[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een week van een koetelaar


trieftol

Recommended Posts

  • Forumlid

ook dicht bij huis is de natuur erg mooi

hier op de westfriese omringdijk ( mooie rit voor rubberduck op de oldtimerpedalen)

post-6731-1394790102,777_thumb.jpg

of vlak ernaast bij eenigenburg ( nabij tuitjehorn)

post-6731-1394790104,448_thumb.jpg

dit is trouwens ook een hele leuke auto om mee te werken, kom je doordat ie vrij krap draait ook op leuke plekken

post-6731-1394790105,1701_thumb.jpg

verder achteruit ging niet ivm paaltjes en geparkeerde auto's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

laatst sóchtends op de zaak een dakkapel laden,

deze was door een collega meegenomen vanaf de fabriek in Ursem en moest door mij weg worden gebracht naar de plek

waar hij opdak moest worden gezet.

eigenlijk doen wij dit zelf met de grote kranen , maar door drukte huren wij dan een ander bedrijf in en brengen dan met en andere wagen (lees te kleine kraan)

deze dakkapel (soms staan ze op een aanhanger en kan deze achter het busje van de monteurs hangen)

deze dakkapellen staan dan op een "flat" zoals ze dat noemen en staan hier op vastgeschroefd, zodoend kunnen wij ze makkelijk vervoeren alleen is het wel eens lastig om alles goed vast te zetten . (onderandere meegeleverde screens, balken ,vensterbanken ,knieschotten ,rollen lood, kist met gips en afwerkmateriaal, enz, enz.)

post-6731-1394790105,2581_thumb.jpg

post-6731-1394790106,0239_thumb.jpg

post-6731-1394790107,1104_thumb.jpg

even een breedtebordje erop en we kunnen gaan.

aanhanger erachter want we moeten nog wat lege bokjes ophalen en al het afval moet mee retour van het dak.

aangekomen stond de kraan al te wachten .

post-6731-1394790107,7255_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

op de terugweg even nog wat lege bokjes opgehaald en kreeg ik bericht dat ik nog even wat pvc bij moest laden en een deel daarvan meteen even lossen in wormerveer en de rest naar de zaak, aangekomen bij het laad adres even achter de oren krabben en even wat schuiven met de lading die ik er al op had om alles evengoed mee te krijgen.

ging bijna precies passen moest enkeld na het eerste losadres even de boel weer fatsoeneren

post-6731-1394790108,4276_thumb.jpg

als eerste even studderen om het palletje te lossen

post-6731-1394790108,8443_thumb.jpg

en de lengte van de oversteek is gezichtsbedrog of bewerkt door Marnix :angel:

hierna paste alles weer en kon ik weer richting de zaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en later die week met een ander wagentje nog een coridor beglazen tussen 2 hotels nabij schiphol in hoofddorp

post-6731-1394790111,8713_thumb.jpg

post-6731-1394790112,6069_thumb.jpg

post-6731-1394790113,2475_thumb.jpg

hier moest het dak ,voor en achterkant worden beglaast.

nadeel van hier werken was dat er om de 3 minuten een vliegtuig omhoog ging met een tering herrie

post-6731-1394790113,4408_thumb.jpg

en dan de politie lopen boetes uitdelen an ondergetekende omdat zn brommertje teveel herrie maakte vroeger:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en vandeweek nog even een bokje met een schuifpui over een dak heen plaatsen omdat die niet door het huis heen kon

daar gaat ie

post-6731-1394790114,2261_thumb.jpg

en daar istie weer

post-6731-1394790114,942_thumb.jpg

ging precies, even een wat langer stroppie eraan en ik kon de grond bereiken.

oude glas ging meteen retour op de bok weer terug over het huis.

nu zit er ook en lier op de kraan maar om die op en af te breken gaat gewoon teveel tijd in zitten,

en ik wil dat helemaal niet leren op en afbreken omdat ik ook gewoon es nee wil zeggen tegen de planning als de vraag er is kun en wil je dat:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hier even een filmpje van mijn dashcam hoe een dakkapel omhoog gaat.

moest in oegstgeest 2 dakkapellen plaatsen , 1 had ik zelf mee en de ander werd gebracht, deze moest ik voor de cabine langs ophijsen,

vandaar ik het gefilmd had met de dashcam.

komt deze prutser ook nog in beeld, mijn excuses daarvoor

filmpje is iets versneld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mooi filmpje ze zetten alles wel lekker neer op zo´n bouwplaats je kunt er af en toe net door;)

ze houden enkelt rekening met zichzelf ,andre

maar het valt hier nog mee, dit was een renovatie klus waar wij om de 2 dagen 2 dakkapellen moesten plaatsen, 1 voor en 1 achter

snel neer zetten opdak en wegwezen, meestal binnen het uur weer door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan is een dashcam wel handig voor eventueel bewijs.Maar hoe kan ze nu denken dat ze je al voorbij was terwijl ze nog bijna helemaal naast je zat?Sommigen kijken ook echt niet en al helemaal niet in hun spiegels.

Wel een leuke dame om te zien trouwens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

eerst wel Marnix

had al snel haar kenteken genoteerd in mn hoofd

maar ik zag haar verderop al stoppen en het moidje stond te shaken van de schrik ;) toen we stonden in te vullen

vandaar ik alles mocht invullen ,ze kon niet schrijven door het trillen:nee:

(dacht nog even zal ik er even aan de brede borst drukken om haar te kalmeren:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Marnix ik had alleen een schrammetje kon ik zo weer weg poetsen,

van haar lag de bumper er en stukje af( je kan het op het filmpje zien dat ie los zit) en de rechterflank had een kreukel.

@ hellbengel, ik ben niet zo druk en vooral geen prater dus komt er niet zo snel wat uit aan krachttermen:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

van de week even oppad geweest met de vreemde eend binnen ons bedrijf , deze wagen is nog zwart van kleur en niet ,zoals de meeste groen.

(we hebben nog 2 in afwijkende kleuren, maar dat zijn kleuren van een klant)

dit is een Volvo fm 380 met een 32 t/m autolaadkraan erop, dit was 2 jaar trug bijna mn vaste auto bij het bedrijf, maar er zo heel veel steigermateriaal mee worden gereden, en als ik ergens en hekel aan heb is het regen, mist en steigermateriaal om te vervoeren.

er kwam toch een chauffeur bij die dat graag wou doen ,dus dat kwam aan de ene kan mooi uit maar an de andere kant , het is wel een hele fijne auto om in te rijden.

deze dag mocht ik met 4 plaatjes beton( wogen per stuk +-8 ton) richting amstelveen. breedste was 3.30mtr

dit zijn bergingsvloeren die direct op heipalen worden gelegd en waar (zoals de naam al zegt) een berging op wordt gemetseld (steen) gezet (hout)

(deze foto's zijn van een andere keer ivm vergeten foto's te maken)

img1440196586.jpeg

img1440196575.jpeg

de kraan machinist was hier even te enthousiast met draaien en ging bijna achter de plaat aan, kon hm net optijd op de grond leggen.

img1440196603.jpeg

daarna weer snel trug naar opmeer om een vrachtje kozijnen te laden die naar het volgende dorp gebracht mochten worden alwaar ze bezig waren met uitbreiding

van het bejaarden tehuis (meteen maar een kamer besproken voor over 30 jaar:D)

post-6731-1394790196,1457_thumb.jpg

de bokken achter op de aanhanger staan even te ver om met de kraan te kunnen pakken, dus die moest ik even over de aanhanger naar voren slepen

om hm knap te kunnen ophijsen.

deze bokken zijn 4mtr lang en pak je op met een ketting 2sprong (1 hijsring met 2 kettingen eraan met haak).

hierna weer rap naar opmeer om bij een andere klant een bakwagen vol met spools te laden.

dit zijn verbindings buizen voor olie of gas instalaties (offshore), deze moest ik nog even rap naar het straal- en coatbedrijf brengen in wormerveer,

is altijd een beetje lastig om af te binden die dingen, woog in totaal ,om en nabij de 8 ton, je ziet het er niet aan af ,maar het zijn nog zware krengen

post-6731-1394790196,8993_thumb.jpg

was hier om 16.30u en kon net nog lossen.

hierna weer op de zaak aan om de wagen voor te laden voor mn collega die een dagje vrij was,

even goed weer een leuk dagje vol afwisseling:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden