[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Boezer uit Waspik Failliet


Recommended Posts

  • Forumlid

Er zijn zowel auto's als chauffeurs uitgegaan. En niet alleen chauffeurs met een tijdelijk contract, maar ook mensen die er al ruim 10 jaar werken. Er is behoorlijk wat gebeurt in Waspik, maar als ik iemand een doorstart gun dan is 't wel dit bedrijf en speciaal Jan Boezer. Als iemand voor zijn personeel stond was/is hij 't wel:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is behoorlijk wat gebeurt in Waspik, maar als ik iemand een doorstart gun dan is 't wel dit bedrijf en speciaal Jan Boezer. Als iemand voor zijn personeel stond was/is hij 't wel

Er is zeker wat gebeurd daar in Waspik, er is namelijk een heleboel geld weg. Wat ik hier al vaker schreef: als een Hovo, Euro Flyer of een ander met opvallende wagens rijdende vervoerder failliet gaat dan is hier het hek van de dam. Dan zijn het oplichters die de boel met achterlating van een grote schuld laten klappen. Maar hoe zit dat eigenlijk bij Jan Boezer?

Het faillissementsverslag leert het volgende: 1.869.081,60 euro schuld bij de crediteuren en een voorlopige achterstand bij de fiscus van 262.200,00 euro. Samen maakt dat 2.200.000,00, oftewel tweemiljoen tweehonderdduizend. En daar zit het UWV nog niet bij. Gelukkig is Jan een lieve man. En speciaal zoals ik hierboven lees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver

Tja, zo'n verslag kan soms een verhelderend beeld geven..... Niet alles is wat het lijkt.

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja EJD groot gelijk dus. Niets is wat het lijkt,en ik heb trouwens nog geen ex chauffeurs zien natrappen op het forum,terwijl ze daar wel alle reden voor hadden. Als je maanden voorgelogen wordt heb ja daar dus genoeg redenen voor. Roze zwanen bestaan alleen in de eftelingen dat is een sprookjes wereld. Waspik ligt er vlak bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@EJD ik zie niet in wat dit met mijn verhaal te maken heeft. Geen één bedrijf gaat failliet uit weelde en zeker ook Boezer niet. Maar ik ken 't bedrijf goed en schrijf dat ik ze iets gun. Mag dat ook niet meer tegenwoordig? Schijnbaar niet dus!

Dit is dus ook de reden dat ik hier op dit forum weinig of nooit meer reageer op dit soort dingen. Anderen weten toch alles beter of denken alles beter te weten en zijn er als eerste bij als er bedrijven de grond ingetrapt moeten worden. En waarom.....ach ik wil 't nog niet eens weten, want 't boeit me ook echt niets!

Lekker al die Nederlands bedrijven de grond in blijven stampen. Of ze nu met buitenlandse chauffeurs rijden of proberen hun hoofd boven water te houden door dit juist niet te doen. En maar klagen met z'n allen dat 't allemaal zo slecht gaat in de transport en je nergens meer komt, uren gestreept worden en tussen de stinkende Oostblokkers staat.

Transporterend Nederland redt 't wel met dit soort mensen in hun branche :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik trap niets de grond in, heb alleen het verslag gelezen en daar zijn mij behalve bovenstaande nog een aantal zaken opgevallen:

omzet 5.700.000 (5.7 miljoen) per jaar en een verlies van 215.000. Heel simpel gedacht hebben ze bij Boezer dus een jaar of 10-12 op rij met verlies gedraaid. Dan doe je iets toch echt niet goed hoor. En die mensen gun jij, met al hun onkunde een doorstart? Zodat ze over een aantal jaren weer een heleboel ondernemers met de gebakken peren laten zitten? Jij gunt je medemens nogal wat.

Maar goed, wat valt mij nog meer op: 5.7 miljoen omzet per jaar is een ton per week. Ongeveer. Wat zijn de gemiddelde betalingstermijnen in het transport, een week of 6 a 7? Dan zou er dus op datum faillissement een ton of 7 bij de klanten uit moeten staan. Echter, dat was maar goed 3 ton. Dan vraag ik mij in dit soort zaken altijd af waar de rest is gebleven.....

Zoals je zelf al zegt, transporterend Nederland redt het inderdaad niet met dat soort mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Slimmeke EJD denkt zeker, dat je zomaar 10-12 jaar verlies kunt draaien ?? Waar haalt ie toch al die deskundigheid vandaan ?? Ervaring misschien ??

Leuk al die zgn. deskundigheid op deze onderwerpen , vooral van de mensen die niet eens weten over wie of wat ze het hebben...

Het mooie van een doorstart is toch voornamelijk, dat de beste medewerkers geselecteerd kunnen worden en de rotte appels geskipped kun worden ??

Wederom een volledig Nederlands bedrijf met Nederlandse werknemers en Nederlandse kentekens, die tracht het hoofd boven water te gaan houden...

Mooi war ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geweldige oplossing toch en typisch Nederlands. De "rotte appels" er uit en doorgaan met.......????????

Volgens mij bepaalt de directie van een bedrijf het beleid en niet het personeel. Als je er als directeur de ballen niet van snapt lijkt het mij moeilijk om je personeel de schuld te geven. Gewoon onkunde dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden