[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zwakke punten nieuwe Actros?


Gast Freddepet

Recommended Posts

Tja, maar deze is niet basic. Is een 1851LS full options. En heb wel foto's van interieur op m'n website staan

Op deze website toch? Ziet er netjes uit Freddepet, strakke website:

Wat doet Borghuis Transport

shapeimage_1.jpg

De laatste jaren is Borghuis Transport actief in het koel-en vriestransport en dus bekend met de HACCP normering. Zorg voor uw gekoelde en/of bevroren produkten kunt u gerust aan ons overlaten. We dragen zorg voor het vervoer op de juiste temperatuur, indien gewenst kunt u ook gebruik maken van ons Track-and-Trace systeem zodat u de combinatie kunt volgen. Voor de toekomst kunt u ook vertrouwen op Borghuis Transport, want Code 95 is reeds in ons bezit en voldoen daarmee ruim op tijd aan de wettelijke eisen.

Naam: Borghuis Transport

Opgericht: 2012

Ervaring: Koel-en Vriestransport, Bulksilo Transport, Ferry Transport, Walking Floor Transport

Contactgegevens:

Barchemseweg 25

7261 DA Ruurlo

Tel: +31 641228475

Fax: +31 573 459458

Wilt u:

Informatie aanvragen

Mail sturen

Mijn favoriete koppelingen

  1. •Achterhoekrunners

  2. •Goede verzekering!

  3. •Roparun

  4. •Aviko

  5. •Franken Transport

Vervoerscondities

Borghuis Transport vervoert onder de volgende condities:

Nationaal: AVC2002

Internationaal: CMR

Koel-en vriestransport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Maar, uh......131 postings over "de zwakke punten van een Actros"......

Was misschien makkelijker geweest indien je gestart zou zijn met "wat is er goed aan de Actros"......

Maar what ever, mooie wagen. Hoop dat de dealer 'm mooi houdt.

Onthoud 1 ding, slechte wagens worden er bijna niet meer gemaakt, slechte dealers zijn er helaas nog teveel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Murphy, slechte dealers zijn er genoeg. Zelfs bij de dure merken als Scania en Volvo. Wat dat betreft doe je er goen aan een R&O contract te pakken, dan kom je niet voor onverwachte hoge kosten als de dealer een fout heeft gemaakt en op jou probeert door te schuiven. Moet je wel 5 jaar met de auto rijden, want als je hem binnen 2 jaar al weg doet, is het zonde van het geld. De eerste 2 jaar heb je niet veel onderhoudskosten aan een nieuwe auto.

Vind de nieuwe Mercedes sowieso wel wat hebben. Hebben ze een mooi autootje neer gezet die Duitsers. Over de techniek en het brandstofverbruik weet ik weinig. We hebben één Mercedes gehad, maar die was niet zuinig met de brandstof. In NL en op het vlakke stuk deed hij het heel goed, maar in de bergen leek het wel of er een gat in de tank zat zo snel was die leeg. Afgezien van het te kleine koelkastje en de rare plaats van dat pookje van de schakelbak vond ik het wel een fijne auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet
Op deze website toch? Ziet er netjes uit Freddepet, strakke website:

Die ja, website is zo gemaakt, met dank aan iMac en iWeb, een programma wat ik nog had liggen.

Maar je kent t spreekwoord wel, zwijgen is toestemmen.... dat heeft dan betrekking op gisteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Freddepet, kom op, je moet centen verdienen met je auto, niet hier beetje op een forum gaan zitten brallen. Dan had je werkgever moeten worden en op kantoor gaan zitten. Waar ga je deze week tanken denk je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

De vracht die ik moet laden is bijna compleet, en dan vertrek ik van huis uit. Ik ga deze week nog even tanken in Belgie, en dan de koele helemaal vol gooien met rode diesel. wel bonnetje goed bewaren, anders wordt meneer de douanier boos bij een eventuele controle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie rit Freddepet. En je weet dat je in België ook nog accijns terug kan vragen over de getankte diesel. Zijn ook weer enkele euro's per week. Alle beetjes helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

Zwakke punten? Alleen de kabelboom van de koelkast is tot op heden gesneuveld bij de mijne maar dat was een bekend probleem en die kabelboom is ook aangepast door middel van een geleider. Dat is in 10 maanden tijd het enige wat kaduuk is gegaan. Het betreft overigens een 1845 Bigspace in Euro 6 uitvoering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • Forumlid
Ik heb een euro 5 problemen gehad met de lucht veerring .stuur bekrachting kabel boom koelbox .maar voor de rest ben ik dr wel tevreden over en zeer zuinig

we zijn nu 2 maanden verder en staat al een week bij de dealer probleem met de uitlaat gassen slechte verbranding dat kun je paar keer resetten maar op een gegeven moment stopt hij der mee

hij rijdt wel zuinig maar trekt slecht .:D nou we zullen zien wat 2014 brengt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • Forumlid

Ik rij sinds een maand of 5 op een "jong gebruikte" (01-2013 - nu 240K km) Actros 1845 Big Space - Euro 6.  Heb er nu een slordige 60,000km op zitten in die tijd, voornamelijk buiten NL.

2013 model, dus nog zonder big radio of xenon/led verlichting, wel vol opties zoals blauwe led hemel, stand airco etc.

 

Op de eerste dag vlamde een collega bij het aankoppelen de schotel onder de kingpin door, waardoor de stekker van de laadklep afbrak en kortsluiting maakte (schijnt nogal een klap te zijn geweest).

Sinds die dag heb ik "spookjes" in mijn dashboard: CC die spontaan afslaat, radio die spontaan aanslaat midden in de nacht, airco met een eigen willetje, etc etc.

Waarschijnlijk moet er ergens een centrale printplaat vervangen worden bij de volgende servicebeurt over een paar weken, ik zal het hier melden...

 

Wat me ook opvalt is dat de snelheidsmeter 3% afwijkt, 90 op teller = 87 op de GPS.  Bij de andere Actrossen in onze "vloot" is dit niet zo veel, hooguit een procent of 1 a 2.

Resultaat is dat ik niemand bij kan houden en dat collega's een tandje terug moeten, als we colonne rijden buiten onze grenzen.

Is dit een bekend fenomeen? Zou dit op te lossen zijn door een andere wielmaat te programmeren in de boordcomputer of iets dergelijks?

 

In het algemeen ben ik niet ontevreden moet ik zeggen. Actrosje stuurt scherp en trekt als een lier.  Al haalt hij het in mijn mening qua rijgedrag niet bij de vorige generatie FH...

 

Groet.

bewerkt door Fust850
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rij sinds maart met de nieuwe Actros 2542 met streamspacecabine.

Ding rijdt, schakelt en stuurt stukken beter dan het vorige model maar qua motorgeluid in de cabine is het weer een achteruitgang.

Ook is het een hele klimpartij om boven te komen maar eenmaal boven zit je als een vorst op je troon.

Auto is wel ruim een maand terug geweest naar de fabriek i.v.m. onoplosbare ABA 3 problemen. (veiligheidssysteem)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden