[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trailer met molenwiek breekt doormidden


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid
Hoop voor hun dat dat windmolenblad niet beschadigd is want als die wel beschadigd is

zijn er gelijk drie onbruikbaar.

Niet helemaal juist.

1 is onbruikbaar, maar allemaal kunnen ze terug naar de fabriek om opnieuw uitgebalanceert te worden als de derde gerestaureerd is. Of er een compleet nieuwe voor gemaakt is.

Maar vermoedelijk staat er nu ook ergens een enorme kraan te wachten en een complete montage ploeg uit de neus te vreten.

Alles bij elkaar dus een behoorlijke schade met flinke financiele gevolgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

BREDA - Een vrachtwagen met daarop de reusachtige wiek van een windmolen is woensdagavond gestrand op de verbindingsweg tussen de A27 en de A58 bij knooppunt Sint Annabosch. De 66 meter lange vrachtwagencombinatie was op twee plaatsen doormidden gebroken en blokkeerde daardoor urenlang de weg op het knooppunt aan de zuidkant van Breda.

Tijdens het nemen van de bocht van de A27 naar de A58 hoorde de chauffeur van de vrachtwagen twee harde knallen. Zijn trailer ramde daarna verschillende keren de vangrail.

Uiteindelijk moesten er twee grote kranen aan te pas komen om de twintig ton wegende molenwiek over te laden op een nieuwe vrachtwagen. Het was pas de tweede rit voor de vrijwel nieuwe trailer van een Duits bedrijf.

Donderdagochtend rond halfzes werd de weg weer vrijgegeven. De politie doet onderzoek naar hoe de trailer kon breken.

Bron: Omroep Brabant

Omdat wij de berging gedaan hebben weet ik dat dit verhaal voor Nooteboom trailers nog wel een staartje krijgt. Ging om 1 van 4 pas nieuw geleverde trailers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet helemaal juist.

1 is onbruikbaar, maar allemaal kunnen ze terug naar de fabriek om opnieuw uitgebalanceert te worden als de derde gerestaureerd is. Of er een compleet nieuwe voor gemaakt is.

Maar vermoedelijk staat er nu ook ergens een enorme kraan te wachten en een complete montage ploeg uit de neus te vreten.

Alles bij elkaar dus een behoorlijke schade met flinke financiele gevolgen.

Toch denk ik dat niet Jan. Ik denk dat ze alle 3 afgeschreven zijn.

Men wil het risico niet nemen dat er later nog eens een blad scheurt of zo.

2 Jaar geleden is er wel eens een middelstuk van de staander van een molen van een vrachtwagen GEROLT in Zweden.

Die is toen ook afgekeurt, en naar de oud ijzer handelaar gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zou best kunnen, Willem.

Maar dit "feit" heeft een chaffeur van Ter Linden mij ooit eens verteld toen ik hem tijdens mij pauze sprak bij de pomp ter hoogte van Assen.

Daar "stranden" ze regelmatig om hun overnachting te maken. (overdag :rolleyes:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens een vertegenwoordiger van Nootenboom was er niet op de juiste manier geladen

Standaard reactie. Hetzelfde als dat je bij de dealer komt en zegt dat je auto begint te trillen bij een bepaald toerental. Ligt ook altijd aan de chauffeur en jij bent ook altijd de enigste die dat heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens een vertegenwoordiger van Nootenboom was er niet op de juiste manier geladen

En daarom is dit al de 2e uit deze serie van 4 waarbij dit gebeurt?? En daarom is van trailer waarop deze wiek is overgeladen de vergunning ingetrokken op Hazeldonk? Nee meneer Nooteboom heeft nu ff een probleem denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden