[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een week van een koetelaar


trieftol

Recommended Posts

  • Forumlid

woensdag op tijd vertrokken voor 4 adresjes limburg ,eerste adresje was roermond, daar aangekomen (7u) waren er al een paar mensen maar die wilden me niet lossen ivm t feit dat ze van de baas niet op de heftruck mochten, dus maar even een kwartiertje wachten op de baas, deze kwam al gauw met de heftruck en konden we door naar het 2e adresje

dit was in voerendaal ,hier stond ik op een heel mooi plekje plekje te lossen, dit deed ik zelf maar even omdat er nog niemand was (eerste adresje kon ik dat niet ivm gesloten poort) en hier stond ik bij een boer op z'n erf die wat units verhuurde

post-6731-1394789237,5165_thumb.jpg

daarna door naar heerlen (waar ik weer onverwachts 2 buizen bij lade voor alkmaar) en landgraaf waarna ik door ging naar troisdorf om wat buizen te laden voor opmeer

hier ging de eerste er op

post-6731-1394789238,3093_thumb.jpg

de 2 buizen voor alkmaar konden er mooi in

post-6731-1394789238,9044_thumb.jpg

voor de laatste 2 moest er nog even 2 balkjes gehaald worden

post-6731-1394789239,4985_thumb.jpg

de achterste kregen houten wiggen vastgenageld in de (onder) trailer en (boven) houten balken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hier t vrachtje compleet

post-6731-1394789240,4952_thumb.jpg

trugend kwam ik niet verder dan de goudreinet in terschuur hier overnacht en s óchtends door naar opmeer 7u lossen,

hierna kon ik de trailer weer volladen met lege glas bokken voor gildehaus, maar voor ik vertrok kwam de planner naar buiten rennen of ik even snel met de auto van m'n collega even m'n andere collega wou helpen die zich aan de anderekant van t dorp vast had gereden met de tautliner

post-6731-1394789241,5878_thumb.jpg

op dit weggetje lag net nieuw asfalt en hij was in de vrij krappe bocht naast de weg gekomen en probeerde trug te rijden maar zakte toen nog verder naar beneden en belde toen maar om hulp, gelukkig was ie enkelt voor beladen en niet al te zwaar:D

daarna weer in m'n eigen camion gestapt richting duitsland, daar gelost ,toen door naar hoogeveen daar geladen voor Den Haag en 's Gravezande

post-6731-1394789242,2514_thumb.jpg

lossen 7u Den Haag

daar vandaan kwam ik niet verder dan "de mol" in wijthmen dus daar de nacht maar doorgebracht:wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

s'ochtends om 4.30 gaan rijden om optijd in den haag te zijn

en 7u was ik daar aanwezig, bij t haga zieken huis

post-6731-1394789242,9015_thumb.jpg

werd daar mooi gelost en dat scheelt weer tijd 6 pakketten eraf

post-6731-1394789243,6199_thumb.jpg

daarna snel naar s'Gravezande 4 pakketjes eraf

daarvandaan richting raamsdonkveer laden voor Wognum, een vrachtje steigermatriaal

post-6731-1394789244,1988_thumb.jpg

dit weer gelost en meteen bij die klant weer wat steigermatriaal geladen om aansluitend weer te lossen in berkhout bij een nieuwbouw projectje

hier diverse malen op en af de kraan om alles te lossen en toen was t tijd om wat werkoverleg te hebben met een paar collega's die ook toevallig even bleven hangen op vrijdag middag:wijn:

al met al weer een vruchtbaar weekje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

eerder die week al een vrachtje glas op gehaald en gelost op div adressen en op de zaak

waaronder ook een bokje glas dat pittig aan t gewicht was

en dan laat je de trailer bepalen hoever je h'm kan wegzetten

post-6731-1394789244,814_thumb.jpg

post-6731-1394789245,5815_thumb.jpg

en als je dan op dat kraantje zit ga je vanzelf grijnzen:D :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
eerder die week al een vrachtje glas op gehaald en gelost op div adressen en op de zaak

waaronder ook een bokje glas dat pittig aan t gewicht was

en dan laat je de trailer bepalen hoever je h'm kan wegzetten

[ATTACH=CONFIG]61522[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]61523[/ATTACH]

en als je dan op dat kraantje zit ga je vanzelf grijnzen:D :angel:

Heb jij geen steunpootjes dan?.....of zijwieltjes?

groeten martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En vooral ook weet wat de kraan kan doen neem ik aan.

Ik los die bakken ook vaak zonder de poot uit te zetten maar ik laat 'm wel zakken,

is een stuk stabieler en ook beter voor de auto denk ik.

Ben elke keer weer bang dat dat lijk doormidden breekt ofzo :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

afgelopen maandag een dagje aan t glas racen geweest, racen omdat er maar 10 rij uren in een dag zitten en als er op een maandag glas gereden wordt ,gaat de wekker om 3 u, en rij ik om 4u het terrein van de zaak af om 229 km later bij de klant t terrein op te draaien (klein 3 uurtjes rijden) om daar de rittenlijst te pakken ,( we krijgen wel altijd een kopie van de klant, maar als puntje bij paaltje komt zijn er een paar adressen veranderd of erbij gekomen en is die lijst meer een indicatie van de rit waar je ongeveer heen ga.)

ritten lijst doornemen in de cabine en op de navigatie even kijken hoe de adressen in rotterdam liggen voor de kortste route, bok nummers opschrijven en laden met uiteraard de laatste als eerst op de trailer enz. enz.

na een uurtje is trailer vol en afgebonden snel nog even een:koffie (als internationaal chauffeur wordt je geladen dus de 3 kwartier rust staat er weer op :angel: )

dan richting t eerste adres.

dit was in ridderkerk op de oudelande, dit was 220 km dus tot t eerste adres was ik al 6 rijuren verder (gelukkig niet al te veel file, omdit te voorkomen vertrek ik om 4u sóchtends, ben ik om 7u bij de klant ,rij ik om +- 8u/8.15u daar weer weg en zit je normaal gesproken net achter de spits file aan (ongelukken ,sneeuw, regen enz. daargelaten))

ridderkerk snel gelost (kreeg nog een:koffie, doe je de volgende keer even wat meer voor die mensen)

door naar rotterdam op de chroomstraat vlakbij terbregseplein, door naar de bergselaan in t oude noorden, door naar linschotenstraat spaans polder, door naar charloisse hoofd ,dit is boven op de maastunnel aan de zuidkant, hier leed ik de straat in( dood lopend) en kon de losplek niet vinden gelukkig sond er een telefoon nr bij (normaal nooit) dus even bellen, moest ik achter lossen, hier even een filmpje van

en dan sta je zo

post-6731-1394789276,4655_thumb.jpg

op t fietspad

hierna door richting spijkenisse op de randweg

en daarna snel richting maasland voor t laatste adres op de hofsingel

hier aangekomen lossen en even een berichtje naar de planning dat ik m'n rondje er op had zitten

die reageerde met kom maar naar de zaak, morgen wat anders even omkoppelen en een ritje met de city

dit had ik al aan zien komen (dat ik weer naar de zaak moest) omdat ik s óchtends bij de klant vroeg of ze voor volgende dag nog een tour hadden en ze hier negatief op antwoorden, daardoor kon ik m'n rit zo plannen dat ik zo dicht mogelijk bij de zaak uitkwam anders had ik h'm anders gepland zodat ik weer t dichts bij de klant uitkom, maar bij ons is de planning een beetje traag wat dat betreft dus regel ik zelf maar wat, en als t dan niet uitkomt hebben ze pech.:kill:

maar goed ik had nog 1.30 rij uur over precies genoeg om opmeer weer te halen

deze dag +- 14u klein 10 rijuren en +- 550 km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Krijg je nou nooit commentaar met dat soort acties, over voetpad/fietspad/sporen trekken in gras (stond oom agent nou te kijken wat je deed? :D)

ik heb nog nooit commetaar gehad op mn acties ook van oom agent die dag niet

had al wel gezien dat t gras stevig genoeg was (liepen div autosporen over heen met minimale indruk)

en dan gok ik t er op, ik ben nog niet zo gek dat ik overal maar induik en overheen rij, want t is wel de bedoeling dat ik na t lossen zo weer weg ben en niet moet wachten op een sleep:D

bij bouwplaatsen kijk ik altijd wat er rond rijd (manitou/shovel/kraan/oid) dan kan je wat meer proberen, die mensen zijn de beroerdste meestal niet.( probeer ze altijd te vriend te houden in tegenstelling tot de uitvoerder waar je toch meestal nix aan heb als je vast sta)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die uitvoerders doen meestal hun best om je het diepst mogelijke gat in te laten rijden, En als dat dan gelukt is zijn ze in geen velden of wegen te bekennen.

dat klopt

of ze zeggen, als je die spullen even aan de kant zet kan je ze daar neer zetten:kill:

niet dus, reageer meestal met is dit jouw rotzooi of de mijne of iets in die trend

niet te negatief ivm t feit dat de (bouw)wereld niet zo groot is en je h'm vast nogwel een keer tegen kom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat klopt

of ze zeggen, als je die spullen even aan de kant zet kan je ze daar neer zetten:kill:

niet dus, reageer meestal met is dit jouw rotzooi of de mijne of iets in die trend

niet te negatief ivm t feit dat de (bouw)wereld niet zo groot is en je h'm vast nogwel een keer tegen kom

Jaja ze laten je nogal eens graag opruimen........ of denken dat je alles wel ff omzet zodat hun vooruit kunnen,:nee:

groeten martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

maandag weer een mooi ritje gehad

lossen emmeloord, lossen zwolle en lossen assen,

daarna laden hoogeveen 8 pakketten met 10 mtr buizen voor 's Gravezande en een rol van 2,5 mtr voor zaandam

voor zaandam was ik te laat dus die rol mocht mee naar de zaak en zou door m'n collega de dag erna mee worden genomen die daar toch heen moest,

op de zaak weer laden voor dinsdag

dinsdag 7u lossen nieuwerkerk a/d ijsel, een bokje met kozijnen in een nieuwbouwwijkje,deze werd meteen door de monteurs (en chauffeur) leeggehaald

daardoor hoeven we niet meer daarheen om dat bokje later weer optehalen.

hierna door naar delft voor wat pallets zetwerk (aluminium muurafdekkers en waterslagen enz.) daarna naar berkel & roderijs "de berkelse poort" ook voor een pallet zetwerk.

hierna weer richting amsterdam om te lossen bij de ziggodome , hier mochten 4 pallets met tussenwanden van karton met gipsplaat aan weerskanten (Spanell) gelost worden

post-6731-1394789302,6686_thumb.jpg

ook wel weer es leuk om daar te komen, ze waren net aan t opbouwen voor de top gear show.

hier na snel weer naar de zaak want er moest omgekoppeld worden voor een ritje richting berlijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

trug op de zaak ging de city erachter en ging ik naaaar de klant om te laden

t ging om een volle vracht me transportbanden voor een dhl locatie voor verwerking van postpaketten

om 13u stond ik op t pad een om 14u vertrok ik richting duitsland

eerst via frans op de bult om even te eten en daarna door tot de rijtijd op was die was terhoogte van Auetal hier een p plaats langs de autobahn gepakt

de 3e want alles stond al vol, even 9 uurtjes maken en door want ik kon vanaf 8 uur terecht.

vrond een uur of 9 was ik op plaats van bestemming en zette ik de boel open om te lossen

post-6731-1394789303,4349_thumb.jpg

maar voor alles eruit was was ik anderhalf uur verder, t leken buurman en buurman wel die me losten, snel even de lostijd op cmr gezet voor ze tekende dus kan de baas daar mooi even mee zwaaien voor die wachttijd.

hierna trug richting Schandelah hier kon ik een kist laden voor schiphol die daarna verder gaat richting shanghai, die was 6,50 x 0.90 x 0.60 mtr

alleen was t wat krap in de hal en kon ik niet helemaal naar binnen, maar met hangen en wurgen kregen we de kist vergenoeg zodat de klep dicht kon

post-6731-1394789304,5718_thumb.jpg

even afbinden en ik kon weer door richting hamm om daar te laden, maar ik kwam ivm de rijtijd niet verder dan Auetal-sud en dacht hé ,klinkt bekent

hier even douchen en eten en een lichte alcoholische versnapering :wijn: op de picknickplek in de zon, ( was +- 23 graden tot de zon onder ging)

alleen toen ik vlak ging kwam ik tot de ontdekking dat m'n 2 buren de boel koud moesten houden:eek: en die sloegen om de haverklap aan tot later in de nacht de buiten temp rap zakte, (werd niet meer wakker iedergeval)

sóchtends richting Hamm 17 palletten laden (konden 3 hoog) voor zaandam, en toen door naar Iserloh voor 2 bakken met profielen voor medemblik

toen door naar schiphol de kist lossen bij rhenus, en daarna de pallets in zaandam

post-6731-1394789305,2022_thumb.jpg

toen weer door naar medemblik voor de bakken te lossen, maar moest eerst nog bij een andere klant wat pallets zetwerk laden en kon dan bij de laatste klant lossen en gelijk weer laden voor opmeer

post-6731-1394789305,8065_thumb.jpg

alleen doordat de pallets zetwerk 2x3 meter waren konden de bakken met profielen alleen maar 4 hoog mee en aan 1 kant , dus maar even goed vastgezet een rustig rijdend naar de zaak want ik kon bij de klant niet meer lossen.

trug op de zaak de pallets zetwerk eruit en die even verdelen over wat auto's van collega's en de trailer afkoppelen, kon ik nog even een trailer met lege glas bokken lossen bij de logistiek afdeling van onze zaak die weer afkoppelen en toen nog even m'n eigen trailer laden voor vrijdag.

hehe tijd om naar huis te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden