[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een week van een koetelaar


trieftol

Recommended Posts

  • Forumlid

vrijdag een mooi rondje

uitventen van kozijnen voor kleine bedrijfjes ,dus bokje hier en een bokje daar.

post-6731-1394789306,4177_thumb.jpg

we begonnen in assen en hier waren we om 7.15 en stond toevallig iemand van t bouwbedrijfje al klaar, kon ik t bokje met kozijnen en glas zo op de aanhangwagen zetten met de kraan, tekenen en door.

hierna 2 bokken in stadskanaal en daarna eerst even een bundel buizen ophalen in farmsum bij de biomassa centrale.

hier aangekomen even bellen voor een contact persoon want t was wel een uitgebreide bouwlocatie, zo gezegt zo gedaan , ik bellen met die man en zeggen dat ik een bundeltje buis kwam ophalen voor onze klant en melde hij dat t even meer was geworden en als ik daar en daar ging staan er vanzelf een verreiker aan kwam met de buizen. al met al kwamen er 4 pakketten en 4 los buizen aan en was de wagen zomaar weer vol tot 4.20 hoog, gelukkig geen altegroot probleem daar t er in groningen weer af moest

post-6731-1394789307,0346_thumb.jpg

hierna door naar roodeschool en garmerswolde, toen ging ik eerst even de buizen lossen en een vissie eten op bedrijven terrein driebond, en daarna t laaste los adresje in enumatil, toen deze ook gelost was ging ik laden bij een klant van ons op de osloweg waar uitsluitend dove of slechthorende mensen werken.

(De kracht van samen werken | De Verbinding BV ik weet niet of t mag maar hier even een link)

tis altijd wel weer leuk om daar te komen ,want die mensen zijn altijd bloid dat ze werken kunnen in zo'n bedrijf, want vaak past een dove niet gauw in een arbeids- proces ivm de communicatie. en opvallend is dan dat er geen radio schetterd door de werkruimte

hier werd ik geladen

post-6731-1394789307,8111_thumb.jpg

en met een volle vracht ging ik weer richting opmeer alwaar ik de boel weer overladen op de wagen van m'n collega waar ik maandag mee oppad ga om weer uit te venten

hier de volle vracht

post-6731-1394789308,7438_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

deze week begon met vreemd gaan,

ik mocht met de auto van een collega oppad, omdat de a. vrij was b. de vracht niet op mijn trailer paste die ik eind van de dag ging laden

s'ochtend had ik eigelijk 2 losadresjes om 7 uur , maar de planning had weten te bereiken dat bij adresje 1 de uitvoerder er een half ur eerder was, daar lossen op t vestaplein in wormerveer , dit ligt naast de weg zaandam - wormerveer de n203, omdat ik hier alleen met de bakwagen kon komen , moest ik even afkoppelen en vroeg even aan de uitvoerder of ie zn auto even met de gevarenlichten aan er voor wou zetten ,daar dit een vrij drukke weg is.

hier gelost ,aangekoppeld en snel door naar t volgende adresje, dit was een bouwtje van de bam tegenover het kenemer gasthuis op de boerhavelaan in haarlem,

hier was t uiteraard weer problematisch waar te lossen:kill: , omdat er ook werd geheid voor bergingen achter de huizen ( ik had schuifpuien mee die ik de vrijdag er voor had opgehaald in groningen, zie foto hier boven)

nu had ik al gezien dat er een shovel rond reed ,dus ik had maar even overlegd met de uitvoerder dat als ze er last van zouden hebben die shovel vast wel even wat bokjes kan verplaatsen. ((sommige mensen doen zo moeilijk, terwijl t zo makkelijk kan zijn:( )

maargoed toen de bokjes eraf waren snel nog een bundeltje lossen in hoofddorp (alluminiumzetwerk) en toen door naar naarden om daar een vrij groot houten kozijn te lossen, met nog enkele kleintjes, boven op een winkelcentrumpje in de e de bruijnstraat, ze hadden al een houten frame gemaakt dus konden ze de bok meteen leeglopen zodat die weer meekon, even geholpen met de kraan om tgrootste kozijn om te zetten ( is die bok nog sneller leeg)

https://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl

ging net tussen de bomen door en ze hadden netjes 2 parkeervakken vrij gehouden. ( sommigen denken wel na:ja:)

hierna kon ik door naar m'n laadadres in dulmen (d) voor mn vrachtje die ik dinsdag ochtend kon lossen in wetzlar

post-6731-1394789335,457_thumb.jpg

4 bokjes glas met in totaal 8 ramen

post-6731-1394789336,2443_thumb.jpg

deze ramen zijn iets gebogen +- 10cm

ze waren 5mtr lang en 2.80mtr hoog en wogen per stuk rond de 800 kilo

laden duurde 3 kwartiertjes dus daarna kon ik de weg vervolgen richting wetzlar

kwa rijtijd zou ik er net kunnen komen maar m'n collega had al gezegd dat op een halfuurtje voor de losplek wel een leuke autohof was dus heb ik daar gegeten en geslapen, bij kalteiche bij de shell.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de volgend morgen om 7 uur was ik op de losplek, en om 8 uur reed ik er weer weg 4 volle eraf en 4 lege erop

hier wat foto's van de 45 ,wat een zeer mooie weg om te rijden is, bergie op en bergie af, heel wat anders dan de polder waar ik meestal rij:D

post-6731-1394789336,8243_thumb.jpg

post-6731-1394789337,4526_thumb.jpg

post-6731-1394789338,1182_thumb.jpg

post-6731-1394789338,6997_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

trug in dulmen kon ik mn lege bokken lossen en nog een kist laden voor opmeer (4.20 x 1 x 1.60 mtr)+ de legebok die ik nog had van naarden

post-6731-1394789339,2615_thumb.jpg

en hierna kon ik weer richting opmeer

even de kist weer overladen bij een collega, die h'm de dag erna weer naar utrecht mocht brengen

en toen snel naar huis om de rommel te bekijken die de mini trieftol's weer hadden opgescharrelt op de vrijmarkt en een verdiende biertje op de koning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

woensdag mocht ik nog een rondje op t apperaat van mn collega en ging de oudste mini trieftol mee

s'ochtends bakwagen steigermatriaal laden voor een bouwtje achter t nieuwe station in krommenie/assendelft

post-6731-1394789339,8338_thumb.jpg

en daarna had ik een dubbelritje amsterdam - heerhugowaard met 20 voeters die naar de straler moesten

post-6731-1394789340,4426_thumb.jpg

post-6731-1394789341,0446_thumb.jpg

en hierna mocht ik de wagen met lege bokken laden voor m'n collega die er de dag erna weer mee weg mocht

ik kon dr mooi bij vanaf de weg

post-6731-1394789341,5711_thumb.jpg

en weer lekker optijd klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en gister mocht ik weer oppad met m'n eigen gebakje en was de kleinste mini trieftol mee (de middelste had 3 dagen van voetbal zogenaamde nike-dagen)

s'ochtends laden om 7u in enkhuizen voor zeewolde

dit was een mooi losadres, stiekum heengereden door de oostvaardersplassen over de knardijk want t was op de dodaarsweg

post-6731-1394789341,7357_thumb.jpg

post-6731-1394789344,1687_thumb.jpg

en voor putten (witte pakket 12 mtr gasbuizen) dit moest ik zelf lossen en was op de schoolstraat.

hierna snel trug naar enkhuizen om te laden voor de vrijdag.

mooi dacht ik lekker een vroegertje, maar voor alles op de wagen stond en ik de papieren in handen had was t weer 4 uur verder

( liep allemaal niet zoals t moest lopen)

post-6731-1394789344,9527_thumb.jpg

waren 5 adressen aan de bestuurderskant kwam nog een bundel 12mtrs boven op en een pallet ervoor

dat t zo lang duurde kwam omdat de hoofdplanner van deze klant er niet was en de 2 die eroverbleven nog nooit op een vrachtwagen hadden gewerkt en dus t benul niet hebben wat wel kan en wat niet met bepaalde types trailers:kill:

maar enfin, nadat ik even wat had uitgelegd kon ik toch vertrekken( soms wor je welles moe van bepaalde types)

de kleinste mini-trieftol had een betere oplossing

post-6731-1394789345,5566_thumb.jpg

het kan zo makkelijk zijn:D

en vandaag een papadag inverband met de vakantie, en dat met dit weer:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En...hoe voelde dat nou om met zo'n échte auto te mogen rijden?:angel::D

Leuk verslag, en ook weer eens een andere tak van ons beroep belicht. :ok: Nu de rest nog.

Zo aan je manier van werken te zien heb je hetzelfde probleem als wat ik had, niet meer dan 4 foto's in een reactie kunnen plaatsen.

Imageshack is daar een goede oplossing voor, die gebruik ik nu ook. Onbeperkt foto's dumpen in één verhaal, in tegenstelling tot max. 4 als je ze via het forum upload.

Geheel legaal trouwens hoor, de :grote smurf: kwam zelf met de tip...:D

rij graag met een m.a.n. hoor pierre ,we hebben er diverse van rijden

het mooiste zou zijn motor van een man, automaat van een volvo, cabineruimte van een daf ,en de looks van de nieuwe actros

maarja ik werd opgezadelt met een volvo, maar t maakt mij niet uit, als ik maar lekker werk.

als de tijden weer beteren ga ik misschien weer springen want ik begin me altijd te vervelen als ik te lang op 1 en dezelfde wagen rij.

ga ik altijd weer denken, dat t gras groener is op een combi oid:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

deze week een lekker kort weekie

maandag mocht ik weer een dagje glas racen, 3u de wekker en 4u vertrokken vanaf de zaak,

7u laden nordhorn voor lijnden, zwanenburg, spaarndam, beverwijk, heiloo, warmerhuizen, 2x heerhugowaard

daarna lege bokken lossen op de zaak en daarna nog 2x hoogkarspel en toen leeg de wagen mee naar huis omdat ik de dag erna moest laden in enkhuizen.

t was even puzzelen in nordhorn maar met een beetje creativiteit en tussen de vingers door kijken ging t toch nog passen:angel:

post-6731-1394789378,937_thumb.jpg

post-6731-1394789379,5664_thumb.jpg

tis een beetje lastig om een knap lengtebord vast te nagelen aan een glasplaat :D

hier het hele plaatje

post-6731-1394789381,5841_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dinsdag 7u laden in enkhuizen

tis hier altijd wel weer afwachten wat je mee krijg,

dit keer weer es wat anders, ik keeg 10 haspels mee voor nieuwdorp, een pakketje buis voor roosendaal, een paar bundeltjes voor etten leur alwaar ik 2 lege containers meekreeg, en ik begon de dag met 2 containers met elektra buis (die dunne gele waar je zo mooi besjes mee kon(kan) schieten:D ) om die omteruilen voor 2 lege en 2 pallets te lossen in breda

post-6731-1394789380,381_thumb.jpg

post-6731-1394789380,9535_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

woensdag een dagje charteren voor onze verre buurman simon loos

die had wat drukte en wij konden nog wel een trekker missen

om 5u een trailer aan pikken in wognum

post-6731-1394789382,1577_thumb.jpg

deze was al geladen met 23 ton hondevoer voor rheine (d)

daar aangekomen mochten eerst even wachten voor we met de handpompkar de boel konden lossen

post-6731-1394789382,7686_thumb.jpg

post-6731-1394789383,5878_thumb.jpg

23 delen door 33 is +- 700 kilo per pallet dus dat valt wel mee, is wel een x goed wat beweging :cool:

hierna ging de trailer weer vol met leeg retourfust.

trug aangekomen in wognum kon ik weer omkoppelen, en kon ik een tautliner aan koppelen van fiege om deze naar hun filiaal in zaandam trug te brengen en

hierna kon ik een koeler aan koppelen die was geladen iets trug op het bedrijven terrein bij een andere firma vol met 18.000 liter wijn in flessen

voor wognum

post-6731-1394789384,7047_thumb.jpg

deze hier weer voor t dok af te koppelen en was deze werkdag voor deze klant weer voorbij,

trug naar de zaak, even aftanken en nog een koppie koffie met wat collega's en deze werkweek is weer teneinde

voor al die dit lezen (die 1 of misschien 2) , fijn weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Doe jij wel eens 2 dagen hetzelfde :confused:

gelukkig niet joostje

ik doe het liefst elke dag wat anders, en dan interesseert het me niet, wat ik moet doen

of waarmee ,al is t met een landbouwtrekker, caddy of een afgetrapte kamaz,

hoe meer afwisseling hoe beter, en ook vaak ,des te beroerder des te mooier, als het maar tot een goed einde komt ,

en al moet ik me in allerlei bochten wringen om dat te bereiken met de middelen die ik ter beschikking heb,

dan is mijn dag/week weer goed :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

maandag begon weer goed

ik mocht oppad met het spultje van mijn collega, 7u lossen in amsterdam op de aldengoor

maar eerst mocht ik nog even een glaszuiger en bij de klant een 20ft laden met de kozijnen die klaar waren ( ze waren vrijdag nog niet klaar vandaar ik 's ochtends mocht laden)

post-6731-1394789420,6452_thumb.jpg

aangekomen op de aldengoor bleek dit een niet altebreede straat te zijn

https://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52.324525,4.886136&spn=0.000003,0.002411&t=h&z=19&layer=c&cbll=52.324525,4.886136&panoid=bzStFGm2DGfTE1DpNHA53g&cbp=12,178.82,,1,5.75

rustig an rijden ging t net met aan beide kanten soms maar enkele centimeters (was even vergeten een foto te nemen)

de monteurs stonden al te wachten en samen hebben we bekeken waar alles staan moest ( 1x 20fter 2x bok glas en een pallet)

want zoveel ruimte was er niet ( moesten even vragen of een buurman z'n auto wou verplaatsen)

al met al weer een mooi begin van de ochtend.

hierna moest ik door naar almere nabij t stadsplein, om hier te komen was ook weer een uitdaging, mn navigatie gaf aan over de stadshuispromenade, terwijl ik

op de bankierbaan moest wezen, dus verder dan de palen kwam ik niet dus ik besloot om even wandelend te kijken waar ik wezen moest.

nadat ik het plein was overgestoken zag ik een monteur staan waar ik wezen moest, nou bleek ik vanaf de hoofdweg (spoordreef) achteruit de schouwstraat in te moeten om dan achteruit de hele bankierbaan af te rijden ,omdat t een doodlopende weg is.

ik zat de situatie eens aan te kijken, en mijn blik viel al snel op de busbaan ( kan niet missen ,die weg was meer busbaan dan gewone weg) en bedacht me dat ik die busbaan aan t begin van de stadshuispromenade onder een gebouw zag verdwijnen om vlakbij de plek waar ik staan moest weer te verschijnen. dus 1 + 1 = 2 :angel:

ik trug in de vrachtwaggel , achteruit linksaf de busbaan op (wel even de juiste stoplichten volgen want er is daar net een kruising onder dat gebouw voor die bussen) en hup an de anderekant kon ik net via een oversteekplaats de bankierbaan opdraaien (busbaanrand is nogal hoog) even achteruit en ik stond op mijn plek.

(blijkt achteraf de glazeniersstraat te zijn waar ik stond https://maps.google.nl/maps?q=Glazenierstraat,+Centrum+Almere-Stad,+Almere&hl=nl&ll=52.371371,5.219427&spn=0.001328,0.002411&sll=52.372067,5.219134&sspn=0.000664,0.001206&oq=glazenierstraat,+Centrum+Almere-Stad,+Almere&t=h&hnear=Glazenierstraat,+Almere-Stad,+Almere,+Flevoland&z=19)

nou oen stond ik en begonen de problemen ,

nou bleek er een raam te moeten worden verwijdert uit het gebouw ( had de glaszuiger mee dus daar lag het niet aan) maar

1. waar moest t raam op staan nadat t eenmaal uit het kozijn was verwijdert

2. wie zet de zuiger aan als die 2 hoog voor t raam zat (ze hadden geen trap/steiger mee)

1.dilemma, dilemma, bellen bellen bellen, er was een miscommunicatie geweest tussen uitvoerder en planner :kill:en er was geen glasbok meegegaan, dus moest t raam maar even op wat houtjes tegen de muur en zou later worden opgehaald door een collega ( mag wat kosten:confused:)

2. nou stond er even verder onder t pand een hoogwerker die was gehuurd door een bedrijf dat even verder aan t monteren was maar hm nog niet nodig had dus was probleem opgelost:ja:

post-6731-1394789423,4282_thumb.jpg

daarna vroeg de uitvoerder van t project of ik nog even gauw een paar hijsjes wou doen voor hun( moesten een paar kozijnen en luchtbehandelingsbuizen omhoog en die paste niet in de lift/trapgat) en met goed keuren van onze klant bleef ik nog een kwartiertje extra staan, ben ook de beroerste niet:D

post-6731-1394789426,4444_thumb.jpg

entoen was de ochtend voorbij en ging ik naar t volgende project

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de reis ging toen van almere naar zwaagdijk-oost (tegenover de action mn ouwe werkgever) daar moest ik een zeilbootje laden die mn collega daar laatst had gelost buiten omdat er een nieuwe motor in gebouwd moest worden, en t toeval is dat deze klant toevallig een vriend van me is en dat mn zwager daar ook werkt dus t was ouwe jongens krentenbrood daar.

toen ik daar binnen stapte ging net de bel voor de pauze (he vervelend) en ging ik maar een paar bakken:koffie drinken en sterke verhalen uitwisselen.

(mn vriend had bijna t idee om meteen maar te laden omdat anders de rest van zijn mensen teveel aan t kijken waren naar t laden en niet aan t werk, die ouwe centedief:D)

in eerste instantie zou de boot gelostworden met de bovenloopkraan (3.2ton) toen m'n collega hem bracht, maar die kon hem niet tillen en heeft mijn collega hem buiten gelost(had h'm eerder al van de jachthaven in uitgeest naar de straler in hhwaard gebracht, en dus later weer hierheen), m'n vriend en z'n personeel hebben h'm later naar binnen gereden op tankjes oid, zal een mooi gemedder zijn geweest.

ik mocht h'm dus binnen laden

post-6731-1394789427,4248_thumb.jpg

post-6731-1394789428,4542_thumb.jpg

post-6731-1394789428,621_thumb.jpg

na veel pieperdepiep van de kraan kreeg ik h'm net op z'n plekje op de trailer (moet iets van 4ton hebben gewogen)

daarna mocht ik h'm trug naar heerhugowaard brengen, weer naar de straler die h'm opnieuw gaat coaten, als ie daar klaar is mag me collega hem weer naar uitgeest brengen.

post-6731-1394789428,8217_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bij de straler was t even sturen want ik mocht binnen lossen dus achteruit de hal in om dan over de blindekant een anderehal in te gaan

post-6731-1394789430,0826_thumb.jpg

post-6731-1394789431,1605_thumb.jpg

post-6731-1394789431,8345_thumb.jpg

post-6731-1394789432,4927_thumb.jpg

hier ging ie wel met de bovenloopkraan dr af ,al leken t wel buurman en buurman hoe ze bezig waren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

daarna ging ik weer naar de zaak even de glaszuiger eraf gehaald (zat in een kist)

en mocht ik h'm laden voor m'n collega, beetje illegaal maar ging er wel op:angel:

post-6731-1394789433,0659_thumb.jpg

post-6731-1394789433,724_thumb.jpg

en toen was voor mij de maandag weer om

een collega had mijn gebakje alweer geladen dus kon ik h'm in de rij zetten en ophuis aan

de rest v\d week komt zo eerst met zoonlief naar de voetbal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

en de dag erna oa glaszetten in leiden en in den haag (ypenburg)

alleen had ik toen ik op de zaak terug was een spijker in de band

en omdat de monteur in de kroeg stond ( kermis in het dorp) schoten 2 collega's even te hulp,

en in de tijd die ik nodig had om te lossen en weer te laden verwisselden zij even een bandje

post-6731-1394789489,395_thumb.jpg

ideaal zo'n zelfrijdende krik:D

daarna met z'n 3en aan de:koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Heey Trieftol ik heb donderdag nog met een collega van jou (en nog een andere van mij) bij treurenburg gestaan, jij was toevallig niet met een auto van collega op stap...... heb je collega niet gesproken het was behoorlijk druk dus ja wie is het dan ......treurenburg 6-6-2013 | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!

groeten martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ha Collega! Leuk om te zien dat je hier zo actief bent! Laatste keer dat ik hier weer eens hoi heb gezegd is alweer...... (te lang geleden) Het chauffersforum staat inmiddels weer bij mijn standaard tabbladen dus ben weer vaker aanwezig!. Is die MAN trekker nu je vaste auto? Aangezien Mike op de Volvo zit tegenwoordig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden