[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vrachtwagen mee naar huis????


XxThe_PainxX

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Onze wetgever heeft nu eenmaal bepaalt dat als je als je aan je rij-uren zit je niet verder mag rijden. Of het nu privé is of voor je werk, gordijntjes dicht en lekker gaan slapen en de volgende dag verder naar huis rijden. Wel pas natuurlijk nadat je de adressen van die dag eruit gegooid hebt.

Is allemaal voor de veiligheid, want stel dat jij in je eigen bed ligt te slapen en je vrouw wilt wat beweging... Kom jij niet aan je nachtrust.

Enniewee, er zijn enkele andere oplossingen als eens schone kaart insteken, pasje van een ander gebruiken maar dat wil ik hier niet suggereren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Geachte lezers,

Ik ben nieuw in dit vak en heb een kleine vraag.

Als je na je werk je vrachtwagen mee naar huis mag nemen maar je zit aan je limiet van rij-uren die dag. Hoe moet je dat doen of hoe gaat dat in zijn werk?

Moet je dan iets speciaals doen aan je taco.....

Mvg Stijn

Ja dan moet je hem uitbouwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja dan moet je hem uitbouwen

Nee joh! Gewoon lekker opeten met een beetje tacosaus erbij:D

Maar aan de topicstarter: er zijn geen apparte regels om thuis te komen. De officiele methode is tijdig een parkeerplaats op te zoeken om te overnachten (als je een slaapcabine hebt). De andere methode is gewoon doorrijden en er rekening mee houden dat je de volgende 28 dagen een bekeuring riskeert van 110 Euro als ik me niet vergis. De kans om aangehouden te worden hangt weer sterk af van de auto waar je mee rijdt en de landen waardoor je rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Even samenvatten je begint net, dus je komt net van het schooltje af dus de regels moeten dan ook redelijk nog in die grijze massa zitten, dan vind ik eigelijk de vraag een beetje vreemd overkomen, met alle respect

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heel simpel zie je dat je het niet gaat halen vrachtwagen aan de zaak laten staan en met je eigen auto naar huis.Baas betaald echt de boete niet als je over je rijtijd heen gaat in dit geval.Overgens mag je eigenlijk ook niet meer rijden met je eigen auto maar das een ander verhaal.

De enige manier waarop je het wel voor elkaar krijgt is door te "rommelen" maar ben je ook verplicht te vertellen dat dit NIET MAG.Anders zeggen ze dadelijk weer dat ik je gezegt heb dat je dat moest doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Overgens mag je eigenlijk ook niet meer rijden met je eigen auto maar das een ander verhaal.

Van de standplaats (bedrijf) naar huis rijden heeft niets met de rijtijdenwet te maken. Weinig chauffeurs die de auto thuis hebben staan zullen oficieel het thuisadres als standplaats hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geachte lezers,

Ik ben nieuw in dit vak en heb een kleine vraag.

Als je na je werk je vrachtwagen mee naar huis mag nemen maar je zit aan je limiet van rij-uren die dag. Hoe moet je dat doen of hoe gaat dat in zijn werk?

Moet je dan iets speciaals doen aan je taco.....

Mvg Stijn

Je zou hem op kunnen eten (op een parkeerplaats), of thuis in de magnetron.

http://www.chauffeursforum.nl/transport-en-de-praktijk/41630-zes-maanden-cel-voor-sjoemelen-met-tacho.html#top

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoeveel chauffeurs komen er niet van de rit en gaan dan gelijk op vakantie en gelijk maar ff aan 1 stuk naar zuid-frankrijk.Officieel kunnen ze er niet van zeggen maar officieel mag het niet.

Stel je voor je zit aan je uren en ben 30 min verwijderd van de zaak.En je laat een collega de laatste 30min rijden dit mag wel zolang je er zelf niet meer naast zit want dan ben jij nog steeds aan het werk.Komt deze collega met een personenauto mag jij niet achter het stuur kruipen van die personen auto want dan ben jij nog steeds aan het werk.

Kwestie is mag het NEE

Kunnen ze je er een boete voor geven als je er naast zit wel.Maar in een personenauto zullen ze je niet snel aanhouden.Maar let op word u wel aangehouden mogen ze u om uw digitale pas vragen.En gaan ze die nakijken bent u alsnog de lul.

Dit laatste hebben veel vakantie gaande chauffeurs in frankrijk al ondervonden toen ze op vakantie waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Volgens mij niet. Personenauto valt niet onder de rijtijd. Wel onder arbeidstijd. Dus als je over je 15 uur arbeidstijd gaat zou je een overtreding begaan.

Edoch, dat is niet zo snel aantoonbaar, dus geen probleem:bey:.

En dat Zuid-Frankrijk verhaal stuur ik helemaal naar het land der fabelen. Tuurlijk, ze mogen om je pas vragen. Of jij het geeft als je in een personenauto zit is het tweede. Hoe weet hij dat je chauffeur bent?

Moet je op vakantie ook rust invoeren op je pas? Lekker hoor, leg ik lekker op het strand moet ik 9 uur maken anders staat er niks op mijn pas voor de terugreis.:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Volgens mij niet. Personenauto valt niet onder de rijtijd. Wel onder arbeidstijd. Dus als je over je 15 uur arbeidstijd gaat zou je een overtreding begaan.

Edoch, dat is niet zo snel aantoonbaar, dus geen probleem:bey:.

En dat Zuid-Frankrijk verhaal stuur ik helemaal naar het land der fabelen. Tuurlijk, ze mogen om je pas vragen. Of jij het geeft als je in een personenauto zit is het tweede. Hoe weet hij dat je chauffeur bent?

Moet je op vakantie ook rust invoeren op je pas? Lekker hoor, leg ik lekker op het strand moet ik 9 uur maken anders staat er niks op mijn pas voor de terugreis.:stom:

Het is aan je zelf om hem te geven doe je het niet krijg je een boete omdat je hem niet bij je heb.

De politie kijkt gewoon naar de laatste werktijd en kijkt waar jij op dat moment ben in frankrijk.En kijk vervolgens gewoon kan hij dit gehaald zo kunnen hebben na dat jij officieel 9uur had gemaakt.

Het gaat hier alleen om de dag van vertrek van huis.Als jij al een week in frankrijk zit kunnen ze dat niet meer controleren natuurlijk.Je kan dan overgens nog wel steeds een bekeuring krijgen voor de fouten die je tijdens je werk gemaakt heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ken wel meer mensen die alle rijbewijsen hebben maar nog nooit op een vrachtwagen gereden hebben (buiten het rijbewijs halen dan) en die ook geen interesse hebben in een digi pas.

Zoals ik al zei kunnen ze zien in de computer aan de hand van je rijbewijs of je er een heb.

Mensen die hun rijbewijs niet beroepsmatig gebruiken hoeven geen code 95 te hebben.Of minder als 8km professioneel per dag rijden.Daarom word het in de toekomst makkelijker voor de agent om te zien of jij proffesioneel chauffeur ben of niet.Want dat staat dan gewoon op je rijbewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zoals ik al zei kunnen ze zien in de computer aan de hand van je rijbewijs of je er een heb.

Mensen die hun rijbewijs niet beroepsmatig gebruiken hoeven geen code 95 te hebben.Of minder als 8km professioneel per dag rijden.Daarom word het in de toekomst makkelijker voor de agent om te zien of jij proffesioneel chauffeur ben of niet.Want dat staat dan gewoon op je rijbewijs.

Nonsens. Minder dan 12 uur p/w.

En de rest van je berichten geloof ik niet. Verder ben je wel lief.:wijn::kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
't Is wel zo Scania440. Niet gelezen van die tachograaf op afstand? Gaat niet in de vrachtwagen maar in een enkelband om je nek met antenne. Mijn collega loopt er nu proef mee.

Nee je maakt nu een vergissing met het nieuwe alcohol slot.Komt niet in de auto maar een pijpje in je kont waar je niet op moet blazen maar op zuigen LOL

LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat een broodje aap verhalen zeg, je bent nieuw in het vak en laat je van alles vertellen? Of heb je dat op cursus geleerd? Ik rij nu 12 jaar frankrijk, en je digipas bij je hebben tijdens je vrije tijd is compleet onzin, anders zou je ook je schijven van de afgelopen 28 werkdagen bij je moeten hebben. Kan het je nog sterker vertellen;

September 2012, op de terugweg vanuit spanje, privé want op vakantie geweest. 's Avonds om 20h00 vertrokken vanuit L' estartit. De volgende ochtend om 06h00, tijdens een uurtje slaap, word onze aanhanger geramd op de parking langs de A31, een half uur voor Toul, de spaanse chauffeur gaat ervandoor, we hebben hem getracht te stoppen, maar vanwege dreigementen en poging ons van de weg te drukken heb ik opgegeven, mijn vrouw en kind van 7 zijn immers belangrijker. We zijn thv Metz bij de politiepost gestopt (vele frankrijkrijders kennen deze post wel, A31, afrit 31 ;) ) en hebben daar aangifte gedaan. Daar vragen ze je het hemd van je lijf, ik moest ook aangeven wat mijn beroep is, en bij opmaken van de aangifte is ook vermeld dat we de vorige avond om 20h00 vertrokken zijn vanuit spanje. Hier kwam geen enkele conseqentie uit, men vroeg niet naar mijn pas of wat dan ook.

Dus, zolang je met je privé auto niet op weg bent naar je vrachtwagen, om op een andere plaats op te stappen, anders dan je standplaats, kan men je nooit en te nimmer vragen naar je v digipas. Uitgezonderd bij het veroorzaken van een ongeval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

VERORDENING (EG) nr. 561/2006 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD

b) Wanneer de bestuurder rijdt met een voertuig dat is uitgerust met een aan bijlage I B beant- woordend controleapparaat, moet hij op verzoek van de met controle belaste ambtenaren het volgende kunnen tonen:

i) de bestuurderskaart waarvan hij houder is,

ii) alle handmatig geregistreerde gegevens en afdrukken van de week zelf en van de voorafgaande 15 dagen, zoals vereist uit hoofde van deze verordening en Verordening (EG) nr. 561/2006, en

iii) de registratiebladen voor dezelfde periode als die welke onder ii) is bedoeld en waarin hij heeft gereden met een voertuig dat is uitgerust met een aan bijlage I beantwoordend controle- apparaat.

Wanneer je dus in een voertuig rijdt dat niet tachoplichtig is hoef je dus je digipas danwel schijven niet bij je te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden