Spring naar bijdragen

Houtsnippers lzv met zij los systeem.


Harrie76

Recommended Posts

Goede shovel piloot, eerst truck boven het tandem stel beladen en dan de rest van de truck.

Vaak zat meegemaakt dat ze de zooi eerst voorin smeten, en dan naar achteren werkten.

Die wagen duikt dan voor in de veren en komt er (blad geveerd) nooit meer uit.

Over het span eigenlijk geen mening.

Mooi systeem, en hoelang het meegaat kun je alleen maar gissen.

Na 22 jaar afzet systeem racen had ik ook de mening "hoe blijft het heel"

Als je een bak op de aanhanger wil zetten met een ton of 16/17 aan inhoud kwam de truck met oppakken ook met een cm. of 50 van de grond.

Stond mevr. fleur mee te kijken werden het zomaar 75/100 cm :D

Mooi systeem, en mooie combi om te zien :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehm....:D

Maar ben het verder wel met je eens hoor.

Tja, je hebt g. gel.... OK, jij wint :mad:

Euhhh, over het span eigenlijk geen mening deleten (doe us :D)

Makkelijk systeem voor de piloot ;) !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat denk ik ook marnix, anders ligt het spul zo om denk ik.

Het gaat wel rap.

\

Wellicht dat die minder snel zal omkantelen, maar ik denk dat als je de bakwagen er recht voor hebt staan dat de oplegger ook wel blijft staan. Het steekt niet veel over.

Hij heeft de bakwagen er volgens mij juist schuin voor staan, zodat die de dolly-oplegger schuin kan wegtrekken en hij tegen de zijkant niet zoveel houtsnippers aan krijgt te liggen. Wanneer hij de bakwagen lost, blijft hij ook rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit systeem is er al heel wat jaartjes.

[ATTACH=CONFIG]57303[/ATTACH]

Dit is een FH met een BP kenteken, dus bijna een jaar of 9 en rijdt nog elke dag met deze opbouw. Paardemest bij maneges vandaan. Kraan achter op de truck en een achterover kippende aanhanger er achter. Truck weegt een ton of 14 à 15, compleet opgebouwd met kraan.

Als je een bak op de aanhanger wil zetten met een ton of 16/17 aan inhoud kwam de truck met oppakken ook met een cm. of 50 van de grond.

Halve vrachtjes?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb ooit bij de Amco gereden, en dat is nog wel wat langer geleden, toen de fabriek in Moerdijk net nieuw was, en toen bestond een dergelijk systeem al...

Mocht ooit niet compleet over de weegbrug (kiepcombi)...90 ton totaalgewicht. Uit Duitsland. Vond al dat ie zo beroerd trok...

Paar dagen later van de planning het verzoek aan de kraanmannen om een beetje op het gewicht te letten. Natte mest is zwaar...Weeglussen bestonden gelukkig nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil over een jaar of 5 nog wel eens een filmpje zien van dit span, plus een lijstje van de onderhoudskosten! En Jan, die auto van Corsten is van een veel deugdelijker constructie,die lzv span woog totaal maar iets van 20 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch zullen ze wel sterk genoeg zijn,

dat is in Zweden een redelijk normale cunstructie.

Wij komen op een plaats waar die mannen in het bedrijf er net ernaast lossen, allemaal met zulke combinaties en allemaal verdomd snel terug op de weegbrug ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit systeem is er al heel wat jaartjes.

[ATTACH=CONFIG]57303[/ATTACH]

Dit is een FH met een BP kenteken, dus bijna een jaar of 9 en rijdt nog elke dag met deze opbouw. Paardemest bij maneges vandaan. Kraan achter op de truck en een achterover kippende aanhanger er achter. Truck weegt een ton of 14 à 15, compleet opgebouwd met kraan.

Halve vrachtjes?????

Ja Jan, als ik ga schrijven hoever de stuuras werkelijk omhoog kwam geloven ze me niet :rolleyes:

Buiten dat, iets met de markt verzi:zegtniets:en.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden