[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Niets aan de hand volgens Shell n.a.v. Zembla uitzending


goudvis

Recommended Posts

  • Administrators
Nee hoor, dat gaat heel anders.

Ik wist helemaal niet dat jullie zóveel met buitenlandse chauffeurs deden. Daar merken we eigenlijk niets van. En jullie performance is gewoon goed te noemen. Die gasten zijn echt een stuk goedkoper hè? Eigenlijk zou er per 1 januari wel een procent of 10 van de prijs af kunnen. Dan haal ik m'n targets ook voor 2014, ze kijken mij ook over de schouder mee. En het wordt voor mij ook steeds moeilijker om intern te verkopen dat we alles met den Hartogh doen. Als jullie nu eens kijken wat je kunt doen richting die 10 procent korting en mij een voorstel doen om de procedures op onze plants in een paar extra buitenlandse talen op te stellen van chauffeurs die jij kunt sturen, dan ga ik me hier intern sterk maken dat die gasten ook volgens de regels gewoon zelf kunnen laden op onze plants. Dan sparen jullie weer een deel van dat omkoppelen uit buiten de poort.

Is goed meneer Shell. Maar kan ik er wel op rekenen dat die FNV-ers op jullie plants voortaan hun sabotage-acties kunnen bedwingen en onze buitenlandse chauffeurs niet voor ieder wisse wasje tegenwerking ondervinden op de plants?

Komt goed! Die lastige gasten bij ons op de plants flikkeren we gewoon buiten en die vervangen we dan ook door buitenlanders.

Gaan we doen meneer Shell!

En het vervolg:

MobiliteitsCentrum transport | Voor chauffeurs | Vacatures

Tankwagenchauffeur (Rozenburg) - 1092

BENT U EEN GEPENSIONEERDE BEROEPSCHAUFFEUR EN WILT U NOG AF EN TOE UW BEROEP UITOEFENEN ?

Wij zoeken voor binnenlandse transporten beroepschauffeurs op oproepbasis. Werkzaamheden zijn vanuit Rozenburg -ZH- .

De functie: De logistieke service welke wij aan onze opdrachtgevers verlenen wordt gekenmerkt door een hoge mate van klantgerichtheid en flexibiliteit, met het zwaarte punt op kwaliteit, veiligheid en milieubewustzijn in de uitvoering. Het dagelijks verzorgen van voorladen en het maken van ritten in de regio Rotterdam.

Wij vragen...

Dus...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En het vervolg:

MobiliteitsCentrum transport | Voor chauffeurs | Vacatures

Tankwagenchauffeur (Rozenburg) - 1092

BENT U EEN GEPENSIONEERDE BEROEPSCHAUFFEUR EN WILT U NOG AF EN TOE UW BEROEP UITOEFENEN ?

Wij zoeken voor binnenlandse transporten beroepschauffeurs op oproepbasis. Werkzaamheden zijn vanuit Rozenburg -ZH- .

De functie: De logistieke service welke wij aan onze opdrachtgevers verlenen wordt gekenmerkt door een hoge mate van klantgerichtheid en flexibiliteit, met het zwaarte punt op kwaliteit, veiligheid en milieubewustzijn in de uitvoering. Het dagelijks verzorgen van voorladen en het maken van ritten in de regio Rotterdam.

Wij vragen...

Dus...

Maarten

Dit is al zo lang bekent

Hier en daar wordt er gebruik van gemaakt

Het gaat vaak om een rit Te kostbaar om iemand er voor aan te nemen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus wat Maarten?

Dus men neemt een gepensioneerde aan, die goedkoper is al een Hongaar of Pool (lees: geen sociale lasten)?

Mooi middel om een ieder om de tuin te leiden, en mooi weer te spelen.

Als ze ballen hadden gehad, dan zochten ze een fulltime chauffeur die net niet gepensioneerd was.

Oja, ze zoeken in Hongarije ook nog chauffeurs: om het mdi werk in Rozenburg weg te rijden.

Dat dan weer wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leg eens uit!!!! :D:D

U bent nog niet zover ..... :p (nog jonger dan 65, toch?)

Na de pensionering (65e jaar) valt de AOW-premie weg in de Loonheffing. Dat betekent voor een 65-plusser dat van iedere euro bruto loon, zo'n 18 cent méér netto te besteden overblijft.

Maar dat is nog niet alles, ook hoeft er geen pensioenpremie (voor het pensioenfonds) te worden afgedragen, het pensioen wordt immers al genoten. Dat zorgt ervoor dat er aan de werknemerskant netto nog een extra voordeel aan vastzit. Daarnaast valt er tegelijkertijd ook nog een kostenpost weg voor de werkgever die normaal nog eens 2/3 deel van de pensioenpremie erbij moet leggen, bovenop het bruto salaris, hetgeen onzichtbaar is voor werknemers op hun loonstrookje.

Voor zowel de 65-plusser als ook voor de werkgever dus een win-win-situatie. De 65-plasser houdt netto veel meer over (zou desnoods in de C-schaal meer over houden als een "normale" chauffeur in de E-schaal), terwijl de werkgever een stuk goedkoper uit is.

De "dure" chauffeur in "vaste" dienst die nog niet is gepensioneerd krijgt dus van verschillende kanten concurrentie. Zowel van "goedkopere" buitenlandse collega's, als van "goedkopere" 65-plussers met een flexibel dienstverband. Het lijkt een soort "zoete wraak". Ik denk dat we het zo wel kunnen bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt precies wat je zegt Karel,echter routier had t over "geen sociale lasten"

De pensioenpremie zie ik toch als een soort" verzekering"je betaald ervoor en je weet dat je er gebruik van kunt gaan maken terwijl er van het salaris toch ook wel meer premies worden ingehouden,zoals de AWBZ en ANW en waar je toch niet in alle gevallen gebruik van zult maken(hopelijk)

En deze premies worden ook na je 65 ste jaar ingehouden,evenals de loonbelasting,evenveel als iemand die jonger is dan 65 jaar

Dus de kreet van routier:geen sociale lasten vind ik verre bezijden de waarheid,dat komt over als:65 jaar,eruit naar huis,achter de geraniums en je nooit meer op de werkvloer laten zien.

(je zou ook een 65- ,die zijn hypotheek al ingelost heeft naar huis kunnen sturen,die heeft t ook niet meer zo nodig,of iemand die een prijs in de staatsloterij gewonnen heeft:D:D)

IK heb Routier,in eenzelfde soort discussie,wel eens meer een oplossing aangedragen om iets te betekenen voor een werkloze collega die langs de zijlijn staat:

Als hij er nog 3 collega's bij zoekt en dat hun dan met 4 chauffeurs 10 overuren per week minder maken(per persoon dus) kan het bedrijf hier een vijfde man voor aannemen.

Die man zal een gat in de lucht springen omdat hij een baan heeft van 40 uur,die baas is ook blij want die 40 uur kost m maar 100 % p uur,en geen 130 % als t overuren zouden zijn geweest.(scheelt m 12 uren)

En die 4 collega's hebben allemaal een heel goed gevoel,ze draaien dan wel 10 uur de man minder in de week maar zijn niet asociaal bezig zoals die 65 plusser die werk loopt te doen waar t bedrijf geen vaste man voor aan wilt(of kan ) aannemen.:D

IK heb daar eigenlijk nooit n antwoord op gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
U bent nog niet zover ..... :p (nog jonger dan 65, toch?)

Na de pensionering (65e jaar) valt de AOW-premie weg in de Loonheffing. Dat betekent voor een 65-plusser dat van iedere euro bruto loon, zo'n 18 cent méér netto te besteden overblijft.

Maar dat is nog niet alles, ook hoeft er geen pensioenpremie (voor het pensioenfonds) te worden afgedragen, het pensioen wordt immers al genoten. Dat zorgt ervoor dat er aan de werknemerskant netto nog een extra voordeel aan vastzit. Daarnaast valt er tegelijkertijd ook nog een kostenpost weg voor de werkgever die normaal nog eens 2/3 deel van de pensioenpremie erbij moet leggen, bovenop het bruto salaris, hetgeen onzichtbaar is voor werknemers op hun loonstrookje.

Voor zowel de 65-plusser als ook voor de werkgever dus een win-win-situatie. De 65-plasser houdt netto veel meer over (zou desnoods in de C-schaal meer over houden als een "normale" chauffeur in de E-schaal), terwijl de werkgever een stuk goedkoper uit is.

De "dure" chauffeur in "vaste" dienst die nog niet is gepensioneerd krijgt dus van verschillende kanten concurrentie. Zowel van "goedkopere" buitenlandse collega's, als van "goedkopere" 65-plussers met een flexibel dienstverband. Het lijkt een soort "zoete wraak". Ik denk dat we het zo wel kunnen bekijken.

Klopt ongeveer

Vooral bedrijven die aan de grens zitten Maken er gebruik van

Zijn er ook die komen nooit in Nederland En wonen in Spanje

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zijn er bij Die stappen in Duitsland of Frankrijk op de vrachtwagen

En meestal wordt het zwart betaald

Wat denk je even koppelen Op vrijdag vertrek Zaterdag weer thuis

Huub

Klopt ongeveer

Vooral bedrijven die aan de grens zitten Maken er gebruik van

Zijn er ook die komen nooit in Nederland En wonen in Spanje

Huub

Huub,jij bedoelt bedrijven die willens en wetens de regels omzeilen en chauffeurs inj het zwart laten rijden.

Ik( en Karel en Routier)heb t over bedrijven en chauffeurs die gebruik maken van de regelgeving die wet hun biedt,dat kan in heel Nederland,is volkomen legaal en heeft niks met het buitenland te maken.

IK heb in heel mijn leven als actieve chauffeur mijn premies en belasting afgedragen,heb dit tijdens mijn pre-pensioen ook gedaan en ben van plan als ik ,in februari 65 word, dit ook te blijven doen,als mijn gezondheid t toelaat om af en toe eens een rit te doen.

IK ga nu.(18.00 uur) nog even naar Parijs met 6 klantjes,spreek je zaterdag weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub,jij bedoelt bedrijven die willens en wetens de regels omzeilen en chauffeurs inj het zwart laten rijden.

Ik( en Karel en Routier)heb t over bedrijven en chauffeurs die gebruik maken van de regelgeving die wet hun biedt,dat kan in heel Nederland,is volkomen legaal en heeft niks met het buitenland te maken.

IK heb in heel mijn leven als actieve chauffeur mijn premies en belasting afgedragen,heb dit tijdens mijn pre-pensioen ook gedaan en ben van plan als ik ,in februari 65 word, dit ook te blijven doen,als mijn gezondheid t toelaat om af en toe eens een rit te doen.

IK ga nu.(18.00 uur) nog even naar Parijs met 6 klantjes,spreek je zaterdag weer.

Daar is toch ook geen probleem mee

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dutchdriver
Dat moet je zeker doen

Vroeger gebeurden van alles

En dat is nu nog het zelfde

En maar mauwen dat het zo slecht is

Daarbij wij hadden vroeger geen hulp midelen om alles te zoeken

Vroeger en nu is wel dag en nacht verschil

Huub

Maar vroeger is nu niet hè

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden