[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

neersjormatten / sjor-zeilen / materialen ladingzekering


Star Driver

Recommended Posts

Die laat je maken bij een zeilen maker op maat

Dat betwijfel ik. Ik neem aan dat hier toch keuringseisen aan zitten.

En of de eerste de beste zeilenmaker dit kan, daar heb ik toch mijn twijfels over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat betwijfel ik. Ik neem aan dat hier toch keuringseisen aan zitten.

En of de eerste de beste zeilenmaker dit kan, daar heb ik toch mijn twijfels over.

Je hebt tegenwoordig toch ook van die staaldraadzeilen, die zelfs Duitslandproof zijn? Lijkt me dat daar wel aan bepaalde eisen wordt voldaan dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt tegenwoordig toch ook van die staaldraadzeilen, die zelfs Duitslandproof zijn? Lijkt me dat daar wel aan bepaalde eisen wordt voldaan dan...

Maar het zal ongetwijfeld eerst getest moeten worden, voordat er een keurmerk aan wordt gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Aan de spanbanden zal idd een keurings eis zitten, maar aan het zeil wat er tussen zit niet, net zo min als de zeilen van een auto, zo te zien aan de zeilen op de foto zijn ze ook zelf gemaakt.

Jaren geleden gebruikten jou collega's op de mega afdeling deze zeilen al om de lading banden met velg af te spannen. Deze zeilen waren zo een 6 a 7 meter lang. Ik vond het wel een mooie uitvinding behalve dan als je tot aan het dak geladen bent. Maar elke lading tot aan het dak is lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het valt me op (of ik zoek niet goed) dat er weinig materiaal te koop is (anders dan spanbanden, slipmatten en netten) om lading goed te zekeren. Ik ben op zoek naar sjorzeilen zoals op het plaatje. Heeft iemand een idee waar ik deze kan kopen?

[ATTACH=CONFIG]57031[/ATTACH]

Ik vind het er wel goed uitzien zo'n zeiltje.

Bij Heineken hadden we alleen maar een dun touwtje om de op een na bovenste laag maar gelukkig stonden de kratjes wel in verband gestapeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

 sorry voor late reaktie maar waarom kijk je niet naar een zijzeil uit een tautliner? en misschien beter uit een volumebak die zijn over het algemeen 8mtr lang en er zit aan de binnenkant een net van banden in "gelast"

 

 

Weet je wel hoe zwaar zo n zeil is?? als je dat  met de hand over je lading moet trekken ,sloop je jezelf binnen no time.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hebt tegenwoordig toch ook van die staaldraadzeilen, die zelfs Duitslandproof zijn? Lijkt me dat daar wel aan bepaalde eisen wordt voldaan dan...

Zeilen die Duitslandproof zijn? Je maakt me nieuwschierig? Ik denk dat die zeilen ontworpen zijn tegen zeilensnijders.

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zeilen die Duitslandproof zijn? Je maakt me nieuwschierig? Ik denk dat die zeilen ontworpen zijn tegen zeilensnijders.

 

Klopt,volgens de  wet( ook de Duitse) is een zeil alleen om lading tegen weersinvloeden te beschermen,en niet om lading te "sicheren"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden