[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

verhalen van een (militaire) buschauffeur


LaurenceP

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Haha, had me dashcam uit :angel: Er was ook niet veel te zien bij de eerste een geschaarde zwaar transport combinatie maar zag er niet ernstig uit alleen veel olie op het wegdek en bij de 2 van de zelfde dag heb ik alleen waar genomen dat de politie vol op is wezen tekenen op de weg. Niet echt sensatie. Wel een compleet uitgebrande vrachtwagen gezien op de 7 die dag in de andere richting waar dus ook een sperrung was. Vandaar de andere route die dus ook slecht uit pakte jammee genoeg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast combidriver
Zow!!! Lekker 3 weken vakantie, met de vriendin 2 weekjes naar italie!

nog leuker is, met 2 vriendinnen naar Italië LOL, sorry Laurence, een prettige vakantie gewenst:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Vrijdag avond in mijn auto ingebroken... Achter raampje ingetikt al mijn netjes gestreken blousjes door de auto heen :( maar dat is het ergste nog niet ze hebben ook mijn laptop tas met laptop paspoord, nato rijswijzer, defensie pas en 1 week aan rit registratie gejat :( je hebt van buiten geen zicht in de kofferbak dus dat vind ik nogal apart. Heb me tas normaal nooit in de auto maar ging wat leuks doen met me vriendin en meteen daarna door naar de kazerne... Met 1 woord klote zooi!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
inderdaad klote. Nu maar snel aangifte doen, ook van de rit registratie. Bij aanhouding moet je kunnen tonen dat je rit registratie uren gestolen zijn.

Aangifte heb ik een afspraak voor maandag middag. En qua die registratie van de uren is niet zo'n ramp is alleen klote voor me baas, en word wat lastig met mijn decelaraties en het aftanken van de bus maar dat komt wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Goeie avond! Van de week een paar dagen in Belgie geweest waar ik iets over ga probeer te schrijfen:D

Maandag om 0145 in me eigen auto gestapt en richting de kazerne gereden om daar mijn "witte monster" te pakken. Om 0245 aangekomen op de kazerne de bus gestart en geparkeerd voor het gebouw om daar mijn koffer er in te gooien en 2 bakken koffie te pakken voor onderweg. We gaan richting assen met een volle tank a 450 liter diesel(Ja het word krap deze rit ^^). Om 0500 rij de weg van de kazerne op, eerst even melden bij de wacht want ja mijn Defensie Toegangspas was ook gestolen toen er was in gebroken in me auto -_-. De klant stond al klaar wel 5 mensen voor een bus met 47 zitplaatsen. En meteen weer op pad nu richting Arnhem om daar de resterende 40 parashutisten van Luchtmobiel op te pikken. Rond 0645 kom ik aan op Arnhem dit maal vraag ik aan een passagier zijn defensie toegangspas om de kazerne op te komen. met 15 min ongeveer zitten alle 45 mensen in de bus om richting Belgie. Niet mijn favoriete land inverband met de regels voor een touringcar. Die zijn het zelfde als voor de vrachtwagen daar... Maar goed rond 10 uur komen we aan schaffen in schaffen waar de Belgisch/ Nederlandse para school zit tegenwoordig. De mensen er uit getrapt en telefoon nummers uitgewisseld. Ik zou gebeld worden voor het nachtspringen.

Na nog 3 uurtjes wachten in schaffen kon in eindelijk om 1300 gaan inchecken in me hotel in Diest 5 km verder op ongeveer, de maandag zit er op. Dinsdag heb ik werkelijk helemaal niks gedaan, ben wel even boodschappen gaan doen bij de uuuh??? Ben de naam even kwijt is zo'n grote franse supermarkt keten. :stom:Kon de bus er goed kwijt op het parkeer terein en dus meer dan genoeg kofferbak ruimte :angel:. Dinsdag avond werd ik gebeld door me contact persoon of ik woensdag avond om 1830 weer op de kazerne in diest kon staan, geen probleem sta tog deze heleweek ter beschikking van hun. Ben dinsdag avond nog even gaan eten bij de mc donalds (zat naast de supermarkt zag ik al smiddags ^^.

Woensdag!

Om 1800 start ik de bus weer en rij richting de belgische kazerne daar aangekomen moest even wachten want ze waren nog met een sprong bezig. rond 1900 rijden we weg richting brussel naar een belgische luchtmacht basis, ben de naam van het plaatsje even kwijt :stom:. Ik kom daar aan rond 2000. Ik moet daar wachten tot de laatste persoon weer op de grond staat in Schaffen. Ze springen in groepen dus dat vliegtuig moet 4 of 5 keer op en neer. Rond 2200 begint het te regen en even later ook goed te waaien. En jaar hoor een instructeur die komt naar mij toe en zegt je krijgt 2 groepen weer mee terug we lassen het af voor vanavond. Zo rond 2330 ariveren we weer op de kazerne in schaffen en krijg te horen dat ik de volgende ochtend word gebeld over en hoe en wat verder.

Donderdag!

Sochtends rond 1000 word ik gebeld of ik 1300 uur weer op de kazerne kan zijn, dan kan ik het grootste gedeelte van de club weer naar Nederland brengen. De overige die niet gesprongen hadden woensdag avond gaan met volkswagen busjes terug. Rond 1545 komen we weer aan op Arnhem. Waar bijna iedereen uistapt op de 5 Assen gangers na. Die gaan we natuurlijk nog naar Assen brengen. Als ik de kazerne af rij in Arnhem kijk ik even op de boord computer hoeveel peut er nog in de brandstof tank zit, Hmmmm nog maar 150 liter... Dat gaat krap worden. Ik had kunnen tanken op Arnhem bij de bospomp maarja zonder Defensie toegangspas kun je niet veel uithalen bij de pomp op de kazernes. En tanken met de DKV pas kost de baas weer extra centjes dus dat doen we het liefst niet. Maar goed rond 1730 komen we aan in assen waar ik de laatste mensen er uit laat. Ik doe even me rondje door de bus om te kijken of alles nog heel, even de stoeltjes en de gordijntjes terug hangen en we gaan weer richting Soesterberg. Rond 2000 rol ik de kazerne weer op. Rij meteen de bus de loods in waar ik even een stofzuigertje er door heen haal. Ik ga ook even inde weer met de turtle wax want iemand heeft een streep op me bus gemaakt :eek: Ik heb dat spul wel eerder gebruikt op de bus zonder problemen. Maar nu! MAAR NU!!! ging het verkeerd het eind resultaat is een grote groene vlek... en waarom ik snap het niet? Maja dat regel ik vrijdag wel weer, heb dan toch geen rit kan ik mooi die bus een grote schoonmaak geven. Oja er zit trouwens nog 60 liter diesel ongeveer in de brandstof tank :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden