[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenchauffeur vecht ontslag aan


mark

Recommended Posts

  • Forumlid

Wachten tot de 31ste dus ... ik ben benieuwd.

Dat hoeft ook niet, hij doet alleen korte ritjes voor Albert Hein vanuit Zwolle. Met het bedrijf waarvoor hij werkte had hij daarover afspraken gemaakt, maar dat bedrijf werd in 2009 overgenomen door de Wezenberggroep.

Zou die afspraak ooit op papier gezet zijn?

Heeft AH dat korte werk dan niet meer ... waarbij die bewuste wagen 10 uurtjes (ik noem maar wat) inzetbaar is?

Kan die wagen dan niet in de overige uren door een ander gereden worden?

Bij een 'groot' bedrijf moet dit toch inpasbaar zijn?

Maar de werkgever stapt natuurlijk ook niet zomaar naar de rechter ................

2009 ... 2010 .... 2011 ... 2012 ....

Hoeveel uur zou die bewuste chauffeur dan maximaal willen werken?

De rechter zal ook wel kijken naar WAT die prive-omstandigheden dan wel zijn ... zou je aannemen ...

Lijkt mij niet dat het perse thuis moet zijn als de kinderen om 16.00 uur uit school komen toch?

Dan moet je toch al wel Mantelzorger zijn of zo .... (zorgen voor een ziek familielid)

# werken supermarktboeren dan 15 uur op een dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wachten tot de 31ste dus ... ik ben benieuwd.

Ik ook. En niet zozeer naar de uitspraak.

Ik ben benieuwd of die chauffeur ooit nog een andere baan vindt. Komt ie ergens op gesprek, wordt naar z'n vorige werkgever gevraagd en de reden waarom hij daar niet meer werkt. Ja, eeeh, ik had een verschil van mening en ben toen samen met de vakbond naar de rechter gestapt.

Dan weet je als werkgever al genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ook. En niet zozeer naar de uitspraak.

Ik ben benieuwd of die chauffeur ooit nog een andere baan vindt. Komt ie ergens op gesprek, wordt naar z'n vorige werkgever gevraagd en de reden waarom hij daar niet meer werkt. Ja, eeeh, ik had een verschil van mening en ben toen samen met de vakbond naar de rechter gestapt.

Dan weet je als werkgever al genoeg.

Maar het vreemde is dat dhr. Verkley tevreden was over zijn werk (zie posting 2e krantenartikel), en daarom kon hij zijn chauffeur niet ontslaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook. En niet zozeer naar de uitspraak.

Ik ben benieuwd of die chauffeur ooit nog een andere baan vindt. Komt ie ergens op gesprek, wordt naar z'n vorige werkgever gevraagd en de reden waarom hij daar niet meer werkt. Ja, eeeh, ik had een verschil van mening en ben toen samen met de vakbond naar de rechter gestapt.

Dan weet je als werkgever al genoeg.

Dus alles wat de werkgever niet nakomt maar voor zoete koek slikken...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heeft AH dat korte werk dan niet meer ... waarbij die bewuste wagen 10 uurtjes (ik noem maar wat) inzetbaar is?

Kan die wagen dan niet in de overige uren door een ander gereden worden?

Bij een 'groot' bedrijf moet dit toch inpasbaar zijn?

Maar de werkgever stapt natuurlijk ook niet zomaar naar de rechter ................

Wezenberg wil flexibele werknemers

Transport gaat 24 uur per dag door, 7 dagen per week. Wie vrachtwagenchauffeur is moet dus niet zeuren over een uurtje langer doorrijden, of werken in het weekend. Door flexibel te zijn houden de werknemers samen het bedrijf gezond. Dat is de filosofie van de firma Wezenberg, waar ook Distributie transport Zwolle onder valt

Die ritjes zijn er wel maar Wezenberg wil zie quote hierboven.

Na de zoveelste vraag of klacht van de bewuste chauffeur over roosters en rijtijden was voor Wezenberg de maat vol en werd de rechter ingeschakeld om de man te kunnen ontslaan
En dit is de reden van de werkgever om zijn werknemer te willen ontslaan.:rolleyes:

Van die lui (en denk metname bij de wat grotere bedrijven) heb je er wel 2 of 3 zitten.

Hup weg ermee met die mauwerts! Of Mauwert :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Routier: dat zeg ik niet.

Maar ook jij begrijpt dat als je als werkgever en als werknemer (gesteund door een vakbond) de gang naar de rechtbank maakt de relatie ten einde is. Die chauffeur had beter, eventueel in overleg met Weezenberg ander werk kunnen gaan zoeken. Voor alle partijen, maar zeker voor de chauffeur beter. Nu zal het er wel op uit draaien dat ie een paar maandsalarissen meekrijgt en de ww indraait. En zie daar maar weer eens uit te komen met op de achtergrond de gang naar de rechtbank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een goede werkgever is als een goede verzekering,je weet pas of die goed is als er problemen zijn;)

tip voor je volgende keer eerst de voorwaarden lezen voor je iets afsluit weet gelijk of het een goede is dat kan je toch niet vergelijken . :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heeft AH dat korte werk dan niet meer ... waarbij die bewuste wagen 10 uurtjes (ik noem maar wat) inzetbaar is?

Kan die wagen dan niet in de overige uren door een ander gereden worden?

............

# werken supermarktboeren dan 15 uur op een dag?

In Zwolle is het soort ritten niet veranderd in de tussentijd hoor. Een filiaalrit duurt tussen de 2 uur (1 filaal in Zwolle) tot dik 6 uur (2 filialen boven in Groningen of in de Achterhoek). Maar de meeste ritten zullen tussen de 4 en 5 uur zitten. Die ritten worden door AH aan elkaar geplakt in combinaties tussen de 8 en 13 werkuren ongeveer.

Vervolgens kiezen de vervoerders daar elk combinaties uit en gaan daar nog wat mee schuiven. Bij Wezenberg en Dasko is het ideaalbeeld om lange dagen te plannen voor 1 chauffeur. Bij Dasko is dit gebaseerd op 3 of 4 dagen per week werken.

Bij Appel is het ideaalbeeld om de auto zo veel mogelijk te laten draaien. Bijvoorbeeld:

Chauffeur1 3:00-9:00 filiaalrit en 9:45-13:00 filiaalrit

Chauffeur2 14:00-17:00 filiaalrit en 17:45-23:00 pendelrit

Maar ook langere werkdagen voor 1 chauffeur komen voor.

Over de zaak van deze chauffeur, het initiatief voor ontslag ligt bij de werkgever. Deze zal door middel van communicatie (emails?) proberen aan te tonen dat met deze chauffeur niet te werken viel. De chauffeur kan mogelijk aantonen dat bepaalde afspraken stelselmatig geschonden werden.

Misschien is de zaak interessant, stukje informatie hoe flexibel een chauffeur geacht wordt te zijn door de rechter.

Van de andere kant, hoeveel chauffeurs hebben er nog een contract voor onbepaalde terrmijn tegenwoordig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al zou het met pauze zijn (iig op de tacho) ga je over de maximum diensttijd van 15 uur heen, dus voor de 15 uur moet je stoppen.

En als ze de auto erna nog voor een rit ingepland hebben, jammer dan beter plannen dus.

Als ze een andere chauffeur met een serviceauto sturen om je af te lossen, jouw diensttijd zit erop,

dus dubbelbemand in de truck jij slapen terwijl je collega verder met de rit gaat en de serviceauto blijft staan.

Maar er was/is een regel die zegt dat de tweede chauffeur binnen drie uur na vertrek aanwezig moet zijn.

Dus de enige legale manier om verder te gaan met de rit is door af te koppelen en gaan rusten.

Met de serviceauto terug naar de standplaats is diensttijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden