[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Elcee transport


Recommended Posts

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Overigens bank is in dit geval niet de enige oorzaak 'Toenemende druk van de bank en de fiscus'

Op jou verhaal doelende?

Wil de Fiscus nou in eens meer geld?

Dat is toch aleen als je meer verdient?

Of bedoel je dat de Fiscus de betalings termijn aanscherpt?

(Zouden transporteurs ook moeten doen. :zegtniets:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je bent gewoon een slecht ondernemer om dit soort wagens aan te kopen

Zakelijk gezien is het misschien niet helemaal ter verantwoorden.

Anderszijds hebben een aantal werknemers/chauffeurs met mooi materiaal kunnen rijden. Tenminste, dat was mijn indruk toen ik door de foto's bladerde. Daar hebben, zo te zien, best wel een paar chauffeurs gezeten die gek waren op hun wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zakelijk gezien is het misschien niet helemaal ter verantwoorden.

Anderszijds hebben een aantal werknemers/chauffeurs met mooi materiaal kunnen rijden. Tenminste, dat was mijn indruk toen ik door de foto's bladerde. Daar hebben, zo te zien, best wel een paar chauffeurs gezeten die gek waren op hun wagen.

Hebben gereden.......

Vraag die chauffeurs nu nog eens of het ze die mooie auto waard was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
DIRKSLAND - Op 27 november is het faillissement uitgesproken over Elcee Internationaal Transport en Chartering BV te Dirkland. De heer Jochem van den Berg, curator bij kantoor Huijzer en Renzen in Rotterdam, noemt het hele rijtje oorzaken achter elkaar woensdagmiddag tegenover Transport Online: "Dalende marges, hoge brandstofprijzen en zware concurrentiedruk hebben dit bedrijf in de problemen gebracht."

Toenemende druk van de bank en de fiscus hebben de ondernemer ertoe gebracht om zijn eigen faillissement aan te vragen. Volgens opgave van de curator worden de 16 medewerkers van het bedrijf ontslagen.

De klantenkring van Elcee was divers: koelvervoer voor onder andere HSF, Visbeen en P&O, maar ook container- en ferrytransport voor diverse opdrachtgevers. De klap is bij het bedrijf hard aangekomen. Volgens curator Van den Berg zijn de eigenaar en zijn familie zeer aangeslagen door de gang van zaken.

Er is nog geen sprake van een doorstart. De curator wil graag met partijen in gesprek komen, die het bedrijf en de werknemers van het bedrijf weer op weg kunnen helpen.

In de lange rij van dit jaar is dit weer een familiebedrijf met hart voor de zaak, dat ten onder gaat. Het vertrouwen was er een jaar geleden nog, getuige de aanschaf van een prachtige Scania 730 pk trekker. Transporterend Nederland bevindt zich in zeer zwaar weer en het einde is nog niet in zicht.

Bron: Transportnieuws - Elcee Transport Dirksland failliet verklaard

Klopt, het einde is nog niet in zicht, laat de winter zijn intrede doen volgende week en de topic wordt weer aangevuld met bedrijven die het loodje hebben gelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat denk ik ook ja alles stort als een kaartenhuis in elkaar zometeen :ja:

Links en rechts hoor je wel dat het rustig is. Bij sommige erg rustig.

En dat in de aanloop naar Kerst......

Januarie is altijd rustig geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Familie Goudvis?

Ik meen wel eens begrepen te hebben dat zijn vrouw (hoofd)planner was daar? Ik ken iemand die daar behoorlijk lang gewerkt heeft. Ene week Engeland en de andere week vasteland. Kwam met een dik geld thuis. Overigens zag ik hem net de hond uitlaten. Als ik van te voren van dit topic had geweten had ik ff info gevraagd.

Maar je hebt gelijk, dit soort relaties moet je niet over praten.

Dan heb je de auto's bij een ander bedrijf in de planning lopen en dan heb je zelf nog een (hoofd) planner?? Ja als je dan als charterbedrijf niet failliet gaat???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de planning bij P&O zaten ze al een tijd niet meer daarom reden ze voor diverse bedrijven daar was niks mis mee en dat ging ok.

En door familiaire problemen is het faillissement gekomen hierbij kwam het fiscus verhaal boven water drijven

Fiscus = loonbelasting niet betalen in dit geval al even niet.

De scania's waren alle van Scania lease. Op een paar oudere auto's na welke in beslag zijn genomen.

Vervelendste vind ik voor de chauffeurs welke al een paar 50 plussers erbij hadden en lijkt mij lastig voor hun om nog even een nieuwe baan te vinden. Van paar andere weet ik al dat ze ergens anders zijn begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een 730 zal wel duurder zijn in aanschaf dan een 420, maar het verschil kun je besparen op de chauffeur....

Die 730'er raakt Scania zo kwijt. Misschien is hij zelfs al doorverkocht inmiddels. Zijn wel een paar liefhebbers voor te vinden in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die 730'er raakt Scania zo kwijt. Misschien is hij zelfs al doorverkocht inmiddels. Zijn wel een paar liefhebbers voor te vinden in Nederland.

Daar zit wel een waarheid in.

J.D.Timmer is na de overname van het bedrijf de V8-ten (op een na) allemaal in no time kwijt geraakt. Eerljk is eerlijk, dat ging als een speer. Zette mij als eigenrijdertje wel aan het denken. Gewilde dingen hoor.

De nwe eigenaar wilde die wagens niet. Iedereen krijgt daar nu dezelfde wagen. De DAF-jes staan nog wel te wachten op een nwe baasje. (een aantal in ieder geval)

Dat Elcee op de planning van P&O mensen had zitten verbaasde mij indertijd hogelijk. Kon het aanvankelijk ook niet geloven., maar het is (was) echt zo.

En nu dus failliet. Zuur allemaal.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar zit wel een waarheid in.

J.D.Timmer is na de overname van het bedrijf de V8-ten (op een na) allemaal in no time kwijt geraakt. Eerljk is eerlijk, dat ging als een speer. Zette mij als eigenrijdertje wel aan het denken. Gewilde dingen hoor.-

Ja en die van Anton Timmermans die waren ook rap weg. Zie je nog veel rijden. Die oude trekkers van Jan Koolmees van Hajan zie je ook nog steeds veel rijden (wel geen V8, maar vallen wel op door die kleur).

En een gebruikte 730 pk van nog geen jaar oud. Ik wil niet weten wat dat scheelt met een nieuwe? Nieuw ik denk 130.000 euro? Nog geen jaar oud en ik denk 90.000 euro? Voor 40.000 minder wist ik het wel. Die is amper ingereden, verder nog als nieuw ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb "gelukkig " al een tijdje geen nieuwe auto meer moeten kopen maar is het echt zo dat je voor een scania met 730 pk 130.000 euro betaal.

Ik heb op de rai ooit eens een keer een daf ssc 480 gekocht voor 72500 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar is het echt zo dat je voor een scania met 730 pk 130.000 euro betaal.

De toeters en bellen die doorgaans tegelijkertijd in het kielzog van zo'n dikke auto meekomen, die maken 'm nog eens extra duur.

Want het moet natuurlijk wel voor iedereen te zien zijn dat het een dikke auto is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn ervaring met - met oa offertes - is als volgt: (4x2 trekker)

R420 Highline (wel heel compleet - leder, xenon, etc etc) 102000 euro. Na ' praten' 94000.

R480 Topline 111.000 (ook heel compleet) . Niet ' gepraat' .

R500 - zelfde uitvoering als 480: 120.000. Al helemaal niet gepraat, ze zijn helemaal lijp daar bij Scania.

Full options XF105-460 SSC: 93.000. + 2000 voor 510.

Eenvoudige, zeg maar loonchauffeur uitvoering 105-410,: 79.000. Met wat extra's oa retarder 84.000. (410 motor werd me bij de dealer met klem ontraadden).

72.000 voor full options Premium. Kon later naar 70.000.

Over m'n huidige karretje houd ik hier even m'n mond, maar gezien het bovenstaande kunnen de slimmeriken onder jullie wel een aardig idee krijgen.;)

Als eigen rijder betaal je altijd meer dan wanneer je als bedrijf er een aantal komt kopen.

Da's nu eenmaal zo.

Als laatste: gemiddeld genomen betaal je op bovenstaande prijzen zo'n 9000/10.000 extra voor een voorloopas.

Oh ja: alles is mijn hoogste persoonlijke ervaring.

Maar dan nu BOT; tis wat hè met dat Elcee......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden