[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

achterwiel verwisselen


nawm

Recommended Posts

  • Forumlid
[ATTACH=CONFIG]60286[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]60287[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]60288[/ATTACH]

Ik had even een educatief momentje :D dit is dus die Scania set. Ik hoop dat ik hem goed heb gezet haha, gebruik dat malle ding eigenlijk niet. Pak het liefst de moment sleutel van de garage, maar die had ik vandaag natuurlijk niet bij me ;)

die bedoelde ik mooie foto:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vanmiddag naar de dump in Barneveld geweest.

Voor iets meer dan € 100,-

**Een krik, met buis: ook om de cabine te laten kantelen,

**3/4 doppen met wringijzer(heetdatzo?)

**1'' lekker lang met korte en lange-dop-maat 32mm

**verlengstuk 1'' voor het achterwiel

**Zeiltje tegen vuile broek :-)

**pot kopervet.

**2 banden als sleepkabel.

**mooi plankie :-)

post-9284-1394788891,411_thumb.jpg

En het ruikt er zo lekker

Bert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is geen domme vraag. Ik dacht dat alle vrachtwagenwielen dezelfde sleutelmaat hadden

ik heb speciaal mijn schuifmaat van de LTS (50jaar geleden) mee genomen naar de dump om te meten. En toen we thuis kwamen heb ik het gepast: en het paste, gelukkig. Morgen of overmorgen ga ik schroeven en kopervetten. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Gast trucker10
In iedere auto moest een zogenaamde krachtvermeerderaar aanwezig zijn, heb je zomaar een overbrenging van 350 op 1, je kan het wiel met een klein zwengeltje losdraaien en deze apparaatjes zijn tegenwoordig niet duur meer

Over welke prijs spreken we dan ? " tegenwoordig niet duur meer " ?

Heb daar ooit eens gaan achter horen 2007 of 2008 en toen kreeg ik toch nog prijzen van + 1.000,00€ te horen ( wel merk gereedschap ik dacht dat Facom zelf nog 30% duurder was dan Beta tools )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In iedere auto moest een zogenaamde krachtvermeerderaar aanwezig zijn, heb je zomaar een overbrenging van 350 op 1, je kan het wiel met een klein zwengeltje losdraaien en deze apparaatjes zijn tegenwoordig niet duur meer

post-15005-1394789224,554_thumb.jpg

post-15005-1394789224,8409_thumb.jpg

die heb ik prive

niet vragen wat die kost

want daar me vorig baasje weigerde een boete te betalen

heb ik me deze maar toe geeigend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Over welke prijs spreken we dan ? " tegenwoordig niet duur meer " ?

Heb daar ooit eens gaan achter horen 2007 of 2008 en toen kreeg ik toch nog prijzen van + 1.000,00€ te horen ( wel merk gereedschap ik dacht dat Facom zelf nog 30% duurder was dan Beta tools )

Wat kost een filipijn tegenwoordig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
Wat kost een filipijn tegenwoordig?

Ik zou me nu ook kunnen verlagen tot bovenste quote , maar ga het niet doen .

Triestig om zelf deze onzin te moeten lezen en dik tegen mijn principe dat ik er nog op reageer .

Ik sprak over merk materiaal . Zoals facom Beta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
als ik het net een beetje op inet heb gezien kost het zo duur niet meer 225 euro vind ik toch een mooi prijsje

een rug is duurder

Dan ga ik asap mijn klantenkaart bij de autoshop inleveren . Ik zou rond de 1.000,00 kwijt geweest zijn .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Ook ff dr Google gebruikt

FACOM MC.270B - KRACHTVERMEERDERAAR 2700NM

Compact en licht, ideaal voor bedrijfswagens en vrachtauto's

Constante krachtvermeerderingsverhouding van 5 : 1

Geleverd met 2 reactiearmen ( recht en gebogen ) en reserve aandrijfvierkant.

meer...

Binnen 48h leverbaar

1 634,44 € per stuk BTW inbegrepen

1 350,78 € excl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

kijk die foto die ik heb gezet van dat ding van mij op marktplaats 60 euro nieuw

Vrachtwagens

er zijn er natuurlijk ook die kosten tegen 1500 euro dus denk niet dat ze je een of twee oren hebben aan genaaid

aaaaarrrrhhhhhgggggg ik heb het net verkeerd gezien die oliefilter sleutel kost 225

en die staat er net onder (smilly met bril) :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

We hebben een rondje door Duitsland gemaakt en we hadden bijna nergens internet :-( daarom pas nu een "tot slot"

Op de foto is nog een deelbare stang te zien, die 2 delen heb ik vervangen door één exemplaar van 1.50m. Als ik daar met 95kg op ga hangen heb ik voldoende moment om de moeren vast te zetten.

Maar om de boel los te krijgen was een een ander verhaal. Bij de bouwers van onze camper hebben ze ook een lucht-sleutel (?) maar die kreeg de achterwielen niet los. Bij de bandenjongens om de hoek lukte het wel. En daar hebben ze de moeren"handvast" aangedraaid.

Ik heb ze daarna ingesmeerd met kopervet en met 1.50m en mijn 95kg weer vastgezet.

De volgende dag, na 100km, alles even na getrokken. Binnen werd koffie gezet :-) in ik keutelde in mijn overalletje om de wagen heen.

Om de achterwielen te doen heb ik een stapeltje planken om de sleutel te ondersteunen. Van dat hout gebruik maak ik ook gebruik om de wagen horizontaal te zetten.

ZO, ook weer gelukt. Nu ga ik een vraag posten over sneeuwkettingen, welke ik moet hebben, waar te kopen en wat moet dat weer kosten?

Iedereen bedankt voor de adviezen en goede raad, als we elkaar tegen komen ga ik zwaaien :bey:

Bert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

mmmmm ik wil niet vervelend doen, maar in plaats van kopervet kun je beter keramisch vet gebruiken. Dit heeft een nog hogere warmte bestendigheid dan kopervet en dit kun je ook zonder problemen gebruiken bij abs remmen en word hiervoor zelfs aangeraden. Kopervet zou hier namelijk tot storingen kunnen leiden, abs werkt met magnetische velden namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
mmmmm ik wil niet vervelend doen, maar in plaats van kopervet kun je beter keramisch vet gebruiken. Dit heeft een nog hogere warmte bestendigheid dan kopervet en dit kun je ook zonder problemen gebruiken bij abs remmen en word hiervoor zelfs aangeraden. Kopervet zou hier namelijk tot storingen kunnen leiden, abs werkt met magnetische velden namelijk.

Hmmmmmm....... zouden daarom de bandenboeren allemaal kopervet gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden