admins.

De 2 toevoegingen hebben een datum erbij gekregen.

Elke keer als ik van Peterrr een update krijg zal ik dat met datum erbij zetten en hier even vermelden.

Bedankt Hallowed!

Als er nog interesse is in de Belgische lijst dan hoor ik het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heren/Dames,

Mijn baas heeft ook een groot deel van zijn wagenpark uitgevlagd. In dit geval rijd ik als Nederlander (in Nederland woonachtig) voor een Belgische baas. Deze heeft zijn hoofdvestiging in Belgie en daarnaast een postbus in Luxenburg en Slovakije. Ik rijd dus op een Luxenburgse trekker met een Luxenburgs contract.

De opmerking dat de APK in Luxenburg niets voorsteld moet ik tegenspreken. In L moet je 2x per jaar naar de keuring. Dit is altijd in een keuringsstation en niet zoals in NL bij een dealer/garage of wie dan ook die APK keuring mag uitvoeren.

Inderdaad hebben ze daar geen verkeersinspectie maar er word wel degelijk zeer streng gecontroleerd. Dit gebeurt door de Douane die dan gewoon van een x aantal chauffeurs schijven (en cmr's) opvraagt.

Wat betreft mijn Slovaakse collega's, ik ben blij dat wij ze hebben. Doordat mijn baas hun goedkoper kan inzetten krijg ik AL MIJN UREN betaald. Dit is bij veel collega bedrijven tegenwoordig al niet meer het geval. (denk maar aan wachturen niet betaalt, of laad en los uren maar maximaal 1 of 2 uur)

Mij maakt het niet zoveel uit om ergens onderweg te camperen(vorig weekend Ravenna, afgelopen weekend Stadtallendorf) maar er zijn ook collega's die dat minder op prijs stellen, die koppelt dan gewoon met een slowaak. Iedereen blij.

Ja het is natuurlijk allemaal niet zoals het hoort, maar laten we nu eens reeel zijn, zonder mijn slowaakse collega's kon ik op zoek naar ander werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
lijst heeft een update...

Bedankt weer Hallowed:tu:

De grootste stijgers deze maand zijn:

H Verdijk, Transterra en met eervolle vermelding:

Boekhout uit Bunnik - Vetrans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Heren/Dames,

Mijn baas heeft ook een groot deel van zijn wagenpark uitgevlagd. In dit geval rijd ik als Nederlander (in Nederland woonachtig) voor een Belgische baas. Deze heeft zijn hoofdvestiging in Belgie en daarnaast een postbus in Luxenburg en Slovakije. Ik rijd dus op een Luxenburgse trekker met een Luxenburgs contract.

De opmerking dat de APK in Luxenburg niets voorsteld moet ik tegenspreken. In L moet je 2x per jaar naar de keuring. Dit is altijd in een keuringsstation en niet zoals in NL bij een dealer/garage of wie dan ook die APK keuring mag uitvoeren.

Inderdaad hebben ze daar geen verkeersinspectie maar er word wel degelijk zeer streng gecontroleerd. Dit gebeurt door de Douane die dan gewoon van een x aantal chauffeurs schijven (en cmr's) opvraagt.

Wat betreft mijn Slovaakse collega's, ik ben blij dat wij ze hebben. Doordat mijn baas hun goedkoper kan inzetten krijg ik AL MIJN UREN betaald. Dit is bij veel collega bedrijven tegenwoordig al niet meer het geval. (denk maar aan wachturen niet betaalt, of laad en los uren maar maximaal 1 of 2 uur)

Mij maakt het niet zoveel uit om ergens onderweg te camperen(vorig weekend Ravenna, afgelopen weekend Stadtallendorf) maar er zijn ook collega's die dat minder op prijs stellen, die koppelt dan gewoon met een slowaak. Iedereen blij.

Ja het is natuurlijk allemaal niet zoals het hoort, maar laten we nu eens reeel zijn, zonder mijn slowaakse collega's kon ik op zoek naar ander werk.

Dit bedoelen ze dus met "de concurentie is moordend".

Chauffeurs die meewerken aan constructies waardoor andere transportbedrijven in die branche failliet gaan.

De CAO word uiteindelijk uitgehold en niet nagekomen door chauffeurs...

Doordat de buitenlandse collegas van Derek Jan worden uitgebuit kan Derek Jan iets verdienen. De Slowaakse collega word dus ook uitgebuit in het voordeel van derek Jan. Mischien is het beter dat je niet schrijft waar je werkt Derek Jan. De concurentie leest mee.

Maar als er hier Nederlandse chauffeurs mee lezen die graag een goed salaris willen verdienen over de ruggen van Slowaakse collegas die hetzelfde kunstje kunnen moet dat per PB geregeld kunnen worden, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 8 months later...
  • Forumlid

ik zal mij eerst even voorstellen,raymond uit den helder.

ik lees hier dingen over het inzetten van goedkope buitenlandse chauffeurs,maar waar ik werk(nog 3 weken)hebben we last van goedkope nederlandse vutters.

hele groepen marinemensen,die voor 6 euro mijn werk hebben verpest!

dit is geen transportbedrijf,maar een groothandel met eigen vervoer.6bakwagens,1 trekker oplegger,17 busjes.

in den helder zijn veelmarinemensen die met 50jaar naar huis gestuurd worden,en hier overal de banen voor jonge mensen wegkapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nijhoff wassink heeft al sinds jaaaaaaaaaaaaaaren een vestiging in Kutno (Polen), dit is naar mijn mening geen vorm van uitvlaggen...

de poolse trucks rijden ook hoofdzakelijk naar Polen en terug...en er zit ook altijd een chauffeur op de wagen uit het land waar de truck is geregistreerd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nijhoff wassink heeft al sinds jaaaaaaaaaaaaaaren een vestiging in Kutno (Polen), dit is naar mijn mening geen vorm van uitvlaggen...

En hoeveel Nederlanders werken daar inmiddels nog????;)

Dat komt toch op hetzelfde neer......:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nijhoff wassink heeft al sinds jaaaaaaaaaaaaaaren een vestiging in Kutno (Polen) sinds 1990, dit is naar mijn mening geen vorm van uitvlaggen...

de poolse trucks rijden ook hoofdzakelijk naar Polen en terug...en er zit ook altijd een chauffeur op de wagen uit het land waar de truck is geregistreerd...

Wie heeft jou dat wijs gemaakt????

En hoeveel Nederlanders werken daar inmiddels nog????;)

Dat komt toch op hetzelfde neer......:(

Nog een heleboel, maar ook veel Polen en Hongaren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden