[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Klein verhaaltje.


Gast

Recommended Posts

Dat is dus helemaal nieuw voor mij. Met de handrem erop is het geen rijtijd, sta je te wachten met de voet op de rem wel...

Eigenlijk maken zulke dingen toch duidelijk dat het werkelijk werk van een chauffeur niet met een metertje te vangen is.

Fland ik heb geen moeite met de tacho, aldan niet digitaal.

Leer er creatief mee omgaan, en er is nog zat mogelijk.

Je kan ook met je voet op de rem blijven staan, de tacho registreert werktijd. (Of je moet hem elke keer op rust drukken.)

Stel je staat een uur in de file.

Dat kan je doen op mijn manier, gewoon netjes wachten tot er een minuut vol is, of je gaat elke keer meter voor metertje vooruit.

Als je de file dan uit ben, heb ik 30min rijtijd, en een ander een uur.

Nou heb ik bijna nooit file, maar zou je een hardnekkige file hebben, zo je ook met het metertje voor metertje vooruit, (Zonder dat de tacho verspringt) heel wat ritijd kunnen besparen.

En met de 29sec tacho worden de mogelijkheden nog makelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Fland ik heb geen moeite met de tacho, aldan niet digitaal.

Leer er creatief mee omgaan, en er is nog zat mogelijk.

Je kan ook met je voet op de rem blijven staan, de tacho registreert werktijd. (Of je moet hem elke keer op rust drukken.)

Stel je staat een uur in de file.

Dat kan je doen op mijn manier, gewoon netjes wachten tot er een minuut vol is, of je gaat elke keer meter voor metertje vooruit.

Als je de file dan uit ben, heb ik 30min rijtijd, en een ander een uur.

Nou heb ik bijna nooit file, maar zou je een hardnekkige file hebben, zo je ook met het metertje voor metertje vooruit, (Zonder dat de tacho verspringt) heel wat ritijd kunnen besparen.

En met de 29sec tacho worden de mogelijkheden nog makelijker.

Rij jij nog met een oude digi tacho of al zo een nieuwe,weet dat je veel van auto wisselt.. Maar zo een nieuwe digi scheelt ook een hoop tijd met file enz... Heb dat van de week ondervonden op de ring van antwerpen..Ongelukje alles van 3 naar 1 baan,3 kwartier staan aanschuiven.. Kwam met 9.58 op Houdeng...!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer aangevangen voor de rest van de rit.

Werken met de Kerst vind ik niet erg zoals ik al schreef, en ik was nu toch een paar dagen thuis.

De afgelopen dagen waren koud, en er was wat verse sneeuw gevallen die mooi in de bomen bleef hangen.

Het perfecte Kerstplaatje zeg maar. :ok:

Nou had ik de camera in de auto laten liggen, dus die moest eerst ontdooien. LOL

Een paar dagen in dik -20c doet de camera niet meer werken. :D

Na 2 uur ben ik even gestopt op een parking en had een foto gemaakt. Later onder het rijden nog een keer.

Dan kan je het verschil zien tussen stilstaant een foto maken, en onder het rijden.

Hoe verder ik naar het zuiden komt, hoe meer sneeuw er ligt. Er ligt hier echt veel. (Voor de tijd van het jaar.)

Nu sta ik op de parking en heb nog even een foto gemaakt.

Ik dacht dan plaats ik ze gelijk wel even. Heb ik het kabeltje thuis laten liggen. :stom:

Terwijl Nederland de warmste Kerst sinds .... beleeft, hebben ze hier duidelijk een witte Kerst.

Capital region set to miss December snow record

The record for snow cover measured in the Helsinki region in December stands at 83 centimetres, measured in 1965 at Helsinki-Vantaa airport. Despite a very snowy Christmas, that record looks set to remain unbroken.

The extraordinary snowstorms that hit southern Finland during December have brought the capital region close to the record for snow cover depth.

On the morning of Christmas Day, snow cover measured 68cm at Helsinki-Vantaa airport. With another 10cm falling over the course of the day, the 83cm record should remain intact.

“I believe that we will come close to the record, but I don’t believe it will be broken today, said Yle meteorologist Anne Borgström.

Boxing Day weather is forecast to be dry and cold for the whole country, with some snow showers in eastern and western fringes in the afternoon.

With temperatures set to rise above zero on 27 December, the current snow cover is likely to become shallower. As the powder currently on the ground melts, it will compress and form a denser, heavier covering, reducing the depth of snow.

The all-time record of snow cover at Helsinki-Vantaa was recorded in February 1966, when there was 89cm of snow on the ground.

Dit gaat over Helsinki en omgeving. Ik zit in Zweden en nog een km over 400 boven de lijn Helsinki.

En er gaat nog veeeeeeeeel meer sneeuw komen deze winter.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bweuhhh... Veel plezier, Willem..!!

Ik ga toch maar eens denken om als ik met pensioen ben in het zuiden te overwinteren... ;)

Komt goed. Ik heb plezier in me werk hoor. :D Of bedoelde je dat niet?

Over me pensioen denk ik nog maar niet na. Ben nog niet op de helft. Eerst nog maar eens een auto of 10 oprijden. :stom:

Tis trouwens hier bijna 20c warmer als toen ik vanmorgen vertrok. :D

Fland, en jij zal dat beter begrijpen.

Maar er was bevroren sneeuw gevallen. Hoe zeg je dat in het Nederlands? Sneeuw met -20c.

De weg is kurk droog, en die sneeuw is als stof. Ik zat heel de dag op droog asfalt terijden.

Zal morgen anders nog wel eens wat foto's maken. Dan kan men zien dat ik gewoon op ''schone'' wegen zit terijden.

Hier is het nu -3c, en dan word het gladderig. (Strooien doen ze niet.)

Morgen nog even 9uurtjes sturen. Donderdag lossen. Kijken wat ze vrijdag hebben, en dan het padje weer terug. (Alweer. :p)

Zaterdagavond/Zondagmiddag weer thuis, en dan mooi oud en nieuw. biertje

Ps die auto die die Eland aangereden had stond op de zaak.

Als die er van de week nog staat zal ik wel even foto schieten. Kan je de schade zien.

Ps2, Vanavond in de klim stonden er ineens 3 Elanden op de weg. :eek:

Ik raam open en ksttt ksst roepen, en gelukkig liepen ze het bos in.

Stukje Elandenvlees is wel lekker, maar 1000kg. :stom::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb je wel meteen je vriezer vol, Willem... ;)

Ja, ik begrijp je heel goed met je min 20 graden sneeuw. Afgelopen week was een crime hier. Temperatuur rond het vriespunt en veel sneeuw en/of regen, aanvriezende regen. Goor en vies onvriendelijk flutweer, was er helemaal klaar mee. Komende twee maanden is het hier (normaal gesproken) ook gewoon koud. Niet altijd even fijn om in te werken maar een stuk beter om in te rijden. Daarna krijg je maart en april weer met dat kwakkelweer maar dan heb je het voorjaar in het hoofd dus dan kan je wat meer hebben...

Afgelopen vrijdag in de stromende regen thuis gekomen. Daarna ging de temperatuur onderuit. Gisteren mijn truck naar de garage gebracht, althans dat was het plan. Zit één van de achterremmen vastgevroren dankzij de regen van vrijdag. Ook lipe de secondaire luchtdruk kring maar heel langzaam omhoog. Toch ook ergens een druppeltje nattigheid opgelopen.

Nee, ik ben niet een echt wintermens, Willem. Zolang alles goed gaat hoor je me niet maar zo gauw er een scheet dwars zit ben ik het beu. Maar goed, we spreken elkaar nog wel de komende maanden, zien hoe ik er doorheen rol. Dat was ook de reden dat ik je veel plezier wenste. Ik ben blij dat ik een weekje lekker niks hoef...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hele gegeven van "koude sneeuw" ken ik niets eens.

Daarom rijd(en) ik/wij dus niet snel als die witte bende hier naar beneden komt, omdat je voor je het weet op een plek geparkeerd staat waar je niet zijn wilt.

Mooie verhalen Willem :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb je toen je ging emigreren geen foutje gemaakt dan toen je de bestemming koos....:D

Nee hoor... Canadezen zijn net Nederlanders. Ze klagen altijd over het weer. Of het is te koud, of te heet, of er zijn teveel bugs, of de sneeuw is te koud, of te warm, of het regent te veel of het is te droog...

Het is nooit niet goed niet... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat hele gegeven van "koude sneeuw" ken ik niets eens.

Daarom rijd(en) ik/wij dus niet snel als die witte bende hier naar beneden komt, omdat je voor je het weet op een plek geparkeerd staat waar je niet zijn wilt.

Mooie verhalen Willem :ok:

Ik dacht ook dat het chauffeursverhalen waren, toen ze het me hier voor het eerst vertelden. Leek me totale onzin. In Nederland hebben we eigenlijk nooit sneeuw bij zulke lage temperaturen. Matige of strenge vorst hebben we alleen tijdens een heldere nacht met wind uit het oosten. Als het sneeuwt is het bijna altijd rond het vriespunt, dan krijg je meest grote vlokken, natte plakkerige sneeuw...

Willem noemt het bevroren sneeuw, dat vind ik eigenlijk wel een goeie benaming. Het is hele droge sneeuw. Meestal ook hele kleine vlokjes. Soms lijkt het zelfs meer op kleine ijsschilfertjes. Er zijn meer soorten neerslag dan dat we in Nederland eigenlijk weten. Als het zo koud is dan is de weg ook koud uiteraard. Die hele fijne sneeuw waait direct van de weg af als je er doorheen rijdt. Sneeuwt het erg hard dan strooien ze met zand en krijgen je een heel stroef mengsel.

Grootste problemen ontstaan wanneer de temperatuur weer boven nul komt. Bij ons is december dus een slechte maand, januari en februari geven ook dagtemperaturen onder nul, in maart wordt het weer warmer en begint de ellende weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch maar eens een kaart kopen Wim... TN is ten zuiden, OK is een 500 mijl naar t westen, waar het trouwens echt vies weer kan zijn, van + 20 naar - 20 in een paar uur......

Vandaag de eerste sneeuw gehad, net onder/boven nul, dus zijknat.

In OK hadden ze flink wat sneeuw.

Hier in zuid IN kan het eene jaar niet sneeuwen, het andere weer wel en ijskoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Deed het even uit het blote hoofd en ben niet zo heel erg bekend in die hoek (lees: niet bekend ;) )

Voor gegarandeerd mooi weer in de winter moet je dus echt naar het zuiden; Zuid Texas, Alabama, Arizona, California. Overigens, zoals nu lekker thuis met de Kerst met heerlijk helder en koud weer, daar heb ik weinig problemen mee. Het winterweer is enkel een handicap tijdens ons geweldige beroep als vrachtwagenchauffeur...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden