[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mandersloot neemt Roemeense vestiging S.C. Te Baerts Transport S.R.L. over


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid

[TABLE=class: intable, width: 494]

[TD=class: tcell, bgcolor: #FFFFFF, align: justify]image-10828.jpgSCHERPENZEEL - Transportbedrijf en logistiek dienstverlener Mandersloot uit Scherpenzeel (GLD), al jaren actief op de Oost-Europese markt, heeft ter uitbreiding van haar activiteiten met onmiddelijke ingang de Roemeense vestiging sc te Baerts Transport srl uit Codlea (RO) overgenomen van de nederlandse te Baerts Holding B.V. Met deze overname wil Mandersloot haar diensten uitbreiden in Centraal Europa en de kans benutten om door te groeien.

Het familiebedrijf Mandersloot is gespecialiseerd in koel- en vriestransporten en werd opgericht in 1965 als Mandersloot's Expeditiebedrijf B.V. Aan het eind van de zestiger jaren besloot de familie Mandersloot als één van de eerste transporteurs in Nederland op Polen - onderdeel van het voormalige Oostblok - te gaan rijden. Een actie waardoor binnen de transportwereld enige faam is verworven als Oostblokpionier

Gedurende de afgelopen 45 jaar is het éénmansbedrijf uitgegroeid tot een complete logistieke dienstverlener die, naast het internationale transport, ook distributie op winkelniveau en op- en overslag activiteiten in haar pakket heeft. Mandersloot is met name gespcialiseerd in het transport van bloemen, planten, groenten en fruit binnen de gehele distributieketen.

Mandersloot is de laatste jaren fors gegroeid en heeft mede door de overname ruim 125 trailers op de weg die dagelijks de import en export verzorgen van en naar Nederland, Belgie, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenië en Bulgarije. De overname van de Roemeense vestiging is dan ook een strategische keuze voor verdere groei.

Naast de moedervestiging in Scherpenzeel, heeft Mandersloot ook een vestiging in Polen (Komorniki - nabij Poznan) waar naast transport ook crossdocking, warehousing en value added logistics worden aangeboden en een vestiging in Tsjechië (nabij Praag).

De Roemeense vestiging zal voorlopig in de huidige vorm worden doorgezet om zo de continuiteit en betrouwbaarheid voor alle klanten te blijven waarborgen.[/TD]

[/TABLE]

Bron: Transportnieuws - Mandersloot neemt Roemeense vestiging S.C. Te Baerts Transport S.R.L. over

Zijn er bij Mandersloot nog Nederlandse chauffeurs werkzaam? Als ik soms een auto van ze tegen kom is het er altijd een met witte platen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou aan het eind van de 60er jaren had Vos <50 auto's en wist niet waar Polen lag, eind jaren 70 begonnen ze pas aan hun eerste overname, Noten bodehuis in Helmond.

Dus in de jaren 70 begon Vos te rijden van Nederland naar Polen, en vica versa of gewoon Polen laden voor geheel Europa ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou aan het eind van de 60er jaren had Vos <50 auto's en wist niet waar Polen lag, eind jaren 70 begonnen ze pas aan hun eerste overname, Noten bodehuis in Helmond.

Ik dacht dat de eerste overname van Vos, Noten transport in Helmond was? Die met die hard groene auto"s.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik dacht dat de eerste overname van Vos, Noten transport in Helmond was? Die met die hard groene auto"s.

Zelfs de jaren 80 wisten ze nog niet wat oostblok was

Toen het oostblok meer vrij zijn is begonnen in de jaren 90

Toen wilde ze er heen rijden En vaak nog onder de prijs ook

En vanaf die tijd werdt een Nederlandse chauffeur te duur (of te goed koop)

Ze zoeken het maar uit

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub,

Om een valse vrachtbrief te gebruiken moest je toch een valse CEMT vergunning hebben.

Nee die bleef vaak aan de grens Zo dat er een ander weer mee verder kon

Zelf er waren er bij die hadden een blad Zelf ik heb het bij vos vaak gedaan

Ik ging bij Vos vaak laden in Zagreb voor Boven Hamburg

Een blad uit het boek Zelf bij de BAG geen enkel probleem

Zonder Cemt gewoon een vrachtbrief voor Nederland

Vele met mij

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch knap.

Als je terug gaat bij de meeste bedrijven, zelfs de aller grootste, die zijn vrijwel zonder uitzondering als 1 mans zaak begonnen.

UPS starte in Seattle dacht ik pakjes met de fiets bezorgen, microsoft waren twee studenten die met computers dokterde, lucas begon in zijn keuken.

De meeste transport bedrijven begonnen met 1 auto, de oudere met paard en wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden