[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

besparing door trailer-tails


dutchieinquebec

Recommended Posts

  • Forumlid

Hier in Nederland zit je inderdaad met de wettelijke lengte (een laadklep wordt niet met de lengte mee gerekend maar dat is maar 25 cm ongeveer) maar hier in ons kikkerlandje zitten we met een overvloed aan rotondes en drempels die dan wel extra brandstof verslinden.

En dan de kwetsbaarheid met het aandokken denk niet dat het hier rendabel is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier bijvoorbeeld:

http://www.chauffeursforum.nl/transportnieuws/23098-boat-tail-verlaagt-brandstofverbruik-vrachtwagens-met-7-5-procent.html

Mij interesseert het wel hoor. 7,5% brandstofbesparing, zou in mijn geval ruim 3000 euro per jaar schelen, is toch een leuke 13e maand.

Het wordt tijd dat de EU de regels wat aanpast. Ze hebben tegenwoordig de mond vol van duurzaamheid en zuinig zijn met energie. Dus wat let ze!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al die cijfers moet je wel met een bak zout nemen. Er is hier een bedrijf, MVT uit New Mexico, die hebben ze al een tijdje achter hun opleggers hangen, ze vergeten even om te schrijven dat ze 55 mph rijden. Goed voor t verbruik, niet zo best voor de chauffeur die per mijl krijgt betaald. 11 uur maal 15 of 20 mijl per dag minder, dat teld ook gauw op. Ook hangen ze die zooi er niet voor niks aan natuurlijk, en heb er al een paar gezien die ergens achteruit tegen aan hebben gereden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ibo,t verhaaltje gaat over trans-west, n bedrijf uit montreal dat iets harder gaat dan MVT,ze gaan voornamelijk in team op en neer naar californie.

enne meer en meer bedrijven stellen hun snelheid bij om toch nog ergens n paar centen te kunnen maken.want als je alles es rustig door leest gaat t ook hier de verkeerde kant op.

ladingen die voor n prijs van wel 1.40 per mijl effe van oost naar west moeten en waar de grote jongens naar hun zeggen ook nog op verdienen, ok hun chauffeurs verdienen dan wel t enorme bewdrag van 0.24 cent per mijl..

ach en die schade, hoeveel trailers zouder er rijden zonder die tails en met schade ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kijk jp ben het volkomen met je eens die besparing vind ik machtig mooi, niet dat ik er beter van zal worden maar als we onderweg zijn zijn we onderweg om geld te verdienen en het niet in de rijwind te smijten!

aan de andere kant zeg ik dan wel als men dit wil aangrijpen om de totale lengte te vergroten dat er dan ook slechts een klein metertje bij moet komen aan de voorkant.

besparing is mooi, maar mag de bestuurder dan ook mischien iets meer ruimte hebben om te leven en te werken?

Wat mij betreft, ik heb nu wel ruimte zat in m'n Daffie.

Er lag mij iets van bij dat er in Nederland ook een test was geweest op een trailer van TNT tussen Ede en Duiven met van die trailer tails. Heb het gevonden, alleen wel in het engels:

Trailer with aerodynamic tail reduces fuel consumption by 6%

Delft University of Technology

Nu las ik net in een ander topic dat de EU er mee bezig is, het toe te gaan laten. Deze topics gaan dus een beetje door elkaar heen lopen misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden