[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Omscholen


Gast shompie

Recommended Posts

  • Forumlid
Als ik het goed heb ,

Als je er 26 weken tussenuit bent geweest moet je van voren af aan beginnen met weken op te bouwen. Wel telt minimaal 1 dag per week werken als een hele week in de opbouw.

Succes Barry.

Groet Harrie

Dank je Harrie, Nee zo lang ben ik niet bij ze weg geweest. ;) Liep zowiezo al een beetje vreemd de laatste tijd. Dus opzich vindt ik het niet erg dat ik er weg ben. Alleen moet er nu wel weer even iets gaan gebeuren v.w.b. werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 172
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Heb jij momenteel werk dan Mathijs? En zoeken ze misschien nog mensen? Mag ook via PB. ;)

Ik werk via Randstad Barry en werk bijna 6 dagen in de week.

Maar ik heb denk ik geluk dat ik met alles kan rijden rijden behalve vloeistoffen.

maar heb ook het geluk dat als er geen werk is dat ik ander werk kan doen.

En geld is altijd keurig op tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik werk via Randstad Barry en werk bijna 6 dagen in de week.

Maar ik heb denk ik geluk dat ik met alles kan rijden rijden behalve vloeistoffen.

maar heb ook het geluk dat als er geen werk is dat ik ander werk kan doen.

En geld is altijd keurig op tijd.

Dat is niet verkeerd Mathijs. Tja... Ik kan wel een hoop, maar niet alles. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

effe on-topic:

Voor diegenen die in het zuiden wonen:

In Belgie (bijvoorbeeld Turnhout of Hasselt) geven ze hoogwaardig PRAKTIJKonderwijs voor volwassenen, voor zo'n beetje elk denkbaar beroep, tegen in NL ongehoorde prijzen.

Zo'n 270,- per jaar, zaterdags mogelijk, mbo-niveau, meestal krijg je les van iemand die het vak zelf ettelijke jaren heeft uitgevoerd.

De diploma's zijn tegenwoordig dankzij EU geldig in nederland.

Voor geinteresseerden: neem eens een kijkje op horito.be of syntra.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
beste barry waarom begin je geen uitzendburo?

ken er zat die dat al gedaan hebben

ben alleen bang dat jij te eerlijk bent voor zulk intercedenten werk:angel:

Sorry Marcel, had je posting even over het hoofd gezien.

Nee dat is inderdaad niks voor mij. Haha. Ten eerste wil ik mensen geen beloftes doen die ik niet na kan komen, want daar irriteer ik mezelf

ook het meeste aan. En ten tweede vindt ik het rijden zelf veel te leuk om te doen. Moet er niet aan denken om de hele dag op kantoor

te zitten. Ik wil niks liever dan vandaag nog m'n spullen inpakken en wegwezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
effe on-topic:

Voor diegenen die in het zuiden wonen:

In Belgie (bijvoorbeeld Turnhout of Hasselt) geven ze hoogwaardig PRAKTIJKonderwijs voor volwassenen, voor zo'n beetje elk denkbaar beroep, tegen in NL ongehoorde prijzen.

Zo'n 270,- per jaar, zaterdags mogelijk, mbo-niveau, meestal krijg je les van iemand die het vak zelf ettelijke jaren heeft uitgevoerd.

De diploma's zijn tegenwoordig dankzij EU geldig in nederland.

Voor geinteresseerden: neem eens een kijkje op horito.be of syntra.be

Voor dergelijke bedragen hoef je denk ik niet eens in het zuiden te wonen? Kan je gemakkelijk nog wat afreizen om nog steeds goedkoper uit te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn man is vanaf zijn 18e jaar al op de vrachtwagen en het is zijn lust en zijn leven. Wij hebben het over omscholing gehad maar wat moet je beginnen met alleen een lagere school diploma?? En wat dacht je van het leren zelf, zo makkelijk gaat dat niet meer na je 50e. En hoeveel jaren is hij verder voordat hij een beroep heeft waarmee hij de kost kan verdienen?

Ik had mijn MAVO diploma op zak en heb jaren gewerkt in de huishouding in een verzorgingshuis toen onze kinderen klein waren. Ik kreeg de mogelijkheid om verzorgende IG te gaan doen en gelukkig heb ik het diploma afgelopen zomer gehaald, op mijn 50e. Het was 3 jaar lang 24 uur werken en 1 dag in de week naar school.

Ik ben blij dat ik het heb gedaan, maar het was heel zwaar. Als je ouder bent valt studeren echt niet mee.

Wat ik wil zeggen is dat het zeker niet onmogelijk is om een ander beroep te leren, maar het vergt heel veel van je, zeker als je als chauffeur al lange dagen maakt.

Mijn man en ik zijn gelukkig met hoe het nu gaat, als het met zijn baan iets slechter gaat, dan kan ik altijd nog meer gaan werken en ik heb een man die gelukkig is met wat hij doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In goede tijden denken mensen niet na. Nou nadenken misschien wel, maar gaan er weinig over tot actie. (Het kan immers niet op.)

Dat gaan ze doen in tijden van crisis. Als ze bv geen werk, en minder geld hebben. Klagen is eigelijk de enige actie die ze ondernemen.

Er zitten ondertussen heel wat werkelozen chauffeurs hier op het forum. En dat aantal neemt toe.

Stel ze de vraag, of ze denken dat het in de toekomst weer beter gaat. En de meeste zullen antwoorden dat het nog wel een tijd slecht blijft wat betreft werk vinden. Men weet zelfs tevertellen hoe dat komt. Er word elke keer weer een nieuw blijk goedkopere krachten opgetrokken.

Daarvan is het einde nog niet inzicht. En de oplossing ook niet.

Dat weten ze he.

En aan de andere kant blijven ze werkeloos en hopen ze dat het toch opslaat.

Maar omscholen????

Sommige zijn bv AL 50. Die laatste 17 jaar blijven ze nog wel werkeloos ofzo..........

Met 50 vinden ze der eigen blijkbaar al oud........

Als een werkgever dat zou zeggen staan ze op der achterste poten. Ze kunnen de broekjes nog wel wat leren.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, dus jij vind dat de werkgevers wel gelijk hebben als ze iemand eruit doen als die 50 is?

Op, oud, Mogen we ze dan ook afschieten, of is 50 dan nog te jong?

Of bedoel je het op een andere manier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En aan de andere kant blijven ze werkeloos en hopen ze dat het toch opslaat.

Maar omscholen????

Dat hopen is een wel erg christelijke aanpak en zal niet veel opleveren.

En voor wat betreft omscholen zit je met het probleem dat in andere sectoren ook Moe-landers werken voor een klein prijsje.

Eenmaal omgeschoold heb je nog geen ervaring en zit je met het probleem dat je op je 40e mag concurreren tegen Moe-landers met ervaring of jongeren van 20 zonder ervaring.

Op dit moment is de situatie op de arbeidsmarkt dusdanig dat je met alleen een diploma geen voet aan de grond krijgt, je moet ook ervaring hebben.

Vaak zelfs recente ervaring.

Omscholing kost ook geld, dat snap je wel, en wie gaat dat betalen?

Jij weet heel goed dat het verschil tussen bruto- en nettoloon ergens heen gaat, bijvoorbeeld onderwijs en wetenschap.

Als we dan een groep mensen gaan omscholen heb je mogelijk een hoop geld weggegooid omdat je dan omgeschoolde kanslozen in de ww hebt.

En die omscholing heeft mijn bruto uurloon omhoog gebracht en mijn netto uurloon omlaag.

Omscholen lijkt op zich wel goed, je kunt maar beter 2 baantjes onder de knie hebben dan 1.

Hoe gemotiveerd is iemand die eigenlijk op de auto wil maar van armoe maar loodgieter is geworden bijvoorbeeld?

Zou jij die aannemen als je een loodgietersbedrijf had of zou je liever iemand nemen die loodgieter in hart en nieren is?

Of andersom, misschien worden loodgieters nu wel omgeschoold tot chauffeur, er zou immers een chauffeurstekort komen.

Komt er een loodgieter van 40 jaar solliciteren die niets met vrachtwagens, transport of wat dan ook heeft maar hij moet toch wat doen voor de kost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Komt er een loodgieter van 40 jaar solliciteren die niets met vrachtwagens, transport of wat dan ook heeft maar hij moet toch wat doen voor de kost.

Maar dan ben je wel van die lekkende kraan in de kantine af....

Dit is vaak een aspect waar door de diverse instanties maar niet op gelet wordt.

In Nederland kreeg ik ook het verzoek voor een stageplaats voor een opleider...

Mensen (mannen en vrouwen) die om een of andere redenen geen toekomst in hun werk hadden konden zich laten omscholen tot chauffeur.....

En in die periode kon je toch nog altijd chauffeur worden!!!!

Hopeloos, we hebben er toen verschillende bij gehad die dus echt niets op een vrachtwagen te zoeken hadden...maar hoe vertel je ze dat vriendelijk....:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik schreef, mensen gaan pas nadenken in tijden van crisis.

1, Het is crisis, daardoor is er minder tevervoeren, er zijn werkelozen chauffeurs.

2 Er zijn Moe-landers, die nemen plaatsen in, er zijn meer werkelozen chauffeurs.

1+1= er zitten nogal wat chauffeurs werkeloos thuis.

Die crisis zal wel overgaan. Langzaam, want hij begon ook langzaam, dus de weg omhoog zal ook even duren.

Die Moe-landers zijn er. Die salarisen stijgen langzaam, die druk neemt ook langzaam wel af.

Met die stelling kan je het eens of oneens zijn.

Ben je het eens, dan kan het nog wel eens een tijdje gaan duren eer alles weer een beetje opgang is.

Ben je het oneens, in negative zin, dat zie je het nooit meer goedkomen.

Waarom blijf je dan hopen tegen beter weten in?

Omscholen? Als wat dan? Dat moet je mij niet vragen, maar je eigen. Ieder mens is anders. Ik weet niet wat een ander eventueel zou willen doen.

Stel je kan om doktersreden niet meer op de auto. En dan?

Heftruckchauffeur werd aangehaalt. Dat zou kunnen, als je dat leuk lijkt.

Maar niet omdat.

Ja ik wil hier heftruckchauffeur worden, (eigelijk niet), maar bij gebrek aan beter..... Ben ik nu aangenomen? (Lees, men komt soliciteren met een ongeintreseerde indruk.)

Hetzelfde principe om een top hypotheek tenemen als je werk heb en overuren zat maakt.

Maar als je dan minder uren kan maken, of werkeloos word, of langdurig ziek, klagen dat je je hypotheek niet kan betalen.

Daar had je dan eerder over moeten nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

omscholen?

zijn er nog plekken vrij voor de opleidingen tot graaier, oplichter, fraudeur en uitvlagger?

ik heb gehoord dat er een wachtlijst is voor deze lucratieve beroepen van meer dan 2 jaar.

Cursus ondernemer in het transport, al eens aan gedacht?

Je leased een paar auto's, Filipinos erop, en met een niet al te hoog tarief komt het werk met bakken binnen.

Vervolgens lease je nog veel meer auto's, nog meer Filipinos en je wordt groter dan Vos in zijn glorietijd.

Mocht je imperium instorten dan ga je gewoon met je kapitaal leven op de Filipijnen. Daar zullen de mensen je op een troon zetten omdat je zo goed voor hun volk bent geweest.

En Freddie, nou niet ouwehoeren dat jij daar de mentaliteit niet voor hebt want je hebt zelf aangegeven dat je de cursus graaier wel wil doen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als timmerman in 2009 cursus gedaan autocad, inventor en tekla structures

niks nadda noppes, geen ervaring. uitzendbureau's reageren geeneens.

Nu ben ik bezig voor mijn groot rijbewijs. stom he. en ondertussen op oproepbasis in een magazijn werken/baliewerk/koerier sinds deze week

staat straks goed op de CV

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden