[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Duits/Lets transportbedrijf Dinotrans zet Filipijnse chauffeurs in voor internationaa


Holland

Recommended Posts

  • Forumlid
Nou ja Paulo... er komt een dag dat jouw baas ook het economiese voordeel ziet van hun, een vrachtwagen besturen vereist natuurlijk niet al teveel aan iemand zijn herkomst.

Plus, zij betalen daar net zoveel voor eten enz, zou me nooit echt goed kunnen voelen wetende hoe ze een medemens behandelen.

Gelukkig houden ze de grenzen hier nog enigzins gesloten.

Nou heb dan nog het geluk dat ik geen baas heb die mij een vrachtwagen laat besturen, maar dat ik zelf mijn filipijnse chauffeurs aan het werk mag houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Stikt er de moord van de Filepinoos, die er soms onderhand gevangen worden gehouden, vaak dames die huishoudelijk werk doen.

Maar zal in andere werksituaties ook wel voor komen

Word hier niemand gevangen gehouden, iedereen komt uit vrije wil en kan ook zo weer weg, dus zo slecht zal het niet zijn in ieder geval beter als in hun eigen land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij toch met een filipijnse getrouwd.

Als dat zo zou zijn heeft dat niets met hetgeen te maken waar het hier overgaat.

Maar mijn vrouw is in het bezit van een NL paspoort, heeft hier werk en betaald belasting net als bijna iedere NL,r

Dacht dat ik niet verplicht ben om een relatie aan te gaan binnen NL.

Gaat puur over respect, dus dan lul je niet zo uit de hoogte zoals jij doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zou inmiddels met de vakbonden worden overlegd.

Die zien dat natuurlijk wel zitten want na het behartigen van de belangen van de Polen etc. duiken er Filippo's op. Precies op het juiste momen want het leidt de aandacht van de interne machtsstrijd af en het zal het ook vast goed doen in de media.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als dat zo zou zijn heeft dat niets met hetgeen te maken waar het hier overgaat.

Maar mijn vrouw is in het bezit van een NL paspoort, heeft hier werk en betaald belasting net als bijna iedere NL,r

Dacht dat ik niet verplicht ben om een relatie aan te gaan binnen NL.

Gaat puur over respect, dus dan lul je niet zo uit de hoogte zoals jij doet

Heb ik gezegt dat je iets verkeerd doet om een buitenlandse vrouw te trouwen, geloof ook gelijk dat ze Nederlands paspoort heeft en belasting betaald.

Wie zegt er dat ik geen respect heb tegenover deze mensen, juist meer als tegenover werknemers (zal het voorzichtig zeggen) uit Europa.

En blijf erbij verschil moet er zijn als iedereen uit Nederland zou komen werd er niet meer gewerkt alleen gepraat, kijk in ons geval iedereen gelukkig, ik met personnel en hun met werk.

Verkeerde land geboren is toch zo ze zijn iedergeval niet uit Nederland op het vliegtuig gezet naar de filipijnen om daar te gaan wonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb ik gezegt dat je iets verkeerd doet om een buitenlandse vrouw te trouwen, geloof ook gelijk dat ze Nederlands paspoort heeft en belasting betaald.

Wie zegt er dat ik geen respect heb tegenover deze mensen, juist meer als tegenover werknemers (zal het voorzichtig zeggen) uit Europa.

En blijf erbij verschil moet er zijn als iedereen uit Nederland zou komen werd er niet meer gewerkt alleen gepraat, kijk in ons geval iedereen gelukkig, ik met personnel en hun met werk.

Verkeerde land geboren is toch zo ze zijn iedergeval niet uit Nederland op het vliegtuig gezet naar de filipijnen om daar te gaan wonen.

Nou dan zeg je het de volgende keer iets tacktvoller, voor de rest zand eroverbiertje

Ow da biertje moet je wel mee uitkijken daaro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Best Friend beer bars bestaan nog altijd, is wel verbouwt en vernieuwt zag ik laatste keer.

Tjonge veel aan barretje 5 doorgebacht, daar zat s,nacht een nogal stevige dame die dan voor de drank zorgde.

Kwamen we rond een uur of 5 uit de Walkinsteet poepie zat, altijd naar barretje 5

Viel je daar in slaap aan de bar, en ooo weee als er dan iemand in je buurt kwam ( met de bedoeling om je knip te jatten waar tog al niet veel meer in zat) Dan stond madam op en keek met een boze blik van oprotten.

Nooit iets rotigs mee gemaakt> sterker nog, vorig jaar juni dacht ik, ga eens kijken bij dat barretje 5> wa denkte> Sta die stevige dame daar nog steeds, en was een hartelijk weerzien na 15 jaar of zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[h=1]Reactie Dinotrans Filipijnen[/h]

Dinotrans2.jpg.570x380_q85_crop.jpg

star_inactive.pngstar_inactive.pngstar_inactive.pngstar_inactive.pngstar_inactive.png

Geplaatst op 19 Feb 2013 om 17:31 uur

De topman van Dinotrans reageert op de ophef die is ontstaan over de inzet van Filipijnse chauffeurs bij het Letse Dinotrans.

"Onze bedoeling is niet om goedkope chauffeurs te vinden. Daarvan zijn er nog genoeg in Europa. Wij willen goede chaufeurs vinden die meewerken aan een goede kwaliteit van het transportwerk van Dinotrans."

Dat zegt Staffan Resare, de topman van Dinotrans AB...............................

Reactie Dinotrans Filipijnen - Truckstar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Reactie Dinotrans Filipijnen

Dinotrans2.jpg.570x380_q85_crop.jpg

star_inactive.pngstar_inactive.pngstar_inactive.pngstar_inactive.pngstar_inactive.png

Geplaatst op 19 Feb 2013 om 17:31 uur

De topman van Dinotrans reageert op de ophef die is ontstaan over de inzet van Filipijnse chauffeurs bij het Letse Dinotrans.

"Onze bedoeling is niet om goedkope transport bedrijven te vinden. Daarvan zijn er nog genoeg in Europa. Wij willen goede bedrijven vinden die meewerken aan een goede kwaliteit van het transportwerk van Dinotrans."

Dat zegt Ibo, de underdog...............................

Reactie Dinotrans Filipijnen - Truckstar

Maar even wat taalfouten verbeterd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben trouwens benieuwd wat de reactie's van de Canadezen en de Yanks waren toen die er achter kwamen dat er west europeesche chauffeurs aankwamen....

Die zeiden, Welcome.

Ten eerste woon ik hier, betaal niet alleen belasting maar spendeer al mijn geld hier.

Rij ook niet onder de prijs, eerder het tegen over gestelde, en heb het hier naar mijn zin.

Dat zijn dingen die een Pool of wat dan ook niet kan zeggen, of ie dat wilt of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Word hier niemand gevangen gehouden, iedereen komt uit vrije wil en kan ook zo weer weg, dus zo slecht zal het niet zijn in ieder geval beter als in hun eigen land.

Ach ja? Ik heb op TV anders wel reportages hierover gezien. En in de kranten gelezen dat bijvoorbeeld huishoudelijke hulpen in een ander soepjurken land (S-A) bij aankomst het paspoort werd ingenomen en dat ze aldus geen kant meer op konden.

Ondertussen mishandeld, verkracht en onderbetaald werden door hun werkgevers. Gewoon moderne slaven, niks anders.(overigens een werkgeversmentaliteit waar enkelen op dit forum over dagdromen)

Kan me niet voorstellen dat dit in een ander Arabisch land veel beter zou zijn. Die beschouwen alles wat geen Arabier is als minderwaardig. Een kameel is meer waard dan een Filipino, Pakistaan of wat dan ook.

Dat word nog wat als de olie op is. Een Arabier wil niks, maar kán ook niks. Daar gaan dan hun megalomane projecten. (eilanden in de vorm van een palmboom, moet vanuit de ruimte zijn te zien.)

Net als Freddie hier al opmerkte: zelfde mentaliteit als de verveners en hereboeren hier in het verleden. Is ook niks van over...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
als de heer resare (is dit wel een letse naam ,maar frans ofzo:confused:) dit zo zeg over niet goedkope chauffeurs te vinden waarom betaal die dan niet gewoon een zeg maar nederlands loon aan die mannen :zegtniets:

Das een inkoppertje NAL.

Heel eenvoudig, m'neer heeft een bedrijf in Letland, waarom ZOU hij Nederlandse lonen betalen?

Dat er in Nederland bedrijven zijn die LETSE lonen betalen, is een heel ander probleem....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden