Spring naar bijdragen

Van Loo Failliet


Recommended Posts

  • Forumlid

Wij Limburg | l1mbursgseeconomie | transportbedrijf-van-loo-failliet-105-mensen-plan-voor-doorstart

[h=1]Transportbedrijf Van Loo failliet (105 mensen) PLAN VOOR DOORSTART[/h] Transportbedrijf Van Loo in Kerkrade is failliet verklaard. Er werken 105 mensen. De eigenaren zijn bezig met een doorstart in afgeslankte vorm.

Het bedrijf bestond vorig...

bewerkt door Marotrans
Niet alleen link, tekst geplakt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 445
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Het is erg genoeg

Mooi bedrijf Want ik ben er wel eens geweest

Hier kun je weer zien Alleen met Nederlandse chauffeurs dat je het niet meer gaat

Je zult met goed koope chauffeurs moeten werken Wil je Internationaal nog mee kunnen

De bonden zullen er wel weer zwaar op tegen zijn Maar een oplossing hebben ze ook niet

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je collega-transporteurs uit de regio met oostblokchauffeurs werken, zul je wel moeten volgen.

Dus als de andere transporteurs uit je regio het kanaal springen spring jij er ook in?

Hij moet gewoon zorgen dat hij normale prijzen krijgt waar hij Nederlanders van kan betalen, en als dat niet lukt, zijn autootjes verkopen en lekker iets anders gaan doen, maar niet verder de transportsector blijven verzieken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hij moet gewoon zorgen dat hij normale prijzen krijgt waar hij Nederlanders van kan betalen, en als dat niet lukt, zijn autootjes verkopen en lekker iets anders gaan doen, maar niet verder de transportsector blijven verzieken.

Zo werkt het helaas niet meer tegenwoordig. Ook de opdrachtgevers willen zo min mogelijk betalen om zelf meer over te houden. En als jij in een krappe markt te hoge prijzen afgeeft, gaat het werk gewoon naar een goedkopere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub waar ben jij nog niet geweest ;), en als het er mooi uitziet is het dat dan ook, maar hij heeft je natuurlijk gelijk de boeken onder de neus gedouwd en gezegd kijk eens wat een mooi bedrijf ik heb :ja:

Ik wil hier niet mee zeggen dat het een slecht bedrijf is, maar er wordt weer gelijk geroepen zonder kennis van zaken :hamer: het is gewoon weer een bedrijf wat falliet gaat door omstandigheden, welke omstandigheden maakt in deze niet zoveel uit, er komt waarschijnlijk weer een doorstart in afgeslankte vorm, en dan geef ik je te raden wie er blijft werken.

Ik ben er wel eens geweest

Aan de buiten kant ziet alles er goed uit Goede auto,s

En de reden dat het naar de klotte is Weet ik niet

Ik vind het jamer Dat een bedrijf met alleen Nederlandse chauffeurs het niet meer aan kan

Ja Ger Kijk is naar je eigen bedrijf Wat er werkt is toch ook Internationaal

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Had er al nooit een hoge pet van op. tijdje terug bij een truckmeeting gingen ze onderling matten.

Van Loo doet toch ook simpel werk??

klopt als een bus.

Nederlandse chauffeurs concurenen tegen Poolse chauffeurs of Bulgaren....

Kan toch niet? Nederlandse chauffeurs zijn overbodig geworden hier in Zuid-Limburg.

Lever maar 1000 tot 1500 euro in, dan mag je starten met werken, niet klagen.

Of werken met behoud van uitkering zonder OKV e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus als de andere transporteurs uit je regio het kanaal springen spring jij er ook in?

Hij moet gewoon zorgen dat hij normale prijzen krijgt waar hij Nederlanders van kan betalen, en als dat niet lukt, zijn autootjes verkopen en lekker iets anders gaan doen, maar niet verder de transportsector blijven verzieken.

Die tijd is voorbij Alleen Nederland

Nederland is in Europa gewoon een nummer

Daarbij komt nog De laste zijn zo zwaar. Anders was Nederland ook al van de kaart geweest

Veel weten niet wat de vrije markt is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo werkt het helaas niet meer tegenwoordig. Ook de opdrachtgevers willen zo min mogelijk betalen om zelf meer over te houden. En als jij in een krappe markt te hoge prijzen afgeeft, gaat het werk gewoon naar een goedkopere.

Dan laat je die het goedkoper kan failliet gaan en je gaat zelf iets anders doen. Maar nee, het gevecht aangaan wie het het goedkoopst kan, daarmee kom je er wel. :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan laat je die het goedkoper kan failliet gaan en je gaat zelf iets anders doen. Maar nee, het gevecht aangaan wie het het goedkoopst kan, daarmee kom je er wel. :nee:

Dus het komt er eigenlijk weer op neer dat dit faillissement goed is voor de sector, ook dit bedrijf heeft de markt verziekt met zijn lage prijzen. Weer een stap dichterbij een perfecte wereld dus....:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja Shompie, dat is goed dat Van Loo pleitte is, net als Rompen. Weg ermee. Dan heeft de sector nog kans om gezond te worden. Maar probleem is Rompen is niet weg. Rijdt lekker door met litouwers op een cyprus contract. En van loo start ook weer gewoon door, let maar op. En dan kunnen ze lekker weer met elkaar gaan concurreren wie het het goedkoopste kan. tot de litouwer te duur is, dan moet er weer een nieuwe oplossing gezocht worden, nog goedkoper.

en alles over de rug van de chauffeur. of denk jij dat de familie rompen en de familie van loo met de kerst het met minder hebben moeten doen? eerlijk zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een poosje geleden heb ik nog een x staan te praten met een chauffeur van hun die zie toen al dat er inderdaad ontslag voor een aantal mensen was aangevraagd om het hoofd boven water te kunnen houden hij ging met een tank trailer rijden binnen het bedrijf dat was nieuw werk elke week 1 keer Zwitserland met inkt als ik het goed had en dat is net na de bouwvak geweest .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Shompie, dat is goed dat Van Loo pleitte is, net als Rompen. Weg ermee. Dan heeft de sector nog kans om gezond te worden. Maar probleem is Rompen is niet weg. Rijdt lekker door met litouwers op een cyprus contract. En van loo start ook weer gewoon door, let maar op. En dan kunnen ze lekker weer met elkaar gaan concurreren wie het het goedkoopste kan. tot de litouwer te duur is, dan moet er weer een nieuwe oplossing gezocht worden, nog goedkoper.

en alles over de rug van de chauffeur. of denk jij dat de familie rompen en de familie van loo met de kerst het met minder hebben moeten doen? eerlijk zeggen.

Ik weet niet of ze het met minder hebben moeten doen, ik ken deze mensen niet persoonlijk zoals sommige van jullie.

Ergens hoop ik het van niet, deze mensen hebben namelijk wel jarenlang veel gezinnen te eten gegeven. Nu staan de marges onder druk, en dan geef jij als oplossing dat ze voor betere prijzen moet gaar rijden, zo'n opmerking getuigd mijn inziens niet van enige kennis van zaken (doen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar nee, het gevecht aangaan wie het het goedkoopst kan, daarmee kom je er wel. :nee:

Wat vind jij dan van de aldi en lidl? die verzieken ook de markt van AH en C1000 en consorten. Ze zijn ook goedkoper dus die moeten ook maar oprotten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ze nauw de auto,s minder opleuken dan houden ze nog geld over eind van het jaar,

kunnen niet genoeg lampje,s en verstralers opzitten bij van Loo.

ziet er mooi uit alleen kost een berg met euro,s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik reageer nooit ergens op omdat de meeste reacties hier "prachtig" zijn.man wat zitten er hier een hoop betweters op.En iemand wat roept dat wij zo nodig met buitenlanders moeten rijden,pfff..mijn baas betaalt 100% cao.en de dag dat hij met oost-europeanen moet gaan rijden,is de dag dat het slot op de poort gaat.Van loo had een paar polen in dienst,die gewoon conform nederlandse cao betaalt werden.gelijk werk,gelijk loon was toch het motto van de zeer gewaardeerde vakbonden?dat de cao voor de rest,net als bij zoveel bedrijven een rekbaar begrip is,laten we daar maar geen discussie over gaan voeren.of krijgt iedereen zijn wachturen,beschikbaarheidstijd en dergelijke betaalt?waar ik werk in ieder geval wel.en ook dit bedrijf zit in het meest prachtige deel van nederland,zuid-limburg genaamd.neemt niet weg dat er net als door veel bedrijven die het modebeeld volgen van vandaag de dag,en falliet gaan soms vuile spelletjes worden gespeeld over de rug van personeel en schuldeissers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shompie, jij kan dingen niet begrijpen, of jij WIL dingen niet begrijpen. Volgens mij is het zelfs zo als jij het ergens mee eens bent, je dan toch iets schrijft dat je het er niet mee eens bent, om tenminste een discussie uit te kunnen lokken.

Ja Jos ik probeer hier een discussie uit te lokken, daarom zit ik op een forum. Ik heb respect voor werkgevers, voor sommige meer dan andere maar dat heb ik met werknemers ook, voor een deel heb ik respect voor ze en voor een deel niet.

Nu reageerd trucker72, die werkt er volgens mij, is al meer dan een jaar lid en nu reageerd hij omdat zijn werkgever word genoemd in een topic hier. Op het moment dat er een werkgever failliet gaat zijn het vaak dezelfde die hun mening klaar hebben, zeker als ze een doorstart maken....

En ja, dan gaan mijn haren overeind staan ja, omdat jij waarschijnlijk net zoveel van het hoe en waarom weet als ik, niets dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

shompie,als je goed leest zie je dat ik zeker niet bij van loo werk!!begrijpend lezen...heb ik hier ook al vaker zien staan...is gewoon jammer van de mensen die er werken en erdoor getroffen zijn.en ik hoop dat iedereen snel ander werk vind waar ze met plezier en conform cao kunnen werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden