[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bijna weer een jaar om.


Gast

Recommended Posts

Ga even terug in de tijd. De tijd dat die ontslagwet werd aangenomen.

Toen waren het nog goede tijden, en had men personeel hard nodig.

Toen leek het allemaal mooi.

Maar nu gaat het minder, en gaat die wet tegen je werken.

Karel probeert zulke dingen vaak uit teleggen.

Nu kunnen dingen mooi lijken, maar later tegen je gaan werken.

http://www.chauffeursforum.nl/transportnieuws/40361-nederlands-recht-keert-zich-tegen-chauffeurs-6.html#post526434 (Pag 5-6 zo ongeveer.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En het mooiste is dan dat werkgevers tegen sollicitanten beginnen te zeuren dat ze "zoveel" werkgevers hebben gehad in hun loopbaan... :rolleyes:

Vinden ze dat nou echt zo raar??? :stom: Maar ondertussen zelf ook alleen maar met halfjaar contracten werken! :bey:

Nu is mijn C.V. best netjes, maar ik heb dit al vaker gehoord van collega's die ook werkzoekend zijn.

En er zijn ook heus wel goede werkgevers, maar een groot deel vindt dat potentieel personeel een heilige moet zijn, terwijl ze zelf alles doen

wat onze lieve heer verboden heeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is altijd de chauffeur die moet inleveren omdat het allemaal wat minder gaat/ging , ooit wel eens gehoord dat men spontaan als werkgever vijf euro per uur meer ging betalen omdat de bedrijfsresultaten boven de prognose lagen??? , Ik niet.......... :bey:

Dat bedoelde ik niet in die zin ik bedoelde meer dat als een ondernemer straks nog een rit wil doen voor een opdracht gever dat er geld bij moet omdat ze op een gegevenmoment geen winst meer kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondernemersrisico dus over de rug van de chauffeur verkleinen.

Geen dienstverbanden voor onbepaalde tijd meer , contracten bepaalde termijn het liefste via payrol tegen een lager tarief omdat op deze wijze de pensioenpremie kan worden ontweken of uitzendkrachten Fase A om dezelfde reden.

Het is altijd de chauffeur die moet inleveren omdat het allemaal wat minder gaat/ging , ooit wel eens gehoord dat men spontaan als werkgever vijf euro per uur meer ging betalen omdat de bedrijfsresultaten boven de prognose lagen??? , Ik niet.......... :bey:

U weet toch dat de crisis alleen bij de werkgevers heeft toegeslagen? De werknemers hebben nergens last van.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even het "lijstje" gemaakt:

1. René Holweg Transport Den Bosch

2. Brands Logistics Horn failliet - meer dan 1 miljoen belastingschuld!

3. K. Kandylis Logistics BV failliet verklaard

4. en nog 1 : Ede Transport service

5. Ook J. de Wiut uit Waalwijk heeft het niet gered

6. Omstreden WB Trans Emmen B.V. is failliet

7. J. Schwarz Transport & Handel failliet

8. Uitstel van betaling voor Procolor Logistiek BV

9. Holstru transport failliet.

10. Van Roemburg Transporten Nederhorst den Berg is failliet

11. Van Gemert Transport failliet verklaard

12. Faillissement Vof Transportbedrijf Reijnders

13. Veenstra Oldenzaal.

14. Eurobulk Logistics en Transportbedrijf P. van der Bie failliet

15. Jacobi International in Tilburg twee keer failliet

16. swaans tilburg failliet

17. ook Sebastiaan Nagtegaal heeft het niet gered

18. Baltus Transport in Olst failliet: ongeveer 15 ontslagen

19. LCW Enkhuizen

20. Faillissement Eurowa Trans Limited

21. Smit Tanktransport uit Zorgvlied failliet verklaard

22. Mel Shipping failliet verklaard

23. Jaarsma Hoogeveen failliet

24. OTN Logistics Nieuwegein is failliet

25. Faillissement Jurgen Gottfried Wilhelm Bienenmann

26. Geisseler Transporte AG

27. Lammerts Groep Doetinchem failliet verklaard 20-03-2012!

28. Verplaatst: Faillissement Nippress Continental Bv

29. Verplaatst: Faillissement Hj Van Dam Koel- En Vriestransporten Bv

30. Danmar transport services

31. Nedexco niet failliet verklaard?

32. Crisis slaat toe: Weer transportbedrijven failliet!!

33. Hadema Logistics

34. Faillissement WIHATRA BV uit Harderwijk

35. Aafjes Transport Mijdrecht failliet

36. E.A. de Visser is ook failliet

37. Rene Deutz, Rotterdam en JW Transport Emmen Failliet

38. Master Logistics BV uit Almelo.

39. GTL, Heinenoord

40. Lobro Wijchen failliet

41. Road flyer Winschoten in problemen

42. Schikker Udenhout failliet. Polen niet

43. Transportbedrijf Erens Hoensbroek vraagt faillissement aan

44. C. Bol s'Gravenzande

45. Groot Duits expeditie- en logistiek bedrijf failliet

46. A.J. Sloof te Zwijdrecht uit de schulden.

47. Feijter Groep uit Terneuzen failliet verklaard

48. SLUIMERS MADE weer failliet

49. Eimers Transport Velp in Duiven failliet: 45 ontslagen > Mijn werkgever ging ook failliet dit jaar, maar heeft een doorstart gemaakt in sterk afgeslankte vorm.

50. Faillissement Www Transport Bv

51. G. Oudt & ZN., Amsterdam

52. Willems Internationale Transporten

53. Jan de Lely, Geldermalsen

54. Joost Blaak Failliet.

55. Folkers, Bergentheim

56. Transportcombinatie Veghel

57. NIEUW: Wim Yland vraagt faillissement aan

58. TWR Transport, Montfoort

59. VSL Hoogerheide BV

60. Bakker en Leenheer Barendrecht.

61. Bakker, Ittervoort

62. Partner logistics, Bergen op Zoom

63. Brinkman Rogat failliet

64. Surceance van betaling voor P.H. Wilms & Zns na ongeval eigenaar

65. waar gaat het heen in nederland, Willem Rompen Heerlen failliet

66. Kwaadland Logistiek B.V (vrachttaxi). Delft

67. Beckers Veetransport Ysselstein failliet

68. Tuijn Transport, Westzaan

69. Visschedijk-Transport BV failliet

70. Krämer solutions Roermond failliet

71. Riedl, Swalmen

72. Pouw transport B.V., Woerden

73. Driessen Wijchen.

74. Claassen Logistics Tilburg neemt Husto Transport Meppel over

75. Tracotex en Van Soest BV failliet

76. Van Lienden Logistiek b.v., Rhenen

77. Palsgraaf Transport failliet

78. Hoffard Enschede.

79. Holland Hellas Transport B.V., Schijndel

80. HCR Transport & Expeditie B.V.

81. Frisch Logistiek BV

82. De volgende in Limburg : De Stormvogel uit Sittard

83. Transitus Oudenbosch failliet

84. Tachtig ontslagen bij transportbedrijf De Dijcker uit Vlierzele

85. P. Beekenkamp Internationaal Transport failliet

86. Scandifresh ook op de fles

87. Kazemier in aduard in zwaar weer

88. Dreigt er faillissement voor Transport- en koeriersdienst Holwerda Joure?

89. Vervoers- En Stadsdistributiecentrum Alkmaar Bv

90. Kooiman Transport Beverwijk failliet

91. Van der Horst Transport (HTL), Schijndel

92. Lamberink Transport b.v., Hardenberg

93. Trailerbouwerers Bulthuis en Vogelzang te Borg

94. Zuidema Transport BV uit Lutjegast failliet

95. Smits Logistiek B.V. , Rogat is ook Failliet

96. Sjouw, Rotterdam (wederom)

97. Holland Parts Distribution, Leerdam

98. Beyer Logistiek ontvangt uitstel van betaling

99. Passaro, Almere

100. AH Koeriers Barneveld

101. Grote Duitse transporteur failliet

102. Coolers Rotterdam.

103. Tuntrans (Tunderman), Europoort Rotterdam

104. Smits Transport Gendt BV failliet

105. Koos van der Bilt, Rotterdam

106. Pakvis, Naaldwijk

107. Mn eerste faillissement .... van Keulen

108. Pullens, Waalwijk

109. wegenbouwer stuytvriezen failliet

110. Van Keulen, Westbroek

111. Is deze hier al niet eerder voorbij gekomen

112. Post Harderwijk Transport.

113. Lelytrans

114. ATA Transport B.V., Roosendaal

  1. Transport- en Kraanbedrijf Antoon Slits B.V., Helmond
  2. Kbr Transport
  3. Verheul Transport B.V. Amstelveen
  4. MJ Trans, Nunspeet
  5. Vevutra, Hardinxveld Giessendam
  6. HTL logistics, Schijndel
  7. Verhagen Transport Rotterdam Failliet
  8. Borga Transport Leiden
  9. Veenbaas, Gorredijk
  10. Roel Koopman Trucking en Logistiek
  11. L ter Wal Meppel ook ten onder
  12. D&A Logistiek B.V., Den Dolder
  13. SV Transport.
  14. D&E, Hendrik Ido Ambacht
  15. Arne But Transport Klarenbeek is failliet
  16. Elcee transport
  17. A.C.G. Gordijn, Rijswijk
  18. Rutges
  19. G.J.P. van der Burg & Zn. B.V. Zoetermeer
  20. DLV, Venlo
  21. Transport Combinatie West B.V., Bovenkarspel
  22. Post, Harderwijk (deel 2)
  23. Middelkoop Nieuw Vennep
  24. Hameleers, Heerlen
  25. Transportbedrijf G. Coumans & Zoon BV failliet door aanvraag fiscus
  26. Sanders Transport Bv Asten
  27. AA Global Logistics bv. Hengelo
  28. cotrex transport
  29. Meulman BV Vlagtwedde failliet
  30. Roseboom, Veenendaal
  31. Van Doore transport, Veghel
  32. Heijmtrans Dordrecht failliet
  33. Transportonderneming Th. Slegers Heeze B.V., Failliet

Wat mijn persoonlijk opvalt: de laatste 3 maanden waren het er meer dan in de rest van het jaar.

zet in dat rijtje ook maar mijn werkgever. hetzij niet failliet,maar stopt met transport.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand dwingd ze om die rit te doen, laat hem liggen zou ik zeggen. Stop met transport als je niet weet hoe je het bol moet werken, dan is het voor de overblijvers makkelijker om wel de kost te verdienen, nee we maken elkaar liever kapot en gunnen een ander het verlies niet eens :kill:

Ik denk dat het spelletje iets gecompliseerder in elkaar steekt ger.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Niemand dwingd ze om die rit te doen, laat hem liggen zou ik zeggen.

Dat is een wat simplistische opmerking, waaruit blijkt dat u niet echt beseft hoe tarieven tot stand komen.

Waar ik op doel, is dat (vrijwel) geen enkele rit "rond" betaald wordt (uit en thuis). Ritprijzen komen tot stand in een bepaald percentage wat de vervoerder nodig denkt te hebben. Een rit van Oss naar Hamburg doet bijvoorbeeld 70% van de prijs die nodig is om van Oss naar Hamburg te rijden en weer terug naar Oss. In Hamburg (of rondom) moet dan een rit gezocht worden die aansluit om de kosten van de terugreis te dekken. Voor zo'n rit is men vaak weer afhankelijk van wat er op de markt is. Als zo'n rit op enig moment niet gevonden kan worden wat dan?

De opdrachtgever waar voor naar Hamburg is gereden gaat echt niet meer betalen dan wat vooraf afgesproken is. En dat is waar ik op doel; de tarievenstructuur in het transport. Of wel de manier en de gangbare praktijk waarop ritprijzen tot stand worden gebracht.

Vroeger was het ooit zo als er voor een opdrachtgever zo'n rit gemaakt moest worden dat een opdrachtgever begreep dat die auto en chauffeur ook weer een keer terug naar huis moesten/wilden. En zo betaalde opdrachtgevers gewoon de volledige rondrit. Maar die tijd ligt al vele decennia achter ons.

Dus vanuit uw simplistische optiek, zou vrijwel iedere lading blijven liggen. En dan vooral de ladingen van grote vervoerders die vanwege hun netwerk aan opdrachtgevers vaak al richting de 50% van de ritprijs (t.o.v. uit en thuis) bewegen. In de verwachting dat dat ze vrijwel altijd wel een andere (terug-)rit op een steenworp afstand van het losadres kunnen bemachtigen.

Dat is het spelletje van de ritprijzen. Iedere rit die er tussenuit valt zorgt ervoor dat het "rondje" niet meer klopt. Of al is het maar dat opeens een heel andere rit moet worden gezocht met een afwijkende bestemming. Het is dus al te simpel om te spreken over "dwingen om een rit te doen en simpelweg een rit laten liggen".

Ik denk dat het spelletje iets gecompliseerder in elkaar steekt ger.....

Ik denk het ook. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het enige dat nog uit en thuis wordt betaald zijn zeecontainers, maar plat van de stad naar de Delta wordt door niemand betaald, (toch 35 kilometer en een halfuur rijden) en de Euromax is nu ineens ook 20 kilometer verder komen te liggen. Bovendien wordt je daar weer de nek omgedraaid door de wachturen (zeker bij loondienstchauffeurs). Natuurlijk worden er wachturen meegenomen in de kostenberekening maar toch zijn het er nooit genoeg. Ook werkt dit echt met een systeem waarin van bovenaf wordt opgelegd welke prijzen er mogen worden gefactureerd. En die zijn soms echt schrikbarend laag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Stop met transport als je niet weet hoe je het bol moet werken,
Dat is een wat simplistische opmerking,

Als Ger hier bedoelt dat degene die het hele plaatje niet beheersen beter kunnen stoppen,dus niet alleen het" spel der prijzen" denk ik dat zijn opmerking toch niet zo heel simplistisch is.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist Europeaan, en het is net zo simplistisch al de uitdrukking, "je hoefd toch niet voor die baas te werken zoek een ander als het je niet aanstaat"

Volgens mij zei jij dat ze moesten stoppen en daar word op gereageerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Europeaan

Ik trachtte juist aan te geven dat er niet exclusief één opdrachtgever is aan te geven aan wie het "hele plaatje" valt toe te wijzen. Om "hele plaatje" rond te krijgen is een bedrijf (of planner) afhankelijk van meerdere opdrachtgevers en deels wat er voorhanden is op "de markt".

Zo is de tarievenstructuur, zoals ik probeerde aan te geven.

het is net zo simplistisch al de uitdrukking, "je hoefd toch niet voor die baas te werken zoek een ander als het je niet aanstaat"

Dat is het dus precies niet.

In die zin zou u het ermee moeten vergelijken dat u voor één baas naar Hamburg wordt gestuurd, die u "netjes" betaalt. Maar dat u vervolgens vanuit Hamburg voor één of meerdere andere bazen maar moet proberen uit te zoeken dat u betaald weer een keer "thuis" komt.

Daarom probeerde ik aan te geven hoe de tarievenstructuur in elkaar zit. En dat het te simplistisch is om te stellen alsof één, enkele opdrachtgever aan te wijzen zou zijn voor een "goede" of "slechte" ritprijs wanneer aan het einde van de rondrit het sommetje niet uitkomt. Dat was in aansluiting op de quote van Jeffreymovers, waarop ik reageerde dat er dan eigenlijk aan geen enkele rit begonnen zou moeten worden indien niet duidelijk was hoe een rondje zou uitpakken.

Maar dan zou vrijwel geen enkele (hoofd-)vervoerder meer enig tarief kunnen afgeven bij een opdrachtgever en vrijwel iedere vervoerder eigenlijk moeten stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens je ook veel succes. Zag jullie nog wel eens op Rotterdam in de "dozen". Maar jullie reden toch ook voor van der Vlist??

van der vlist niet meer,

ja in de dozen

eucon

mcs

bolk

van wieren

eurocarier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zou Borg er soms wat geld bij ingeschoten zijn bij het faillisement van Vogelzang?

Of waren de prijzen van een bedenkelijk niveau?

Ik kan wel een reden bedenken, maar weet niet of het 100% waar is, dus plaats ik het ook maar niet. Maar heeft volgens mij niks met bovenstaande te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een andere factor heeft temaken met mensen als ik.

Omscholing zorgt voor een overschot op de chauffeurs markt welke verzadigd is door goedkope krachten (ik geef ze gelijk, ik zou dat ook doen)

en terug kijkend op het afgelopen jaar.... hoewel ik trots ben op mijn overwinning van mijn beperkingen is er geen werk voor mij. Her re intergratie bedrijf heeft verkeerd voorgelicht.

Enig geluk is dat het UWV het niet eens is met chauffeur worden en ik zal aansturen tot extra omscholing tot iets anders.

Enigste voordeel is dat ik in mijn militaire hobbie legaal met mijn ambulance kan rijden ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden