[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenchauffeur 50 uur onafgebroken achter het stuur


andremast

Recommended Posts

  • Forumlid

GÖTTLESBRUNN - Op de A4 in Oostenrijk is zaterdag een vrachtwagenchauffeur van de weg gehaald die bijna 50 uur onafgebroken onderweg was.

De politie stopte de vrachtwagen zaterdag tegen 16:00 uur op de A4 vlakbij Göttlesbrunn. De politie merkte dat de ogen van de man erg rood waren en dat zijn bewegingen ongecoördineerd waren.

Controle van de tachograaf wees uit dat de man een totale rijtijd van 49 uur en 43 minuten erop had zitten. De man was duidelijk oververmoeid. De man was dinsdag uit Turkije vertrokken naar Duitsland en van Duitsland weer terug naar Turkije onderweg.

http://transport-online.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb laatst mijn record ook verbroken: 72 uur lang masturberen, heb mn zaad daarna verkocht..... Zoveel opgebracht dat ik nu al met pensioen kan gaan!
..

das mooi voor je man .

eerder kon je hem nooit vinden ,moest je er een touwtje aan doen {like een tampon }

en nu die uitgerekt is ,moet je eigen een klap op de kont geven .

als je snel bent kun hem je gelijk pakken .

dat heb je in ieder geval bereikt ,je sluitspier zit nu onder je ballen LOL

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
GÖTTLESBRUNN - Op de A4 in Oostenrijk is zaterdag een vrachtwagenchauffeur van de weg gehaald die bijna 50 uur onafgebroken onderweg was.

De politie stopte de vrachtwagen zaterdag tegen 16:00 uur op de A4 vlakbij Göttlesbrunn. De politie merkte dat de ogen van de man erg rood waren en dat zijn bewegingen ongecoördineerd waren.

Controle van de tachograaf wees uit dat de man een totale rijtijd van 49 uur en 43 minuten erop had zitten. De man was duidelijk oververmoeid. De man was dinsdag uit Turkije vertrokken naar Duitsland en van Duitsland weer terug naar Turkije onderweg.

Wat kost zo'n vent en wie heeft zijn telefoonnummer? LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kost zo'n vent en wie heeft zijn telefoonnummer? LOL

Mijn nummer heb je, maar dan wel werk op turkeije en de bekeuringen voor jou...

En ik rij volgens sommige hier ver onder "DE" prijs dus daar komen we ook wel weer uit...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn nummer heb je, maar dan wel werk op turkeije en de bekeuringen voor jou...

En ik rij volgens sommige hier ver onder "DE" prijs dus daar komen we ook wel weer uit...:D

Kan allemaal Shompie, maar niet huilen als je dan niet in het weekend thuis bent he omdat jij je bij het 3e opvolgende ritje verslapen hebt.

Wat is "DE" prijs? Douwe Egberts? De prijs maken we zelf toch uit dat gaan niemand geen flikker aan, als jij er ik het er over eens zijn wie wil er dan wat aan doen? De bonden die niets aan de moe-landers doen, de ILT die druk zijn met andere problemen, of de comentatoren of het CF? Tja.. ieder zijn meug!

maar we komen er wel uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
klopt erik, 4 dagen van 24 uur is samen 96 uur !!!!!

zie je wel, RIOOLJOURNALISSTIEK!!!!!!!

Vijf 'dagen" zelfs!

Maar u zit er natuurlijk het dichtst bij met uw kwalificatie van "riooljournalistiek".

De politie stopte de vrachtwagen zaterdag tegen 16:00 uur op de A4 vlakbij Göttlesbrunn.

(..)

Controle van de tachograaf wees uit dat de man een totale rijtijd van 49 uur en 43 minuten erop had zitten. (..) De man was dinsdag uit Turkije vertrokken.

Tel maar even mee: Dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag (tot 16:00 uur) is 5 diensten met totaal bijna 50 rij-uren.

Gemiddeld 10 rij-uurtjes per dag, waar we maar 2x 10 rij-uren mogen maken in een dienst en de overige diensten slechts 9 uurtjes. Tjonge, jonge, jonge wat een 'misdadiger' die chauffeur!

Wel een "watje" overigens wanneer je als chauffeur dan zo wordt aangetroffen:

De politie merkte dat de ogen van de man erg rood waren en dat zijn bewegingen ongecoördineerd waren.

(..)

De man was duidelijk oververmoeid.

Als dit waar is, dan zal dat zeker niet een gevolg zijn van die kleine 50 uur rijtijd verdeeld over die 5 dagen (waar het hier toch om gaat). Die chauffeur zal wel teveel vrije tijd gehad hebben naast die 10 uurtjes sturen per dag. Wie weet wat zo iemand dan gaat avonturen om de wettelijk voorgeschreven rust- en verveel-tijd een beetje door te komen?

Het doorkomen van de verplichte rust- en verveel-tijden in het internationale vervoer kan een flinke aanslag op je gestel en je lichaam vormen. :p

Dat "onafgebroken" kan ik niet plaatsen. Dat zal wel zijn om het verhaal nog net wat smeuïger te maken. In die periode vanaf "dinsdag vertrokken en op zaterdag aan het eind van de middag" gecontroleerd zitten aardig wat meer uren dan die 50 uurtjes rijtijd.

Als er werkelijk te kort was gerust dan was dat vast óók wel in het artikel terechtgekomen. Daarvan lijkt echter geen sprake.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mijn bescheiden mening mag een chauffeur die onder de turkse wetgeving valt maar 8 rijuren per dag hebben.

Neen, daar vergist u zich (naar mijn bescheiden mening).

De man was dinsdag uit Turkije vertrokken naar Duitsland en van Duitsland weer terug naar Turkije onderweg.

Als het goed is, dan is AETR van toepassing. Daarbij wijken de rijtijden eigenlijk niet af van hetgeen binnen de EU gehanteerd wordt.

AETR-verdrag

Wanneer de rit voert naar een bestemming in één van de onderstaande landen, zijn de rij- en rusttijden volgens het zogeheten AETR-verdrag van kracht.

AETR-landen:

Albanië, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Bosnië/Herzegovina, Kazachstan, Kroatië, Macedonië, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Oezbekistan, Rusland, Servië, Turkije, Turkmenistan of Wit-Rusland

Rij- en rusttijden AETR

Dagelijkse rusttijd

  • Normaal: periode van 11 uur aaneengesloten rust
  • Mag gesplitst worden in 2 of 3 perioden:
  • minimaal 4 ononderbroken uren of (1+3, 3+1 of 2+2 uren), gevolgd door:
  • minimaal 8 ononderbroken uren
  • Verkorte dagelijkse rust: minimaal 9 uur, minder dan 11 uur (compensatie vereist, max. drie keer per week)
  • Meervoudige bemanning: minimaal 8 uur (periode 30 uur)

Wekelijkse rusttijd

  • Normaal per week: periode van 45 uur aaneengesloten rust
  • Verkorte wekelijkse rust:
  • Op standplaats minimaal 36 uur, mits compensatie
  • Buiten standplaats minimaal 24 uur, mits compensatie

Dagelijkse rijtijd

  • Totale rijtijd tussen 2 rusttijden (dagelijks of wekelijks)
  • Normaal: maximaal 9 uur
  • Maximaal 2 x per week: 10 uur

Ononderbroken rijtijd

  • Na 4,5 rijtijd neemt bestuurder onderbreking van 45 aaneengesloten minuten
  • Mag worden vervangen door onderbreking van minimaal 15 minuten (totaal minimaal 45 minuten)

Tweewekelijkse rijtijd

  • Mag niet meer bedragen dan 90 uur

Aanvullende bijzonderheden:

Bij een tussentijdse wijziging van de bestemming gelden de bepalingen van de verordening of het AETR-verdrag vanaf de laatstgenoten dagelijkse of wekelijkse rusttijd Bijvoorbeeld: Een chauffeur krijgt vanuit Roermond opdracht een groep toeristen op te halen in Milaan. Tijdens een tussenstop in München hoort hij van het bedrijf dat hij ingezet wordt voor een andere rit: hij moet een groep voetbalsupporters ophalen in Minsk (Wit-Rusland). Op dat moment worden op de gehele rit (van Roermond naar Minsk) de AETR bepalingen van toepassing.

Wanneer gedurende een week één of meerdere ritten onder het AETR-verdrag worden uitgevoerd, zijn de bepalingen voor de wekelijkse en tweewekelijkse rij- en rusttijd uit het AETR-verdrag op die periode van toepassing.

Bron ( << klik !! < ) en Bron ( << klik !! < )

Hoewel dit bekeken is vanuit een Europese invalshoek, ga ik er vanuit dat voor een Turk - waar het hier om lijkt te gaan - ook AETR van toepassing is bij internationale ritten vanuit Turkije naar de EU en weer terug.

De exacte Turkse (nationale) wetgeving op het gebied van rij- en rusttijden ken ik niet. En naar ik aanneem, de gemiddelde controlerende EU-opsporingsambtenaar in Oostenrijk ook niet. Die zal uitgaan van AETR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden