[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Niets aan de hand volgens Shell n.a.v. Zembla uitzending


goudvis

Recommended Posts

  • Forumlid

Transportnieuws - Transportbedrijven met Oost-Europeanen op het matje bij Shell…

BOTLEK – Nadat Zembla een uitzending op de televisie liet zien over onveilige situaties met Oost-Europese chauffeurs moesten verschillende transportbedrijven op het matje komen bij Shell.

"Wij hebben na de televisie-uitzending contact gezocht met de transportbedrijven die werken met Shell Pernis en Moerdijk. Wij hebben ze vragen gesteld over de werkomstandigheden", meldt woordvoerder Lukas Burgering van Shell.

"De antwoorden die wij van de ondernemers kregen hebben ons tevreden gesteld. Er kwamen geen zaken aan het licht die niet kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Transportnieuws - Transportbedrijven met Oost-Europeanen op het matje bij Shell…

BOTLEK – Nadat Zembla een uitzending op de televisie liet zien over onveilige situaties met Oost-Europese chauffeurs moesten verschillende transportbedrijven op het matje komen bij Shell.

"Wij hebben na de televisie-uitzending contact gezocht met de transportbedrijven die werken met Shell Pernis en Moerdijk. Wij hebben ze vragen gesteld over de werkomstandigheden", meldt woordvoerder Lukas Burgering van Shell.

"De antwoorden die wij van de ondernemers kregen hebben ons tevreden gesteld. Er kwamen geen zaken aan het licht die niet kloppen.

Wat doen ze volgens de wet verkeert

Het is veel onzin allemaal

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is één grote samenzwering: de bazen van de transportbedrijven, de verladers en Brussel. Ook de Moelanders doen mee. :p

Oliemaatschappijen doen onderling ook niet aan prijsafspraken en boren overal volgens de regels naar olie. Ja kindertjes, en nu, oogjes dicht en snaveltjes toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat bedoel je nu eigenlijk Huub..???:zegtniets:....LOL

Omdat een buitenlandse chauffeur de zelfde papieren heeft

Hoe hij er aan komt is een ander verhaal

In Nederland is ook alles te koop Als je maar geld hebt

Dat is het zelfde als met de verlofbrief

Wat is daar van waar

Je kunt beter aan de toekomst denken In plaats iedereen door de slijk te halen

Tewijl je zelf ook het een en ander fout doet

Kijk is hoeveel Nederlanders in de 70 en 80 jaren in het oostblok verongeliukt zijn

Zelf veel met drank

Dat is ook allemaal de doof pot in gegaan

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier ga ik eens een nachtje over slapen, dit vergt iets teveel van mijn grijze massa..:eek:

Dat moet je zeker doen

Vroeger gebeurden van alles

En dat is nu nog het zelfde

En maar mauwen dat het zo slecht is

Daarbij wij hadden vroeger geen hulp midelen om alles te zoeken

Vroeger en nu is wel dag en nacht verschil

Huub

bewerkt door Marotrans
Ongewenste term veranderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dit vergt iets teveel van mijn grijze massa..:eek:

Jaja ..., en nu doet meneer Klaassen nog z'n best om het helder, to the point, kort en bondig op hoofdlijnen samen te vatten. Want hij kan er nog veeeeeel meer over vertellen. :ja:

Maar hij beseft ook dat het dan te ingewikkeld wordt voor gemiddelde lezer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jaja ..., en nu doet meneer Klaassen nog z'n best om het helder, to the point, kort en bondig op hoofdlijnen samen te vatten. Want hij kan er nog veeeeeel meer over vertellen. :ja:

Maar hij beseft ook dat het dan te ingewikkeld wordt voor gemiddelde lezer.

Zijn er bij Die weten het verschil tussen transport en een konijn niet

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe zou dhr. Den Hartogh bij Shell op het matje staan? Naar beneden kijkend in de deuropening met z'n pet in z'n handen?

Of zou de praktijk iets anders zijn... Dhr. Shell: 'Hé Pik! Hoe is het met de nieuwe BMW?

Hartogh: Ja, best.

Shell: Mooi! Wat een zeiklullen daar bij Zembla hé, dat noemt zich journalisten... Hahahaha.

Hartogh: O ja, dat was ik alweer vergeten. Ben je nog wezen golfen?

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je een konijn in de bek van een koe stopt, en hem meeneemt in de vrachtwagen en hij/zij bij de juiste snelheid het hoofd uit t raam steekt je een koe kunt horen fluiten.

Ongeveer zo, pppfffhhhhhuuuuuubbbbb.

Altijd fijn om onze ex vakbonds medewerker dit struisvogel gedrag te zien manifesteren.

Als je niks ziet, bv door je hoofd in de grond te steken, dan is er niks aan de hand....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je een konijn in de bek van een koe stopt, en hem meeneemt in de vrachtwagen en hij/zij bij de juiste snelheid het hoofd uit t raam steekt je een koe kunt horen fluiten.

Ongeveer zo, pppfffhhhhhuuuuuubbbbb.

Altijd fijn om onze ex vakbonds medewerker dit struisvogel gedrag te zien manifesteren.

Als je niks ziet, bv door je hoofd in de grond te steken, dan is er niks aan de hand....

Het nadeel is. Ik geloof niet in sprookjes

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijnheer de hartogh tegen de leidinggevende bij logistiek Shell,en wat had jij in gedachte voor de kerst.. Golfvakantie Portugal of heb je liever een sloepje voor in de gracht van de zomer.. Best gelopen he die Docu van Zembla,trouwens heb je zin om mn conculega te aanschouwen in Argentinie of brazilie..Dat zijn de echte Diehards.. Ik boek wel even voor je hoor...!!!:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee hoor, dat gaat heel anders.

Ik wist helemaal niet dat jullie zóveel met buitenlandse chauffeurs deden. Daar merken we eigenlijk niets van. En jullie performance is gewoon goed te noemen. Die gasten zijn echt een stuk goedkoper hè? Eigenlijk zou er per 1 januari wel een procent of 10 van de prijs af kunnen. Dan haal ik m'n targets ook voor 2014, ze kijken mij ook over de schouder mee. En het wordt voor mij ook steeds moeilijker om intern te verkopen dat we alles met den Hartogh doen. Als jullie nu eens kijken wat je kunt doen richting die 10 procent korting en mij een voorstel doen om de procedures op onze plants in een paar extra buitenlandse talen op te stellen van chauffeurs die jij kunt sturen, dan ga ik me hier intern sterk maken dat die gasten ook volgens de regels gewoon zelf kunnen laden op onze plants. Dan sparen jullie weer een deel van dat omkoppelen uit buiten de poort.

Is goed meneer Shell. Maar kan ik er wel op rekenen dat die FNV-ers op jullie plants voortaan hun sabotage-acties kunnen bedwingen en onze buitenlandse chauffeurs niet voor ieder wisse wasje tegenwerking ondervinden op de plants?

Komt goed! Die lastige gasten bij ons op de plants flikkeren we gewoon buiten en die vervangen we dan ook door buitenlanders.

Gaan we doen meneer Shell!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee hoor, dat gaat heel anders.

Ik wist helemaal niet dat jullie zóveel met buitenlandse chauffeurs deden. Daar merken we eigenlijk niets van. En jullie performance is gewoon goed te noemen. Die gasten zijn echt een stuk goedkoper hè? Eigenlijk zou er per 1 januari wel een procent of 10 van de prijs af kunnen. Dan haal ik m'n targets ook voor 2014, ze kijken mij ook over de schouder mee. En het wordt voor mij ook steeds moeilijker om intern te verkopen dat we alles met den Hartogh doen. Als jullie nu eens kijken wat je kunt doen richting die 10 procent korting en mij een voorstel doen om de procedures op onze plants in een paar extra buitenlandse talen op te stellen van chauffeurs die jij kunt sturen, dan ga ik me hier intern sterk maken dat die gasten ook volgens de regels gewoon zelf kunnen laden op onze plants. Dan sparen jullie weer een deel van dat omkoppelen uit buiten de poort.

Is goed meneer Shell. Maar kan ik er wel op rekenen dat die FNV-ers op jullie plants voortaan hun sabotage-acties kunnen bedwingen en onze buitenlandse chauffeurs niet voor ieder wisse wasje tegenwerking ondervinden op de plants?

Komt goed! Die lastige gasten bij ons op de plants flikkeren we gewoon buiten en die vervangen we dan ook door buitenlanders.

Gaan we doen meneer Shell!

Mooi gebracht Karel.. De spijker op zn kop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar die tijd is voorbij

Precies.

Nu is het helemaal niets meer. Alleen de scherpste prijs of nog scherper. Dat procedures opgevolgd worden, maakt deel uit van de dienstverlening. Dat wordt gewoon als "normaal" gezien.

Nu gaat het om lease auto,s

Zeker niet op dat niveau hoor.

Bij dat soort grotere bedrijven als (bijvoorbeeld) Shell. Zo'n gast die dat bij Shell mag regelen is ook maar een radertje in een heel groot geheel en wordt heel strak in de gaten gehouden. Die krijgt daar echt de ruimte niet voor, want die moet zich ook weer op allerlei niveau's verantwoorden.

Mocht hij dat wel overwegen om op dat soort praktijken in te gaan dan staat zo iemand in een mum van tijd buiten. En andersom, wanneer een leverancier ook maar laat doorschemeren om daarvoor open te staan, dan staat die ook heel snel weer buiten. Zo iemand zal niet veel leveren bij zo'n concern. Dat hebben ze aardig voor elkaar. Wat dat betreft zit de schrik er wel aardig in door alle lagen van zo'n organisatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Precies.

Nu is het helemaal niets meer. Alleen de scherpste prijs of nog scherper. Dat procedures opgevolgd worden, maakt deel uit van de dienstverlening. Dat wordt gewoon als "normaal" gezien.

Zeker niet op dat niveau hoor.

Bij dat soort grotere bedrijven als (bijvoorbeeld) Shell. Zo'n gast die dat bij Shell mag regelen is ook maar een radertje in een heel groot geheel en wordt heel strak in de gaten gehouden. Die krijgt daar echt de ruimte niet voor, want die moet zich ook weer op allerlei niveau's verantwoorden.

Mocht hij dat wel overwegen om op dat soort praktijken in te gaan dan staat zo iemand in een mum van tijd buiten. En andersom, wanneer een leverancier ook maar laat doorschemeren om daarvoor open te staan, dan staat die ook heel snel weer buiten. Zo iemand zal niet veel leveren bij zo'n concern. Dat hebben ze aardig voor elkaar. Wat dat betreft zit de schrik er wel aardig in door alle lagen van zo'n organisatie.

Nu weet ik het niet

Maar ik heb het anders mee gemaakt

Zowel grote jongens als kleine jongens Om de vis binnen te halen

Nu gaat het veel anders bij grote jongens

Om de grote vis binnen te halen De eerste twee ritten voor niks

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden