[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

inbouwen magnetron.


Gast shompie

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met het inbouwen van een magetron in een mercedes actros. Het is een hoge uitvoering. Niet het allernieuwste model maar de laatste ouwe....

Ik had bij de daf de magentron en koelkast naast elkaar onder het bed maar dat past hier niet.. Het liefst zou ik hem op een plank bijvoorbeeld boven de bijrijders plek willen maken maar ik heb daar met mercedes geen ervaring mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een plank boven de bijrijders kant zal ook niet gaan, je krijgt dan je rechter boven kastje niet meer open en je boven bed gaat niet naar beneden. Volgens mij ligt er ook geen bedrading in het kastje.Ik heb er zelf een gewone stop contact ingebouwd en die bedrading heb ik bij de zekeringkast weggehaald.Aan bijrijders kant aan de voorkant zit een paneel,dat haal je weg,dan zie je allerlei relais,aan de bovenkant komen er 2 dikke draden binnen daar kun je zo een draad bij aansluiten.Weet allen niet zeker of dat dik genoeg is voor een magnetron,ik heb alleen maar een koffiezetter en waterkoker erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay. Dat is dan wel het nadeel van dat grote boven bed. Kan bij zo'n actros het beneden bed omhoog? Als dat niet het geval is zou je er voor kunnen kiezen om da magnetron boven het voeteneind te bouwen. Die dikke draden in de actros heb ik al eens gevonden beneden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Garage heeft draden getrokken, en omvormer geïnstalleerd.

Als je zo'n klapstoel hebt aan de bijrijderskant, kun je hem ook onder de zitting kwijt.

Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk

Dat van die klapstoel had ik al een keer gezien. Ik weet nog niet of ik een 220 magnetron wil of een op 24 volt. Ik ga toch eerst kijken of hij aan het voeteneind past, ik wil de vloer graag "schoon" houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ronny, Rubberduck heeft hier op CF ergens een topic geplaatst over hoe hij zijn magnewaffel heeft ingebouwd en aangesloten. De kabels liggen er idd niet zoals bij DAF wel het geval is naarboven. En antwoord op je andere vraag, het beneden bed kan omhoog geklapt worden en niet zomaar aan die dikke draden gaan zitten knippen en solderen ivm CAN-bus. Je kan beter kijken waar de hoofdkabel vanaf de accu's de cabine inkomen en op dat verdeelplaatje de kabels aansluiten met een goeie zekering en het liefst een kabel met overcappaciteit. Bespaar daar dus niet op, liever een te dikke kabel dan een te dunne die wegsmelt en je marshmellows kunt verhitten op je cabine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze hebben een eigen werkplaats dud wat ik ook ga laten doen gebeurd het daar. Ik denkd dat ik voor een zware omvormer ga met een 220 magnetron. Ik moet alleen dus even gaan bedenken waar ik hem mooi kan wegbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals Bituum trapper al zei, ik heb ook de ping ingebouwd.

Stroom haal ik achter de zekeringkast vandaan, daar komen de kabels van de accu naar binnen.

de ping heb ik in het middelste kastje staan, klep en onderrand eruitgeschroefd, omvormer zit in het zijvak aan de bijrijderskant.

pmvormer aanzetten, gewoon een huis tuin en keuken haspeltje of verlengkabeltje eropaan sluiten, de ping erin pluggen en, eet smakelijk.

hier de foto's.

rubberduck-albums-foto-picture35567-img-0046.JPG

rubberduck-albums-foto-picture35570-img-0053.JPG

rubberduck-albums-foto-picture35569-img-0050.JPG

rubberduck-albums-foto-picture35568-img-0049.JPG

Wel de magnetron met beugels o.i.d. vastzetten, ik heb eeb luchtgeveerde bijrijders stoel, maar die kun je door 3 bouten los te draaien aan de achterkant op de bodem zo naar voren klappen, en dan mooi de kabels eronder leggen.

de kabbels moeten goed dik zijn, en de zekering, 85 amp. in de meterkast plaatsen.

succes, voor vragen, roept u maar.

O ja, dikke kabels doet wonderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wanneer je LASKABELS van de accu naar de ping wilt laten lopen, kan je een 24V ping aanschaffen.

Beter is een 230V omvormer bij Ben op halen, krijg je de ping er gratis bij....

Houdt wel rekeing met een zekering van (dacht 70 tot 75 amp) voor die omvormer....

Werkt grandioos en je kunt er nog meer mee doen dan enkel die ping...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • Forumlid

Mijn omvormer hebben ze achter de bijrijdersstoel boven de blower van de standkachel weggewerkt, zodat hij met de stopcontacten mooi boven m'n motortunnel uitkomt.

Alleen mn ping staat nog onder de stoel waar ik iets op moet gaan verzinnen. Met de hele week weg en een cabine met motortunnel heb ik niet van die mooie extra vakken onder de zijkant. En geen vaste trailer betekend altijd alles meeslepen aan banden hoekjes matten en dergelijks. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik heb gelukkig geen motortunnel. Mijn magnetron staat achter de bijrijdersstoel op het bed wat zeker niet ideaal is. Wij hebben ook geen vaste trailer maar we hebben gelukkig wel genoeg opbergruimte o de trekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Vraagje, heb een paar weken geleden omvormer ingebouwd, een HQ SPW 1700 (vlg mij dezelfde als rubberduck) tot nu toe al 2 magnetron`s naar de kl..te. De laatste was van het merk etna (ESM 217) beiden hadden een vermogen van 700 W en dat moest vlg Omvormer nu, geen probleem zijn en was het waarschijnlijk dat de Etna niet overweg kon met de modified sinus. Is dat zo? Welke magnetron werkt dan wel goed met mijn omvormer? bvd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

keus genoeg bij bol. 700 watt is meer dan genoeg. ik heb een combi, kan af en toe ook eens een pizza punt in de oven doen of tosti's maken, om maar wat te noemen.

Die magnetrons die jij had, waren die al niet kapot of heb je ze nieuw gekocht?

Heb je ze nadat je ze uit de auto hebt gehaald ook thuis nog even aan het stroom gehad?

bol.com | magnetron | Elektronica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij B.. staat precies dezelfde als ik eerst had, die heeft het 3 jaar volgehouden >klik<

En hoe vaak gebruikte je hem, dagelijks? dan valt het nog wel mee.

Moet natuurlijk wel ff onderhoud doen aan dat magnetronnetje, er is in een cabine altijd meer stof dan thuis, dus zo af en toe ook even de luchtslang door de gaatjes blazen van dat ding, ook onder en er achter even schoonhouden, stof en elektronica is funest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik hem eigenlijk alleen als het heel slecht weer is en ik niet buiten kan koken. Heel toevallig had Egbert wat magnetron maaltijden mee die we gister genuttigd hebben omdat we pas laat klaar waren.

Verder gebruik ik hem wel eens om een soepje op te warmen maar verder niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
keus genoeg bij bol. 700 watt is meer dan genoeg. ik heb een combi, kan af en toe ook eens een pizza punt in de oven doen of tosti's maken, om maar wat te noemen.

Die magnetrons die jij had, waren die al niet kapot of heb je ze nieuw gekocht?

Heb je ze nadat je ze uit de auto hebt gehaald ook thuis nog even aan het stroom gehad?

bol.com | magnetron | Elektronica

De eerste had ik nog thuis staan. Heb er 4 maaltijden in warm gemaakt en na een hoop geknetter en veel licht niks meer De etna heb ik vorige week nieuw gekocht die hield het bij 2 keer rond draaien al voor gezien wel zag ik het overload lampje aan en uitgaan. Zal de magnetron morgen uit de wagen halen en thuis testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De eerste had ik nog thuis staan. Heb er 4 maaltijden in warm gemaakt en na een hoop geknetter en veel licht niks meer De etna heb ik vorige week nieuw gekocht die hield het bij 2 keer rond draaien al voor gezien wel zag ik het overload lampje aan en uitgaan. Zal de magnetron morgen uit de wagen halen en thuis testen.

Misschien de magnetron te zwaar (vermogen) voor de omvormer. Dan slaat de omvormer uit en niet de magnetron.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De eerste had ik nog thuis staan. Heb er 4 maaltijden in warm gemaakt en na een hoop geknetter en veel licht niks meer De etna heb ik vorige week nieuw gekocht die hield het bij 2 keer rond draaien al voor gezien wel zag ik het overload lampje aan en uitgaan. Zal de magnetron morgen uit de wagen halen en thuis testen.

een hoop geknetter, stalen schaal er in staan of zo?

als die magnetron na 2 keer draaien kapot is, dan heb je nog garantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden