[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een week van een koetelaar


trieftol

Recommended Posts

  • Forumlid
Ha Collega! Leuk om te zien dat je hier zo actief bent! Laatste keer dat ik hier weer eens hoi heb gezegd is alweer...... (te lang geleden) Het chauffersforum staat inmiddels weer bij mijn standaard tabbladen dus ben weer vaker aanwezig!. Is die MAN trekker nu je vaste auto? Aangezien Mike op de Volvo zit tegenwoordig?

nee remi

we hebben 2 volvo's draaien , en ik rij op 1 daarvan en mike rijd op die wagen met liflafjes (sorry mike :angel:)

enkeld als der 1 ziek of vrij is mag ik weer even met een andere wagen oppad (multiinzetbaar :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oooh.. Ik dacht dat jullie er maar 1 hadden joh.. Weer wat geleerd! hahahaha Kees is goed bezig! (Volvo minded hiero...) Echt top die verhalen van je! Daar geniet ik van! En inderdaad... In Enkhuizen kan het af.......en.....toe..... wat lang duren... *kuch*prutsers.......*kuch* ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

afgelopen week niet zoveel spectaculairs meegemaakt,

7u laden in opmeer dus rustig an begonnen, moest even wat putjes en aangepaste pvc buizen (zaten 2 dwarsbuisjes aangemaakt) naar almere-zand brengen

daar werd ik gelost met een shoveltje, de buizen lagen wat achterop omdat dit makkelijker was met laden (heftruck kon ze zo achteropleggen, vork in de buis)

post-6731-1394789544,5842_thumb.jpg

losadres was wel even leuk, moest achteruit een paar honderd meter een verhard bospad op.

hier een foto van een vracht een week eerder

post-6731-1394789545,597_thumb.jpg

hier had ik ook een vracht kozijnen mee voor zwartsluis met een uitschieter er tussen van 4.30 hoog

wat ook wel weer een apart adresje was, dit lag aan t einde van een doodlopende weg, van te voren dacht ik nog zal ik achteruit gaan of vooruit,

had besloten om vooruit de weg in te gaan zodat als ik niet kan draaien ik met een lege wagen achteruit kon,

achteraf de juiste beslissing want aan t eind van de weg was een keerlus waar ik net kon draaien:D

moest wel even over een smal bruggetje

https://maps.google.nl/maps?q=Zwartsluis&hl=nl&ll=52.642899,6.063036&spn=0.000657,0.001206&sll=52.674552,4.911011&sspn=2.68807,4.938354&oq=zwartsluis&t=h&hnear=Zwartsluis,+Zwartewaterland,+Overijssel&z=20&layer=c&cbll=52.642899,6.063036&panoid=OVlPWP2dk_dkXNbN0-UjhQ&cbp=12,347.96,,0,0

later op de maandag had ik nog wat koetelsjouwtjes en mocht ik nog een trailer volladen met betonvloeren met een totale breedte van 3.10mtr en 25 ton

(ik weet t shompie ,vergleken met jouw stelt dit niet zoveel voor ,maar toch)

achteraf mocht mn collega ermee weg en mocht ik omkoppelen:kill: (iets met een voorloper die mijn gebakje niet heeft)

hier een fototje van mn collega, (even van zijn gezichtsboekje gehaald)

post-6731-1394789546,4686_thumb.jpg

ik mocht daarna m'n eigentrailer laden voor een ritje groningen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nee remi

we hebben 2 volvo's draaien , en ik rij op 1 daarvan en mike rijd op die wagen met liflafjes (sorry mike :angel:)

enkeld als der 1 ziek of vrij is mag ik weer even met een andere wagen oppad (multiinzetbaar :D)

haha juist...... leuke verslagen collega!!

dit is dus "mijn" Volvo

946134-521477731249675-434386170-n.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dinsdag mocht ik richting groningen daar moest ik wat bij laden op de stettinweg voor kropswolde,

dit was bij een camping en daar is t altijd even afwachten waar je beland

hier viel t wel mee , ik mocht lossen voor de slagbomen en daar was net genoeg ruimte om het hele span rond te gooien

https://maps.google.nl/maps?q=groningen&hl=nl&ll=53.14957,6.692466&spn=0.001298,0.002411&sll=52.642899,6.063036&sspn=0.00066,0.001206&t=h&hnear=Groningen&z=19&layer=c&cbll=53.14957,6.692466&panoid=TFE58W6nkX5OyN8321HeEA&cbp=12,282.05,,0,2.5

hierna door naar hoogeveen ,daar moest ik nog een putje lossen, en kon ik meteen weer laden voor Middenmeer, en volle vracht met pvc buizen,

tegen de tijd dat ik vol was kwam m'n collega daar ook t terrein op draaien en heb ik die nog even geholpen met lossen en gingen we samen richting Middenmeer.

hier aangekomen ging ik mijn gebakje kop aan kont staan naast m'n collega en gingen we met zijn kraan onze 20 pakketten buis lossen, zo samen ging het toch redelijk vlot

post-6731-1394789546,6399_thumb.jpg

post-6731-1394789547,522_thumb.jpg

post-6731-1394789548,1962_thumb.jpg

post-6731-1394789548,805_thumb.jpg

en zo schep je snel een wagen leeg, hierna ging ik weer trug naar hoogeveen voor nog een vracht voor Middenmeer ( m'n collega met weer wat anders doen)

hoogeveen weer snelgeladen ( binnen een half uur was ik weer onderweg, knap afgebonden en al) maar toen ik weer in Middenmeer stond was de poort al dicht

(was net 18.30 stelletje ambtenaren:kill: wist ik al maar de planner zei probeer evengoed maar:D)en kon ik door naar de zaak om de volgende dag te lossen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

woensdag weer een rustig dagje

eerst m'n vracht van dinsdag lossen om een uurtje of 7.30 in Middenmeer

daarna weer naar de zaak laden voor harderwijk en vroomshoop, toen ik weer vol was kwamen er net weer 2 collega's aan op de zaak die even wat moesten omkoppelen en overladen, dus eerst met z'n 3en even wat werkoverleg onder het genot van een:koffie

na een half uurtje beppen maar rustig an aan m'n ritje begonnen want ik wist al dat ik in nordhorn zou eindigen,

ik zatng even te overwegen om bij frans op de bult te gaan staan , maar ik was toch even doorgereden naar m'n laadadres in de hoop dat t al klaar zou staan ,

maar dit was hopen tegen beterweten in, dus de lkw maar onder de bomen bij het laad adres geparkeerd en even lopend het stadje in voor een warme maaltijd en wat beweging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

donderdag om 6.45 begonnen

ik kon wel eerder gaan laden, maar meestal is het een gekkehuis met de eigen lkw's van de klant (tis dr niet zo ruim) en als ik dan te vroeg wegrijd daar sta ik de hele a1 in de file en verlies ik een zoot uren.

nu kreeg ik m'n tour onder ogen en zag dat ik 11 adressen had richting rotterdam o.a. moordrecht, stolwijk ,bergambacht 2x, groot-ammers, oudekerk a/d ijsel, krimpen a/d lek en rotterdam 3x.

nou was t nadeel dat al liggen bergambacht en groot-ammers maar 4 kilometer van elkaar , dr toch een hindernis tussen ligt, namelijk de lek, en om de kosten te besparen ben ik maar in groot-ammers begonnen en had ik maar 1 x het pontje (kwam net te laat en miste de boot, gelukkig vaart ie om de 15 min oid)

post-6731-1394789549,4477_thumb.jpg

al met al was het wel weer even door rijden om binnen de normale tijden bij de losadressen te komen, maar t voordeel is ,dat als ze er niet meer zijn ik zelf kan lossen, en het niet echt diefstalgevoelige materialen zijn.

onderweg kreeg ik nngn berichtje van de planning of ik de volgende dag met de auto van een collega oppad wilde ,zodat onze vrijdag chauffeur met mijn gebakje oppad kon ( die heeft nl geen grote kraan ervaring, (ik doe eigelijk ook maar wat:angel:) geen probleem zei ik , wisselt weer wat af

en ik kreeg de vraag of eventueel genegen was om zaterdag nog wat te doen, en na overleg met t thuisfront kreeg ik goedkeuring omdaar positief op te antwoorden:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

vrijdag na netaan 9 uurtjes rust

ging de week weer verder, maar nu op een andere wagen, met 10 pk minder ,een handbak en 27 ton eigen gewicht toch weer wat anders dan m'n eigen gebakje

maar toch leuk om te doen ging de reis eerst naar ijselmuiden ,daar moest ik een putje lossen, maar ik was daar de derde in rij die achteruit vanaf de oosterlandenweg naar de losplek reed, maar daar ik met de hand de put kon lossen heb ik na de handtekening dat ding er maar vanaf getild

post-6731-1394789550,2324_thumb.jpg

hierna ging de reis door naar zwolle alwaar ik een bokje met kozijnen moest lossen en daarna ging ik richting Twello waarieen paar ramen moest wisselen bij een gebouw dat bijna wordt opgeleverd.

bij zulke projecten gebeurt het regelmatig dat er door productie fouten of montage fouten ramen zijn die of scheurtjes vertonen of krassen hebben of andere beschadegingen ( heb het wel gezien dat er stikkers in het dubbelglas zitten of vettige vingerafdrukken op het glas en dat veeg je er niet af als het in het thermopane zitten:nee:) dus moeten die ruiten vervangen worden, het nadeel hieraan is dat de bouwstraat er meestal niet meer is en dat de nutsvoorzieningen de boel al overdehoop hebben gehaald en het dus altijd opletten blijft waar je met de vrachtwagen ga stempelen, want met zo'n treingewicht en met maat 1 aangedreven asje sta je zo vast of zakt de stempel zo weg in de grond.

en dan is je kraan af en toe net lang genoeg

post-6731-1394789551,6348_thumb.jpg

hier was een raam van 75 kilo die eigenlijk wat verder moest maar samen met de 2 monteurs hebben we die verder gelopen met de hand ,ook nog over een balustrade getild en het te vervangen raam ging de zelfde weg trug.

in totaal had ik 5 ramen gebracht 3 wat grotere (1 van 180 kilo ,daar kon ik wel bij met de kraan, en de retour ramen gingen weer mee naar opmeer even als de houten bokjes achter de keten (zie foto)

daarna mocht ik in windesheim en zwolle nog een leeg bokje ophalen en ving ik de trugweg aan

post-6731-1394789551,8173_thumb.jpg

de lege bokjes bij de klant lossen en toen met de collega's nog even wat werkoverleg gedaanbiertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en toen was t zaterdag

vandaag werd er van mij verwacht dat ik om 7.30 u in zutphen act de presance gaf (oid)

en daar t 2 uur rijden is en ik nog even de glas zuiger moest laden ging ik maar optijd oppad van huis (4.45)

daar aangekomen mocht ik in de achtertuin van marotrans wat ramen plaatsen in een nieuw pand langs de n 314 op de bettinkhorst

het glas was al ter plaatse maar moest even worden omgereden, en toen ik eenmaal op mn plek stond kon ik blijven staan

post-6731-1394789551,9675_thumb.jpg

vanaf deze plek kon ik mooi het rijtje af, was nogwel even bewerkelijk omdat de ramen verkeertenomp de bok stonden en we dus eerst het raam van de bok af moesten tillen (wogen 250 kilo per stuk, de grote)even wat opzij op balkjes neerzetten en dan de zuiger aan de andere kant moesten plaatsen en dan het raam nog moesten "toppen" oftuwel van liggend naar rechtop staand draaien ,( dit kan gewoon met de zuiger, draait dan om een asje, zit allemaal met borgpennen vast)

post-6731-1394789556,0156_thumb.jpg

daarna gingen er 2 handzuigers aan met een paar touwtjes om het raam niet tegen het kraan te laten klappen door de wind, draaide ik het raam met de kraan richting de steiger hier pakte een andere monteur het raam aan ( stil houden, 1 monteur hield de touwen vast) en gingen ik en de ene monteur ook de steiger op,

hier werd het iets spannender omdat het raam tussen de steiger en het kozijn moest zakken maar er ook een stukje dak overstak , er was dus niet zo heel veel ruimte, en als t glas iets raak heb je schade cq een kapot raam, dus rustig aan uitschuiven en laten zakken en dan duwen de monteurs de onderkant in het kozijn en laat ik rustig het raam rusten duwde samen met iemand van het bouwbedrijf de bovenkant in het kozijn , waarna 1 van de monteurs snel een paar blokjes ervoor schroeft zodat ie tijdelijk vast zit (later komt er een knappe bevestiging met de juiste profielen)

post-6731-1394789556,7369_thumb.jpg

de man van het bouwbedrijf bouwde na het grote raam plaatsen de steiger weer op omdat de bovenste raampjes ook meteen erachteraan werden geplaatst (toen de grote geplaatst waren en kon ik even bijkomen van de inspannende werkzaamheden die een grote tol eisten van mijn vakmanschap die zijn weerga niet kent:angel:

oftuwel ik zat op mn lui krent te kijken hoe de vakmensen hun werk deden:ja::D

post-6731-1394789557,3591_thumb.jpg

toen de bokken weer leeg waren kon ik die weer trug zetten en kon ik aanvang nemen van de trugweg naar huis en weer even genieten van alle dagjesmensen die de snelwegen weer bevolkten:stom:

al met al weer een mooi weekje want de zonnebril kon weer op:cool:

mochten er nog vragen zijn geneer je niet en stel ze, ook al weet ik ook niet alles maar dat ga ik jullie natuurlijk niet wijs maken

prettige werkweek:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Oh net als ik dus :D

Dit is een kraan, op de hendels staat wat ze doen, op de RC ook.

Veel plezier ermee ... oh ja, enne .. probeer um heel te houwe ..

nou mocht ik nog een dagje mee met een 100t/m om de kneepjes te leren, maar dat is het zelfde als een 27t/m alleen iets groter :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Ik, als door de weeks technicus, ben wel benieuwd naar een stukje techniek. Zou je de zuiger eens in close-up op de foto willen zetten?

Evt een linkje naar het bewuste apparaat (fabrikant/leverancier)?

bvd.

speciaal voor jouw even een paar foto's genomen

hier eentje van onze oudste zuiger de achterplaat (hout) is nu vervangen want deze is zoals je ziet aan vervanging toe

deze zuiger kan ramen tot 500 kilo tillen (max, maar wordt getest tot 1500 kilo)

deze zuiger gebruiken we meestal voor de wat kleinere ramen kwa oppervlak omdat als t raam kwa oppervlak te groot wordt

deze begint door te hangen door het gewicht (een gewoon voorraam in huis is meestal rond de 100/200 kilo naargelang of die gelaagd is dubbelgelaagd is of niet

in de maat 1,50 x 2 mtr.)

met gelaagd bedoel ik , dat bv een thermopane raam (thermopane is een merknaam net zoals bahco maar iedereen (bij ons teminste) bedoelt hiermee de verstelbare moersleutel mee en in dit geval dubbel- of isolatieglas) aan 1 kant 1 glasplaat heeft en aan de andere kant 2 glasplaten aan elkaar gelijmd dmv een onzichtbare lijm, en breekt zodoende niet zo snel ,zodat je er niet zo snel doorheen valt. en de isolatie waarde waardehoger alsmede de prijs :D.

bij nieuwbouw projecten is gelaagd glas verplicht ivm veiligheid en bij hoogbouw komt dubbelgelaagd steeds meer voor als verplichting, maar het mijne weet ik daar niet van (ben maar chauffeur)

post-6731-1394789658,1723_thumb.jpg

deze zuiger van het merk, zie foto ivm reclame en google maar even (dit bedrijfje zit in tiel en is een leuk bedrijfje, ben der een keer geweest)

kan enkelt het raam draaien doormiddel van een asje in het midden die wordt geborgd door een schroef en kan je een "liggend"raam rechtop zetten vanaf de glasbok , een raam toppen noemen ze dat.

in het grijze kastje zit een batterij (oplaadbaar) die een vacuümpomp aanstuurt die de 2 4-kantigekokers (met handvat) naast het kastje vacuum trekt,

en als je dan de zuiger tegen het raam drukt en het rode hendeltje omgooit dan wordt de lucht tussen t glas en de zuiger weggetrokken en kan je ,als de wijzer in t groen zit (er klinkt ook een irritante pieptoon tot t groen is) ,het raam met de kraan optillen.

deze heeft 1 zuiger (of hoe je dat ook noemt)

bij de volgende zuiger kunnen de 4 zuigers verplaatst worden om het door buigen van het glas tegen te gaan.

de werking van deze zuiger is in principe het zelfde als de vorige alleen kan deze ook het raam laten "hangen":confused:

dit is omdat je buiten en binnen beglazing heb:(

buiten beglazing werdt van oudsher altijd toegepast in kozijnen van hout. ( kozijn plaatsen ,raam erin, glaslatten ( dit zijn de latten die het raam tegen houden) ervoor timmeren (eventueel stopverf) en klaar.

maar tegenwoordig heb je ook aluminium- en kunststofkozijnen en hier wordt het vasttimmeren van glaslatten wat moeilijker , en is het verwijderen van deze latten bij deze materialen niet zo heel moeilijk is , was t voor het inbrekersgilde niet zo moeilijk om binnen te komen, latte uit trekken en t raam valt eruit.

bij binnenbeglazing zitten de glaslatten aan de binnen kant tegen het glas, als nadeel hiervan is ,dat als je glas ga zetten , eers et raam door het kozijn naar binnen moet en dan in het kozijn wordt geplaatst en hiervoor moet je het raam laten hangen, dan kan je het raam schuin door het kozijn naar binnen schuiven (liefst zonder het kozijn aan te raken anders is het krak, blijft glas) dan het raam recht hangen ( liefst zonder het plafond of vloer aan te raken, krak)

en dan weer rustig terug in het kozijn te laten zakken.

bij nieuwbouw zit er nog iets van tijdsdruk achter, want tijd is geld ,maar met een goed clubje monteurs erbij gaat t vrij rap.

hier foto van zuiger 2 met de zilveren hendels kan je h'm kantelen of draaien, ( dit is een ander merk, zie foto)

post-6731-1394789659,7949_thumb.jpg

hier nog een foto van onze grootste zuiger

er kunnen bij deze nog 2 armen met zuignappen aan gezet worden en is op die manier 3 mtr breed en kan zeer grote ramen aan,

er word een vacuumunit van een andere zuiger op geplaatst

post-6731-1394789660,8039_thumb.jpg

ik hoop dat je nu een beetje meer duidelijkheid heb.

en vragen staat vrij

post-6731-1394789659,2024_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

zo even kijken of ik nog wat te melden heb

3 weken trug een functioneringsgesprek gehad en daar had ik aangegeven dat ik eigelijk wel weer wou springen,

toen ik 5 jaar trug bij dit bedrijf begon was ik aangenomen als springer en omdat ik toen alleen ervaring had op trailers in de winkeldistributie

leek dit de ideale manier om te kijken wat ik wou (m'n 15 jaar als tuinder maar even wegstrepend)

toen vorigjaar een paar collega's het bij deze baas niet meer zagen zitten (1 door de crisis (was bang dat de zaak falliet zou gaan en met zn 56 thuis zou komen te zitten)en 1 die het niet eens kon worden met de planning, deze collega's zijn naar mijn oude werkgever gegaan) werdt aan mij gevraagt of ik enventueel vast op een eigentrekker wou, de situatie wetende zei ik ja omdat ook het wagentje waar ik op reed, (die stilstond als ik op een andere wagen sprong ,een fm bakwagen met 27t/m kraan) werd ingeruild voor de fh.

we reden nu 1 op 1 en dit betekende dat er een wagen stilstond als er een chauffeur vrij of ziek word.

nu hoorde ik van de planner dat er werd gezocht naar een nieuwe springer omdat er nu teveel met chauffeurs werd geschoven ivm de diversiteit van wagens.

(de diepladerchauffeur op een grotekraanauto en een zeilentrailerchaufeur weer met de dieplader oppad omdat die niet ken kranen en dan de monteur weer op de zeilentrailer enz, enz, iedereen mopperen)

dus gooide ik maar op dat ik wel weer wou springen dan hoefde ze enkel opzoek naar een trekkerchauffeur met ietwat kraanervaring tbv de kennis stenenkraan op de trailer.

dus kon ik meteen weer springen, nadeel is dan wel dat je elke keer de troep van een ander ken opruimen en dan je eigen spullen elkekeer weer moet meenemen, maar als voordeel dat elke dag/week weer compleet anders is, tegen de tijd dat je raakt uitgekeken op t ene weer met t ander bezig ben.

dus mochten we oppad met,

juist ja trekker oplegger

post-6731-1394789768,4709_thumb.jpg

de reis ging naar zwolle alwaar er 1 bokje met kozijnen en glas moest worden gelost bij een particulier op de groeneweg,

hier kwam ik gelijk aan met de monteurs dus konden we de kozijnen en het glas er meteen afpakken zodat we daar niet nog een keer heen hoefden,

en tot de toeval behoorde dat het bokje een glas bokje was wat toevallig bij mijn volgende adres (gidehaus /bad bentheim) er weer afkon.

daar alle glasbokken weer gelost en kon er gelijk weer geladen worden voor amsterdam ,diemen ,amsterdam, amsterdam, ijmuiden en opmeer

eerste adresje was meteen een leuke , lossen bij een scholengemeenschap in a'dam zuidoost

als adres werd opgegeven parkhof en dit was aan de voorkant alleen moest ik lossen aan de achterkant, alleen was dit te bereiken door achteruit over het fietspad te rijden( zie link) over het puiflijkpad en dan over de blinde kant het ravenswaaipad op door rijden tot de viaduct (3.60 hoog)ivm met een hek en dan vooruit de stoep op en dan sta je zo

https://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=52.296994,4.978636&spn=0.002648,0.004823&t=h&z=18&vpsrc=6

post-6731-1394789769,7406_thumb.jpg

hier gingen 3 bokken eraf.

de rest van de adressen verliep makkelijker alleen waren ze in ijmuiden al naar huis en heb ik het daar maar over het hek neer gezet,

eind van de dag de wagen weer laden voor mn collega en zat dag 1 als springer er weer op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dag 2

mocht ik met een 100t/m kraan oppad om 2 dakkapellen te zetten meestal nemen we die direct mee, maar vandaag moest ik pendelen omdat van de 2e dakkapel het kozijn nog niet klaar was dus sóchtend richting ursem ,alwaar de fabriek zit, een aanhanger aankoppelen(3 mtr breed ,4 mtr lang) en richting zoetermeer daar aangekomen (7.30u) hadden de monteurs al het gat in het dak en konden de eerst een oude dakkapel eraf worden verwijderd en daarna bigbags uit het gat worden gehezen (met dakpannen en dakhout)

nieuwe balken omhoog en gips voor het aftimmeren en daarna kon de dakkapel omhoog en erop, het ging hier lekker vlot en om 10.15 reed ik er weer vandaan richting ursem, alleen had de klant geen koffie in huis maar alleen cola en dat drink ik niet, dus op de trugweg even een bakje gehaald bij aurora langs de a4

post-6731-1394789770,4146_thumb.jpg

ik had alle afval alweer in de aanhanger gehezen zodat ik in ursem geen tijd kwijt was met lossen en kon meteen de volgende erop die net de fabriek uitkwam en nog lekker warm was:D

des was 3.50 breed dus even de breedte bordjes op de juiste plek

post-6731-1394789771,2907_thumb.jpg

dus rap weer opweg naar de klant, en deze was in den haag, en toen ik aankwam zatten de monteurs lekker in de schaduw een frisje te drinken , dus ik stap uit en wil er bij gaan zitten maar dat was niet de bedoeling aan de slag riepen ze , slavendrijvers:D

hier gingen de dakpannen naar de buren die er een stuk aanbouwden en ging alleen het afval mee trug naar de zaak waar wij ook een container hebben staan.

ik stond net optijd op mn plek want achter me aan kwam de vloerenboer voor de buren en had ik om moeten rijden om op me plek te kunnen staan

post-6731-1394789771,9618_thumb.jpg

al met al wel weer een bewogen dag vrachtwagen aan de kant, en nog even een andere combi volladen voor dag 3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
dus kon ik meteen weer springen, nadeel is dan wel dat je elke keer de troep van een ander ken opruimen en dan je eigen spullen elkekeer weer moet meenemen, maar als voordeel dat elke dag/week weer compleet anders is, tegen de tijd dat je raakt uitgekeken op t ene weer met t ander bezig ben.

Op zich kan ik me voorstellen dat je gaat voor variatie, anders weet je nu al wat je mag doen op de vierde dag dat je 63 bent bij wijze van spreken...

Maar om nou daarom weer te gaan springen zou toch niet mijn keus zijn. Vorige week liep ik vier keer met m'n slaapspullen onder de arm over het terrein omdat de nachtpendelaar ook een auto moet hebben... Om dat nou vrijwillig te gaan doen? Laat maar wat mij betreft.

Gelukkig leven we in een vrij land waar deze keuzes mogelijk zijn, dus geniet van de afwisseling dan blijven wij hier meekijken :ok:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dag 4

gister al geladen voor vandaag lossen 7u almere, was er gelukkig even eerder want achter mij kwam ook een wagen voor het zelfde adres, en wie het eerst is op de bouw die gaat voor, hier moest ik voor 3 klanten lossen en in 1 keer de hele wagen leeg kranen.

de grootste hoeveelheid was voor een nieuwe klant van ons met zonnepanelen.

post-6731-1394789772,553_thumb.jpg

toen ik bijna leeg was vroeg de uitvoerder of ik ook lege bokken mee retour nam en na overleg was dat goed (ik had er geen opdracht voor) en deze werden geladen door de bouwkraan van het bouwbedrijf dus tegen de tijd dat ik m'n wagen leeg had was hij voor de helft alweer vol en dat schiet op, snel afbinden en ruimte maken voor de andere vrachtwagen.

op de trugweg naar opmeer nog even een leeg bokje ophalen bij een particulier klusje, dus met de combi een woonwijk in, altijd leuk:D, daarna snel naar opmeer om te lossen en weer te laden, 2 20 ft voor groningen

post-6731-1394789773,6674_thumb.jpg

daarna nog even bijladen! in medemblik, moest nog even 4 adresjes in de achterste container worden geschoven, en daarna onderweg naar bolsward eerste adresje lossen op de badweg,

daarna onderweg naar st annaparochie voor weer war alluminium, dit was op de cingel dacht ik, hier moest even een verreiker aan te pas komen om de boel uit de container te tillen, daarna snel door naar damwoude voor een doosje en naar leek voor nog wat wandbeplating en daarna naar de osloweg in groningen om de 2 containers te lossen en 1 container en 5 L-bokken te laden .

dit was even puzzelen omdat de lege container op de plek moest van een volle

post-6731-1394789775,0459_thumb.jpg

op de eerste foto zie je net m'n aanhanger nog die geladen werd door de heftruck nadat ik de container eraf had gekraand

post-6731-1394789775,6596_thumb.jpg

en op de 2e had de lege even op de weg gezet om daarna de volle naast de muur weg te pakken en op de wagen te zetten , dan kon ik daarna de lege weer van de weg af pakken en over de bomen heen weer op de vrije plek te zetten, de boel weer even afbinden en aankoppelen en ik kon weer richting opmeer.

al met al weer een bewogen dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

kom net tot de ontdekking dat ik dag 3 was vergeten

had toen een wegbreng dagje met pvc

eerst rotterdam ,pernis (centrum), hoogvliet, middelburg en het laatste adresje lag in de buurt van breskens

post-6731-1394789776,3272_thumb.jpg

post-6731-1394789777,021_thumb.jpg

ik had er nog nooit van gehoord:nee:

daarna op de trugweg nog even wat lege bokken ophalen in gouda en alphen a/d rijn en weer naar opmeer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dag 5

laatste dag van de week en ik mocht weer met een 100 t/m oppad naar de amsterdamseweg in amersfoort en dagje glaszetten

post-6731-1394789777,6566_thumb.jpg

post-6731-1394789778,3442_thumb.jpg

er was niet zoveel ruimte om knap op te stellen en die ruimte die er was werd ingenomen door de betonpomp dus het was een beetje behelpen, maar de hele boven etage werd van glas voorzien, op 1 raam na die open moest blijven voor het werkvolk

rond 15.30u weer richting opmeer, de boel aan de kant ,nog even wat collega's helpen laden, nog wat werkoverlegbiertjebiertje en het was weekend:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden