[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

A2B-online Transport Waddinxveen stopt: 11 chauffeurs baan kwijt


mark

Recommended Posts

  • Forumlid

WADDINXVEEN – A2B online Transport, aan de Distributieweg 11 in Waddinxveen stopt er binnenkort mee. De 11 Nederlandse chauffeurs krijgen ontslag en hebben dat afgelopen zaterdag te horen gekregen in een restaurant in Hengelo.

Mede-eigenaar Wim van Steijn bevestigt donderdagnamiddag het bovenstaande aan de nieuwsredactie van Transport Online.

A2B-online Transport is een transportbedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het vervoeren van groupage, deelzendingen en volle ladingen van en naar het Verenigd Koninkrijk. Daar is ook een vestiging.

Treurig

"Wij zijn treurig dat dit moet gebeuren. Onze transporttak stopt er inderdaad mee. In 2009 is dit bedrijfsonderdeel ontstaan uit SLI Transport dat in de financiële problemen zat."

"Wij werkten tot die tijd met contracting, de SLI transport-chauffeurs zijn wij gaan coachen. Helaas hebben wij de meerdere moeten bekennen in de concurrentie."

"In 2010 was er een verlies van 120.000 euro, in 2011 halveerde het verlies, dus 60.000 euro, maar aan het begin van deze maand kwamen wij erachter dat er in 2012 160.000 euro verlies bleek te zijn. Doorgaan zou trekken aan een dood paard betekenen."

Blijven rijden

"Er is bij het UWV Werkbedrijf ontslag voor de chauffeurs aangevraagd. Als de vergunning komt hebben wij te maken met verschillende opzegtermijnen, één en twee maanden. Tot die tijd blijven de chauffeurs bij ons rijden."

"Het werk dat er is wordt daarna gedaan door A2B Polska en eigen rijders in Nederland", benadrukt Van Steijn. Die nadruk komt door berichten dat de Hollandse chauffeurs hun werk kwijtraken aan de Poolse collega’s.

Van Steijn: "Dat is te kort door de bocht. Maar helaas worden wij gedwongen door de markt om stappen te nemen."

Geen failissement

"Wij hebben bewust geen faillissement aangevraagd. En willen niemand in gebreken laten. Er zijn geen achterstanden in de salaris betalingen. Bovendien wil ik voor mijn chauffeurs in werk bemiddelen."

BRON: Transportnieuws - A2B-online Transport Waddinxveen stopt: 11 chauffeurs baan kwijt (24-01-2013)

Auteur: Marcel van der Voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Blijven rijden

"Er is bij het UWV Werkbedrijf ontslag voor de chauffeurs aangevraagd. Als de vergunning komt hebben wij te maken met verschillende opzegtermijnen, één en twee maanden. Tot die tijd blijven de chauffeurs bij ons rijden."

"Het werk dat er is wordt daarna gedaan door A2B Polska en eigen rijders in Nederland", benadrukt Van Steijn. Die nadruk komt door berichten dat de Hollandse chauffeurs hun werk kwijtraken aan de Poolse collega’s.

Geen failissement

"Wij hebben bewust geen faillissement aangevraagd. En willen niemand in gebreken laten. Er zijn geen achterstanden in de salaris betalingen. Bovendien wil ik voor mijn chauffeurs in werk bemiddelen."

BRON: Transportnieuws - A2B-online Transport Waddinxveen stopt: 11 chauffeurs baan kwijt (24-01-2013)

Auteur: Marcel van der Voort

Blijven rijden

De huidige chauffeurs raken het werk niet kwijt aan Poolse collega's? Nee, ze raken het natuurlijk niet kwijt, omdat dit bedrijf al langer bestaat, zo kun je het ook zien.

Maar, nu word de Nederlandse transporteur ingezet en MAG die voor prijzen rijden waarmee je het hoofd niet boven water kan houden?

Geen failissement

Dit is wel "netjes", hij had ook de zooi kunnen laten klappen en daarna weer vrolijk verder starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de poolse chauffeurs rijden zover ik weet allemaal in england en in nl straks allemaal eigen rijders nou veel plezier ermee voor hoelang het duurt zal niet de eerste ferrytransporteur wezen die sneuveld:(

Noem er eens een paar dan...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat ik vreemd vind ze zeggen dat ze gaan werken met A2B polska en in nl met eigenrijders en in erica zijn niet allemaal eigen rijders

In Erica zit een charter (Sijben of Sieben?) die voor A2B rijd. In de ogen van A2B zijn dit 'charters' terwijl die jongens in dienst zijn van een truckingbedrijf.

Ik denk dat Freddie die jongens wel kent........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zullen we dat bedrijf uit Erica maar gewoon Sietrans BV noemen oke.

Sietrans-BV---Erica--BV-TV-10.jpg

Fotobron: eigen foto.

Naast een vestiging in Erica zit Sietrans BV ook heel toevalig op hetzelfde adres als A2B

SIETRANS B.V.

Basis bedrijfsprofiel

Adres

DISTRIBUTIEWEG 11 A

2742 RB, WADDINXVEEN Nederland

Telefoonnummer

0180 637020

KvK-nummer

04066531

Oprichtingsdatum

15-03-2002

Rechtsvorm

Besloten vennootschap

BTW nummer

NL810591960B01

Branche

Goederenvervoer over de weg (geen verhuizingen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

a2b is een onderdeel van de vierhouten groep. a2b polsca is een jaar geleden opgericht. Voor zover ik weet is er niet echt een man overboord omdat veel van de klanten al geen pool meer willen zien.

Dat vind ik altijd van die sterke praat.

Ik zie natuurlijk ook veel beklag bij laad/losadressen wat betreft oostblokkers die de taal niet spreken, en/of het materieel niet op orde hebben.

En diegene die klagen zijn dan de heftruckchauffeurs en de mensen aan de balie.

Maar diegene die het transport besteld, heeft hier weinig mee van doen, en vind het prima zo.

Dus dat geblabla van "daar mogen de Polen niet meer komen", geloof ik in de regel niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien dat de polen zelf niet meer in die bedrijven willen komen en dus nederlanders/belgen laten (voor)laden en zij buiten op de eerste de beste parking gaan omkoppelen?

Dan hebben zij hun vrachtje en moeten toch niet in die k#tbedrijven komen met al hun onzinregeltjes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat vind ik altijd van die sterke praat.

Ik zie natuurlijk ook veel beklag bij laad/losadressen wat betreft oostblokkers die de taal niet spreken, en/of het materieel niet op orde hebben.

En diegene die klagen zijn dan de heftruckchauffeurs en de mensen aan de balie.

Maar diegene die het transport besteld, heeft hier weinig mee van doen, en vind het prima zo.

Dus dat geblabla van "daar mogen de Polen niet meer komen", geloof ik in de regel niet.

ik zeg alleen wat wij van en de planning horen en ook van de klanten. En over het onderweg koppelen, dat gebeurd bijna niet.

Onze polse collegae rijden voornamelijk op Duitsland en Polen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

A2B-online,De laatste stand van zaken....

Nadat afgelopen tijd er bij ons berichten binnen kwamen dat A2B Nederlandse chauffeurs zou willen vervangen door Poolse chauffeurs zijn wij eens op zoek gegaan.

In een telefonisch onderhoud afgelopen week met de directie van dit bedrijf liet deze weten dat er geen sprake was van vervanging maar men wegens bedrijfseconomische redenen zou stoppen met eigen trucks en chauffeurs.

Vervolgens verscheen er op Transport Online het volgende bericht, Transportnieuws - A2B-online Transport Waddinxveen stopt: 11 chauffeurs baan kwijt .

Waarin gesproken werd over "mede-eigenaar".nieuwsgierig als we zijn wilden we dan ook weten wie de andere medeeigenaar/s is/zijn.na enig zoekwerk vonden we het volgende, http://www.vierhoutengroep.nl/,A2B blijkt dus een onderdeel/deelneming te zijn van de Vierhouten Groep ,een cluster van bedrijven waaronder ook HTH Ermelo.

De directie van A2B liet aan ons weten dat na het afstoten van hun eigen wagenpark en chauffeurs er geen eigen transportactiviteiten meer zouden zijn en het werk uitgevoerd zou worden door Nederlandse Subcontractors en 1 Poolse subcontractor waar er op termijn nog 1 aan toegevoegd wordt.

Tot onze verbazing wordt er daarna in het artikel van Transport Online melding gemaakt van A2B- online Polska.

Na wederom enig zoekwerk vinden we het volgende ; http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.krs-online.com.pl%2Fa2b-online-polska-sp-z-o-o-krs-765668.html&prev=%2Fsearch%3Fq%3DA2B-online%2Bpolska%26hl%3Dnl%26safe%3Doff%26tbo%3Dd%26rlz%3D1T4MDNE_nlNL485NL486&sa=X&ei=2RQFUd_VKuib1AXnkICwDg&ved=0CFIQ7gEwAw.

JUIST,de Poolse A2B met als bestuurders , Wilhelmus Theodorus van Steijn ,Vice President en DE Jong Dinant Voorzitter van de Raad,de zelfde heren die mede-eigenaar zijn van A2B-online transport BV Waddinxveen en de holding in Zoetermeer.

Saillant detail is dat A2B ONLINE POLSKA SP Z O Oul. Wrocławska 33D, Długołęka

55-095 Długołęka is opgericht op 28-09-2012, zeer recent dus.

Conclusie is dan ook dat een directeur die zegt in deze transparant te willen zijn in het bewuste gesprek vergeet te melden dat de Poolse subcontractor een eigen bedrijf is, ook de indruk wekt een hardwerkende zelfstandige ondernemer te zijn maar liever niet heeft dat de buitenwereld weet dat ze een bijzonder kapitaal krachtige aandeelhouder heeft.

Wat trouwens de vraag oproept in hoeverre de Vierhouten groep nog meer betrokken is bij andere oostblok-constructie's en daarmee concurreert op arbeidsvoorwaarden?

Andere vraag is in hoeverre deze Vierhouten Groep al betrokken was in 2009 bij de overname van SLI transport in Losser door A2B,waarbij gouden bergen werden beloofd aan de werknemers.

Eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat we best snappen dat de in het artikel op transport online genoemde verliezen ter grote van 340.000 euro in 3 jaar,er vanuit gaand dat dit klopt ?, aanleiding zijn om de stekker eruit te trekken maar wees er dan echt transparant over!

Voorgaande wekt echter de indruk dat het allemaal niet zo heel erg netjes verloopt en daar 11 Nederlandse chauffeurs voor opgeofferd worden!

credits to Chauffeurs toekomst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden