[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bijna weer een jaar om.


Gast

Recommended Posts

Naar aanleiding van het Arne But topic.

(Failliet gaan, en gelijk doorstarten.)

Dat er teveel auto's zijn, of teweinig werk, mag bekent zijn.

Prijzen dalen, bedrjven gaan failliet.

Er zouden dan minder auto's komen, echter starten veel van die bedrijven weer door.

Vandaar eigelijk dit topic.

Kunnen we eens een lijstje maken van 2012, en daarin alle bedrijven die failliet gingen. (Waarvan melding is gemaakt op dit forum.)

En dan kijken welke bedrijven alsnog weer rijden.

In dat lijstje gaat veel tijd zitten, tijd die ik nu net heb.

Gewoon zoeken vanaf Januari, en dan die naam plaatsen, en met de leden komen we er dan wel achter wie er doorgestart is. En wie echt gestopt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even het "lijstje" gemaakt:

1. René Holweg Transport Den Bosch

2. Brands Logistics Horn failliet - meer dan 1 miljoen belastingschuld!

3. K. Kandylis Logistics BV failliet verklaard

4. en nog 1 : Ede Transport service

5. Ook J. de Wiut uit Waalwijk heeft het niet gered

6. Omstreden WB Trans Emmen B.V. is failliet

7. J. Schwarz Transport & Handel failliet

8. Uitstel van betaling voor Procolor Logistiek BV

9. Holstru transport failliet.

10. Van Roemburg Transporten Nederhorst den Berg is failliet

11. Van Gemert Transport failliet verklaard

12. Faillissement Vof Transportbedrijf Reijnders

13. Veenstra Oldenzaal.

14. Eurobulk Logistics en Transportbedrijf P. van der Bie failliet

15. Jacobi International in Tilburg twee keer failliet

16. swaans tilburg failliet

17. ook Sebastiaan Nagtegaal heeft het niet gered

18. Baltus Transport in Olst failliet: ongeveer 15 ontslagen

19. LCW Enkhuizen

20. Faillissement Eurowa Trans Limited

21. Smit Tanktransport uit Zorgvlied failliet verklaard

22. Mel Shipping failliet verklaard

23. Jaarsma Hoogeveen failliet

24. OTN Logistics Nieuwegein is failliet

25. Faillissement Jurgen Gottfried Wilhelm Bienenmann

26. Geisseler Transporte AG

27. Lammerts Groep Doetinchem failliet verklaard 20-03-2012!

28. Verplaatst: Faillissement Nippress Continental Bv

29. Verplaatst: Faillissement Hj Van Dam Koel- En Vriestransporten Bv

30. Danmar transport services

31. Nedexco niet failliet verklaard?

32. Crisis slaat toe: Weer transportbedrijven failliet!!

33. Hadema Logistics

34. Faillissement WIHATRA BV uit Harderwijk

35. Aafjes Transport Mijdrecht failliet

36. E.A. de Visser is ook failliet

37. Rene Deutz, Rotterdam en JW Transport Emmen Failliet

38. Master Logistics BV uit Almelo.

39. GTL, Heinenoord

40. Lobro Wijchen failliet

41. Road flyer Winschoten in problemen

42. Schikker Udenhout failliet. Polen niet

43. Transportbedrijf Erens Hoensbroek vraagt faillissement aan

44. C. Bol s'Gravenzande

45. Groot Duits expeditie- en logistiek bedrijf failliet

46. A.J. Sloof te Zwijdrecht uit de schulden.

47. Feijter Groep uit Terneuzen failliet verklaard

48. SLUIMERS MADE weer failliet

49. Eimers Transport Velp in Duiven failliet: 45 ontslagen > Mijn werkgever ging ook failliet dit jaar, maar heeft een doorstart gemaakt in sterk afgeslankte vorm.

50. Faillissement Www Transport Bv

51. G. Oudt & ZN., Amsterdam

52. Willems Internationale Transporten

53. Jan de Lely, Geldermalsen

54. Joost Blaak Failliet.

55. Folkers, Bergentheim

56. Transportcombinatie Veghel

57. NIEUW: Wim Yland vraagt faillissement aan

58. TWR Transport, Montfoort

59. VSL Hoogerheide BV

60. Bakker en Leenheer Barendrecht.

61. Bakker, Ittervoort

62. Partner logistics, Bergen op Zoom

63. Brinkman Rogat failliet

64. Surceance van betaling voor P.H. Wilms & Zns na ongeval eigenaar

65. waar gaat het heen in nederland, Willem Rompen Heerlen failliet

66. Kwaadland Logistiek B.V (vrachttaxi). Delft

67. Beckers Veetransport Ysselstein failliet

68. Tuijn Transport, Westzaan

69. Visschedijk-Transport BV failliet

70. Krämer solutions Roermond failliet

71. Riedl, Swalmen

72. Pouw transport B.V., Woerden

73. Driessen Wijchen.

74. Claassen Logistics Tilburg neemt Husto Transport Meppel over

75. Tracotex en Van Soest BV failliet

76. Van Lienden Logistiek b.v., Rhenen

77. Palsgraaf Transport failliet

78. Hoffard Enschede.

79. Holland Hellas Transport B.V., Schijndel

80. HCR Transport & Expeditie B.V.

81. Frisch Logistiek BV

82. De volgende in Limburg : De Stormvogel uit Sittard

83. Transitus Oudenbosch failliet

84. Tachtig ontslagen bij transportbedrijf De Dijcker uit Vlierzele

85. P. Beekenkamp Internationaal Transport failliet

86. Scandifresh ook op de fles

87. Kazemier in aduard in zwaar weer

88. Dreigt er faillissement voor Transport- en koeriersdienst Holwerda Joure?

89. Vervoers- En Stadsdistributiecentrum Alkmaar Bv

90. Kooiman Transport Beverwijk failliet

91. Van der Horst Transport (HTL), Schijndel

92. Lamberink Transport b.v., Hardenberg

93. Trailerbouwerers Bulthuis en Vogelzang te Borg

94. Zuidema Transport BV uit Lutjegast failliet

95. Smits Logistiek B.V. , Rogat is ook Failliet

96. Sjouw, Rotterdam (wederom)

97. Holland Parts Distribution, Leerdam

98. Beyer Logistiek ontvangt uitstel van betaling

99. Passaro, Almere

100. AH Koeriers Barneveld

101. Grote Duitse transporteur failliet

102. Coolers Rotterdam.

103. Tuntrans (Tunderman), Europoort Rotterdam

104. Smits Transport Gendt BV failliet

105. Koos van der Bilt, Rotterdam

106. Pakvis, Naaldwijk

107. Mn eerste faillissement .... van Keulen

108. Pullens, Waalwijk

109. wegenbouwer stuytvriezen failliet

110. Van Keulen, Westbroek

111. Is deze hier al niet eerder voorbij gekomen

112. Post Harderwijk Transport.

113. Lelytrans

114. ATA Transport B.V., Roosendaal

  1. Transport- en Kraanbedrijf Antoon Slits B.V., Helmond
  2. Kbr Transport
  3. Verheul Transport B.V. Amstelveen
  4. MJ Trans, Nunspeet
  5. Vevutra, Hardinxveld Giessendam
  6. HTL logistics, Schijndel
  7. Verhagen Transport Rotterdam Failliet
  8. Borga Transport Leiden
  9. Veenbaas, Gorredijk
  10. Roel Koopman Trucking en Logistiek
  11. L ter Wal Meppel ook ten onder
  12. D&A Logistiek B.V., Den Dolder
  13. SV Transport.
  14. D&E, Hendrik Ido Ambacht
  15. Arne But Transport Klarenbeek is failliet
  16. Elcee transport
  17. A.C.G. Gordijn, Rijswijk
  18. Rutges
  19. G.J.P. van der Burg & Zn. B.V. Zoetermeer
  20. DLV, Venlo
  21. Transport Combinatie West B.V., Bovenkarspel
  22. Post, Harderwijk (deel 2)
  23. Middelkoop Nieuw Vennep
  24. Hameleers, Heerlen
  25. Transportbedrijf G. Coumans & Zoon BV failliet door aanvraag fiscus
  26. Sanders Transport Bv Asten
  27. AA Global Logistics bv. Hengelo
  28. cotrex transport
  29. Meulman BV Vlagtwedde failliet
  30. Roseboom, Veenendaal
  31. Van Doore transport, Veghel
  32. Heijmtrans Dordrecht failliet
  33. Transportonderneming Th. Slegers Heeze B.V., Failliet

Wat mijn persoonlijk opvalt: de laatste 3 maanden waren het er meer dan in de rest van het jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even het "lijstje" gemaakt:

1. René Holweg Transport Den Bosch

2. Brands Logistics Horn failliet - meer dan 1 miljoen belastingschuld!

3. K. Kandylis Logistics BV failliet verklaard

4. en nog 1 : Ede Transport service

5. Ook J. de Wiut uit Waalwijk heeft het niet gered

6. Omstreden WB Trans Emmen B.V. is failliet

7. J. Schwarz Transport & Handel failliet

8. Uitstel van betaling voor Procolor Logistiek BV

9. Holstru transport failliet.

10. Van Roemburg Transporten Nederhorst den Berg is failliet

11. Van Gemert Transport failliet verklaard

12. Faillissement Vof Transportbedrijf Reijnders

13. Veenstra Oldenzaal.

14. Eurobulk Logistics en Transportbedrijf P. van der Bie failliet

15. Jacobi International in Tilburg twee keer failliet

16. swaans tilburg failliet

17. ook Sebastiaan Nagtegaal heeft het niet gered

18. Baltus Transport in Olst failliet: ongeveer 15 ontslagen

19. LCW Enkhuizen

20. Faillissement Eurowa Trans Limited

21. Smit Tanktransport uit Zorgvlied failliet verklaard

22. Mel Shipping failliet verklaard

23. Jaarsma Hoogeveen failliet

24. OTN Logistics Nieuwegein is failliet

25. Faillissement Jurgen Gottfried Wilhelm Bienenmann

26. Geisseler Transporte AG

27. Lammerts Groep Doetinchem failliet verklaard 20-03-2012!

28. Verplaatst: Faillissement Nippress Continental Bv

29. Verplaatst: Faillissement Hj Van Dam Koel- En Vriestransporten Bv

30. Danmar transport services

31. Nedexco niet failliet verklaard?

32. Crisis slaat toe: Weer transportbedrijven failliet!!

33. Hadema Logistics

34. Faillissement WIHATRA BV uit Harderwijk

35. Aafjes Transport Mijdrecht failliet

36. E.A. de Visser is ook failliet

37. Rene Deutz, Rotterdam en JW Transport Emmen Failliet

38. Master Logistics BV uit Almelo.

39. GTL, Heinenoord

40. Lobro Wijchen failliet

41. Road flyer Winschoten in problemen

42. Schikker Udenhout failliet. Polen niet

43. Transportbedrijf Erens Hoensbroek vraagt faillissement aan

44. C. Bol s'Gravenzande

45. Groot Duits expeditie- en logistiek bedrijf failliet

46. A.J. Sloof te Zwijdrecht uit de schulden.

47. Feijter Groep uit Terneuzen failliet verklaard

48. SLUIMERS MADE weer failliet

49. Eimers Transport Velp in Duiven failliet: 45 ontslagen > Mijn werkgever ging ook failliet dit jaar, maar heeft een doorstart gemaakt in sterk afgeslankte vorm.

50. Faillissement Www Transport Bv

51. G. Oudt & ZN., Amsterdam

52. Willems Internationale Transporten

53. Jan de Lely, Geldermalsen

54. Joost Blaak Failliet.

55. Folkers, Bergentheim

56. Transportcombinatie Veghel

57. NIEUW: Wim Yland vraagt faillissement aan

58. TWR Transport, Montfoort

59. VSL Hoogerheide BV

60. Bakker en Leenheer Barendrecht.

61. Bakker, Ittervoort

62. Partner logistics, Bergen op Zoom

63. Brinkman Rogat failliet

64. Surceance van betaling voor P.H. Wilms & Zns na ongeval eigenaar

65. waar gaat het heen in nederland, Willem Rompen Heerlen failliet

66. Kwaadland Logistiek B.V (vrachttaxi). Delft

67. Beckers Veetransport Ysselstein failliet

68. Tuijn Transport, Westzaan

69. Visschedijk-Transport BV failliet

70. Krämer solutions Roermond failliet

71. Riedl, Swalmen

72. Pouw transport B.V., Woerden

73. Driessen Wijchen.

74. Claassen Logistics Tilburg neemt Husto Transport Meppel over

75. Tracotex en Van Soest BV failliet

76. Van Lienden Logistiek b.v., Rhenen

77. Palsgraaf Transport failliet

78. Hoffard Enschede.

79. Holland Hellas Transport B.V., Schijndel

80. HCR Transport & Expeditie B.V.

81. Frisch Logistiek BV

82. De volgende in Limburg : De Stormvogel uit Sittard

83. Transitus Oudenbosch failliet

84. Tachtig ontslagen bij transportbedrijf De Dijcker uit Vlierzele

85. P. Beekenkamp Internationaal Transport failliet

86. Scandifresh ook op de fles

87. Kazemier in aduard in zwaar weer

88. Dreigt er faillissement voor Transport- en koeriersdienst Holwerda Joure?

89. Vervoers- En Stadsdistributiecentrum Alkmaar Bv

90. Kooiman Transport Beverwijk failliet

91. Van der Horst Transport (HTL), Schijndel

92. Lamberink Transport b.v., Hardenberg

93. Trailerbouwerers Bulthuis en Vogelzang te Borg

94. Zuidema Transport BV uit Lutjegast failliet

95. Smits Logistiek B.V. , Rogat is ook Failliet

96. Sjouw, Rotterdam (wederom)

97. Holland Parts Distribution, Leerdam

98. Beyer Logistiek ontvangt uitstel van betaling

99. Passaro, Almere

100. AH Koeriers Barneveld

101. Grote Duitse transporteur failliet

102. Coolers Rotterdam.

103. Tuntrans (Tunderman), Europoort Rotterdam

104. Smits Transport Gendt BV failliet

105. Koos van der Bilt, Rotterdam

106. Pakvis, Naaldwijk

107. Mn eerste faillissement .... van Keulen

108. Pullens, Waalwijk

109. wegenbouwer stuytvriezen failliet

110. Van Keulen, Westbroek

111. Is deze hier al niet eerder voorbij gekomen

112. Post Harderwijk Transport.

113. Lelytrans

114. ATA Transport B.V., Roosendaal

  1. Transport- en Kraanbedrijf Antoon Slits B.V., Helmond
  2. Kbr Transport
  3. Verheul Transport B.V. Amstelveen
  4. MJ Trans, Nunspeet
  5. Vevutra, Hardinxveld Giessendam
  6. HTL logistics, Schijndel
  7. Verhagen Transport Rotterdam Failliet
  8. Borga Transport Leiden
  9. Veenbaas, Gorredijk
  10. Roel Koopman Trucking en Logistiek
  11. L ter Wal Meppel ook ten onder
  12. D&A Logistiek B.V., Den Dolder
  13. SV Transport.
  14. D&E, Hendrik Ido Ambacht
  15. Arne But Transport Klarenbeek is failliet
  16. Elcee transport
  17. A.C.G. Gordijn, Rijswijk
  18. Rutges
  19. G.J.P. van der Burg & Zn. B.V. Zoetermeer
  20. DLV, Venlo
  21. Transport Combinatie West B.V., Bovenkarspel
  22. Post, Harderwijk (deel 2)
  23. Middelkoop Nieuw Vennep
  24. Hameleers, Heerlen
  25. Transportbedrijf G. Coumans & Zoon BV failliet door aanvraag fiscus
  26. Sanders Transport Bv Asten
  27. AA Global Logistics bv. Hengelo
  28. cotrex transport
  29. Meulman BV Vlagtwedde failliet
  30. Roseboom, Veenendaal
  31. Van Doore transport, Veghel
  32. Heijmtrans Dordrecht failliet
  33. Transportonderneming Th. Slegers Heeze B.V., Failliet

Wat mijn persoonlijk opvalt: de laatste 3 maanden waren het er meer dan in de rest van het jaar.

En let op, volgend jaar worden het er meer dan dit jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

147 transportbedrijven in 11 maanden tijd, dat is toch niet normaal? En ik ga er vanuit dat er komende maand ook nog wel een paar sneuvelen. :ja:

Wat ik niet normaal vind is dat er zoveel doorstarten.

Het probleem (vraag-aanbod van werk) wordt niet opgelost en de verdiensten blijven (te) mager voor de hele sector.

Daarbij komt de schuld voor rekening van derden die zo de dupe zijn van andermans wanbeleid.

Het enige voordeel is dat de mensen die er werken en meegaan met de doorstart weer even kunnen voortmodderen en (nog) niet op zoek moeten naar ander werk.

Inmiddels vat ik het woord 'faillissement' in het transport op als synoniem voor 're-organisatie'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik niet normaal vind is dat er zoveel doorstarten.

Het probleem (vraag-aanbod van werk) wordt niet opgelost en de verdiensten blijven (te) mager voor de hele sector.

Daarbij komt de schuld voor rekening van derden die zo de dupe zijn van andermans wanbeleid.

Het enige voordeel is dat de mensen die er werken en meegaan met de doorstart weer even kunnen voortmodderen en (nog) niet op zoek moeten naar ander werk.

Inmiddels vat ik het woord 'faillissement' in het transport op als synoniem voor 're-organisatie'.

Goed zo, weer iemand die het snapt.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo, weer iemand die het snapt.:ja:

Er was laatst een stukje op Bnr nieuwsradio dat er heel veel failliesement fraude werd gepleegd in de horeca, dit werd naar buiten gebgracht door een vakbond.

En dat zelfde stukje sprak die man zich zo gigantisch tegen, veel bedrijven zouden failliet gaan omdat ze alleen op die manier van overtollig duur personeel af konden komen. Ook in de horeca is het rustiger dus hebben veel bedrijven te veel personeel waar ze niet van af kunnen.

In hetzelfde stukje zei die man dat we de ontslagbescherming nooit los moesten laten omdat anders het personeel te makkelijk op straat gezet kon worden.

Als alles bij hetzelfde blijft zal er nooit iets veranderen, dat maakt niet uit, moeten we alleen ook niet over elkaar heen blijven vallen als er bedrijven failliet gaan en daarna in afgeslankte vorm doorstarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan weet je denk ik wat ik bedoel.

De huidige ontslagbescherming van werknemers zorgt ervoor dat bedrijven vaak niet anders kunnen dan aansturen op een faillissement waardoor alle arbeidsovereenkomsten van rechtswege worden ontbonden.

Ik ben het daar wel mee eens. Veel bedrijven zoeken helemaal de administratieve procedures niet op (soms door onkunde, soms doordat vakbonden toch dwars gaan liggen, soms vanwege de tijd die er met die procedures gemoeid zijn, eventuele afkoopsommen of sociaal plannen die onrechtvaardig overkomen) en kiezen voor de makkelijkste weg.

De ontslagbescherming in z'n huidige vorm zorgt ervoor dat ook "goede" werknemers vaak meegetrokken worden in een faillissement. Alhoewel het met de voorliggende plannen van het huidige kabinet helemaal niet verandert. Aansturen op een faillissement blijft - vooral in de transportsector - meestal de beste en snelste oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aansturen op een faillissement blijft - vooral in de transportsector - meestal de beste en snelste oplossing.

Er raken altijd heel veel mensen in paniek als dit punt naar voren word gebracht. Aan een kant begrijpelijk aan de de andere kant niet, ik ben niet de enige die denkt dat als het ontslag recht aangepakt word dat goed is voor de lonen en de arbeidsmarkt. Als het voor werkgevers makkelijker word om tijdelijk "vast" personeel aan te trekken die je na een bepaalde tijd weer af kan laten vloeien zijn werkgevers ook bereid daar iets meer voor te betalen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
makkelijker word om tijdelijk "vast" personeel aan te trekken die je na een bepaalde tijd weer af kan laten vloeien zijn werkgevers ook bereid daar iets meer voor te betalen....

U krijgt dan wellicht naar uw hoofd (zo las ik afgelopen week weer ergens) dat u weer gaat zeggen dat werknemers "flexibeler" moeten zijn.

Maar ik ben het wel met u eens. De huidige stand van zaken "verstart" bedrijven en de bedrijfsvoeringen te veel. Waardoor werknemers die (periodiek) niet productief kunnen worden ingezet als een molensteen om de nek van een bedrijf, en daarmee alle overige werknemers, hangen. Waardoor uiteindelijk de werkgelegenheid van iedereen op het spel wordt gezet.

De snelste en meest adequate reactie hierop is, jammer genoeg, aansturen op een faillissement van de gehele onderneming. En ik noem dan met name onze sector, omdat de bedrijven daarin toch niets te verliezen hebben. Eigen vermogen is er amper aanwezig, na jaren (gemiddeld) verlieslatend te zijn geweest. Dus er valt alleen maar te "winnen" bij een faillissement.

Hoe triest dat ook klinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

U krijgt dan wellicht naar uw hoofd

Ik trek dat aan denk ik. Vandaag zelfs bij de voetbal, een van de ouders van de tegenpartij was zo gefrustreerd dat hij mij naar mijn hoofd slingerde dat ik mijn kind niet goed had opgevoed, en dat alleen omdat hij heel erg fanatiek is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die ontslagwet kwam er, en je kan merken, zeker nu, dat men dan zoekt naar een ''oplossing''

Die heeft men gevonden in half jaar contracten.

Je heb iemand nodig, half jaar contractje, en na een half jaar kijk je of je die gene nog kan gebruiken.

Zoniet. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of je geeft iemand een paar keer een halfjaar contract, bedankt hem daarna voor de bewezen diensten en neemt gewoon weer een ander in dienst voor een half jaar.

Heb je als werkgever in ieder geval geen vast dienstverband met allerlei lasten en verplichtingen

Het is idd jammer dat het zo moet gaan.

Maar het heeft ook wel een klein voordeel als je iemand in dienst neemt die de heletijd in de ziekte wet loopt of veel schade rijd.

Je die gene niet heel lang in dienst hoeft te houden.

Omdat je zijn contract dan gewoon kan beeindigen na een half jaar.

Maar goed als ze allemaal zo doorgaan met dit gedoe is de transport sector straks niks meer en moeten de ondernemers nog geld bij leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden