[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

inbouwen magnetron.


Gast shompie

Recommended Posts

Gast Freddepet

Ook ik heb ervaring met die 1700 watt omvormer. In de gebruiksaanwijzing staat iets over nominale vermogen. Dat is geloof ik de helft van wat je eigenlijk denkt. Mijn nespresso deed t niet. Vervolgens een 2000 watt sinusomvormer gemonteerd en die draait als een zonnetje. De omvormer zit achter de bijrijders stoel gemonteerd tegen de plaat van het rechter zij vak. Wat ook handig is vind ik, is de afstandsbediening.... Die heb ik achter een Mercedes knop op het dashboard zitten, perfect voor als je eens vergeet de omvormer uit te zetten. Kun je tijdens het rijden bedienen.

Ook extra een inbouw stopcontact bij het dashboard. Want nespresso heeft 220v nodig. Wil morgen wel foto's maken indien gewenst.

Voor mijn magnetron heb ik 24v. En ja, er zijn extra dikke kabels aangelegd naar het middelste kastje boven de voorruit. Gelukkig hoef ik er geen deurtje uit te halen, past perfect in de giga space. Is trouwens enige type waar de magnetron zo ingebouwd kan worden, eigenlijk wel een gemis voor de iets lagere modellen.

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vraagje, heb een paar weken geleden omvormer ingebouwd, een HQ SPW 1700 (..) Omvormer nu, (..) Welke magnetron werkt dan wel goed met mijn omvormer? bvd..

Het setje wat ze daar aanbieden werkt prima!

MAG700-SPW1700.jpg

Klik HIER ( << klik !! < )

Een magnetron van b.v. 700 watt heeft een OPGENOMEN vermogen van rond de 1200 watt! dus hier heeft u minimaal de SPW1000 omvormer nodig (deze kan gedurende max 30 minuten 1200 watt leveren)

Bron ( << klik !! < )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar hij had al een omvormer ingebouwd :D

Dat las ik ja.

En ook dat TS z'n omvormer op hetzelfde adres had gekocht waar ze ook dat goedwerkende setje verkopen. Die mensen zijn, ook blijkens de info op hun website, aardig op de hoogte van de materie. In principe zou die Etna dus ook gewoon probleemloos moeten werken op die omvormer.

Vandaar dat ik dat setje aanhaalde. Dat is in ieder geval een antwoord op de vraag van TS welke magnetron er wel goed op die omvormer werkt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de vraag is nu of je ook je laptop of gsm oplader tegelijk gebruikt want dan zit je zo op die 350 watt.

Geen van beiden :nee:

Alleen staat natuurlijk wel de friteuse dan ook aan.

moulinex-am-3021-p_32965521vb.jpg

Specificaties:

- Vermogen: 1800 W

- Inhoud: 2,2 l frituur

- Verwarmingselement aan binnenpan geïntegreerd voor een betere efficiëntie

- Kijkvenster

- Digitale timer

- Mandje kan in en uit frituurolie hangen

Maar dat is toch niet erg? :p:wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laat ik nou toevallig dezelfde omvormer hebben als Johnny waar ook toevallig nog eens een Etna magnetron op draait (type weet ik zo ff niet, max vermogen 750 watt) Magnetron draait al 4 jaar probleemloos en sinds een maand of 3 dus die omvormer erin (hiervoor een 1500 watt omvormer gehad die na 7 jaar zei van "doe het zelf maar").

De tv, dvd speler en magnetron kan ik allen probleemloos tegelijk op die omvormer aan hebben. Denk dat er een probleempje met je omvormer is, bekijk eens met een multimeter wat de maximale spanning is die de omvormer geeft. Je hebt een marge van ongeveer 30 volt (tussen de 210 en 240 volt) waar apparaten probleemloos op moeten werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Laat ik nou toevallig dezelfde omvormer hebben als Johnny waar ook toevallig nog eens een Etna magnetron op draait (type weet ik zo ff niet, max vermogen 750 watt) Magnetron draait al 4 jaar probleemloos en sinds een maand of 3 dus die omvormer erin (hiervoor een 1500 watt omvormer gehad die na 7 jaar zei van "doe het zelf maar").

De tv, dvd speler en magnetron kan ik allen probleemloos tegelijk op die omvormer aan hebben. Denk dat er een probleempje met je omvormer is, bekijk eens met een multimeter wat de maximale spanning is die de omvormer geeft. Je hebt een marge van ongeveer 30 volt (tussen de 210 en 240 volt) waar apparaten probleemloos op moeten werken.

Had helaas geen multimeter maar ben vanmiddag gewapend met een fohn (1500 W), zo een waar je verf mee afbrand, naar de wagen gegaan. Omvormer aan fohn erin geen probleem, denk steek magnetron nog maar eens in stopcontact (tip van ander forummer), verrek hij doet het toch nog, wel met vermogenschakelaar op 100 W, zet hem naar 700 W gaat omvormer weer in overload en valt de hele handel stil. Omvormer weer aan en uit, stekker magnetron eruit, stekker fohn erin, niets gebeurde er.Ongeveer 3 min gewacht zet omvormer weer aan, zet fohn aan blaast die harder als voordien en komt er rook bij de aan en uit schakelaar vandaan. Dus ik denk dat er toch wat mis is met de omvormer.

Heb omvormer- nu, al een mail gestuurd, kijken wat hun reactie is.

De bekabeling vanaf accu`s is door de werkplaats erin gelegd, dezelfde kabel als de kiepkabel die we gebruiken voor de bulk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Had helaas geen multimeter maar ben vanmiddag gewapend met een fohn (1500 W), zo een waar je verf mee afbrand, naar de wagen gegaan. Omvormer aan fohn erin geen probleem, denk steek magnetron nog maar eens in stopcontact (tip van ander forummer), verrek hij doet het toch nog, wel met vermogenschakelaar op 100 W, zet hem naar 700 W gaat omvormer weer in overload en valt de hele handel stil. Omvormer weer aan en uit, stekker magnetron eruit, stekker fohn erin, niets gebeurde er.Ongeveer 3 min gewacht zet omvormer weer aan, zet fohn aan blaast die harder als voordien en komt er rook bij de aan en uit schakelaar vandaan. Dus ik denk dat er toch wat mis is met de omvormer.

Heb omvormer- nu, al een mail gestuurd, kijken wat hun reactie is.

De bekabeling vanaf accu`s is door de werkplaats erin gelegd, dezelfde kabel als de kiepkabel die we gebruiken voor de bulk.

Ik krijg na het lezen toch de indruk dat de magnetron niet de juiste waarden gebruikt die opgegeven zijn/ dan wel beschreven zijn.

Ik heb ruim 10 jaar een ping in de wagen gehad, 750 watt en op een omvormer van max 1700 watt. NOOIT een probleem mee gehad. Pas recentelijk kapot gegaan (de omvormer). Een nieuwe op laten halen en we gaan weer een 10 jaar tegemoet....

Nu hangt ie wel in de boot, maar das ook 24V, gelijk aan een vrachtwagen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb 25 mm2 kabel, werkt prima, is veel dunner als de kiepkabel , maar moet de magnetron soms wel 2-3 keer opstarten voor hij het doet, denk toch dat dit te maken heeft met een hele hoge piekspanning.
Ja dat zou kunnen, dan is de oplossing wat je al eerder bericht had een zwaardere omvormer met 2500w ik geloof die kunnen een piek hebben van 5000w.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Gast butlerbob

Had (en heb nog steeds in mijn bezit) zo'n omvormer van ruim 1700 watt ook in de vrachtwagen zitten, onder het bed tegen de achterwand aan geschroefd en bleef hierbij dus ook lekker koel:grote smurf: en de Garagisten hadden even geen stekker meer op voorraad dus (zie foto) hebben het zo even opgelost, twee pijpjes en daar de kabel in vastgeknepen en hoppa het spul werkte, later is er alsnog een originele stekker op gegaan en met dubbele zekering ertussen, maar daar kwam ik pas later achter, de ene monteur wist niet of had niet gezien dat er al een setje zekeringen tussen zat, ach wat niet deert hè.

Ik had zo'n "roadmaster" van Samsung 700 watt en heeft altijd zonder morren z'n werk gedaan en ja soms moest je weleens even je motor laten draaien vooral in de winter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden