[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Martens Elsloo (L) failliet, 60 banen weg


Recommended Posts

  • Forumlid

martens_transport_elsloo.jpg

Zorgen om afwerking groeve Cijnsberg

De lokale politieke partij Progressief Beek vreest dat door het faillissement van Martens Exploitatie de afwerking van Groeve Cijnsberg in gevaar komt.

De partij stelt dat in vragen aan het college van Beek. Het faillissement van het werkbedrijf uit Elsloo werd deze week uitgesproken. De provincie had Martens met een dwangbeschikking verplicht de groeve in Beek op korte termijn af te werken. Progressief Beek wil weten wie de landschappelijke verfraaiing van Martens overneemt.

Verder maakt de partij zich zorgen over de verontreinigde grond die in de groeve is gestort. Op dit moment wordt onderzocht of deze verontreiniging leidt tot gevaren voor het milieu. Progressief Beek wil weten wie verantwoordelijk is voor het opruimen, mocht uit het onderzoek blijken dat de verontreiniging inderdaad gevaren oplevert.

Bron L1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Te koop - Trucks - Trekker - Iveco - Strator AS440S45

[TABLE]

[TD=width: 150] vtg_det_banner.jpg [/TD]

[TABLE]

[TD=width: 350] Deba Bedrijfswagens B.V.

[TD=width: 350] Vossendaal 23 [/TD]

[TD=width: 350] 4877 AA Etten Leur [/TD]

[TD=width: 350] Nederland [/TD]

[/TABLE]

[/TD]

[/TABLE]

[TABLE=class: center]

[TD=class: label]Merk :[/TD]

Iveco

[TD=class: label]Bouwjaar :[/TD]

2008

[TD=class: label]Type :[/TD]

Strator AS440S45

[TD=class: label]Opbouw :[/TD]

Trekker

[TD=class: label]Id :[/TD]

07A092

[TD=class: label]Prijs ( € ) :[/TD]

69.900,- excl BTW

[TD=class: label]Serie/chassisnr. :[/TD]

[/TD]

[TD=colspan: 4, align: center] 2128370_1.jpg

[TD=colspan: 4, align: center] 2128370_1.jpg 2128370_2.jpg 2128370_3.jpg

[/TD]

[TD=colspan: 4]Extra's : -[/TD]

[TD=class: label, colspan: 4]Bijzonderheden :[/TD]

[TD=colspan: 4]Algemeen

Merk & type : IVECO Strator AS440S50T/P

Wielbasis : 5140 mm

Kleur : wit IC334

Bouwjaar : 2008, juli

Kenteken : BV-GP-16

Kilometerstand : ca. 50.000km

APK vervaldatum : 29-07-2013

Motor

Cilinderinhoud : 12,8 ltr

Vermogen Pk : 500 Pk

Milieuclassificatie : euro 5

Gewichten

Ledig gewicht : 7910 kg

Maximaal toelaatbaar GCW: 50.000 kg

Laadvermogen : 42.090 kg

Laadruimte

Soort opbouw : trekker

Accessoires

alcoa velgen

parkeerrem vooras

lederen stuurwielbekleding

navigatie-systeem

jetspray-koplampsproeiers

spoiler en zijfenders

zijskirts

airco

radio/cd met stuurwielbediening

ZF NH/4C PTO pomp

koppelschotel

portierzonneschermen

mistlampen in voorbumper

verstrals boven zonneklep

standkachel

koelkast

aluminium brandstoftank 800 ltr

aluminium brandstoftank 400 ltr

centr. deurvergr. met afst.bed.

lederen stoelbekleding

onderbed in 3 delen + tafel

aluminium tranenplaat

luchthoorns (2)

Opmerkingen / bijzonderheden

Referentienummer : 07A092

Eigendom dealervestiging : DEBA Etten-Leur

Prijzen

Meeneemprijs € 69.900 exclusief btw

[/TD]

[/TABLE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Los van dit failisament.

De bonden hebben in het verleden het ''niet'' goed gedaan. Net als zoveel mensen, en bedrijven niet.

Ik bedoel daarmee, in gede tijden niet nadenken over tijden dat het minder gaat. (Waarin we nu leven.)

Mensen namen een tophypotheek, en bedrijven groeide en groeide. Geen rekening houdende dat het ook wel eens minder kon gaan.

Vakbonden pretenderen zich verheven te voelen boven bedrijven en mensen. Zij pretenderen de wijsheid in pacht te hebben en meer te weten dan bedrijven en mensen. Sterker nog, hun bestaansrecht is daarop gebaseerd. Want waarom zou je een bond nodig hebben als je zel alles wel weet. Dus nee! Bonden hadden moeten doen wat zij pretenderen te kunnen doen, namelijk vooruit kijken en daardoor het beste voor hun leden te bedingen, let wel...... afhankelijk van de mogelijkheid in de bij passende situatie. Kun je dat zelf, als bedrijf of als individu, dan heb je geen bond nodig. Ten minste, als je afgaat op de beloftes van de bonden.

De bonden hebben het ontslagrecht, en de 2 jaar doorbetaling bij ziekte bedwongen in tijden dat het goed ging.

Nu zitten we in een tijd dat het niet goed gaat. Een ieder kan wel begrijpen dat je als werkgever geen zieke werknemer(s) wil hebben.

Zeker de kleine bedrijven niet. Je moet ze immers 2 jaar doorbetalen.

Dat ontslagrecht geeft ook veel druk.

Het gaat in de bouw niet lekker. Maar die werkgever kan moeilijk van overtollig personeel af.

Zoals Finsterwalde moet je dan een procedure starten. Die kost tijd, en GELD. En dan alsnog mag je maar hopen dat je van dat personeel af kan.

De werkgever zou ze graag aan het werk houden, maar werk wat er niet is, kan niet gedaan worden.

Flexibele arbeidsovereenkomsten en tijdelijke aanstellingen zijn de bonden een doorn in het oog. Dit valt te lezen in elke krant. Maar is dat gek? Natuurlijk zou elke werkgever nog steeds zoveel mogelijk vast personeel willen hebben. Maar juist de bonden hebben dat uitgangspunt om zeep geholpen. Zij hebben ervoor gezorgd in een tijd dat er arbeiderskrapte bestond, dat deze wurgwetten gedwee werden geaccepteerd. Nu is de tijd echter anders en zou je met gezond verstand heel goed kunnen begrijpen dat werkgevers uitwegen zoeken om deze wurgwetten te omzeilen. En de bonden kunnen dat alleen maar met lede ogen aanzien. Dat is niet gek, dat heet overlevingsdrang, een natuurlijke eigenschap van de mens.

Dat ''mooie'' ontslagrecht gaat nu tegenwerken.

Failliet gaan en doorstarten is eigelijk de makelijkste manier.

Kan je zeggen dat het niet leuk is, maar verplaats je eens in de werkgever..........

Zoals er dan wel gezegt word, het sociale systeem word hard afgebroken.

Ja, maar men heeft tehoog ingezet. Je zal snel van die regels afmoeten.

Ook al ben je al veel telaat. Jullie weten het zelf ook wel, je word aan alle kanten ingehaalt.

Failliet gaan en doorstarten is een scenario dat geen ondernemer voor ogen heeft als hij of zij begint. Sterker nog, ik vermoed dat velen niet eens weten dat doorstarten niet zo gemakkellijk is als dat hier vaak wordt gesuggereerd. Het is makkelijk om te schrijven, de praktijk is echter anders. Vanuit het chauffeursperspectief is het makkelijk. Werkgevers doen het gewoon niet goed als ze niet voldoen aan de eisen die de bonden in goede tijden hebben bedongen. Simpel en waar! Geen speld tussen te krijgen en dus zijn werkgevers de zwarte Piet.

Ik denk zomaar dat banken, bouwbedrijven, transportbedrijven en de politiek graag terug zouden willen naar betere tijden. En dat willen de bonden ook. Maar is dat er niet meer en moeten we ons aanpassen aan de situatie van NU! En dat is moeilijk. Wel kunnen wij er uit opmaken dat socialisme alleen werkt als het goed gaat en dat bonden alleen bestaansrecht hebben als het allemaal goed gaat. Wat dat betreft zijn het net banken. Als je de wind in de zeilen hebt, willen zij jou helpen. zodra je tegenwind hebt, zijn ze voor jou niet meer bereikbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden