[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een week van een koetelaar

trieftol

Recommended Posts

• Forumlid
13 uur geleden zei Marotrans:

Ja, dat kan mooi: 's winters is het koud! :D

Zolang je geen klant hebt die 'n lange broek eist niks mis mee.

Die ligt wel op bed voor het geval dat. 

Klantje diepvries met lange broek laden, lossen kan weer in de korte broek. 

Maar voorlopig valt het me nog mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...
  • Forumlid

Och.

Ik sta er niet onwillend tegenover hoor.

Onze electrische Volvo die bij ons loopt, doet zn werk naar behoren. 

Onze chauffeur perst er ruim 400 kilometer uit, en na een kwartiertje laden nog eens 150.

Kom je op een dag toch nog een stukje weg.

Hij rijdt er dagritjes mee.

Tis alleen het opladen nog.

Dat doen we nu bij een bedrijf in de buurt als de batterij goed leeg is, omdat wij de zwaardere stroomaansluiting nog niet hebben. 

Halfvolle batterij lukt nog wel in 9u.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
52 minuten geleden zei trieftol:

Och.

Ik sta er niet onwillend tegenover hoor.

Onze electrische Volvo die bij ons loopt, doet zn werk naar behoren. 

Onze chauffeur perst er ruim 400 kilometer uit, en na een kwartiertje laden nog eens 150.

Kom je op een dag toch nog een stukje weg.

Hij rijdt er dagritjes mee.

Tis alleen het opladen nog.

Dat doen we nu bij een bedrijf in de buurt als de batterij goed leeg is, omdat wij de zwaardere stroomaansluiting nog niet hebben. 

Halfvolle batterij lukt nog wel in 9u.

En juist die zwaardere stroomaansluiting word een steeds groter probleem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 uur geleden zei the duke:

Er wordt op dit moment heel hard gewerkt aan een nieuwe kabel in de buurt van Trieftrol!

Om er dan vervolgens achter te komen dat het netwerk verder terug in de schakel niet toereikend is. Zo  zijn ze momenteel steeds vaker het paard achter de wagen aan het spannen. Ik heb nog steeds regelmatig contact met kennissen uit mijn oude hobby , en zaterdags loopt er ook nog regelmatig een oud personeelslid uit vroegere tijden hier om de deur die nog steeds werkzaam is in die tak van sport en zodoende vang ik nog wel eens wat op.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
54 minuten geleden zei HendrikJansen:

Om er dan vervolgens achter te komen dat het netwerk verder terug in de schakel niet toereikend is. Zo  zijn ze momenteel steeds vaker het paard achter de wagen aan het spannen. Ik heb nog steeds regelmatig contact met kennissen uit mijn oude hobby , en zaterdags loopt er ook nog regelmatig een oud personeelslid uit vroegere tijden hier om de deur die nog steeds werkzaam is in die tak van sport en zodoende vang ik nog wel eens wat op.  

Ik persoonlijk denk dat dat niet waar is. Bij het werk waar ik het over heb horen bij de nieuwe 150 KV kabel ook nieuwe 150 KV stations en uitbreiding van de 380 KV stations. De ondergrondse infrastructuur ondergaat de komende 10 jaar een ingrijpende update en uitbreiding. En als ik zie wat er de afgelopen tijd nieuw gebouwd is dan zal er toch wel een plan achter zitten. Ze zijn te laat begonnen en het gaat te traag misschien maar er wordt in ieder geval hard aan gewerkt. Zelf ga ik mijn nieuwe truck erop verslijten schat ik in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
12 minuten geleden zei the duke:

Ik persoonlijk denk dat dat niet waar is. Bij het werk waar ik het over heb horen bij de nieuwe 150 KV kabel ook nieuwe 150 KV stations en uitbreiding van de 380 KV stations. De ondergrondse infrastructuur ondergaat de komende 10 jaar een ingrijpende update en uitbreiding. En als ik zie wat er de afgelopen tijd nieuw gebouwd is dan zal er toch wel een plan achter zitten. Ze zijn te laat begonnen en het gaat te traag misschien maar er wordt in ieder geval hard aan gewerkt. Zelf ga ik mijn nieuwe truck erop verslijten schat ik in.

Dat is Tennet werk.  Ook die lopen achter de feiten aan maar lang  niet zo hard als partijen als enexis en nuon. Elke uitbreiding die die gasten doen blijkt dat ze een stap ervoor zijn vergeten. Met alle gevolgen die erbij horen. Gezellig een avond dineren bij kaarslicht ipv led en het ontbijt  erna ook maar. En het dan geven op in doodnormale storing in de actualiteiten🤣

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 uur geleden zei the duke:

Er wordt op dit moment heel hard gewerkt aan een nieuwe kabel in de buurt van Trieftrol!

Simon Loos heeft er een heel zwikkie gekocht. Die mensen daar zijn slim genoeg en gaan echt niet investeren in elektrisch als ze niet ip kunnen laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

En voordat sommige mensen denken dat ze er met de aanleg van dit soort kabels zijn. In geen geval. Tennet legt enkel de hoogspanningslij en  aan. Dit project waar de Duke het over heeft kan heel goed een vernieuwing van  een hoogspanningslijn ondergronds zijn . Netbeheerders zoals enexis en nuon verzorgen de midden en laagspannings netten en die netten zorgen ervoor dat jij je vrachtwagen of Tesla kan gaan opladen. Daar heeft het Tennet net in zoverre mee te maken dat die toereikemd moet zijn anders kunnen het midden en laagspanningsnet immers nooit toereikend zijn. Maar legt Tennet een heel mooi net aan en met het midden en laagspanningsnet gebeurt er niks dan kan jij noog nooit je auto opladen. 

kortom. Tennet is hier nu bezig en dan komt de dezbetreffende netbeheerder er achteraan als die zin heeft in  Uitbreiden en de klant wil sjokken. 

bewerkt door HendrikJansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 minuten geleden zei shompie:

Simon Loos heeft er een heel zwikkie gekocht. Die mensen daar zijn slim genoeg en gaan echt niet investeren in elektrisch als ze niet ip kunnen laden.

Simon Loos heeft

er Geen enkel probleem mee om de kosten van  zo een aansluiting te betalen naar zijn bedrijf. Echter zal dan het net vooraf aan de aansluiting naar zijn bedrijf ook toereikend moeten zijn. En die kosten komen voor de netbeheerder, of te wel de “samenleving”. Je kent ze wel alszijnde netwerk kosten. En die gaat Simon echt niet alleen voor zijn rekening nemen. Want  mocht blijken dat het net in Raalte al beter voor elkaar is als in Middenmeer dan krijgen die trekkers zo

aar standplaats Raalte ipv Middenmeer. Ik noem zo maar enkele plaatsnamen he. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
14 minuten geleden zei HendrikJansen:

Simon Loos heeft

er Geen enkel probleem mee om de kosten van  zo een aansluiting te betalen naar zijn bedrijf. Echter zal dan het net vooraf aan de aansluiting naar zijn bedrijf ook toereikend moeten zijn. En die kosten komen voor de netbeheerder, of te wel de “samenleving”. Je kent ze wel alszijnde netwerk kosten. En die gaat Simon echt niet alleen voor zijn rekening nemen. Want  mocht blijken dat het net in Raalte al beter voor elkaar is als in Middenmeer dan krijgen die trekkers zo

aar standplaats Raalte ipv Middenmeer. Ik noem zo maar enkele plaatsnamen he. 

Maar deze man is slim genoeg. Die zal er echt wel over nagedacht hebben. En ik heb in hem iets meer vertrouwen dan in jou vriend die bij jou de deur plat loopt. Sorry...

• Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Ik heb nog steeds regelmatig contact met kennissen uit mijn oude hobby , en zaterdags loopt er ook nog regelmatig een oud personeelslid uit vroegere tijden hier om de deur die nog steeds werkzaam is in die tak van sport en zodoende vang ik nog wel eens wat op.  

Hebben jullie sleuvengravers en kabelleggers ook een soort van stamtafel, net zoals waar “wij” onze kennis vandaan halen?

Want dan kan ik deze informatie een beetje op waarde inschatten. Dan is het net zoveel waard als advies opgedaan van Facebook. Nul. 

• Like 2
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites