[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

4 trekkers op een autotransporter


gyydo

Vraag

  • Forumlid

Gisteravond kwam ik 3 auto's van de Rooy tegen met daarop 4 daf trekkers. Het spul stond achterop een beetje extra vast met spanbanden.

Ik dacht dat ze destijds die LZV's hadden om er 4 op te laden, juist voor die ene extra en nu kom ik een gewone combi (dacht ik) tegen met 4 stuks.

Weet iemand hoe dit zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Broodje aap verhaal. Hebben nooit vergunningen voor overgewicht gehad.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Toch zal er iets geregeld zijn geweest. Kwam ze wel eens in Tsjechie tegen, met 4 trekkers erop, en dat was nog de tijd dat we grenzen hadden...en weegbruggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
deden ze jaren terug al

maar sins kort zie je ze weer op de snel weg rijden

zijn idd 4 trekkers die ze er op doen

en het wonder zit in het triangel moet je maar denken :D

[ATTACH=CONFIG]57294[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]57295[/ATTACH]

Is dit apparaat wel de maximale lengte van 18,75 meter? Laten we het erop houden dat de heren De Rooy erg creatief zijn, wat ik persoonlijk wel mooi vind. Zijn in mijn ogen ook hele sympatieke mannen. Dat ze met polen rijden is een ding natuurlijk, maar ook zij worden gedwongen door de markt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Is dit apparaat wel de maximale lengte van 18,75 meter? Laten we het erop houden dat de heren De Rooy erg creatief zijn, wat ik persoonlijk wel mooi vind. Zijn in mijn ogen ook hele sympatieke mannen. Dat ze met polen rijden is een ding natuurlijk, maar ook zij worden gedwongen door de markt.

Ik heb bij ze gereden, in de tijd dat alles kon, vond het toen een leuk bedrijf. Maar ze zijn al erg snel met die Polen begonnen...waarschijnlijk eerder een teken over hoe onze sympathieke ome jan over chauffeurs en winstmaximalisatie dacht, dan dwang door de markt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Had je dat kunnen voorkomen door die auto's op een bepaalde plek neer te zetten?

Is ook weer niet handig bij bepaalde los/laadvolgorde natuurlijk, en waar hebben we het over, 10 cm....

Ik denk 1 losadres? :cool:

Maar die trekhaken sleutel je er niet zomaar onderuit met een ringsleutel met die oude bakken :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik denk 1 losadres? :cool:

Maar die trekhaken sleutel je er niet zomaar onderuit met een ringsleutel met die oude bakken :eek:

klopt 1 los adres , 4 op de aanhanger was de motor van over leden , dus daar doe je ook niks mee onder weg

en 10 cm op 9 auto's winnen , lukt echt niet als ze het niet doen en al tegen elkaar aan staan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Bedoelde het ook ironisch...De Rooy is voor nogal wat mensen synoniem met Dakar, Neerlands trots, dat soort sentimenten...

Als je dat er van afhaalt blijft er tegenwoordig weinig sympathieks over, vind ik...

Ome Jan, heb ook voor hem gewerkt maar dan in Oud Gastel, is best sympatiek en goed voor zijn personeel, maar het moet en mag niets kosten, zag pas dat ze daar ook nieuwe auto's hadden, oudjes van Son omgebouwd voor afzetbakken.

En persoonlijk hoop ik dat de rooy in die zandbak blijft staan, liever dat kamaz wint dan de rooy, vorig jaar de hele tijd tegen die pleuris posters aangekeken, de pleuris gereden omdat er ergens wat voor hun opgehaald moest worden, daar waren wij goed voor, maar toen er gewonnen was konden we de pleuris houden en hoorden we niks vanuit son, zelfs onze bobo's mochten niet op het feestje langskomen, dus mijn sympatie is ook wel bekoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik zie de 4 trekkers van daf ook regelmatig op een combi staan en het gewicht is zeker niet okay

maar ik zie ze wel vaak s'avonds opgaan en ze weten net zo goed als wij dat de pakkans s'nachts erg klein..zo niet nihil is.

dus je doet tot je eerste losadres gewoon 2x s'nachts rijden en als je de eerste gelost hebt is het zaakje weer goed.

en die ene keer dat je gepakt wordt...mmmm..gevalletje ingecalculeerde pech.

ik hoorde laatst dat iemand vertelde dat ie blij was als ie maar 1 bekeuring per dag had ivm rijtijd overschrijding.

dus er zijn nog wel marge's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
@ Doornekamp33

Heeft je werkgever die ritten betaald gekregen?

Ik ben ook nooit op de een of andere receptie uitgenodigd naar aanleiding van iets wat ik vervoerd had. ;)

Althans op de leveringen op bepaalde exclusieve cruiseschepen na , daar werd ik altijd door de F&B manager uitgenodigd aan het (erg luxe) lunchbuffet.

En niet te vergeten s,avonds bij de tuinders in Griekenland , dat was meer een combi van (veel) drank en mezze.

Sorry, lees het nu pas.

Ging mij ook niet om een uitnodiging voor mijzelf, maar een klein iets als aandenken had wel gekund, desnoods een mooie oorkonde of iets dergelijks aan de muur en een plakkie cake voor het personeel in Oud Gastel.

Maar als ze in Son wat nodig hadden waren wij goed genoeg, maar andersom werd er niet aan je gedacht, enige wat goed was vanuit Son was de salarisbetaling, altijd op tijd, laatste dag van de maand, soms een dag te vroeg, en altijd kloppend.

En welke ritten moet mijn werkgever betaald krijgen?? Die zooi ophalen voor Dakar is voor het zoontje van de baas, Ome Jan, dus ook voor hem zelf, maar hetgeen ik tegen Gerard heb is dat het een omhoog gevallen persoontje is die op tv sympathiek overkomt maar als werkgever, laat ook maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik reed woensdagavond op de A73 ter hoogte van Venlo toen ik met mijn bus een losse trekker met daar achter op nog een losse trekker gestapeld voorbij ging. Ik kon het niet goed zien hoe ze dat hadden gedaan maar mag zoiets? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Stukje daarvoor reed een trekker met een halve tautliner (alleen de linkerwand stond erin) met twee cabine-chassis vernuftig op elkaar gestapeld, waren van die afzetbakken auto's en volgens mij waren ze aan de trailer vastgelast. dit kan volgens mij wel maar die twee trekkers op elkaar? weet iemand dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden