[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

aanhangwagen rijbewijs


Josit

welk type rijbewijs  

28 stemmen

  1. 1. welk type rijbewijs

    • B+E
      1
    • C+E (trekker + opligger)
      7
    • C+E (vrachtwagen + aanhanger)
      22


Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Voor privé gebruik heb ik een aanhanger rijbewijs B+E nodig. (rij er reeds mee, maar blijkbaar mag het wettelijk niet...)

Nu vraag ik me af of ik dan niet gelijk beter mijn C+E kan behalen ? (dan krijg ik die B+E erbij)

Op gebied van kostprijs scheelt het niet zo veel tussen B+E en C+E want moet voor beide via de rijschool.

(de aanhanger is niet breed genoeg van koetswerk dus aanvaarden ze niet met een voorlopig rijbewijs op het examen)

Is de C+E combinatie beduidend moeilijker?

En welk type lesvoertuig kan ik dan best nemen in geval ik voor C+E kies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

En ook, om CE te kunnen behalen moet je in het bezit van C zijn, heb je dat al ?

Ik zou gewoon BE doen als je geen C hebt, als je wel C hebt en je denkt er wat aan te hebben

dan zou ik eens proefrijden voor CE bij de rijschool en horen wat die daarover te melden hebben,

denken ze dat het redelijk rap kan, dan zou ik CE doen, denken ze dat het lang zal duren,

dan zou ik BE pakken.

CE is verder dure overkill als je er nooit iets mee zult doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

uiteraard een C + vakbekwaamheid als basisrijbewijs.

MTM sleep is 4075 kg. Dus B+E verplicht.

Verschil in prijs B+E vs C+E via de rijschool is iets meer dan 250 euro (inclusief examenkosten)

Toegevoegde waarde C+E is er momenteel niet.

Maar wat je niet hebt kan in de toekomst ook nooit benutten.

blijft de vraag: wat is makkelijker C+E of B+E?

want met een herexamen loopt het prijsverschil natuurlijk op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Ik zit net ff te kijken in die poll, maar de reden dat C+E (aanhanger) zo'n uitschieter heeft zou wel eens kunnen zijn, dat de meeste rijscholen in de jaren 80 enkel bakwagen en aanhangwagen hadden....

De opleggers kwamen in mijn beleving pas later bij de rijscholen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik zit net ff te kijken in die poll, maar de reden dat C+E (aanhanger) zo'n uitschieter heeft zou wel eens kunnen zijn, dat de meeste rijscholen in de jaren 80 enkel bakwagen en aanhangwagen hadden....

De opleggers kwamen in mijn beleving pas later bij de rijscholen...

Begin jaren 80 zat E nog gewoon bij C , net zoals E bij B zat, sterker nog ik haalde mijn rijbewijs voor vrachtauto en kreeg er alles bij, E en ook nog eens de bus en E van de bus, tja dat waren nog eens tijden voor de rijscholen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hmmmm. Ben in 84 begonnen met lessen. maar C en D waren al apart en E ook....

Maar was toen nog niet d\zo verschrikkelijk duur....

Verrek , is dat al zo lang geleden, had in het begin mijn rijbewijs niet echt nodig, was meer om het maar te hebben, ook het chauffeursdiploma was er net, toen de overweging gemaakt, heb ik niet nodig, was toen in de tijd nog monteur, en verwachte niet dat ik ooit nog eens op bezoek zou komen bij een monteur :D, dus later toch maar gehaald het, chauffeursdiploma , en inderdaad wat koste dat wat pegels tov begin jaren '80.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Ik ben ook geslaagd voor CE:-) Koste mij e2580,- 24 lesuren incl examenkosten.

Gefeliciteerd Dave, nu nog werk vinden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden