[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ook ik wil wel, maar hoe?


sjengv8

Vraag

  • Forumlid

Beste forummers,

Al van jongs af aan ben ik in de ban van vrachtauto's. Tot mijn 16e wilde ik niets anders dan chauffeur worden.

Echter door omstandigheden is het er nooit echt van gekomen. Wel heb ik mijn C rijbewijs gehaald bij defensie en daarna nog een half jaar gereden met een semi-grote bakwagen bij een bakkerij.

Dit is echter alweer 7 jaar geleden. Bij mijn huidige baas heb ik het gevoel dat ik iets mis en ik zit er al maanden zoniet jaren aan te denken om mijn chauffeurs diploma te gaan halen en eventueel ook mijn E rijbewijs.

Ik wil de stap wel maken maar zit wel met een redelijk salaris op dit moment en een gezin met bijna 2 kinderen, (2e komt in juni '08). We zijn gelukkig niet afhankelijk van alleen mijn salaris.

Welke wegen moet ik bewandelen en wat is beter: Zelfstudie of via een rijschool cq loi-achtig iets.

En welke rijschool in de omgeving van Eindhoven/Helmond kan ik het beste benaderen om weer een keer de feeling te krijgen met een vrachtauto. Want ik wil wel eerst een keer in een bakwagen rijden.

Lijkt me wat anders dan de 4-tonners bij defensie.

Twijfels twijfels twijfels........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Als je twijfels hebt zou ik het niet doen is toch best veel geld wat je investeert en zorg dat je thuis er goed over praat want er komt toch best veel bij kijken

ben zelf bezig met lessen bij Leeuw verkeer in Eindhoven een goed rijschool tegen een goede prijs goed matiraal en keuze mogenlijk heden wat betreft het lessen je kunt hier lessen met trekker oplegger of met een wipcar net wat je wensen zijn

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
:cool: idd niet goed gelezen. Had mijn bril niet op. Dat is natuurlijk wel een goede manier van je om het zo aan te pakken.

grtz

deze berichten van sjengv8 zijn van januari 2008,dus neem eigenlijk aan dat hij zijn beslissing in het afgelopen jaar al wel gemaakt heeft en dat het voor hem de juiste beslissing is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sjeng,

Ik bemerk aan alles dat je echt niet gelukkig ben met je huidig werk (gaf je zelf ook al aan)

Ik zelf ben (buitenland) gaan rijden toen mijn oudste 3 jaar was, en mijn jongste 1 jaar

Beide hebben er weinig van gemerkt

Ik was gemiddeld 2 weken weg van huis, en dan 3 dagen thuis

Inmiddels zijn de kids wat groter (7 en 5) en ben ik van baan gewisseld

Ik ben nu 3 weken van huis gemiddeld (en soms 4) en daarna een week thuis.

Het is heel belangrijk dat je de (eventuele) gevolgen thuis goed met je vrouw bespreekt

1) ze moet er voor 110% achter staan

2) ze moet de zelfstandigheid die ze krijgt aankunnen (klinkt heel arrogant, maar er zijn zoveel partners die alles willen maar niets "durven"te beslissen")

3)je moet samen met je vrouw een "proeftijd"afspreken van een half jaar of 1 jaar (gaat het in die tijd niet goed omdat jij of je vrouw er niet aan kan wennen moet je stoppen)

4) je moet het gemis dat de kinderen hebben proberen op te vangen

(ikzelf ga altijd met de kinderen uit eten als ik thuis kom na mijn periode, dat vinden ze machtig mooi, en ze kijken er echt naar uit en leven er echt naar toe

op deze manier maak je het voor de kinderen ook nog een keer dragelijker, immers....pappa gaat wat leuks doen eens in de zoveel tijd

Verder..... volg je gevoel ..... en die zegt dat je er voor moet gaan denk ik

Veels wijsheid en succes in de beslissing, en je merkt het aan het forum.... er zijn een hoop collega's die je steunen

Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Sjeng is al aan de geng, als het goed is :D

Is Sjeng nu daad werkelijk aan de geng !?

Ben wel benieuwd wat nu de stand van zaken is...

Ik heb zelf een jaar geleden uit een vergelijkbare situatie het roer drastisch omgegooid en heb al bijna spijt dat ik het niet 18 jaar(!!) eerder had gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden